Ανοίγουν οι αυλαίες, η μια μετά την άλλη. Σήμερα, στο θέατρο "Αλκυονίς",το "Μοντέρνο Θέατρο" ξεκινάει τις παραστάσεις με τον "Πατέρα" του Στρίντμπεργκ.Η απόδοση - μετάφραση είναι του μεγάλου ποιητή Νίκου Γκάτσου,η σκηνοθεσία και τα κοστούμια του Γιώργου Μεσσάλα,τα σκηνικά του Βασίλη Τσιντικόφ.Παίζουν: Γιώργος Μεσσάλας, Ντένη Θεμελή, Βίλμα Κύρου, Γιάννης Κρανάς, Γιάννης Λιακάκος, Ελισάβετ Γιαννοπούλου, Γιώργος Λιβανός.Οι παραστάσεις είναι αφιερωμένες στη μνήμη του Νίκου Γκάτσου.
Το θέατρο της Γερμανικής Σχολής Αθηνών,την ερχόμενη Τρίτη (8/10) στις 8μμ, με την ευκαιρία του γιορτασμού των 100 χρόνων του, θα πλημμυρίσει με μουσικά "όνειρα" των κλασικών δημιουργών Μπαχ, Μπετόβεν, Σούμπερτ, Σοπέν, Μπάρτοκ,ερμηνευμένα από τον διακεκριμένο Γερμανό πιανίστα Ούβε Μάτσκε. Ο Ούβε Μάτσκε, που εδώ και αρκετά χρόνια ζει και εργάζεται στη χώρα μας, γεννήθηκε το 1956, στην πρώην ΓΛΔ. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής"Φραντς Λιστ" της Βαϊμάρης, από όπου αποφοίτησε με άριστα, το 1978. Με κρατική υποτροφία έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην περίφημη Ακαδημία "Φραντς Λιστ" της Βουδαπέστης και ταυτόχρονα παρακολουθούσε θερινά μαθήματα στο "Διεθνές Μουσικό Σεμινάριο" της Βαϊμάρης, με διεθνούς φήμης δασκάλους και συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία σε διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου (Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία). Από το 1980 - 1987 δίδασκε στη σχολή όπου ο ίδιος σπούδασε. Ο πιανίστας έχει δώσει πολυάριθμα ατομικά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε μεγάλα μουσικά κέντρα της πατρίδας του (Αμβούργο, Μόναχο, Βερολίνο, Λειψία κ.α.), έχει συνεργαστεί με ορχήστρες ευρωπαϊκών χωρών, ενώ στα χρόνια που ζει στην Ελλάδα έχει συνεργαστεί με τις δύο κρατικές μας ορχήστρες (ΚΟΑ, ΚΟΘ), έχει δώσει ρεσιτάλ στο Μέγαρο Μουσικής, στη Λυρική Σκηνή και σε άλλους φορείς και χώρους. Το 1991 κυκλοφόρησε ο δίσκος του με την ΕΜΙ, με έργα Μουσόργκσκι και Σούμαν.
Να σημειώσουμε ότι η μουσικοκριτική στην πατρίδα του τον αποκάλεσε "ξεχωριστή πιανιστική ιδιοφυία","εκπληκτικά σίγουρο, πολύ σοβαρό δεξιοτέχνη", "εφοδιασμένο με αξιέπαινες αρετές", που "κατέχει τη σιγουριά της Αποψης, τη δύναμη της Πειθούς και την ικανότητα μιας συνέπειας χωρίς συμβιβασμούς".Οι "αξιοθαύμαστες ερμηνείες" επαινέθηκαν για την "απόλυτη καθαρότητά" τους, για τη "συμφωνία τεχνικής υπεροχής και διανοητικής εμβάθυνσής" τους.
Ανάλογους, μεγάλους επαίνους όμως έχει αποσπάσει και από την ελληνική μουσικοκριτική, ο Ούβε Μάτσκε, ως "πιανίστας μεγάλου βεληνεκούς, μύστης του άρρητου της μουσικής",με "τη διαβολική πιανιστική γραφή" του, "το μέτρο της προσωπικότατης ευαισθησίας του στον ήχο, τη ματιέρα και στο χρώμα", "το τεράστιο φορτίο ψυχής στη μουσική απόδοση","τη λαμπερή τεχνική και ρυθμική φλόγα" του.
Μια νέα μεγάλη συναυλία θα δώσει, αύριο,στο Περιστέρι,στο Δημοτικό Στάδιο Ατρομήτου,ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου,προκειμένου να τον ακούσουν και όλοι όσοι δεν το κατάφεραν στην προηγούμενη συναυλία του, στην Ηλιούπολη. Και ήταν πολλοί, 2.000, εκείνοι που πήγαν να τον ακούσουν, αλλά δε χώρεσαν να μπουν. Γι' αυτούς, όμως, και για πολλούς άλλους ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου ετοιμάζει πολλές εκπλήξεις, που θα αποζημιώσουν τους φίλους του, σ' αυτή την τελευταία του συναυλία. Θα παρουσιάσει και ένα μέρος από τα νέα του τραγούδια που δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμη.Τα εισιτήρια προπωλούνται στα μεγάλα δισκοπωλεία και κοστίζουν 3.000 δρχ.
Οι μαγικές βραδιές ξεκινούν, σήμερα, το μακρύ ταξίδι τους στις χειμωνιάτικες νύχτες που δεν αργούν, στο "Ταξίμι" (Χαριλάου Τρικούπη και Ισαύρων, τηλ. 36.35.872 - 36.39.919). Εγγύηση για τις μαγικές μελωδικές νύχτες είναι ο Γιώργος Ξηντάρης,η Στέλλα Μακρή,η Αντιγόνη,ο Ανδρέας Τσεκούρας στο πιάνο και η υπόλοιπη ορχήστρα. Ολοι τους θα είναι εκεί από σήμερα και όλο το χειμώνα.
Ενώ η τελευταία επιθυμία της Αλίκης Βουγιουκλάκη ήταν, στο θέατρο που φέρει το όνομά της, να παίξει ο Λάκης Λαζόπουλος,ξαφνικά, το Μετοχικό Ταμείο Στρατού,στο οποίο ανήκει το θέατρο, θυροκόλλησε έγγραφο, ζητώντας να του παραδοθεί το θέατρο. Το έγγραφο αναφέρει ότι επήλθε λύση της σύμβασης"λόγω του θανάτου της μισθώτριας", θυμίζοντας τον όρο του συμβολαίου "η αρχική μισθώτρια πρέπει να εμφανίζεται και να πρωταγωνιστεί οπωσδήποτε". Οπως και να έχει το θέμα, ένα είναι βέβαιο: Δε νομιμοποιείται κανείς, ηθικά, να αλλάξει τη χρήση του χώρου ως θεάτρου, έστω κι αν με μια άλλη χρήση το ΜΤΣ θα κέρδιζε περισσότερα. Θέατρα, ανθρώπινα, σαν το "Αλίκη", δεν υπάρχουν άλλα και θα ήταν πρόκληση να θυσιαστεί, όπως στο παρελθόν, ένας ακόμη πολιτισμένος χώρος τέχνης στο βωμό του κέρδους.
Σχετικά με το πρόβλημα, ο υπουργός Πολιτισμού δήλωσε ότι επικοινώνησε με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, προκειμένου να μεριμνήσει ως εποπτεύων το ΜΤΣ, "έτσι ώστε να δοθεί η καλλιτεχνικά πρέπουσα λύση, σε ένα θέμα που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ως τρέχουσα τυπική διαδικασία".
Ο Ούβε Μάτσκε
"Ο πατέρας" από το "Μοντέρνο Θέατρο"
Κόσμημα της συλλογής του Μουσείου Μπενάκη
Σε μια βραδιά "78 στροφών" με ρεμπέτικα, σμυρνέικα κ. ά., προσκαλεί τους εικαστικούς καλλιτέχνες και τους φίλους τους το ΔΣ του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας.Στην Ενωση Πτυχιούχων Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (Θόλου και Πανός 19Α, τηλ. 3215.654) σας περιμένουν αύριο Παρασκευή (9μμ) οι: Κατερίνα Παλαιοθεοδώρου (τραγούδι), Γιάννης Δηβώλης, Δημήτρης Μπούσουνης, Δημήτρης Πάντος (όργανα).
Απόψε (11μμ), ο Γεράσιμος Ανδρεάτος και ο Δημήτρης Λογαράς θα συναντηθούν στο "Ερμού και Ασωμάτων" (Πλάκα), σε μια κοινή διαδρομή, με τραγούδια που όλοι αγαπήσαμε, από τον Τσιτσάνη μέχρι σήμερα. Μαζί τους, οι: Σ. Γκούμας, Β. Καρίπης, Α. Σταμούλος, Θ. Σοφράς και Η. Βαβάτσικας.