Με αφορμή την αποτυχία εκποίησης του Ναυπηγείου Ελευσίνας, η κυβέρνηση εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο συγχώνευσής του με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε ένα "ενιαίο" ναυπηγείο, για να διευκολύνει την ιδιωτικοποίησή τους
Το σχέδιο "ενιαίο Ναυπηγείο" φέρεται να επιλέγει τώρα η κυβέρνηση ως πιο πετυχημένη "συνταγή" για το ξεπούλημα των δύο μεγάλων ναυπηγείων της χώρας, μετά το διαφαινόμενο "ναυάγιο" του διαγωνισμού για την εκποίηση του Ναυπηγείου Ελευσίνας. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η απόρριψη της προσφοράς του μοναδικού επίδοξου αγοραστή του Ναυπηγείου Ελευσίνας θεωρείται ειλημμένη απόφαση για την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία ωστόσο δεν ανακοινώνεται επίσημα, αφού θα πρέπει να συνοδευτεί με συγκεκριμένες αποφάσεις για το τι "μέλλει γενέσθαι", πράγμα για το οποίο δεν έχει ακόμη καταλήξει.
Κάτω απ' το νέο αδιέξοδο, στο οποίο η ίδια έχει οδηγήσει το Ναυπηγείο Ελευσίνας, και με δεδομένο το κόστος της εκκαθάρισης ενός δεύτερου διαγωνισμού, αλλά και τον κίνδυνο αυτός να μην αποφέρει φερέγγυο επενδυτή, η κυβέρνηση φέρεται να επανεξετάζει το όλο θέμα σε σχέση και με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Τα σενάρια που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη συζητηθεί στο παρασκήνιο των συμφερόντων και αναμένεται να μπούνε και επίσημα στο τραπέζι των συζητήσεων, σχετίζονται κυρίως με την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού που υπάρχει μεταξύ των δύο μεγάλων ναυπηγείων. Οι συζητήσεις στο παρασκήνιο αφορούν μεταξύ άλλων εισηγήσεις προς το υπουργείο Ανάπτυξης για την ενιαιοποίηση των δύο ναυπηγείων και την από κοινού εξαγορά τους από ενδιαφερόμενους επενδυτές.Οι πληροφορίες για τα σενάρια αυτά επιβεβαιώνονται και από άλλες πληροφορίες, που αναφέρουν ότι οι τρεις προεπιλεγέντες για το μάνατζμεντ των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά - ο διαγωνισμός του οποίου βρίσκεται σε εξέλιξη - ζητούν με επιστολή τους να ενημερωθούν για τις προθέσεις της κυβέρνησης για το Ναυπηγείο Ελευσίνας.Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι, ανάλογα με τις προθέσεις της κυβέρνησης, θα κριθεί και η επιτυχία του νέου ιδιοκτησιακού καθεστώτος της επιχείρησης, αφού τα δύο ναυπηγεία λειτουργούν ανταγωνιστικά.
Τα προσχεδιασμένα στο παρασκήνιο σενάρια, που αναμένεται να εξετάσει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, αναφέρονται:
Στα πλαίσια αυτά η κυβέρνηση προωθεί ήδη τη σχετική υπουργική απόφαση για την "αποκατάσταση" των εργαζομένων, που θα αποχωρήσουν οικειοθελώς απ' το Ναυπηγείο Ελευσίνας. Χτες αναμένονταν και οι τελικές αποφάσεις για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις των εργαζομένων στην επιχείρηση, σε συνάντηση που πραγματοποίησαν για αυτό το σκοπό ο υπουργός Εργασίας Ε. Γιαννόπουλος και ο υφυπουργός Ανάπτυξης Φοίβος Ιωαννίδης.Μέχρι στιγμής απ' τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν δηλώσει αίτηση για αποχώρηση 750 εργαζόμενοι, ενώ για την Ελευσίνα, σύμφωνα με το σχέδιο της προσφοράς του Γ. Καρρά,θα έπρεπε να αποχωρήσουν σε πρώτη φάση 450 εργαζόμενοι.
Χρύσα ΛΙΑΓΚΟΥ
Με πρόσχημα την προστασία της δημόσιας περιουσίας, ο υπουργός Οικονομικών καλεί τις αρμόδιες υπηρεσίες να καταλογίζουν το χρηματικό ποσό ζημιών στους υπεύθυνους που προκαλούν διάφορες ζημιές
Την τακτική της στρουθοκαμήλου και της πυγμής απέναντι σε οξυμένα κοινωνικά προβλήματα ακολουθεί ο υπουργός Οικονομικών, Α. Παπαδόπουλος,ο οποίος με χτεσινή του εγκύκλιο, εμμέσως πλην σαφώς, ζητά τη λήψη αυταρχικότερων μέτρων κατά των λαϊκών κινητοποιήσεων. Και όλα αυτά με πρόφαση την προστασία της δημόσιας περιουσίας από τις καταστροφές που προκαλούν διάφορες ομάδες ατόμων...
Ειδικότερα, στην εγκύκλιο αναφέρεται ότι τα τελευταία χρόνια ο ελληνικός λαός παρίσταται μάρτυρας των καταστροφών που προκαλούνται σε βάρος της περιουσίας του δημοσίου και των δημοσίων οργανισμών από διάφορες ομάδες ατόμων. Στις περιπτώσεις αυτές οι αρμόδιες υπηρεσίες κάθε φορά θα πρέπει να διαπιστώνουν αμέσως το μέγεθος της ζημίας και να καταλογίζουν το ανάλογο χρηματικό ποσό σε βάρος των υπευθύνων.Η αμέλεια εφαρμογής της εγκύκλιου - αναφέρεται - θα ελέγχεται πειθαρχικά ως παράβαση καθήκοντος και θα κινείται η νόμιμη διαδικασία καταλογισμού σε βάρος των αρμόδιων οργάνων με το ποσό που ζημιώθηκε ο φορέας.
Την πρόθεσή του αυτή για καταλογισμό των ζημιών που προέρχονται από καταστροφές της κρατικής περιουσίας, την είχε προαναγγείλει ο υπουργός Οικονομικών σε πρόσφατη συνέντευξή του, με αφορμή τις εξεγέρσεις κρατουμένων στις φυλακές, αλλά και των κινητοποιήσεων των αγροτών, πολλές από τις οποίες πήραν δυναμικό χαρακτήρα. Και βέβαια η καταστροφές περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου είναι ένα σοβαρό θέμα, το οποίο όμως δεν μπορεί να λυθεί με την μπακαλίστικη λογική, την οποία προωθεί ο υπουργός Οικονομικών. Οταν ακόμα και κυβερνητικά στελέχη αναγνωρίζουν τη μεσαιωνική κατάσταση των ελληνικών φυλακών, όπου οι έγκλειστοι βιώνουν συνθήκες κοινωνικής βαρβαρότητας, η "λογιστική" απογραφή των ζημιών την οποία ζητά ο υπουργός Οικονομικών, απλώς επιβεβαιώνει την προσήλωση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στον αυταρχισμό.
Το ΚΚΕ έφερε το θέμα στη Βουλή και καλεί την αρμόδια υπουργό Ανάπτυξης να πάρει θέση
Τη ληστρική εκμετάλλευση των κοιτασμάτων πετρελαίου στον Πρίνο, καταγγέλλει το ΚΚΕ με σχετική ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του Κόμματος Δήμος Κουμπούρης.Με την ίδια ερώτηση, ο βουλευτής του ΚΚΕ, καλεί την αρμόδια υπουργό και την κυβέρνηση να ενημερώσουν σχετικά τη Βουλή, αν προτίθενται να πάρουν και ποια μέτρα, ώστε να σταματήσει η ληστεία που γίνεται στον εθνικό μας πλούτο από την κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται το κοίτασμα.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του βουλευτή του ΚΚΕ, που απευθύνεται στην υπουργό Ανάπτυξης Βάσω Παπανδρέου, είναι το ακόλουθο:
"Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση για τα πετρέλαια του Πρίνου, η εταιρία που εκμεταλλεύεται το κοίτασμα, έπρεπε να καταβάλλει ετήσια στο δημόσιο, μέρος της αξίας του εξορυσσόμενου πετρελαίου.
Ελέγχοντας τους ισολογισμούς της ΔΕΠ ΑΕ και ειδικότερα το σχετικό κονδύλι αυτών των εσόδων (κονδύλι από δικαιώματα του νόμου 98/75), διαπιστώνει κανείς ότι τα τελευταία χρόνια η εισφορά αυτή είναι μηδενική ή ασήμαντη.
Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό οφείλεται σε χαριστικό νόμο της ΝΔ (επί υπουργίας κ. Ανδριανόπουλου), ο οποίος υποχρέωνε ταυτόχρονα την εταιρίαγια νέες επενδύσεις. Οι πληροφορίες που υπάρχουν, δείχνουν ότι το κοίτασμα του Πρίνου ουσιαστικά χαρίστηκε στον ανάδοχο, που λήστεψε τον εθνικό μας πλούτο".
Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις, ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Κουμπούρης, καλεί την αρμόδια υπουργό Ανάπτυξης να απαντήσει:
Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας