ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Απρίλη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΞΠΡΕΣ"
Απειλούν με ανεργία τους ναυτεργάτες
  • Η ιδιοκτήτρια εταιρία τούς διαμήνυσε ότι "θα κλείσει γι' αυτούς η πόρτα", αν τολμήσουν να ζητήσουν την αποζημίωση που δικαιούνται και τον τελευταίο μισθό που τους οφείλεται
  • "Μόνο από την εμπειρία των ναυτικών έχουν αποφευχθεί μέχρι σήμερα μεγάλα ατυχήματα", επισημαίνει ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου, καταγγέλλοντας την πολιτική σ' ό,τι αφορά τη λειτουργία των λιμανιών και τον τεράστιο ανταγωνισμό των εφοπλιστών

Κλείνει την πόρτα της στους 61 ναυτεργάτες, που απασχολούνταν στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο "Ποσειδών Εξπρές" του εφοπλιστή Μουλόπουλου, το οποίο βυθίστηκε το περασμένο Σάββατο στο λιμάνι της Πάρου, η εταιρία "Αρκάδιαν Λάινς", αν πάρουν την αποζημίωσή τους και τον τελευταίο τους μισθό που τους οφείλεται!

Οπως μας είπαν συνδικαλιστές, ο αρχιπλοίαρχος της εταιρίας κ. Σίπουρας απείλησε τους εργαζόμενους ότι η πόρτα της επιχείρησης θα κλείσει αν τολμήσουν να πάρουν τα λεφτά που τους οφείλονται. Λεφτά τα οποία αποφασίστηκε να δοθούν μετά από παρέμβαση των δυο ναυτεργατικών σωματείων Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ.Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους συνδικαλιστές, η εταιρία καταφέρεται κατά της ΠΕΜΕΝ που έκανε παρέμβαση, προκειμένου να δοθούν τα λεφτά που οφείλονται στους ναυτεργάτες του βυθισμένου πλοίου.

Για το ναυάγιο του "Ποσειδών Εξπρές" και τα πραγματικά αίτια που οδηγούν σ' αυτά τα σοβαρά περιστατικά ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου μάς είπε ότι το συγκεκριμένο περιστατικό έρχεται να αναδείξει ένα χρόνιο και τεράστιο πρόβλημα για την πολιτική που ακολουθείται σ' ό,τι αφορά τη λειτουργία των λιμανιών, αλλά και τον τεράστιο ανταγωνισμό που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των εφοπλιστών. Μ' αυτές τις συνθήκες που λειτουργούν τα πλοία και το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει στη ναυτιλία, μόνο από την εμπειρία των ναυτικών έχουν αποφευχθεί μέχρι σήμερα μεγάλα ατυχήματα. "Από τη μια μεριά - μας λέει ο Σ. Τσιμπόγλου - έχουμε τους εφοπλιστές, που, για να ανταποκριθούν και να φτάσουν γρηγορότερα τα πλοία στον προορισμό τους, με μοναδικό σκοπό, βέβαια, να ανταγωνιστούν τις άλλες εταιρίες, δεν παίρνουν τα μέτρα εκείνα που θα τους προκαλέσουν, βέβαια, κάποια καθυστέρηση θα τους εξασφαλίσουν, όμως, την ασφάλεια του πληρώματος των επιβατών και του πλοίου. Και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το πλοίο "Ναϊάς Εξπρές" είχε δέσει μόνο σ' έναν κάβο, ο οποίος έσπασε και αναγκάστηκε να φύγει το πλοίο".

Στα λιμάνια δεν υπάρχει η απαιτούμενη υποδομή, δεν υπάρχει οργάνωση και σαφής σχεδιασμός για τη λειτουργία τους και αυτό βέβαια συντελεί στην πρόκληση μικρών ή μεγάλων ατυχημάτων. "Χρειάζονται - συνεχίζει ο Σ. Τσιμπόγλου - λιμάνια κύρια και δευτερεύοντα, λιμάνια που θα έχουν προσανατολισμό είτε για το εσωτερικό εμπόριο είτε για το εξαγωγικό εμπόριο, να προσδιορίζονται, αν είναι υγρού φορτίου ή ξηρού φορτίου τα πλοία ή κοντεϊναράδικα. Θα πρέπει να υπάρχουν κύρια και δευτερεύοντα λιμάνια, βοηθητικά λιμάνια, αντίστοιχη υποδοχή για τα αντίστοιχα πλοία και μέτρα ασφάλειας, ώστε να αποφεύγονται τέτοιου είδους ατυχήματα". Αυτό που απαιτείται μας είπε, τέλος, ο Σ. Τσιμπόγλου είναι ένας σωστός κεντρικός σχεδιασμός για τα λιμάνια και μια ενιαία ναυτιλιακή πολιτική.

Ωστόσο, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας από τη μεριά της κυβέρνησης το μόνο που είχε να πει ήταν ότι θα πρέπει πρώτα να κάνει ελιγμό το ένα πλοίο και μετά να βγαίνει το άλλο από το λιμάνι!

Στο μεταξύ, με επείγον έγγραφό της προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, η εταιρία που έχει αναλάβει τη διαδικασία άντλησης των καυσίμων από το ναυάγιο, καταγγέλλει ότι "δεν έχει κατανοηθεί η σοβαρότητα και το επικίνδυνο των εργασιών που γίνονται για την αποφυγή ρυπάνσεως και οι κίνδυνοι που δημιουργούνται διαρκώς, λόγω μη λήψεως των αναγκαίων μέτρων". Σημειώνει ότι, χτες, κατά την άφιξη και πρόσδεση του "Δήμητρα" αναδεύτηκαν τα νερά, με αποτέλεσμα να σπάσουν σε πολλά σημεία τα πλωτά φράγματα, να αναποδογυρίσει η βάρκα εργασίας, να ανοίξει τελείως ο καταπέλτης του "Ποσειδών" και να ανακατευτούν με ορμή τα νερά μέσα στο βυθισμένο πλοίο, με κίνδυνο για τη ζωή των δυτών που εργάζονται μέσα σ' αυτό.

Το πράσινο στο βωμό της ... κατανάλωσης

Πολυκατάστημα 6.600 τετραγωνικών μέτρων πρόκειται να ανεγερθεί μέσα σε πευκόφυτο οικόπεδο έκτασης 3.000 τ.μ., στην Ανοιξη. Οι κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής προσπαθούν να εμποδίσουν την καταστροφή

Κάθε χρόνο χιλιάδες δέντρα "δολοφονούνται" στην Αττική από τα χέρια καταπατητών, εμπρηστών και μεγαλοεργολάβων. Η μοίρα αυτή απειλεί 200 πεύκα, που σε μια γωνιά της Ανοιξης περιμένουν μαντρωμένα το ηλεκτρικό πριόνι. Στη θέση τους θα "φυτρώσει" υπερκατάστημα.

Στην πολεοδομία Καπανδριτίου έχει υποβληθεί αίτηση (402 - 26/1/96) για έκδοση άδειας ανέγερσης πολυκαταστήματος 6.600 τετραγωνικών μέτρων. Το πευκόφυτο οικόπεδο έχει έκταση 3.000 τετραγωνικών μέτρων και βρίσκεται στη συμβολή της λεωφόρου Μαραθώνα με την οδό Αστυπάλαιας.Στη μελέτη που έχει υποβληθεί, ο ιδιοκτήτης του ισχυρίζεται ότι μέσα στο περίγραμμα της οικοδομής που θα ανεγερθεί υπάρχουν 34 πεύκα. Μια ματιά όμως αρκεί για να δει κανείς ότι τα δέντρα είναι περισσότερα.

"Φαίνεται η κατανάλωση είναι ο νέος θεός στο βωμό του οποίου πρέπει να θυσιάζεται το περιβάλλον" μάς λέει ο πρόεδρος του εξωραϊστικού συλλόγου "Αγ. Παρασκευή" Γιάννης Μπάρλας."Η περιοχή, στην οποία βρίσκεται το οικόπεδο έχει χαρακτηριστεί ως έκταση ευρισκόμενη εντός προϋφιστάμενου οικισμού από το 1923", προσθέτει. "Η οικοδομική άδεια δεν έχει δοθεί ακόμα, γιατί ο ιδιοκτήτης του Γ. Λεβαντής πρέπει να προσκομίσει την έγκριση ενεργητικής πυροπροστασίας από την Πυροσβεστική... ".

Ομως την περασμένη Δευτέρα η Εκτελεστική Επιτροπή του Οργανισμού Αθήνας αποφάσισε το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Ανοιξης. Με βάση αυτό η Ανοιξη χαρακτηρίζεται περιοχή αμιγούς κατοικίας. Ηδη η κοινότητα έχει εμπορικά κέντρα, αποθήκες και υπερκαταστήματα. Οπως μας είπε ο κοινοτικός σύμβουλος Γιάννης Νικητόπουλος,κάποιοι είχαν αρχίσει έναν αγώνα δρόμου, για να προλάβουν να κτίσουν, όταν η κοινότητα βρισκόταν στο στάδιο ένταξης περιοχών της στο σχέδιο πόλης. Οι ίδιοι συνεχίζουν και σήμερα. "Σε ένα μήνα το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο θα έχει γίνει νόμος του κράτους", μάς λέει. Η κοινότητα, προκειμένου να προλάβει την υποβάθμιση της περιοχής αποφάσισε τον Ιανουάριο την επιβολή αναστολής έκδοσης αδειών και οικοδομικών εργασιών σε όλη τη διοικητική περιφέρεια της Ανοιξης για ένα χρόνο. Η απόφαση αυτή αφορά ειδικά κτίρια εμβαδού μεγαλύτερου των 400 τετραγωνικών μέτρων. "Αντιπροσωπεία της κοινότητας επισκέφτηκε τους αρμόδιους του ΥΠΕΧΩΔΕ και τον νομάρχη Ανατολικής Αττικής. Μας απάντησαν ότι δεν μπορούν να εκδώσουν απόφαση που να συναινεί σε αυτή τη θέση μας", προσθέτει ο Γ. Νικητόπουλος.

"Η έκταση που βλέπετε θα "γεμίσει" τσιμέντο", μας λέει η Μαρία Πανταζοπούλου."Η οικοδομή που θα κτιστεί θα αποτελείται από δυο ορόφους που ο καθένας θα έχει εμβαδό 1.560 τετραγωνικά μέτρα. Επίσης, θα κατασκευαστούν δυο υπόγεια, εξώστες, ράμπες... ". Οι μαζικοί φορείς της κοινότητας έχουν ζητήσει από την πολεοδομία να μην εκδώσει την οικοδομική άδεια, να προβεί σε επιτόπια αυτοψία και να τους χορηγήσει τοπογραφικό διάγραμμα υλοτόμησης των πεύκων που βρίσκονται στο οικόπεδο.

Γιώργος ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ

Τα συντρίμμια από το ναυάγιο του "Ποσειδών Εξπρές" στο, κατ' όνομα, "λιμάνι" της Πάρου



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ