ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Αυγούστου 1997
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΟΕ - ΟΛΜΕ
"Η φετινή χρονιά θα είναι επανάληψη της περσινής... "

Προειδοποιούν οι δύο εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες καθηγητών και δασκάλων την κυβέρνηση, να μην προχωρήσει στην εφαρμογή των μέτρων που εξήγγειλε

Την αντίθεσή της στην εκπαιδευτική αντιμεταρρύθμιση που επιχειρεί η κυβέρνηση, εξέφρασε χτες η Διοίκηση της ΟΛΜΕ, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στα γραφεία της Ομοσπονδίας, στέλνοντας σαφείς προειδοποιήσεις προς το υπουργείο Παιδείας να μην επιχειρήσει να προωθήσει νομοθετικά τα μέτρα που πρόσφατα εξήγγειλε.

Χαρακτηριστική των διαθέσεων που εκφράστηκαν, αλλά και της οργής που έχει προκαλέσει στον κλάδο η εξαγγελία του Γερ. Αρσένη για κατάργηση της επετηρίδας διορισμού των καθηγητών, ήταν η φράση του προέδρου της ΟΛΜΕ Ν. Τσούλια - που σημειωτέον ανήκει στην ΠΑΣΚ - ότι αν ο υπουργός προχωρήσει στις εξαγγελίες του, χωρίς να λάβει υπόψη τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, και η φετινή χρονιά θα είναι επανάληψη της περσινής...

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ τόνισε ότι η "μεταρρύθμιση" που ευαγγελίζεται το υπουργείο Παιδείας είναι, ουσιαστικά, μια αναπαλαίωση με τα ίδια υλικά, αφού και από τη νέα σχολική περίοδο θα ισχύουν τα ίδια ξεπερασμένα αναλυτικά προγράμματα και διδακτικές μέθοδοι. Τονίστηκε ακόμη ότι το δήθεν μεταρρυθμιστικό έργο στηρίζεται εξ ολοκλήρου στην αλλαγή του εξεταστικού συστήματος, που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει σε ανακοπή της ροής των μαθητών προς το Λύκειο, αλλά και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αναφερόμενος ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ στην πρόταση για κατάργηση της επετηρίδας, τη χαρακτήρισε ως κίνηση αντιπερισπασμού από πλευράς υπουργείου Παιδείας, χαρακτηρίζοντας ως υποκριτικά όσα λέγονται περί ευθύνης της επετηρίδας για την αδιοριστία, προσθέτοντας ότι υπεύθυνη είναι η εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων. Το πρόβλημα της αδιοριστίας, συνέχισε, μπορεί να αντιμετωπιστεί με την επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από τα 9 στα 12 χρόνια, με την εισαγωγή νέων μορφωτικών αντικειμένων στο σχολείο, με την εγκαθίδρυση ουσιαστικής ενισχυτικής διδασκαλίας στους μαθητές, που θα έδινε καίριο χτύπημα στην παραπαιδεία, με τη μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη στους 25 από τους 35 που είναι σήμερα, με τη μείωση του ορίου συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών, με τη μείωση του αριθμού αναπληρωτών και ωρομισθίων στα σχολεία και, φυσικά, με μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα.

Ακόμη, η Διοίκηση της ΟΛΜΕ έδωσε γραπτό κείμενο με την κριτική της πάνω στην πρόταση του υπουργού Παιδείας για το Εθνικό Απολυτήριο, στο οποίο τονίζεται ότι αυτή η πρόταση κινείται στην κατεύθυνση αναπαραγωγής των υπαρχόντων προβλημάτων, αφού θα διευρύνει τη φροντιστηριακή εικόνα του σχολείου, μέσα από την επέκταση των εξεταστικών διαδικασιών, θα διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες μέσα στην εκπαίδευση, οξύνοντας τη σκληρή πραγματικότητα του "όποιος έχει σπουδάζει", με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό μεγάλων κοινωνικών στρωμάτων από την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα επιτρέπει στα μεταμφιεσμένα υποκατάστατα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή στα ιδιωτικά "πανεπιστήμια", να βρίσκουν ευρύ αγοραστικό κοινό των προϊόντων τους.

Τέλος, όπως τονίστηκε στη συνέντευξη Τύπου, το επόμενο διάστημα θα είναι για την ΟΛΜΕ περίοδος ανάληψης πρωτοβουλιών και επαφών με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς, με σκοπό να αντιμετωπιστούν από κοινού τα προβλήματα της εκπαίδευσης, ενώ έμεινε ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσουν οι καθηγητές σε απεργία, ακόμα και με την έναρξη της σχολικού έτους.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας

Ολη η εκπαιδευτική κοινότητα θα αντιδράσει δυναμικά, για να μην περάσουν τα μέτρα που εξήγγειλε πρόσφατα ο υπουργός Παιδείας,τονίζει με χτεσινή της ανακοίνωση η ΔΟΕ, υπογραμμίζοντας ακόμη ότι "η όποια αναστάτωση προκύψει στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης θα βαρύνει αναμφισβήτητα την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, που χωρίς διάλογο προχώρησε σε τέτοιες ρυθμίσεις και μάλιστα μέσα στο καλοκαίρι". Η ΔΟΕ επισημαίνει ότι το πρόβλημα της ανεργίας και αδιοριστίας των εκπαιδευτικών δε λύνεται με την κατάργηση της επετηρίδας, που κάτι τέτοιο θα διόγκωνε το πρόβλημα, αλλά με μαζικούς διορισμούς.

Πλιτς!

Τo μεταδίδανε τα ραδιόφωνα χτες το μεσημέρι. Ο πρωθυπουργός - λέγανε - από τη Σίφνο που έχει πάει να κάνει διακοπές (όπως οι περισσότεροι τέτοιο καιρό) μελετά την οικονομική κατάσταση και πορεία της χώρας για το 1998. Συμπληρώνανε δε, πως και την επόμενη χρονιά (όπως πιστοποιούν οι... πληροφορίες από τη Σίφνο) η εισοδηματική πολιτική θα 'ναι σφικτή. Οσον αφορά την οικονομική πλευρά της υπόθεσης, δε μάθαμε και τίποτε καινούριο. Το ξέρουν δα και οι πέτρες ότι όλα τα περί "θυσιών που θα ευοδωθούν" και θα φέρουν "καλύτερες μέρες" είναι τόσο αληθινά όσο και η ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας. Ομως το να τα προγραμματίζει αυτά τα πράγματα ο Σημίτης από τη Σίφνο δεν ακούγεται ελαφρώς... απίστευτο; Τέτοιο άγχος δηλαδή; Τέτοιο "κόλλημα";

Για να φανταστούμε λίγο, τι στο καλό κάνει εκεί κάτω. Πρώτα το σκηνικό: Κάθεται, πιθανότατα, κάτω από μια ομπρέλα γύρω στις έντεκα το μεσημέρι στην αμμουδιά. Δίπλα το αντιηλιακό, πιο δίπλα η κ. Σημίτη κι ακόμα πιο δίπλα ένας δυο της πρωθυπουργικής φρουράς, που έχουν σκάσει από τη ζέστη, γιατί το να κυκλοφορείς ντυμένος στην παραλία δεν είναι και η καλύτερη ιδέα τον Αύγουστο. Ο ήλιος λάμπει και καίει, το κυματάκι σκάει στα βοτσαλάκια κι οι υπόλοιποι λουόμενοι μπαινοβγαίνουν στο νερό. Ατενίζει το Αιγαίο, πέρα μακριά. Ομως, επειδή το Αιγαίο του φέρνει ένα δυσάρεστο συνειρμό σκέψεων (τουρκικές διεκδικήσεις - Συμφωνία Μαδρίτης - εθνική άμυνα - Ακης) αποτραβά το βλέμμα και αρχίζει να κοιτάζει την άμμο. Εκεί του έρχεται η ιδέα.

Παίρνει ένα ξυλαράκι κι αρχίζει να σχηματίζει αριθμούς χαράζοντάς την! "Τόσος ο πληθωρισμός, τόσο το εξωτερικό χρέος, τόσο το ισοζύγιο εξαγωγών κ λπ. Αν βάλουμε τώρα στα έσοδα του υπουργείου Οικονομικών τα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων, τσιμπήσουμε λίγο από ΔΕΚΟ και ολίγον από φορολογία μας κάνει τόσο... ". Τα φέρνει από δω, τα φέρνει από κει κι αρχίζει να κοντοπλησιάζει τους επιθυμητούς αριθμούς των κριτηρίων της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Εκεί πλέον αρχίζει... η πώρωση. Επειδή έχει σκαλίσει όλη την αμμουδιά μπροστά του, βγαίνει... εκτός ίσκιου ομπρέλας. Πανικοβάλλονται οι άντρες της φρουράς κι αρχίζουν να μετακινούν λίγο λίγο την ομπρέλα, ενώ προστίθενται και μερικοί άντρες ακόμα να φυλάνε τα σκαλίσματα μην... τα πατήσει κανείς και τα χαλάσει. Ομως, μόνο οι υπολογισμοί δε φτάνουν. Οπότε αρχίζει και τις γραφικές παραστάσεις. Να αναπαραστήσουμε - σκέφτεται ο πρωθυπουργός - π.χ. την... πορεία της δραχμής. Παίρνουμε ένα βότσαλο και το πετάμε προς τη θάλασσα. Διανύει μια καμπύλη πορεία, πηγαίνει ψηλά μέχρι ένα σημείο, πέφτει στην επιφάνεια της θάλασσας και μετά... πάει στον πάτο. Πλιτς! Τέλεια η αναπαράσταση. Μετά οι μισθοί και το εισόδημα, αποφασίζει. Παίρνει το βότσαλο και το πετάει με δύναμη από ψηλά στη Θάλασσα, προκειμένου να έχει εξαρχής καθοδική πορεία με την ίδια κατάληξη... Πλιτς!

Καλές διακοπές κ. Σημίτη...

Γεράσιμος ΛΙΒΙΤΣΑΝΟΣ

Αχρείαστη χρωμοφωταυγία

Το εντυπωσιακό αυτό συναπάντημα των χρωμάτων στον ουρανό δεν ήταν προγραμματισμένο, τουλάχιστον από τα ίδια. Αλλωστε, τα χρώματα ποτέ δε "χάνουν" το ένα το άλλο, αφού όλα υπάρχουν παντού, στη φύση που "κατοικούν", στο μάτι που τα φιλοξενεί. Η "επίσκεψη" των χρωμάτων στον ουρανό της Αριζόνα είναι ένας ανθρωπογενής βιασμός της φύσης και η φωτογραφική καταγραφή του αφιερώνεται στους, κατά τα άλλα, κράχτες της ανακύκλωσης. Το άσπρο, το κίτρινο, το πορτοκαλί, το κόκκινο και το μαύρο έπεσαν θύματα ενός προγράμματος ανακύκλωσης λαστίχων, που κανείς από αυτούς που το διατυμπάνισαν, δεν το εφάρμοσε. Ετσι, τα προς ανακύκλωση λάστιχα αντέδρασαν, με την εντυπωσιακή αυτή έκρηξη, στην εγκατάλειψή τους στη χωματερή, που, όλως τυχαία, στήθηκε δίπλα σ' ένα συνοικισμό Ινδιάνων. Τα τοξικά αέρια θα απλώνονται στον ουρανό, λένε οι σχετικές προβλέψεις, μέχρι την Κυριακή, βιάζοντας ξανά, αυτή τη φορά, όχι μόνο τα χρώματα.

Δώστε λεφτά για την Παιδεία

Την αντίθεσή του στην πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να καταργήσει την επετηρίδα, δηλώνει ο Σύλλογος Αποφοίτων Παιδαγωγικού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Σε ανακοίνωσή του, ανάμεσα σε άλλα, σημειώνει πως αν η κυβέρνηση ενδιαφέρεται πραγματικά για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης πρέπει να φροντίσει για την αύξηση των κονδυλίων, που αφορούν την εκπαίδευση, την πλήρωση των οργανικών θέσεων με κανονικούς διορισμούς και όχι με πρόσληψη αναπληρωτών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ