Τετάρτη 24 Απρίλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΞΠΡΕΣ"
Απειλούν με ανεργία τους ναυτεργάτες
  • Η ιδιοκτήτρια εταιρία τούς διαμήνυσε ότι "θα κλείσει γι' αυτούς η πόρτα", αν τολμήσουν να ζητήσουν την αποζημίωση που δικαιούνται και τον τελευταίο μισθό που τους οφείλεται
  • "Μόνο από την εμπειρία των ναυτικών έχουν αποφευχθεί μέχρι σήμερα μεγάλα ατυχήματα", επισημαίνει ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου, καταγγέλλοντας την πολιτική σ' ό,τι αφορά τη λειτουργία των λιμανιών και τον τεράστιο ανταγωνισμό των εφοπλιστών

Κλείνει την πόρτα της στους 61 ναυτεργάτες, που απασχολούνταν στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο "Ποσειδών Εξπρές" του εφοπλιστή Μουλόπουλου, το οποίο βυθίστηκε το περασμένο Σάββατο στο λιμάνι της Πάρου, η εταιρία "Αρκάδιαν Λάινς", αν πάρουν την αποζημίωσή τους και τον τελευταίο τους μισθό που τους οφείλεται!

Οπως μας είπαν συνδικαλιστές, ο αρχιπλοίαρχος της εταιρίας κ. Σίπουρας απείλησε τους εργαζόμενους ότι η πόρτα της επιχείρησης θα κλείσει αν τολμήσουν να πάρουν τα λεφτά που τους οφείλονται. Λεφτά τα οποία αποφασίστηκε να δοθούν μετά από παρέμβαση των δυο ναυτεργατικών σωματείων Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ.Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους συνδικαλιστές, η εταιρία καταφέρεται κατά της ΠΕΜΕΝ που έκανε παρέμβαση, προκειμένου να δοθούν τα λεφτά που οφείλονται στους ναυτεργάτες του βυθισμένου πλοίου.

Για το ναυάγιο του "Ποσειδών Εξπρές" και τα πραγματικά αίτια που οδηγούν σ' αυτά τα σοβαρά περιστατικά ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου μάς είπε ότι το συγκεκριμένο περιστατικό έρχεται να αναδείξει ένα χρόνιο και τεράστιο πρόβλημα για την πολιτική που ακολουθείται σ' ό,τι αφορά τη λειτουργία των λιμανιών, αλλά και τον τεράστιο ανταγωνισμό που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των εφοπλιστών. Μ' αυτές τις συνθήκες που λειτουργούν τα πλοία και το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει στη ναυτιλία, μόνο από την εμπειρία των ναυτικών έχουν αποφευχθεί μέχρι σήμερα μεγάλα ατυχήματα. "Από τη μια μεριά - μας λέει ο Σ. Τσιμπόγλου - έχουμε τους εφοπλιστές, που, για να ανταποκριθούν και να φτάσουν γρηγορότερα τα πλοία στον προορισμό τους, με μοναδικό σκοπό, βέβαια, να ανταγωνιστούν τις άλλες εταιρίες, δεν παίρνουν τα μέτρα εκείνα που θα τους προκαλέσουν, βέβαια, κάποια καθυστέρηση θα τους εξασφαλίσουν, όμως, την ασφάλεια του πληρώματος των επιβατών και του πλοίου. Και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το πλοίο "Ναϊάς Εξπρές" είχε δέσει μόνο σ' έναν κάβο, ο οποίος έσπασε και αναγκάστηκε να φύγει το πλοίο".

Στα λιμάνια δεν υπάρχει η απαιτούμενη υποδομή, δεν υπάρχει οργάνωση και σαφής σχεδιασμός για τη λειτουργία τους και αυτό βέβαια συντελεί στην πρόκληση μικρών ή μεγάλων ατυχημάτων. "Χρειάζονται - συνεχίζει ο Σ. Τσιμπόγλου - λιμάνια κύρια και δευτερεύοντα, λιμάνια που θα έχουν προσανατολισμό είτε για το εσωτερικό εμπόριο είτε για το εξαγωγικό εμπόριο, να προσδιορίζονται, αν είναι υγρού φορτίου ή ξηρού φορτίου τα πλοία ή κοντεϊναράδικα. Θα πρέπει να υπάρχουν κύρια και δευτερεύοντα λιμάνια, βοηθητικά λιμάνια, αντίστοιχη υποδοχή για τα αντίστοιχα πλοία και μέτρα ασφάλειας, ώστε να αποφεύγονται τέτοιου είδους ατυχήματα". Αυτό που απαιτείται μας είπε, τέλος, ο Σ. Τσιμπόγλου είναι ένας σωστός κεντρικός σχεδιασμός για τα λιμάνια και μια ενιαία ναυτιλιακή πολιτική.

Ωστόσο, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας από τη μεριά της κυβέρνησης το μόνο που είχε να πει ήταν ότι θα πρέπει πρώτα να κάνει ελιγμό το ένα πλοίο και μετά να βγαίνει το άλλο από το λιμάνι!

Στο μεταξύ, με επείγον έγγραφό της προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, η εταιρία που έχει αναλάβει τη διαδικασία άντλησης των καυσίμων από το ναυάγιο, καταγγέλλει ότι "δεν έχει κατανοηθεί η σοβαρότητα και το επικίνδυνο των εργασιών που γίνονται για την αποφυγή ρυπάνσεως και οι κίνδυνοι που δημιουργούνται διαρκώς, λόγω μη λήψεως των αναγκαίων μέτρων". Σημειώνει ότι, χτες, κατά την άφιξη και πρόσδεση του "Δήμητρα" αναδεύτηκαν τα νερά, με αποτέλεσμα να σπάσουν σε πολλά σημεία τα πλωτά φράγματα, να αναποδογυρίσει η βάρκα εργασίας, να ανοίξει τελείως ο καταπέλτης του "Ποσειδών" και να ανακατευτούν με ορμή τα νερά μέσα στο βυθισμένο πλοίο, με κίνδυνο για τη ζωή των δυτών που εργάζονται μέσα σ' αυτό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ