ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 25 Απρίλη 1997
Σελ. /30
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΙΔΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΜΟΝΙΜΩΝ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ταμείο υπό διάλυση...

Ερώτηση των βουλευτών των βουλευτών του ΚΚΕ Ν. Γκατζή και Στρ. Κόρακα

Στα πρόθυρα της διάλυσης βρίσκεται το "Ειδικό Ταμείο Μονίμων Οδοστρωμάτων Αθηνών" (ΕΤΜΟΑ). Η έλλειψη οργανισμού και αρμοδιοτήτων, η ανυπαρξία οικονομικών πόρων και το γεγονός ότι η πλειοψηφία των υπαλλήλων του Ταμείου απασχολούνται σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ έχουν μετατρέψει το ΕΤΜΟΑ σε Ταμείο - φάντασμα.

Τα προβλήματα του Ταμείου έφεραν με ερώτησή τους στη Βουλή προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Εθνικής Οικονομίας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής και Στρ. Κόρακας."Τα έσοδα του Ταμείου είναι μηδαμινά, με αποτέλεσμα να επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ετσι, πολλές φορές δεν αποζημιώνονται οι υπάλληλοί του για την πέρα του κανονικού ωραρίου απασχόλησή τους (Κυριακές, νυχτερινά, εκτός έδρας κλπ.) και επιπλέον καθυστερεί και η κανονική μισθοδοσία τους (τελευταία καθυστέρησε ένα μήνα) ", επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ. Αποτέλεσμα της κατάστασης ήταν οι πρόσφατες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, που συνοδεύτηκαν με κατάληψη των γραφείων της γενικής γραμματείας Δημοσίων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Σημειώνεται ότι, το ΕΤΜΟΑ ιδρύθηκε το 1922, με σκοπό την κατασκευή και συντήρηση έργων οδοποιίας, ηλεκτροφωτισμού, πρασίνου και φωτεινής σηματοδότησης στην περιοχή της Αθήνας. Αντικείμενα που στη συνέχεια πέρασαν στη γενική γραμματεία Δημοσίων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ και σε ιδιώτες με ταυτόχρονη συρρίκνωση των αρμοδιοτήτων του Ταμείου. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, σε σύνολο 575 εργαζομένων στο Ταμείο, οι οργανικές θέσεις είναι μόνο 50 και μόλις 120 απ' αυτούς εξυπηρετούν τις ανάγκες του ΕΤΜΟΑ.

Το σωματείο των εργαζομένων του ΕΤΜΟΑ έχει προτείνει τη μετάταξη - μεταφορά του συνόλου του προσωπικού στη γενική γραμματεία Δημοσίων Εργων με όρους που δε θα βλάπτουν τους εργαζόμενους, αλλά, αντίθετα, θα τους εξομοιώνουν με τους συναδέλφους τους στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Η εξομοίωση να αφορά την επικουρική και υγειονομική ασφάλιση, καθώς και το εφάπαξ χρηματικό βοήθημα κατά τη συνταξιοδότηση. "Η υλοποίηση αυτών των προτάσεων θα επιτρέψει στους υπαλλήλους του ΕΤΜΟΑ να έχουν την ίδια εξέλιξη στην ιεραρχία με τους συναδέλφους τους του ΥΠΕΧΩΔΕ, πράγμα που δε γίνεται σήμερα, εξαιτίας της απουσίας Οργανισμού", τονίζουν στην ερώτησή τους οι κομμουνιστές βουλευτές. Τέλος, οι βουλευτές ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς, αν προτίθεται η κυβέρνηση να ικανοποιήσει τα αιτήματα των εργαζομένων στο ΕΤΜΟΑ.

"Η καλύτερη άμυνα είναι η πρόληψη"

Μιλά στο "Ρ" ο διευθυντής της Τροχαίας Αττικής, ταξίαρχος Παύλος Δουκιατζάκης, και δίνει συμβουλές προς τους οδηγούς

- Πιστεύετε ότι η δραστηριοποίηση της Τροχαίας αρκεί για την αντιμετώπιση των τροχαίων δυστυχημάτων;

- Ασφαλώς δεν αρκεί μόνο η δική μας κινητοποίηση. Πρέπει να δραστηριοποιηθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι κρατικές υπηρεσίες, που είναι αρμόδιες για την κατασκευή, συντήρηση και σήμανση των δρόμων.

Αλλά, πάνω απ' όλα, πρέπει οι χρήστες των δρόμων - οδηγοί και πεζοί - να ευαισθητοποιηθούν και να μη θεωρούν τον κίνδυνο από τα τροχαία ατυχήματα ως φυσικό επακόλουθο της κυκλοφορίας. Ο άνθρωπος πρέπει να καταβάλλει προσπάθειες για την ελαχιστοποίηση αυτού του κινδύνου. Να συμμορφώνεται ενσυνείδητα προς τις διατάξεις του ΚΟΚ και να μη γίνεται προσεχτικότερος, μόνο στη θέα του τροχονόμου, που είναι φυσικό να μη βρίσκεται παντού και πάντοτε.

- Πόσο μπορεί να βοηθήσει η Τροχαία στην πρόληψη των ατυχημάτων;

- Η βοήθεια είναι σημαντική. Πάνω απ' όλα με τις παρεμβάσεις στην κίνηση των οχημάτων εξασφαλίζεται μια ομαλή ροή της κυκλοφορίας, αλλά και με τη λελογισμένη εφαρμογή του ΚΟΚ.

Οπως δήλωσε πρόσφατα και ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Γ. Ρωμαίος, σκοπός μας δεν είναι μόνο η βεβαίωση και η καταγραφή των παραβάσεων, αλλά η αποτροπή των παραβάσεων και κυρίως εκείνων που οδηγούν σε τροχαία δυστυχήματα. Εκείνο, για παράδειγμα, που έχει σημασία δεν είναι να διαπιστώσουμε χίλιες παραβάσεις για αντικανονικό προσπέρασμα, αλλά να μη γίνονται αντικανονικά προσπεράσματα.

- Πώς θα το πετύχετε αυτό;

- Εμείς λέμε ότι η καλύτερη άμυνα είναι η πρόληψη. Αυτή είναι η φιλοσοφία μας και αυτό θέλουμε να γίνει συνείδηση όλων των Ελλήνων.

Πριν μερικές μέρες άναυδη η κοινή γνώμη πληροφορήθηκε ότι στην περιοχή της Λάρισας έχασαν τη ζωή τους δέκα άνθρωποι, λόγω της ελλιπούς σήμανσης. Το υπουργείο Δημόσιας Τάξης διέταξε να γίνει έρευνα μέσα σε 24 ώρες και να υποβληθούν αναφορές. Στο εθνικό δίκτυο της Αττικής διαπιστώσαμε ότι υπάρχει σήμανση στα έργα που γίνονται επί των εθνικών οδών, δηλαδή στο ύψος της Μαγούλας (22ο χλμ. Αθηνών - Κορίνθου), κατά μήκος του Κηφισού, στο Καπανδρίτι, και στο 10ο χλμ. στη Μεταμόρφωση.

Οι οδηγοί όμως πρέπει να οδηγούν ούτως ή άλλως προσεχτικά και με μειωμένη ταχύτητα.

- Αυτές τις μέρες της μεγάλης εξόδου για τον εορτασμό του Πάσχα δεκάδες τροχονόμοι θα μοιράσουν στους εκδρομείς φυλλάδιο με τις ευχές σας.

- Αυτή η πρωτοβουλία επαναλαμβάνεται στις γιορτές των Χριστουγέννων και γενικά, όταν έχουμε μαζικές εξόδους από τα αστικά κέντρα. Ηδη το υπουργείο έχει τυπώσει και ειδικό φυλλάδιο.

- Τι θα συμβουλεύατε όσους θα μετακινηθούν αυτές τις μέρες;

- Πριν ξεκινήσουν να κάνουν ένα στοιχειώδη έλεγχο στο αυτοκίνητό τους και να βεβαιωθούν ότι διαθέτουν πυροσβεστήρα, τρίγωνο ασφαλείας, ρεζέρβα και το κουτί - φαρμακείο. Να μην οδηγούν, εφόσον έχουν καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά, έστω και σε μικρή ποσότητα. Να μην τρέχουν στο δρόμο. Ας καθυστερήσουν να φτάσουν στον προορισμό τους. Να μην κάνουν αντικανονικά προσπεράσματα, να μην κινούνται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας, να φέρουν τις ζώνες ασφαλείας και οι δικυκλιστές τα κράνη.

Πάνω απ' όλα οι οδηγοί να έχουν πάντα υπόψη τους ότι κάποιος τους περιμένει και πρέπει να επιστρέψουν σώοι, όπως έφυγαν.

Εμείς ευχόμαστε φέτος να έχουμε σημαντική μείωση των ατυχημάτων όχι μόνο στην περιφέρειά μας, στην Αττική, αλλά σε όλη την επικράτεια.

Μ. ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ

Εξοδος με καλό καιρό

Οι οδηγοί δεν πρέπει να πετούν τις αποδείξεις των διοδίων, γιατί κινδυνεύουν με εικοσαπλάσια πρόστιμα

Με σύμμαχο τον καλό καιρό χιλιάδες Αθηναίοι "απέδρασαν" χτες από το κλεινόν άστυ, αναζητώντας κάποιες ευχάριστες στιγμές μακριά από την τσιμεντούπολη. Η κίνηση και στα δύο εθνικά δίκτυα ήταν ιδιαίτερα αυξημένη από νωρίς το πρωί, χωρίς ωστόσο να παρατηρηθούν μποτιλιαρίσματα ή να αναφερθούν θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Μέχρι το απόγευμα είχαν περάσει από τα διόδια της Ελευσίνας και του Σχηματαρίου περισσότερα από 60.000 αυτοκίνητα, ενώ η κίνηση στα λιμάνια, στο αεροδρόμιο του Ελληνικού και στους σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων αναμένεται να κορυφωθεί σήμερα.

Η Τροχαία συνιστά στους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφύγουν να οδηγήσουν εάν καταναλώσουν αλκοολούχα ποτά. Οι οδηγοί οφείλουν επίσης να γνωρίζουν ότι κινδυνεύουν με πρόστιμα από 5.000-12.000 δραχμές, εάν δεν κρατήσουν την απόδειξη πληρωμής από τους σταθμούς διοδίων στις Εθνικές Οδούς. Αυτό αναφέρει σε χτεσινή ανακοίνωση το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), με αφορμή τη μαζική φυγή των Αθηναίων για το Πάσχα, στην οποία υπενθυμίζεται η υποχρέωση των οδηγών να κρατούν σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής την απόδειξη και να την επιδεικνύουν σε τυχόν έλεγχο από όργανα του ΤΕΟ, προκειμένου να αποφύγουν τα πρόστιμα. Οσοι δεν κρατήσουν την απόδειξη, θα αναγκαστούν να πληρώσουν το 20πλάσιο του αντιτίμου διοδίων. Σημειώνεται ότι για τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα κινηθούν αυτές τις μέρες στον εθνικό δρόμο Αθηνών - Λαμίας το αντίτιμο για τα διόδια Αφιδνών είναι 250 δρχ.,για τα διόδια Οινοφύτων είναι 400 δρχ.,για τα διόδια του Σχηματαρίου είναι 500 δρχ. και για τους εθνικούς δρόμους Αθηνών - Κορίνθου και Κορίνθου - Πατρών είναι 500 και 600 δρχ. αντίστοιχα.

"Νέμεσις"... κατά της ύβρεως

Κυκλοφόρησε το τεύχος Απριλίου του περιοδικού "Νέμεσις",που εκδίδει και διευθύνει η Λιάνα Κανέλλη.Στο πλούσιο ύλης τεύχος, προέχει εκτενές θέμα για την πρόθεση της εκδότριας του περιοδικού να οργανώσει συναυλία στα Ιμια, για την οποία έχουν ανταποκριθεί αρκετοί μέχρι στιγμής καλλιτέχνες.

Μια ενδιαφέρουσα, επίσης, συνέντευξη ξεχωρίζει στο τεύχος αυτό με τον Βαγγέλη Μπούτα, ο οποίος επισημαίνει "... όταν θες να πεις την αλήθεια χρησιμοποιείς λόγια που εσύ καταλαβαίνεις, άρα λόγια του τόπου σου. Γιατί άμα θες να πεις ψέματα, μιλάς μιλάς και δε λες τίποτα... Γιατί υπάρχουν και πολιτικοί που δε λένε τίποτα, όπως ο Κύρκος ή ο Κωνσταντόπουλος. Μόνο για θεσμούς μιλάνε. Τρώγεται, μωρέ, ο θεσμός;".

Στο περιοδικό περιλαμβάνονται ενδιαφέροντα θέματα: Πολιτικά, διεθνή, έρευνες, συνεντεύξεις, ρεπορτάζ και σχόλια. Μια από τις αξιόλογες έρευνες αφορά στους "πρόσφυγες",με μαρτυρίες ανθρώπων που έφυγαν από τις χώρες τους αναζητώντας μια καλύτερη ζωή. Τη βρήκαν όμως...;

Η αδιαφορία της κοινωνίας και της πολιτείας μας για τα άτομα με κινητικές δυσκολίες είναι το θέμα του ρεπορτάζ: "Οι αρχαίοι τους πετούσαν στον Καιάδα... εμείς στα σκαλοπάτια".Για μια θέση στον ήλιο, μια έρευνα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για έναν αδικημένο από την ιστορία λαό: "Κούρδοι, σε αναζήτηση μιας πατρίδας".

Λιγότερα δρομολόγια σε ΗΣΑΠ και αστικά

"Αραιώνουν" από σήμερα τα δρομολόγια των "μπλε" λεωφορείων, ενώ αύριο τα τελευταία δρομολόγια του "ηλεκτρικού σιδηροδρόμου" και των "πράσινων" λεωφορείων των ΗΣΑΠ θα εκτελεστούν νωρίτερα.

Οπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ, από σήμερα μέχρι και την Κυριακή, 4 Μάη 1997 το πρόγραμμα δρομολογίων των αστικών λεωφορείων θα μειωθεί, λόγω των αργιών του Πάσχα και θα εκτελούνται λιγότερα δρομολόγια, όπως τα Σάββατα και τις Κυριακές.

Από τους ΗΣΑΠ ανακοινώθηκε ότι αύριο τροποποιούνται ως εξής τα τελευταία δρομολόγια του "ηλεκτρικού" και των "πράσινων" λεωφορείων: Από Κηφισιά προς Πειραιά 10.30 μ.μ. και προς Ομόνοια στις 10.55 μ.μ. Από Ομόνοια προς Κηφισιά 10.25 μ.μ. και προς Πειραιά 11.05 μ.μ.. Από Πειραιά προς Κηφισιά 10.05 μ.μ. και προς Ομόνοια 11.35 μ.μ. Αντίστοιχα, το τελευταίο δρομολόγιο της λεωφορειακής γραμμής του ΗΣΑΠ 040 (Σύνταγμα - Πειραιάς) θα εκτελεστεί στις 11 μ.μ. Τα άλλα δρομολόγια των "πράσινων" λεωφορείων θα εκτελεστούν μέχρι τις 10.25 μ.μ.

"Φυλάξτε το μέχρι τέλος της διαδρομής", όπως γράφει και το απόκομμα της απόδειξης, για να το έχετε όταν σας το ζητήσουν



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ