ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Αυγούστου 1996
Σελ. /24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μέχρι 33% ακριβότερα τα τέλη κυκλοφορίας

Μετά την αύξηση στα διόδια κατά 25% (που ισχύει από την περασμένη Δευτέρα) η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προσθέσει νέα βάρη στους γιωταχήδες με την αύξηση του "τελόσημου" για το 1997 από 25% μέχρι 33%

Νέες τσουχτερές αυξήσεις, που κυμαίνονται από 25% και φτάνουν μέχρι 33% και έρχονται να προστεθούν στις ανάλογα μεγάλες περσινές αυξήσεις, ετοιμάζεται να επιβάλλει η κυβέρνηση στους γιωταχήδες. Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν χτες το φως της δημοσιότητας και δε διαψεύστηκαν από την κυβέρνηση, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, αποδέχτηκε σχετική εισήγηση για νέα αύξηση των τελών κυκλοφορίας οχημάτων το 1997, τις οποίες θα κληθούν να πληρώσουν οι γιωταχήδες στο διάστημα Δεκέμβρης 1996 - Γενάρης 1997, όταν θα προμηθευτούν το "τελόσημο". Πρόκειται για ένα ακόμη φοροεισπρακτικού χαρακτήρα μέτρο, σε βάρος των γιωταχήδων, ανάλογο με αυτό της αύξησης των διοδίων κατά 25% που επέβαλε η κυβέρνηση και πληρώνουν, ήδη από την περασμένη Δευτέρα, οι γιωταχήδες που διακινούνται στις εθνικές οδούς. Και όλα αυτά, μερικές βδομάδες μετά τις δημόσιες δηλώσεις του "εκσυγχρονιστή" πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη,πως η κυβέρνησή του "δε θα επιβάλλει νέους φόρους"!

Με την επιβολή της νέας αύξησης στα τέλη κυκλοφορίας, οι γιωταχήδες θα επιβαρυνθούν από 5.000 μέχρι και 30.000 δραχμές ο καθένας. Αναλυτικά, με τις αυξήσεις που φέρεται ότι έχει αποφασίσει η κυβέρνηση, τα τέλη κυκλοφορίας για το 1997 διαμορφώνονται για τα επιβατικά αυτοκίνητα στο ποσό των:

  • 25.000 δραχμών (από 20.000 σήμερα) για αυτοκίνητα από 786 μέχρι και 1.357 κυβικά (αύξηση 25%).
  • 45.000 δραχμών (από 35.000 σήμερα) για τα αυτοκίνητα από 1.358 μέχρι και 1.928 κυβικά (αύξηση 28,6%).
  • 100.000 δραχμών (από 75.000 σήμερα) για τα αυτοκίνητα από 1.929 μέχρι και 2.357 κυβικά (αύξηση 33,3%).
  • 130.000 δραχμών (από 100.000 σήμερα) για τα αυτοκίνητα από 2.358 κυβικά και πάνω (αύξηση 30%).

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα μέχρι μέχρι 785 κυβικά, καθώς και για τα καταλυτικά αυτοκίνητα που δεν έχει περάσει 5ετία από την αγορά τους, τα τέλη κυκλοφορίας παραμένουν αμετάβλητα στις 2.000 δραχμές.

Επίσης για τις μοτοσικλέτες τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται στο ποσό των 25.000 δραχμών για όσες έχουν από 786 μέχρι 1.357 κυβικά και στο ποσό των 45.000 δραχμών για πάνω από 1.357 κυβικά, ενώ παραμένει αμετάβλητο στις 2.000 δραχμές το "τελόσημο" για τις μοτοσικλέτες μέχρι 785 κυβικά.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα τέλη κυκλοφορίας του 1997 - μαζί με την περσινή αύξηση - θα είναι ακριβότερα συγκριτικά με το 1995 (ανάλογα με την κατηγορία οχήματος) από 66% μέχρι και 160%. Με τις αυξήσεις του 1996 και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εισέπραξε από τις τσέπες των γιωταχήδων πάνω από 5 δισ. δραχμές (από 50 δισ. δραχμές που ήταν τα κρατικά έσοδα από τέλη κυκλοφορίας το 1995 προβλέπεται να φτάσουν φέτος τα 55 δισ. δραχμές). Με την αύξηση που σχεδιάζει για το 1997 προβλέπεται να εισπράξει επιπλέον πάνω από 10 δισ. δραχμές και τα συνολικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να ξεπεράσουν τα 65 δισ. δραχμές.

Τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, που πλήρωσαν τόσο φέτος όσο και αυτά που θα κληθούν να πληρώσουν του χρόνου οι γιωταχήδες, θα διατεθούν για να συγκρατηθούν τα μεγάλα κρατικά ελλείμματα που οφείλονται στην κυβερνητική πολιτική(κακοδιαχείριση του δημόσιου χρήματος και διατήρηση των πλουσιοπάροχων προνομίων και φοροαπαλλαγών που έχουν θεσπιστεί από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και διατηρούνται αμετάβλητα) για το θησαυρισμό των μεγαλοεπιχειρηματιών.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί η πολιτική των δύο μέτρων και δύο σταθμών που εφαρμόζει η κυβέρνηση, στα πλαίσια της πολιτικής μονόπλευρης λιτότητας. Ετσι, ενώ διατηρεί άθικτο το νόμο της ΝΔ με τον οποίο καταργήθηκε η ΑΤΑ για να δίνει αυξήσεις ψίχουλα σε μισθούς και συντάξεις, από την άλλη εφαρμόζει πολιτική σούπερ-ΑΤΑ στις αυξήσεις των φόρων και τελών, πλήττοντας έτσι δραστικά το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων.

  • Σχολιάζοντας τα δημοσιεύματα για την επικείμενη αύξηση των τελών κυκλοφορίας ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, με χτεσινές του δηλώσεις κατηγορεί την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για "πολιτική αφερεγγυότητα και αναξιοπιστία".
μικραΜΕΓΑΛΑ

ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας Πειραιώς αποδίδοντας 8 δισ. δρχ. από την άσκηση του δικαιώματος των παλαιών μετόχων. Το υπόλοιπο 1 δισ. δρχ., που θα διαιρεθεί σε 400.000 μετοχές, θα καλυφθεί πιθανότατα με ιδιωτική τοποθέτηση, καθώς ενόψει του ενδιαφέροντος που ήδη έχει εκδηλωθεί για τις μετοχές αυτές, πρακτικά αποκλείεται η δημόσια εγγραφή.

ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: Την έγκριση της χρηματοδότησης δυο έργων από την Ευρωπαϊκή Ενωση, ζήτησε με ισάριθμες προτάσεις του προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας Χρ. Πάχτας. Τα υπό έναρξη κατασκευής έργα είναι το "Υπερτοπικό Πάρκο Δήμου Ανω Λιοσίων" (προϋπολογισμού 1,5 δισ. δρχ.) και το "Κέντρο Αγιορείτικης Κληρονομιάς και Πολιτιστικής Παράδοσης" (προϋπολογισμού 400 εκατ. δρχ.) και τα δυο με αιτούμενη επιχορήγηση 85%. Η ενέργεια της ελληνικής πλευράς εντάσσεται στο πλαίσιο δέσμευσης πόρων από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα "ΕΖΕΣ".

ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΑ: Την προώθηση της ενοποίησης των νομισματοπιστωτικών εργασιών των κεντρικών τραπεζών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ανακοίνωσε σήμερα το Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ιδρυμα (ΕΝΙ), κοινοποιώντας την ολοκλήρωση των εργασιών του δεύτερου σταδίου (λειτουργικός σχεδιασμός) από τα 5 συνολικά, δημιουργίας του συστήματος "TARGET". Το Διευρωπαϊκό Αυτοματοποιημένο Σύστημα Συνεχούς Διακανονισμού σε Πραγματικό Χρόνο, όπως είναι το πλήρες όνομά του, θα αρχίσει να λειτουργεί - σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα - με την έναρξη του 3ου Σταδίου της Οικονομικής και Νομισματικής Ενωσης (ΟΝΕ) το 1999 και θα παρέχει υπηρεσίες συναλλαγών μόνο σε EURO (που θα αντικαταστήσει το σημερινό ECU). Παρόλο που οι επιμέρους κεντρικές τράπεζες των κρατών - μελών θα μπορούν να ασκούν αυτόνομη (εντός ορίων) πολιτική, δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα αν στο σύστημα θα μπορούν να συμμετέχουν πλήρως και οι κεντρικές τράπεζες των χωρών που θα μείνουν εκτός ΟΝΕ.

ΒΕΑ: Το Baltic Sea Partenariat 1996 που θα διεξαχθεί στις 19 και 20 Σεπτέμβρη στη Gdynia της Πολωνίας διοργανώνει η Ευρωπαϊκή Ενωση στα πλαίσια των κοινοτικών εκδηλώσεων τύπου Partenariat. Διακόσιες επιχειρήσεις από 4 χώρες στην περιοχή της Βαλτικής έχουν επιλεγεί από ένα μόνο κλάδο, αυτόν της ναυτιλίας, καθώς και τους σχετικούς με αυτούς τομείς. Στη διάρκεια του διημέρου οι επιχειρηματίες θα έχουν τη δυνατότητα να συναντηθούν με τις επιχειρήσεις που τους ενδιαφέρουν τόσο τις συμμετέχουσες όσο και τις επισκέπτριες από τις χώρες της ΕΕ. Για πληροφορίες από το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τμήμα βιοτεχνικών θεμάτων (τηλ. 3631.572 και 3637.636).

Σχέδια για τόνωση των εξαγωγών

Χώρο 5 στρεμμάτων παραχώρησε η δημοκρατία της Αρμενίας προκειμένου να ανεγερθεί εκεί το πρώτο Ελληνικό Οικονομικό και Πολιτιστικό Κέντρο. Η παραχώρηση έγινε στα πλαίσια των σχεδίων του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας Μ. Μπεντενιώτη για δημιουργία κέντρων επιμόρφωσης και οικονομικής ανάπτυξης (ΕΛΚΕΠΟΑ), με σκοπό την ενδυνάμωση των ελληνικών εξαγωγών και υπηρεσιών στις Παρευξείνειες χώρες.

Τα ΕΛΚΕΠΟΑ θα είναι σύγχρονα κτίρια με αισθητικά στοιχεία ελληνικής κλασικής αρχιτεκτονικής και θα εξυπηρετούν τις εμπορικές συναλλαγές μέσα από πληθώρα δραστηριοτήτων, όπως επιμορφωτικές, πολιτιστικές, διοργάνωση εκθέσεων κτλ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, τις επόμενες μέρες θα δημοσιευτεί προκήρυξη του σχετικού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού με 3 βραβεία για την ανάδειξη των 3 καλύτερων κτιρίων, για τα οποία στη συνέχεια θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες ανέγερσης και εκμετάλλευσής τους.

Ζητούν κατάργηση των "αντικειμενικών" κριτηρίων

Υπόμνημα με προτάσεις της Ενωσης Φοροτεχνικών Επιστημόνων

Την επέκταση των φοροαπαλλαγών που αποφάσισε πρόσφατα η κυβέρνηση για τα ακριτικά νησιά με πληθυσμό μέχρι 3.000 κατοίκων σε όλα τα ακριτικά νησιά και για όλους τους κατοίκους τους, ασχέτως επαγγέλματος καθώς και την κατάργηση των "αντικειμενικών" κριτηρίων, ζητά με υπόμνημα προς τον υπουργό Οικονομικών Αλ. Παπαδόπουλο η Πανελλήνια Ενωση Φοροτεχνικών Επιστημόνων (ΠΕΦΕ). Η ένωση των φοροτεχνικών ζητά επιπρόσθετα την περάτωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων μέχρι και το 1995 και την ακύρωση ή περιορισμό στο 10% των επιβεβλημένων προστίμων από παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ) που εκκρεμούν στις ΔΟΥ και τα δικαστήρια.

Παράλληλα, τριμελής αντιπροσωπεία της ΠΕΦΕ με επικεφαλής τον πρόεδρο Γ. Βούκα, κατόπιν συνάντησης με τον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Ανωμερίτη, επικρότησε τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για τα συγκεκριμένα νησιά (μείωση συντελεστών ΦΠΑ και απαλλαγή από αντικειμενικά κριτήρια), η επικύρωση των οποίων είχε άλλωστε ζητηθεί με επιστολή της ΠΕΦΕ από τις 14/2/1996.

Στην ίδια συνάντηση, οι φοροτεχνικοί ζήτησαν επίσης από τον υφυπουργό την κατάργηση των αντικειμενικών κριτηρίων και ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να υποβάλλουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπόμνημα από κοινού με τους φορείς των επαγγελματοβιοτεχνών και εμπόρων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ