ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Φλεβάρη 1996
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Απεργία με "εφιάλτη"

Απεργούν σήμερα οι 25.000 εργαζόμενοι στον ΟΤΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, ενώ την ίδια ώρα η πλειοψηφία της διοίκησης της Ομοσπονδίας τους έχει κάνει ήδη ό,τι μπορεί για να δυναμιτίσει την κινητοποίηση. Κάλεσμα αντίστασης από την ΕΣΚ - ΟΤΕ

Απεργούν σήμερα πανελλαδικά οι 25.000 εργαζόμενοι στον ΟΤΕ, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης που συζητείται σήμερα στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή και το οποίο προβλέπει τη διάθεση σε πρώτη φάση ενός πακέτου 8% των μετοχών σε ιδιώτες. Ας σημειωθεί ότι η απόφαση για την πραγματοποίηση της απεργίας έχει σχεδόν εκβιαστεί από τους ίδιους τους εργαζόμενους, καθώς η πλειοψηφία της διοίκησης της ΟΜΕ - ΟΤΕ ακόμα κι αυτήν την ύστατη ώρα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να επιβεβαιώσει το ρόλο της ως διοίκηση κυβερνητικών συνδικαλιστών. Είναι χαρακτηριστικό πως για σήμερα δεν έχει προγραμματιστεί καν κεντρική απεργιακή συγκέντρωση.

Σε αυτή την κρίσιμη αναμέτρηση, που αρχίζει σήμερα και επιβάλλεται να κλιμακωθεί τις επόμενες μέρες, η ΕΣΚ - ΟΤΕ απευθύνει στους εργαζόμενους κάλεσμα αντίστασης και αγώνα ενάντια στο ξεπούλημα του ΟΤΕ και τους καλεί να πάρουν μαζικά μέρος στη σημερινή απεργία, επισημαίνοντας ότι αυτός ο αγώνας "είναι υπόθεση κάθε εργαζόμενου στον ΟΤΕ".

Σε ανακοίνωσή της η παράταξη τονίζει ότι η μετοχοποίηση δεν είναι "κάτι άλλο" από την ιδιωτικοποίηση, όπως θέλουν να την παρουσιάζουν οι εντός και εκτός ΟΤΕ υποστηρικτές της και προσθέτει ότι η κυβέρνηση της "νέας σελίδας" του "εκσυγχρονιστή" πρωθυπουργού συνεχίζει στα χνάρια των προκατόχων της το έργο της παράδοσης του ΟΤΕ στους ιδιώτες, υλοποιώντας τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του ΣΕΒ, για παράδοση όλων των ΔΕΚΟ στο μεγάλο κεφάλαιο.

Με τη μετοχοποίηση ανοίγει "λίγο" σήμερα η πόρτα του ΟΤΕ για "να βάλει πόδι ο ιδιώτης", αλλά με την ίδια μέθοδο, αύριο, θα ανοίξει διάπλατα ο δρόμος για την πλήρη παράδοση του Οργανισμού στα επίδοξα αφεντικά, σημειώνει η ΕΣΚ και προσθέτει: "Η μετοχοποίηση θα αλλάξει το χαρακτήρα του ΟΤΕ, οι τηλεπικοινωνίες από κοινωνικό αγαθό θα γίνουν εμπόρευμα προς όφελος των ιδιωτών, ενώ για τους εργαζόμενους θα φέρει σαρωτικές αλλαγές στα δικαιώματα, τις εργασιακές σχέσεις και το σύστημα ασφάλισης".

Για τη στάση της ηγεσίας της ΟΜΕ - ΟΤΕ (ΠΑΣΚΕ - "ΣΥΝ"), η ΕΣΚ τονίζει ότι οι παρατάξεις αυτές, με την ανοχή ή ενθάρρυνση της ΔΑΚΕ, καθήλωσαν το συνδικαλιστικό κίνημα στο ρόλο του θεατή και με τη στάση τους συμβάλλουν στο κομμάτιασμα του ΟΤΕ και στο πέρασμα δραστηριοτήτων του στις θυγατρικές, ενώ παράλληλα αποδέχονται την ιδιωτικοποίηση της κινητής τηλεφωνίας, που επέβαλε η ΝΔ και προωθεί το ΠΑΣΟΚ.

Με βάση τα παραπάνω, η ΕΣΚ σημειώνει: "Τον αγώνα δεν τον δίνουμε για να υλοποιηθεί αυτό το "επιχειρησιακό σχέδιο", που κομματιάζει τον ΟΤΕ σε θυγατρικές, ούτε για να περάσουν οι αντιδραστικές προτάσεις της ΟΚΕ στο νομοσχέδιο περί "εκσυγχρονισμού των ΔΕΚΟ", το οποίο βάζει την ιδιωτικοποίηση από το παράθυρο. Τον αγώνα τον δίνουμε για να αποσυρθούν άμεσα τα νομοσχέδια μετοχοποίησης του ΟΤΕ και "εκσυγχρονισμού των ΔΕΚΟ" και να ακυρωθούν οι χαριστικές πράξεις ανάθεσης της κινητής τηλεφωνίας στη ΣΤΕΤ και την ΠΑΝΑΦΟΝ".

Καταλήγοντας, καλεί τους εργαζόμενους να πάρουν μαζικά μέρος στη σημερινή απεργιακή κινητοποίηση και να δώσουν έτσι απάντηση στην κυβέρνηση και σε κάθε κατεύθυνση ότι είναι διατεθειμένοι να αγωνιστούν για τη ματαίωση του ξεπουλήματος, για έναν ΟΤΕ 100% Δημόσιο, σε όφελος του λαού και του τόπου. Η ΕΣΚ - ΟΤΕ καλεί τα μέλη της να πάρουν μέρος στην περιφρούρηση στο κτίριο του ΟΤΕ στην 3η Σεπτεμβρίου στο (ΝΥΜΑ).

"Ρωγμές" στο έργο του μετρό

Σήμερα αποφασίζει το δικαστήριο για την πορεία του, με αφορμή τα ραγίσματα που παρουσιάστηκαν σε πολυκατοικία του Νέου Κόσμου

Νέες καθυστερήσεις και νέες οικονομικές επιβαρύνσεις ενδέχεται να στοιχίσουν στο έργο του μετρό της Αθήνας οι ρωγματώσεις και καθιζήσεις που παρουσιάστηκαν σε διάφορες πολυκατοικίες, εξαιτίας των έργων, στο Νέο Κόσμο, την πλατεία Καραϊσκάκη και τους Αμπελόκηπους.

Σήμερα πρόκειται να συζητηθεί, εκτός απροόπτου, στο μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων εναντίον της εταιρίας "Αττικό Μετρό ΑΕ", που κατέθεσαν οι ένοικοι της πολυκατοικίας που βρίσκεται στην οδό Κασομούλη 60 στο Νέο Κόσμο. Ηδη, όμως, από την περασμένη Παρασκευή το δικαστήριο σταμάτησε τα έργα του μετρό στην πλατεία Καραϊσκάκη και στο Νέο Κόσμο, εξαιτίας των επικίνδυνων ρωγμών που παρουσιάζει η εξαώροφη πολυκατοικία της Κασομούλη 60.

Η συγκεκριμένη πολυκατοικία βρίσκεται ακριβώς δίπλα από τον υπό κατασκευήν σταθμό του μετρό "Ανάλατος" της γραμμής Σεπόλια - Δάφνη. Οι ρωγμές παρουσιάστηκαν στον πρώτο και δεύτερο όροφο και αποδίδονται στα έργα του μετρό. Ωστόσο, εκπρόσωποι της "Αττικό Μετρό" επιμένουν ότι οι ρωγματώσεις άρχισαν να παρουσιάζονται μετά τους σεισμούς του 1981 και τις καταλογίζουν σε μειωμένη ποιότητα κατασκευής. Επίσης, υποστηρίζουν ότι η συμπεριφορά του κτιρίου δεν επηρεάστηκε από την κατασκευή του μετρό.

Το όλο θέμα παρακολουθεί και η Πολεοδομία Αθηνών, που σε περίπτωση επιδείνωσης της κατάστασης δεν αποκλείεται να διατάξει ακόμη και την εκκένωση του κτιρίου.

Πάντως, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, με δηλώσεις του που έγιναν το περασμένο Σαββατοκύριακο, παραδέχτηκε ότι υπάρχει πρόβλημα με τα έργα του μετρό στο συγκεκριμένο σημείο του Νέου Κόσμου. Επίσης, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο της απαλλοτρίωσης της πολυκατοικίας που παρουσίασε τις ρωγμές με έξοδα του δημοσίου, εφόσον κάτι τέτοιο επιβάλλεται για λόγους ασφάλειας των κατοίκων.

Προχωρούν ακάθεκτοι στη ζεύξη Μαλιακού

Το ΥΠΕΧΩΔΕ προχωράει ακάθεκτο στην κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης του Μαλιακού Κόλπου, παρά τις έντονες αντιδράσεις 10 και πλέον νομών της χώρας, που το χαρακτηρίζουν ως "έργο πολυτελείας", ενώ αντιπροτείνουν τη λύση της επαναχάραξης της Εθνικής Οδού με σήραγγα, ή χωρίς, στο ύψος του Δομοκού.

Ηδη την περασμένη Παρασκευή τέσσερις διεθνείς όμιλοι υπέβαλαν τις προσφορές, παίρνοντας μέρος στο διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου για το έργο της ζεύξης του Μαλιακού.

Οπως ανακοίνωσε χτες το ΥΠΕΧΩΔΕ, η επιλογή του συμβούλου θα γίνει πριν το Πάσχα και η συνολική διάρκεια των υπηρεσιών του (μέχρι και την ανάθεση του έργου) προβλέπεται να είναι 18 μήνες.

Ο σύμβουλος του έργου, που τελικά θα επιλεγεί, θα έχει ως αντικείμενο εργασίας την επισκόπηση όλων των υπαρχουσών μελετών και ερευνών, την επίβλεψη πρόσθετων ερευνών, εφόσον προκύψει τέτοια ανάγκη και κυρίως τη σύνταξη κατάλληλων τευχών δημοπράτησης του έργου με το σύστημα "Μελέτη - κατασκευή και συγχρηματοδότηση με εκμετάλλευση διοδίων". Αυτό σημαίνει ότι το έργο πρόκειται να κατασκευαστεί με το σύστημα της μερικής αυτοχρηματοδότησης από τους εργολάβους, που θα το εκμεταλλεύονται για μερικές δεκαετίες, εισπράττοντας τα "τσουχτερά" διόδια. Ισως και γι' αυτό το λόγο - για να εξασφαλίσουν οι εργολάβοι περισσότερα κέρδη - ο σύμβουλος θα εξετάσει επίσης και τη δυνατότητα συγχρηματοδότησης και για το συνδυασμό της ζεύξης του Μαλιακού Κόλπου με τα γειτονικά μελλοντικά έργα των παρακάμψεων Καμένων Βούρλων και Αγίου Κωνσταντίνου.

Να υπενθυμίσουμε ότι, σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες, έχει επιλεγεί η "μικρή" ζεύξη του Μαλιακού με υποθαλάσσια σήραγγα, διατομής αυτοκινητοδρόμου δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, μήκους 3 χιλιομέτρων με 10 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομο προσβάσεων. Το κόστος του έργου με βάση τις προσωρινές αυτές μελέτες ανέρχεται γύρω στα 60 δισ. δρχ., αλλά θεωρείται βέβαιο ότι θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει τελικά τα 100 δισ. δρχ...

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΤΡΙΓΩΝΟ
Αρχίζουν το Μάρτη τα έργα πεζοδρόμησης

Από τις 2 Μάρτη πρόκειται να αρχίσουν τα έργα πεζοδρομήσεων της Ερμού και άλλων δρόμων του εμπορικού τριγώνου, συνολικού προϋπολογισμού 1,8 δισ. δρχ.

Αυτό αποφασίστηκε χτες σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΥΠΕΧΩΔΕ, με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων και ενδιαφερομένων φορέων. Τα έργα υπολογίζεται να ολοκληρωθούν ύστερα από 10 μήνες, αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, αποφασίστηκε να προχωρήσουν τμηματικά και σε τέσσερις αυτοτελείς φάσεις, ώστε να μη σταματήσει εντελώς η εμπορική κίνηση.

Παράλληλα, από το ΥΠΕΧΩΔΕ βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια και τοποθέτηση ηλεκτρονικών μπαρών στους πεζόδρομους του εμπορικού τριγώνου. Το έργο έχει προϋπολογισμό 400 εκατομμύρια δραχμές και υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί σε τέσσερις μήνες.

Προβλήματα, ωστόσο, παρουσιάζονται στο θέμα της μετεγκατάστασης από το εμπορικό τρίγωνο των μονάδων χονδρεμπορίου, επειδή ακόμη δεν έχει εξευρεθεί ούτε ο τρόπος ούτε ο χώρος της μετεγκατάστασής τους. Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες των μονάδων αυτών, έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας με αίτημα την ακύρωση του Διατάγματος που προβλέπει τη μετεγκατάστασή τους από την περιοχή του εμπορικού τριγώνου. Η προσφυγή αυτή πρόκειται να συζητηθεί τον προσεχή Μάη. Πάντως, κατά τη χτεσινή σύσκεψη αποφασίστηκε να αναλάβει τη σύνταξη της μελέτης για τη μετεγκατάσταση των χονδρεμπορικών μονάδων από το εμπορικό τρίγωνο ο Οργανισμός της Αθήνας.

Τρώγοντας ανοίγει η όρεξη

Ενώ σήμερα αρχίζει στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή η συζήτηση του νομοσχεδίου, ο βουλευτής της ΝΔ Στ. Μάνος κατέθεσε χτες τροπολογία, γιατί, όπως σημειώνει, "στο σχέδιο νόμου έχουν περιληφθεί διατάξεις που κατά φωτογραφικό τρόπο ευνοούν τον ΟΤΕ"!

Ο Στ. Μάνος προτείνει μεταξύ άλλων, την κατάργηση τού κατά την άποψή του "απαραδέκτως ευνοϊκού για τον ΟΤΕ προνομίου" να δημιουργεί αφορολόγητη πρόβλεψη για επισφαλείς απαιτήσεις, διότι τέτοια πρόβλεψη δεν υπάρχει για τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας! Επίσης, ζητά την κατάργηση της απαλλαγής του ΟΤΕ από πρόστιμα ή κυρώσεις του φορολογικού Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων. Τέλος, με το σκεπτικό της ενίσχυσης του Χρηματιστηρίου προτείνει οι Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης να έχουν τη δυνατότητα επένδυσης των διαθεσίμων τους σε εταιρίες ήδη εισηγμένες στο Χρηματιστήριο με γενικό σύνολο ενεργητικού 50 δισ. δρχ. και όχι 500 δισ. δρχ. όπως σήμερα προβλέπεται.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ