ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Απρίλη 1996
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Ρισκάρουν" ανθρώπινες ζωές

Κίνδυνος - θάνατος η κατάργηση του ασυρματιστή και η εναπόθεση της ασφάλειας των πλοίων σε αυτόματο σύστημα, τονίζει η ΔΑΣΑΕΝ

"Επί των 1.510 GMDSS αλάρμς (αυτόματο σύστημα συναγερμών για κινδύνους στη θάλασσα) κατά την περίοδο '92 - '93, αληθή ήταν μόνο τα 38!"!Το ανατριχιαστικό στοιχείο αναφέρεται σε ανακοίνωση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ασυρματιστών Εμπορικού ΝαυτικούΔΑΣΑΕΝ,καθώς αναμένεται να προωθηθεί μετά το Πάσχα για συζήτηση στο Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο ΥΕΝ και εφοπλιστές προωθούν την κατάργηση της θέσης του αξιωματικού ραδιοεπικοινωνιών από την οργανική σύνθεση των πλοίων!Η ΔΑΣΑΕΝ επισημαίνει τους μεγάλους κινδύνους που παρουσιάζονται με την κατάργηση του ασυρματιστή και την εφαρμογή του συστήματος GMDSS, το οποίο παρουσιάζει αδυναμία να ανταποκριθεί στο έργο της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Οπως διαπιστώνεται από τον προσανατολισμό του σχεδίου ΠΔ, το ΥΕΝ επιμένει στις ίδιες θέσεις, παρά το γεγονός ότι αυτές αντιμετωπίζονται με έντονη κριτική από τον κλάδο των Ασυρματιστών που καθημερινά γίνεται μάρτυρας των οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζει το GMDSS.

Η ΔΑΣΑΕΝ τονίζει ότι τα "ψευδοαλάρμς" είναι έκφραση της αναξιοπιστίας του συστήματος. Ηδη, από τις μέχρι τώρα ομολογίες των αρχών πολλών χωρών, εξάγεται το συμπέρασμα ότι η εμπιστοσύνη των ναυτεργατών και του προσωπικού των κέντρων έρευνας και διάσωσης έχει κλονιστεί απέναντι στο GMDSS και αυτό είναι ζήτημα ουσίας. Η εισαγωγή επίσης του προπαμπίλιτι (πιθανότητα) στο χαρακτηρισμό ενός σήματος κινδύνου, σε συνδυασμό με τα παραπάνω, πιστοποιεί σε πόσο επικίνδυνο δρόμο βρίσκεται η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Τα κενά που δημιουργούνται στην εκτίμηση των "πιθανοτήτων" σημαίνουν ρίσκο για ανθρώπινες ζωές.

Μεταξύ άλλων προβλημάτων, σημειώνονται οι καθυστερήσεις στην αναμεταβίβαση του σήματος κινδύνου, οι ασάφειες, τα κενά επικοινωνίας που παρουσιάζονται σε αρκετές περιοχές της υδρογείου, η επίδραση των άσχημων καιρικών συνθηκών, η αδυναμία εξασφάλισης της αμεσότητας στην επικοινωνία του κινδυνεύοντος πλοίου με τα πλοία της περιοχής του.

"Πραγματικά - τονίζει η ΔΑΣΑΕΝ - οι πνιγμένοι ναυτεργάτες του τραγικού ναυαγίου του πλοίου "Πελχάντερ" στη Μεσόγειο Θάλασσα θα μπορούσαν να είχαν διασωθεί, εάν έγκαιρα, με την εκπομπή σήματος επείγοντος κινδύνου είχαν ειδοποιηθεί τα πλοία της περιοχής στους 500 KC/S".

Επίσης, σύμφωνα με τη ΔΑΣΑΕΝ, τίθεται θέμα διάλυσης του ιστού των εθνικών επικοινωνιών και ακύρωσης της επικοινωνίας με τα πλοία, μέσω ελεγχόμενου από τη χώρα μας δικτύου που εξασφαλίζει μόνο ο ασυρματιστής και όχι το δορυφορικό κύκλωμα. Οι επικοινωνίες περνάνε στον έλεγχο των πολυεθνικών συμφερόντων και αυτή είναι μια διαδικασία χωρίς επιστροφή εάν δεν παρθούν έγκαιρα μέτρα. "Γι' αυτό - αναφέρεται τέλος στην ανακοίνωση της ΔΑΣΑΕΝ - τονίζουμε ότι το ΥΕΝ, επιβάλλεται να παραιτηθεί από την προώθηση του σχεδίου ΠΔ για την αναθεώρηση του κανονισμού τηλεπικοινωνιών και να δει με σοβαρότητα τις θέσεις του κλάδου των ασυρματιστών".

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥ
Αδράνεια και αδιαφορία

Απέρριψε η πλειοψηφία της ΕΕ της ΠΟΕΜ τις προτάσεις της ΕΣΑΚ για ένα αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης, με στόχο την υπογραφή ικανοποιητικών συλλογικών συμβάσεων, τη σωτηρία του ΕΤΕΜ και την αντιμετώπιση της ανεργίας

Επιμένει η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Εργατών Μετάλλου (ΠΟΕΜ) να αρνείται οποιαδήποτε ενεργοποίηση των εργαζομένων του κλάδου, παρότι τα προβλήματα γύρω της παίρνουν κυριολεκτικά εκρηκτικό χαρακτήρα. Ετσι, κατά την προχτεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της οργάνωσης, απέρριψε τις προτάσεις των ΕΣΑΚιτών συμβούλων για το ξεδίπλωμα ενός αγωνιστικού προγράμματος δράσης στην πορεία προς την Πρωτομαγιά, με στόχο την προώθηση καυτών προβλημάτων του κλάδου, όπως:

- Οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας,οι οποίες είναι όλες σε εκκρεμότητα, καθώς οι εργοδοτικές οργανώσεις ή δεν έχουν καν απαντήσει στα αιτήματα (σιδηροβιομήχανοι) ή κάνουν προτάσεις - πρόκληση για τους εργαζόμενους, όπως ο ΣΕΒ που δίνει αυξήσεις για τον κλάδο των αμαξωμάτων 2,5+3%.

- Το Επικουρικό Ταμείο Εργατών Μετάλλου (ΕΤΕΜ), το οποίο υπονομεύεται συστηματικά από την κυβέρνηση και την άρνησή της να πάρει μέτρα για τη σωτηρία του.

- Η ανεργία,που επεκτείνεται, κάτω από το βάρος της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων (π. χ. ναυπηγεία), το κλείσιμο επιχειρήσεων ή τμημάτων επιχειρήσεων (π. χ. "Χαλυβουργική") κτλ.

Οι ΕΣΑΚίτες σύμβουλοι πρότειναν στην ΕΕ της ΠΟΕΜ να καλέσει για όλα αυτά σε περιφερειακές συσκέψεις (Αθήνα, Βόλο, Θεσσαλονίκη, Χαλκίδα, Πάτρα) τα σωματεία, καθώς επίσης στελέχη της να παραβρεθούν σε συνελεύσεις των μελών των σωματείων, προκειμένου να ενημερωθεί ο κλάδος και να προετοιμαστεί αγωνιστικά. Επίσης, κήρυξη δίωρης στάσης εργασίας τις παραμονές της Πρωτομαγιάς, ώστε να διευκολυνθεί η πραγματοποίηση εκδηλώσεων στους χώρους δουλιάς. Μετά την Πρωτομαγιά να οργανωθεί κινητοποίηση για τα παραπάνω προβλήματα.

Η πλειοψηφία της ΕΕ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) απέρριψε όλες αυτές τις προτάσεις και αρκέστηκε στη συμμετοχή στις κεντρικές πρωτομαγιάτικες εκδηλώσεις. Απέρριψε επίσης την πρόταση της ΕΣΑΚ να καταγγελθεί η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ για την υπογραφή της διετούς Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης λιτότητας, καθώς και η επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση στο εισόδημα των εργαζομένων. Να σημειωθεί ότι για τις συμβάσεις του 1996 δε ζήτησαν ούτε καν τις προτάσεις των σωματείων, τα οποία ακόμα δεν έχουν ενημερώσει!

"Θέλουν να κλείσουν το μεγάλο πρόβλημα των συλλογικών συμβάσεων σε κάποιους κύκλους συναντήσεων με τους εργοδότες και μακριά από τους εργάτες", σημειώνει ο Δ. Τσουμπρής,αντιπρόεδρος της ΠΟΕΜ και τονίζει ότι "από την πλευρά μας τα στελέχη της ΕΣΑΚ δηλώσαμε ότι σε ό,τι μας αφορά θα προσπαθήσουμε να έρθουμε σε επαφή και να συζητήσουμε με όσους γίνεται περισσότερους εργαζόμενους".

Καταλήψεις τραπεζών στο Βόλο

Οι εργαζόμενοι της "Βαμβακουργίας" απαιτούν να πληρωθούν και να επαναλειτουργήσει η επιχείρηση

ΒΟΛΟΣ.-

Με επέκταση των καταλήψεων σε όλα τα καταστήματα της Εθνικής Τράπεζας, αλλά και του καταστήματος της Εμπορικής στο Βόλο, οι εργαζόμενοι της "Βαμβακουργίας" συνέχισαν χτες την κινητοποίησή τους, διεκδικώντας την καταβολή των δεδουλευμένων, αφού παραμένουν απλήρωτοι από τα Χριστούγεννα. Παρά τη δέσμευση της κυβέρνησης και των τραπεζών ότι μέχρι προχτές θα πληρώνονταν το 50%, τουλάχιστον, των δεδουλευμένων (περίπου 500 εκατομμύρια δραχμές συνολικά), μέχρι χτες το μεσημέρι λεφτά δεν πήραν.

Οι 530 εργαζόμενοι απέκλεισαν από πολύ νωρίς το πρωί τις τράπεζες, άναψαν ψωτιά στην οδό Ιάσονος και φώναζαν συνεχώς συνθήματα για την επαναλειτουργία της επιχείρησης. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η τροπολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή για χρηματοδότηση από τις τράπεζες, ώστε να πληρωθούν τα δεδουλευμένα, δεν εξασφαλίζει ούτε τη συνέχιση λειτουργίας της "Βαμβακουργίας", ούτε τη δουλιά των εργαζομένων. Αντιθέτως, αν εφαρμοστεί το περιβόητο άρθρο 975 του ΚΠΔ, η επιχείρηση κινδυνεύει να οδηγηθεί σε πτώχευση ή πλειστηριασμό. Οι εργαζόμενοι επιμένουν πάντως ότι η "Βαμβακουργία" είναι βιώσιμη και - αν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα - μπορεί να λειτουργήσει και μάλιστα κερδοφόρα. Βεβαίως και οι συνεχείς χρηματοδοτήσεις της - οι οποίες "τρώγονται" από τους ιδιοκτήτες - δε λύνουν το πρόβλημα. Η λύση - όπως εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται - βρίσκεται στην ένταξη της "Βαμβακουργίας" στον ΟΑΕ, τη δημιουργία ενιαίου, δημόσιου φορέα κλωστοϋφαντουργίας και στην εφαρμογή κλαδικής πολιτικής.

Παγίδες θανάτου στο μετρό

Δεκάδες παγίδες θανάτου κρύβουν τα εργοτάξια του μετρό και προχτές ένας ακόμη εργαζόμενος προστέθηκε στη λίστα των ατυχημάτων. Τη Δευτέρα το μεσημέρι, στο εργοτάξιο του Συντάγματος, ο 55χρονος Α. Σακελαράκης τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι αφού, την ώρα που εργαζόταν μαζί με άλλους συναδέλφους του, ακριβώς από πάνω άλλοι εργάτες διέλυαν συναρμολογούμενη σκαλωσιά με αποτέλεσμα ένα κομμάτι της, βάρος περίπου 20 κιλών, να πέσει στο κεφάλι του, διαλύοντας ακόμα και το κράνος προστασίας. Ο εργάτης, ευτυχώς, βρίσκεται εκτός κινδύνου.

Ο αντιπρόεδρος του παραρτήματος εργαζομένων στο μετρό Αθήνας, Ν. Ντάλλας,καταγγέλλει την "εγκληματική αδιαφορία των υπευθύνων" και τονίζει: "Το τελευταίο καιρό έχουμε πολλά ατυχήματα, αυτό γιατί από τη μια υπάρχει εντατικοποίηση της εργασίας και από την άλλη, έλλειψη στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας. Για το τελευταίο ατύχημα, υπεύθυνος, βάσει καταγγελιών των εργαζομένων, είναι ο προϊστάμενος του εργοταξίου Δ. Φρουζάκης, ο οποίος πιέζει τους εργάτες για μεγαλύτερη παραγωγή. Η πίεση φέρνει την εντατικοποίηση κι αυτή με τη σειρά της τέτοια θλιβερά γεγονότα. Να επισημάνουμε και κάτι άλλο που συμβαίνει, αρκετά σοβαρό. Τα ατυχήματα αυτά δε δηλώνονται όπως προβλέπει ο νόμος, που συνειδητά παραβιάζεται, και ειδικά τα μικροατυχήματα περνάνε απαρατήρητα. Εμείς λέμε ναι στην παραγωγή και την παραγωγικότητα, όχι όμως στην εντατικοποίηση της εργασίας".

Θέλουν να διαγράψουν άνεργο!

Τη διαγραφή άνεργου μέλους, που απολύθηκε από τεχνική εταιρία, από το Σύλλογο Τεχνικών Υπαλλήλων (ΣΤΥΕ), πρότεινε πρόεδρος του συλλόγου και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Αγ. Φραγγόπουλος!Του έδωσε μάλιστα διορία μέχρι την επόμενη συνεδρίαση να φέρει αποδεικτικά στοιχεία ότι έπιασε δουλιά, γιατί διαφορετικά θα προχωρήσει στη διαγραφή! Είναι, βέβαια, πολύ δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι κίνητρο του εν λόγω συνδικαλιστή είναι η διασφάλιση της "διαφάνειας" στο σύλλογο, αφού προϊσταται σε μια Ομοσπονδία όπου συχνά πυκνά παρατηρούνται χοντροκομμένες νοθείες, που διαπράττονται μάλιστα σε συνεργασία με εργοδότες.

Οπως σημειώνει η Νίκη Βεντούρα, μέλος του ΔΣ του ΣΤΥΕ, η ενέργεια αυτή έχει να κάνει με τις επικείμενες αρχαιρεσίες του συλλόγου (13 - 15 Μάη), από τις οποίες προσπαθούν "να αποκλείσουν ένα από τα πιο δραστήρια και ενεργά μέλη", μιας και οι "ισχυρισμοί τους δεν ευσταθούν, αφού δεν προβλέπεται στο Καταστατικό να διαγράφονται οι άνεργοι".

Από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στη Βαμβακουργία


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ