Τετάρτη 10 Απρίλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Ρισκάρουν" ανθρώπινες ζωές

Κίνδυνος - θάνατος η κατάργηση του ασυρματιστή και η εναπόθεση της ασφάλειας των πλοίων σε αυτόματο σύστημα, τονίζει η ΔΑΣΑΕΝ

"Επί των 1.510 GMDSS αλάρμς (αυτόματο σύστημα συναγερμών για κινδύνους στη θάλασσα) κατά την περίοδο '92 - '93, αληθή ήταν μόνο τα 38!"!Το ανατριχιαστικό στοιχείο αναφέρεται σε ανακοίνωση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ασυρματιστών Εμπορικού ΝαυτικούΔΑΣΑΕΝ,καθώς αναμένεται να προωθηθεί μετά το Πάσχα για συζήτηση στο Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο ΥΕΝ και εφοπλιστές προωθούν την κατάργηση της θέσης του αξιωματικού ραδιοεπικοινωνιών από την οργανική σύνθεση των πλοίων!Η ΔΑΣΑΕΝ επισημαίνει τους μεγάλους κινδύνους που παρουσιάζονται με την κατάργηση του ασυρματιστή και την εφαρμογή του συστήματος GMDSS, το οποίο παρουσιάζει αδυναμία να ανταποκριθεί στο έργο της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Οπως διαπιστώνεται από τον προσανατολισμό του σχεδίου ΠΔ, το ΥΕΝ επιμένει στις ίδιες θέσεις, παρά το γεγονός ότι αυτές αντιμετωπίζονται με έντονη κριτική από τον κλάδο των Ασυρματιστών που καθημερινά γίνεται μάρτυρας των οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζει το GMDSS.

Η ΔΑΣΑΕΝ τονίζει ότι τα "ψευδοαλάρμς" είναι έκφραση της αναξιοπιστίας του συστήματος. Ηδη, από τις μέχρι τώρα ομολογίες των αρχών πολλών χωρών, εξάγεται το συμπέρασμα ότι η εμπιστοσύνη των ναυτεργατών και του προσωπικού των κέντρων έρευνας και διάσωσης έχει κλονιστεί απέναντι στο GMDSS και αυτό είναι ζήτημα ουσίας. Η εισαγωγή επίσης του προπαμπίλιτι (πιθανότητα) στο χαρακτηρισμό ενός σήματος κινδύνου, σε συνδυασμό με τα παραπάνω, πιστοποιεί σε πόσο επικίνδυνο δρόμο βρίσκεται η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Τα κενά που δημιουργούνται στην εκτίμηση των "πιθανοτήτων" σημαίνουν ρίσκο για ανθρώπινες ζωές.

Μεταξύ άλλων προβλημάτων, σημειώνονται οι καθυστερήσεις στην αναμεταβίβαση του σήματος κινδύνου, οι ασάφειες, τα κενά επικοινωνίας που παρουσιάζονται σε αρκετές περιοχές της υδρογείου, η επίδραση των άσχημων καιρικών συνθηκών, η αδυναμία εξασφάλισης της αμεσότητας στην επικοινωνία του κινδυνεύοντος πλοίου με τα πλοία της περιοχής του.

"Πραγματικά - τονίζει η ΔΑΣΑΕΝ - οι πνιγμένοι ναυτεργάτες του τραγικού ναυαγίου του πλοίου "Πελχάντερ" στη Μεσόγειο Θάλασσα θα μπορούσαν να είχαν διασωθεί, εάν έγκαιρα, με την εκπομπή σήματος επείγοντος κινδύνου είχαν ειδοποιηθεί τα πλοία της περιοχής στους 500 KC/S".

Επίσης, σύμφωνα με τη ΔΑΣΑΕΝ, τίθεται θέμα διάλυσης του ιστού των εθνικών επικοινωνιών και ακύρωσης της επικοινωνίας με τα πλοία, μέσω ελεγχόμενου από τη χώρα μας δικτύου που εξασφαλίζει μόνο ο ασυρματιστής και όχι το δορυφορικό κύκλωμα. Οι επικοινωνίες περνάνε στον έλεγχο των πολυεθνικών συμφερόντων και αυτή είναι μια διαδικασία χωρίς επιστροφή εάν δεν παρθούν έγκαιρα μέτρα. "Γι' αυτό - αναφέρεται τέλος στην ανακοίνωση της ΔΑΣΑΕΝ - τονίζουμε ότι το ΥΕΝ, επιβάλλεται να παραιτηθεί από την προώθηση του σχεδίου ΠΔ για την αναθεώρηση του κανονισμού τηλεπικοινωνιών και να δει με σοβαρότητα τις θέσεις του κλάδου των ασυρματιστών".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ