ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 9 Οχτώβρη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΣΕΓΕΣ - ΓΕΣΑΣΕ - ΣΥΔΑΣΕ
Ξαναεπιχειρούν την κοροϊδία των αγροτών

Αντί να ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα και τους υπεύθυνους, οι συμβιβασμένες ηγεσίες των τριτοβάθμιων αγροτικών οργανώσεων περιδιαβαίνουν τα υπουργεία και δίνουν υπομνήματα για την... "έλλειψη στρατηγικής ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού της ελληνικής γεωργίας και σχεδιασμού εθνικής αγροτικής πολιτικής"!

Στις συναντήσεις και συσκέψεις που πραγματοποίησαν οι συμβιβασμένες ηγεσίες των ΠΑΣΕΓΕΣ, ΓΕΣΑΣΕ και ΣΥΔΑΣΕ με το ΔΗΚΚΙ και το ΣΥΝ και με τους υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Μ. Παπαϊωάννου και Γεωργίας, Στ. Τζουμάκα, όπως γνωστοποιήθηκε, υπέβαλαν υπόμνημα στο οποίο σαν βασικό ζήτημα τίθεται το "γεγονός της έλλειψης Στρατηγικής Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού της Ελληνικής Γεωργίας και σχεδιασμού Εθνικής Αγροτικής Πολιτικής (ΕΑΠ)".

Από τις σχετικές επισημάνσεις που γίνονται στην ανακοίνωση της ΠΑΣΕΓΕΣ, προκύπτει ειδικότερα πως κάθε άλλο παρά τα σημαντικά και ουσιαστικά προβλήματα των αγροτών προβάλλονται, ενώ με την παρέμβασή τους επιχειρούν και να αποπροσανατολίσουν για τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες και ο γεωργικός και κτηνοτροφικός τομέας. Ετσι, αντί να προβάλουν την κατηγορηματική αντίθεση των αγροτών στην καταστροφική πολιτική της ΕΕ, για τη συρρίκνωση της αγροτικής παραγωγής και των καλλιεργειών και τη δραστική μείωση των τιμών των προϊόντων και να ζητήσουν τη στήριξη του αγροτικού εισοδήματος, οι ηγεσίες αυτές "περιδιαβαίνουν" τα υπουργικά γραφεία και ζητούν να σχεδιαστεί μια "Εθνική Αγροτική Πολιτική, συμπληρωματική και υποστηρικτική της ΚΑΠ της ΕΕ".

Πρόκειται για εντελώς δημαγωγική και αποπροσανατολιστική πρόταση, καθόσον η αποδοχή της στρατηγικής της ΚΑΠ και της ΓΚΑΤΤ δεν επιτρέπει την εφαρμογή καμιάς Εθνικής Αγροτικής Πολιτικής, που θα μπορούσε να υπάρξει μόνον σε σύγκρουση με την πολιτική της νέας ΚΑΠ και τη Συμφωνία της ΓΚΑΤΤ. Η πολιτική της ΚΑΠ και της ΓΚΑΤΤ υλοποιεί το στόχο για εξασφάλιση φθηνών πρώτων γεωργικών υλών στις πολυεθνικές και τα μονοπώλια τροφίμων, ενώ με τη μείωση της αγροτικής παραγωγής και των τιμών παραγωγού ενισχύονται οι μεγάλες καπιταλιστικές αγροτικές επιχειρήσεις και προωθείται το ξεκλήρισμα των μικρομεσαίων αγροτών - στη χώρα μας μεθοδεύουν, στα αμέσως επόμενα χρόνια, να μειώσουν τον αγροτικό πληθυσμό κάτω από το μισό σημερινό...

Ετσι, οι ηγεσίες των ΠΑΣΕΓΕΣ, ΓΕΣΑΣΕ, ΣΥΔΑΣΕ εξαπατούν τους αγρότες όταν υποστηρίζουν πως, τάχα, μπορεί να υπάρξει - συμπληρωματική και υποστηρικτική της ΚΑΠ και της ΓΚΑΤΤ, μάλιστα! - "Εθνική Αγροτική Πολιτική" που να εξασφαλίζει ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό της γεωργίας, σε όφελος της χώρας και των μικρομεσαίων αγροτών. Γιατί, μια τέτοια αγροτική πολιτική - όπως και αν την ονομάζουν - θα ασκείται για την υλοποίηση των στόχων που ορίζουν οι συμφωνίες ΚΑΠ και ΓΚΑΤΤ. Θα υλοποιεί ακριβώς τη μείωση της αγροτικής παραγωγής και των καλλιεργειών μας, τη μείωση των τιμών και των αγροτικών επιδοτήσεων, οδηγώντας τη συντριπτική πλειοψηφία των αγροτών στο βίαιο ξεκλήρισμα. Περισσότερο ουτοπικό και αποπροσανατολιστικό, βέβαια, είναι το αίτημα που προβάλλει η νόθα διοίκηση της ΓΕΣΑΣΕ, ενόψει των προγραμματικών διακηρύξεων της κυβέρνησης Σημίτη, πως τάχα μπορεί να υπάρξει αναπτυξιακή πορεία στα πλαίσια του γνωστού "Προγράμματος Σύγκλισης". Ενώ, ακριβώς, η ίδια η διαδικασία απο-επένδυσης με τη συνεχή μείωση των σχετικών δαπανών του προϋπολογισμού στο γεωργικό τομέα, είναι επιλογή και συνέπεια της πολιτικής στα πλαίσια της ΕΕ.

Μ' αυτά τα δεδομένα και την αποδοχή της εφαρμογής της ΚΑΠ και της ΓΚΑΤΤ από τις ηγεσίες των τριτοβάθμιων αγροτικών οργανώσεων, μικρή μόνον αξία μπορεί να έχουν προτάσεις για "δυναμική παρουσία" στα όργανα της ΕΕ και στην αλλαγή των Κοινοτικών κανονισμών. Είτε για όποια επιμέρους μέτρα και κίνητρα "εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης" ή μέτρα βελτίωσης του εγγειοδιαρθρωτικού προβλήματος κλπ., είτε για μέτρα όπως μείωση επιτοκίου δανείων, αύξηση επιστροφής ΦΠΑ, μείωσης τιμής καυσίμων κλπ., που μπορεί να ανακουφίζουν τους μικρομεσαίους αγρότες, να δίνουν μια ανάσα, αλλά σε καμιά περίπτωση, δεν αντιμετωπίζουν τα βασικά αναπτυξιακά προβλήματα στον αγροτικό τομέα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι "ΠΑΣΟΚο - ΣΥΝεταίροι" της διοίκησης της ΓΕΣΑΣΕ αυτοπεριορίζονται στα αιτήματά τους αυστηρά στα πλαίσια της πολιτικής της ΕΕ, ζητώντας απλώς, "μέτρα ενίσχυσης του αγροτικού κόσμου, που δε (θα) συγκρούονται με απαγορευτικές πολιτικές της ΕΕ, όπως εκείνης των άμεσων ενισχύσεων"!

Η στάση αυτή των "καρεκλοκένταυρων" των συμβιβασμένων ηγεσιών των ΠΑΣΕΓΕΣ ΓΕΣΑΣΕ, ΣΥΔΑΣΕ επιβεβαιώνει, βεβαίως, την πλήρη υποταγή τους στην κοινοτική αντιαγροτική πολιτική της ΚΑΠ και της ΓΚΑΤΤ, αλλά και το διασπαστικό αποπροσανατολιστικό ρόλο τους στο αγροτικό κίνημα. Υπογραμμίζει, ωστόσο, το γεγονός πως Εθνική Αγροτική Πολιτική μπορεί και πρέπει να ασκηθεί μόνον σε σύγκρουση με όσα προωθούνται από την ΕΕ μέσω ΚΑΠ και ΓΚΑΤΤ. Τέτοια πολιτική, όμως, μόνο με τους αγώνες των αγροτών, κόντρα στις ξεπουλημένες στα κόμματα του δικομματισμού ηγεσίες των τριτοβάθμιων οργανώσεων και σε αγωνιστικό μέτωπο με τα άλλα κοινωνικά στρώματα που πλήττονται, μπορεί να επιβληθεί.

"Φιάσκο" το φτηνό πετρέλαιο

Το Μητρώο Αγροτών ξαναθυμήθηκε η κυβέρνηση

Σκέτη κοροϊδία αποδεικνύεται τελικά η ρύθμιση της κυβέρνησης για την επιστροφή φόρου στους αγρότες από την κατανάλωση πετρελαίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσό που θα πάρουν οι αγρότες από επιστροφή φόρου για την κατανάλωση πετρελαίου για το 1995, δε θα ξεπερνά τα 5 δισ. δραχμές, ενώ η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί αρχικά 29 δισ. δραχμές. Επιπλέον, οι συντελεστές - κοροϊδία που όρισε η κυβέρνηση επί του δηλωθέντος τζίρου των αγροτοκτηνοτρόφων (1,45% για τη φυτική παραγωγή και 0,45% για τη ζωική) λειτούργησαν αποτρεπτικά, αφού ο κάθε αγρότης για 1 εκατ. τζίρο παίρνει επιστροφή 14.500 δραχμές και ο κτηνοτρόφος 4.500 δραχμές. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες πάντα, στο υπουργείο Οικονομικών μελετάται η κατάργηση της ρύθμισης αυτής για τις δηλώσεις του 1996 και η επιστροφή φόρου για τα καύσιμα να γίνει μέσα από το Μητρώο Αγροτών, όταν αυτό υλοποιηθεί.

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση ξαναθυμήθηκε το Μητρώο Αγροτών, ένα και πλέον χρόνο μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου και τη στιγμή που με βάση τη σύμβαση του υπουργείου Γεωργίας και της ΠΑΣΕΓΕΣ, η διαδικασία κατάρτισής του έπρεπε ήδη να είχε ολοκληρωθεί.

Ο υπουργός Γεωργίας, μετά τις παλινωδίες της κυβέρνησης και την κοροϊδία των αγροτών σχετικά με το θέμα αυτό, έδωσε χτες στη δημοσιότητα τις συμβάσεις που υπογράφηκαν με την ΠΑΣΕΓΕΣ και τις αποφάσεις που συνυπέγραψε με τον υπουργό Οικονομικών για τη χορήγηση των σχετικών πιστώσεων. Σύμφωνα μ' αυτές, η ΠΑΣΕΓΕΣ πρόκειται να λάβει 637,2 εκατ. δραχμές που κοστολογήθηκε το έργο της μηχανογράφησης του Μητρώου Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων, συν 100 εκατ. δραχμές για διαφήμιση. Με βάση τις ίδιες αποφάσεις, η ΠΑΣΕΓΕΣ πρόκειται να πάρει ως προκαταβολή 80 εκατ. δραχμές.

Το ζητούμενο όμως με το Μητρώο Αγροτών, ανεξάρτητα από το πότε τελικά θα υλοποιηθεί, είναι αν θα χρησιμοποιηθεί προς όφελος των αγροτών ή αν αποτελέσει "εργαλείο" ξεκληρίσματος της μικρομεσαίας αγροτιάς στο πλαίσιο των αντιαγροτικών επιταγών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αλλωστε, όπως εκτιμούσαν και υπηρεσιακά στελέχη της ΠΑΣΕΓΕΣ, με την εφαρμογή του Μητρώου, ο αριθμός των αγροτών από τις 850.000 θα μειωθεί στις 500.000. Το άλλο ζήτημα είναι αν τελικά η κυβέρνηση συνδυάσει τη δημιουργία του Μητρώου Αγροτών με την ικανοποίηση μιας σειράς αιτημάτων των αγροτών (όπως π. χ. το φτηνό πετρέλαιο).

Βάζουν "λουκέτο" στην Ενωση Σερρών!

Τυχόν κλείσιμο της ΕΑΣ Σερρών θα αφήσει περίπου 20.000 αγρότες έρμαια στις ασύδοτες ορέξεις των μεγαλεμπόρων και θα στείλει 400 εργαζόμενους στην ήδη μεγάλη ουρά των ανέργων

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.-

Σε οριστικό κλείσιμο οδηγείται η Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Σερρών, μία από τις μεγαλύτερες Συνεταιριστικές Οργανώσεις της χώρας, εξαιτίας της επίμονης άρνησης της κυβέρνησης να προχωρήσει στη ρύθμιση των χρεών της, που πλησιάζουν τα 7 δισ. δραχμές. Χρέη προς την ΑΤΕ και ασφαλιστικούς οργανισμούς, που - όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι - συσσωρεύτηκαν εξαιτίας της αντιαγροτικής πολιτικής που εφάρμοσαν οι εκάστοτε κομματικές διοικήσεις της.

Τυχόν κλείσιμο της ΕΑΣ Σερρών θα αφήσει περίπου 20.000 αγρότες έρμαια στις ασύδοτες ορέξεις των μεγαλεμπόρων και θα στείλει 400 εργαζόμενους στην ήδη μεγάλη ουρά των ανέργων. Οι εργαζόμενοι έχουν να πληρωθούν δύο μήνες και δε γνωρίζουν αν και πότε θα εισπράξουν τα δεδουλευμένα τους.

Ως πρώτο βήμα διοίκηση και εργαζόμενοι, σήμερα στη συνάντηση που θα έχουν με τη διοίκηση της ΑΤΕ, θα ζητήσουν τη χορήγηση δανείου ύψους 800 εκατ. για την κάλυψη των χρεών που αντιστοιχούν στις ασφαλιστικές εισφορές και, παράλληλα, τη ρύθμιση των χρεών της Ενωσης σε 15 χρόνια με 3 χρόνια περίοδο χάριτος.

Η Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Σερρών έχει στη δύναμή της 161 πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς και 17.397 φυσικά μέλη. Τα πάγια περιουσιακά της στοιχεία υπολογίζονται σε 5 δισ. δραχμές. Εχει 6 εργοστάσια παραγωγής προϊόντων και ένα ενοικιαζόμενο κέντρο σποροπαραγωγής. Αναλυτικά, έχει δύο εργοστάσια εκκόκκισης βάμβακος, εργοστάσιο ρυζιού, ζωοτροφών, μηδικαλεύρου και παραγωγής σπορέλαιου. Αν δεν υπάρξει άμεσα ρύθμιση των χρεών της, δε θα μπορέσει να λειτουργήσει τα εκκοκκιστήριά της και, φυσικά, θα χρεωθεί ακόμη περισσότερο.

Εκτός από τα 800 εκατομμύρια δραχμές ασφαλιστικές εισφορές που χρωστά, την ΕΑΣ Σερρών βαρύνουν και τα χρέη της ΚΡΕΣΕΡ (1,5 δισ.) που από την 1η Απρίλη λειτουργεί ως ΑΕ.

Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση της Ενωσης ζητούν την αναθεώρηση της "πολιτικής εξυγίανσης" και ρύθμισης των χρεών των ΑΣΟ με πολιτικές τέτοιες που να λαμβάνουν υπόψη τα πραγματικά προβλήματα και τις δυνατότητες των Συνεταιριστικών Οργανώσεων. Την απρόσκοπτη χρηματοδότηση των ΑΣΟ με παράλληλη αύξηση των δαπανών για τον αγροτικό τομέα.

Οι ευθύνες για το οικονομικό αδιέξοδο της ΕΑΣ Σερρών - όπως λένε οι εργαζόμενοι - βαρύνουν, πρώτα και κύρια, τις εκάστοτε κυβερνήσεις, οι οποίες χρόνια τώρα φορτώνουν χρέη, ενώ αδιαφόρησαν παρά τις επανειλημμένες πιέσεις αγροτών και εργαζομένων. Επίσης βαρύνεται και το ΔΣ της ΕΑΣ, που με την τακτική του (παραταξιακές και άλλες μεθοδεύσεις και διαφορές) της δίνει το δικαίωμα να αδιαφορεί.

Μιλώντας στο "Ρ" ο οικονομικός διευθυντής της Ενωσης Λάκης Καρατζιάς δήλωσε πως "είναι βέβαιο ότι αν υλοποιηθούν τα αιτήματα της Ενωσης και των εργαζομένων, η ΕΑΣ Σερρών μπορεί να μπει σε πορεία εξυγίανσης και ανάπτυξης και να συνεχίσει να αποτελεί τη μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα του νομού".

ΚΡΗΤΗ
Ασυδοσία και κερδοσκοπία με λιπάσματα

ΗΡΑΚΛΕΙΟ.-

Στο στόχαστρο ιδιωτών και "ευκαιριακών" επιχειρήσεων, που εισέβαλλαν στην αγορά των λιπασμάτων μετά την πλήρη απελευθέρωσή της, βρίσκονται κατά τα τελευταία χρόνια, οι αγρότες και οι οργανωμένες, νόμιμες επιχειρήσεις που διακινούν λιπάσματα στην Κρήτη.

Την καταγγελία αυτή, έκανε στο "Ρ" χτες, ο αντιπρόσωπος της ΣΥΝΕΛ στην Κρήτη Γιάννης Στεργιόπουλος,τονίζοντας ότι, από τότε που θεσπίστηκε η πλήρης απελευθέρωση, στο νησί διακινούνται μεγάλες ποσότητες ακατάλληλων είτε άχρηστων για τις τοπικές καλλιέργειες λιπασμάτων, από επιτήδειους ιδιώτες επιχειρηματίες, οι οποίοι δρουν ανεξέλεγκτοι.

Το φαινόμενο αυτό θα μπορούσε να είχε αντιμετωπιστεί, όπως τονίζει ο εκπρόσωπος της ΣΥΝΕΛ, αν είχε τεθεί σε εφαρμογή, από το υπουργείο Γεωργίας, ο πρόσφατος νόμος περί λιπασμάτων, που καθορίζει τους νόμιμους διακινητές τους. "Το υπουργείο απέφυγε να συντάξει μέχρι σήμερα, τα προεδρικά διατάγματα που απαιτούνται, για την ενεργοποίηση και την εφαρμογή αυτού του νόμου. Αυτή την έλλειψη εκμεταλλεύονται αποδεδειγμένα, άτομα ή επιχειρήσεις εντελώς άσχετες με το αντικείμενο, εμπορεύονται λιπάσματα χωρίς να γνωρίζουν τη χρήση τους, με συνέπεια να μην μπορούν να παρέχουν τις οδηγίες εκείνες, που είναι απαραίτητες για τη χρήση των λιπασμάτων αυτών"...

Πολλές από τις ποσότητες αυτές, όπως καταγγέλλει ο Γ. Στεργιόπουλος, διακινούνται, μάλιστα, χωρίς πλήρη παραστατικά έγγραφα και το γεγονός αυτό,"αποτελεί κοινό μυστικό, στο χώρο των επιχειρήσεων διακίνησης λιπασμάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να ενισχύεται η κερδοσκοπία σε βάρος των παραγωγών και ο αθέμιτος ανταγωνισμός σε βάρος των νομίμων επιχειρήσεων"... Οι συγκεκριμένοι ιδιώτες λειτουργούν ανεξέλεγκτα, εκδίδοντας φορτωτικά έγγραφα προς τις αρμόδιες αρχές, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις, αναγράφουν μικρότερες από τις πραγματικές ποσότητες των λιπασμάτων που βρίσκονται στα αυτοκίνητα.

Οσον αφορά τη συνεργασία της ΣΥΝΕΛ με τις ενώσεις αγροτικών συνεταιρισμών, ο εκπρόσωπος της εταιρίας επισήμανε, ότι στην Κρήτη αντιμετωπίζει τα πιο σοβαρά προβλήματα, εξαιτίας της κακής οικονομικής κατάστασης των συνεταιριστικών οργανώσεων. Αυτή η οικονομική κατάσταση, οφείλεται, όπως λέει, στις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις των εκάστοτε κυβερνήσεων, για ρύθμιση των χρεών που οι ίδιες, οι κυβερνήσεις, δημιούργησαν, με την κοινωνική πολιτική που ζήτησαν από τις Ενώσεις, χωρίς να καλύψουν αργότερα τις τεράστιες ζημιές, αυτής της πολιτικής. Μόνο η Ενωση του Ηρακλείου οφείλει στη ΣΥΝΕΛ περίπου ένα δισεκατομμύριο δραχμές, το οποίο υποτίθεται έχει συμπεριληφθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης συνεταιριστικών χρεών που προωθεί η κυβέρνηση...

Προγραμματική συμπολίτευση!

Δεν είναι μόνον η θεσμολαγνεία, που χαρακτηρίζει τη στάση και την όλη πολιτική και δράση του ΣΥΝ. Γιατί, φαίνεται πως και η θεσμολαγνεία είναι επιλεκτική! Οταν π.χ. πρόκειται για θεσμούς, που έχουν να κάνουν με γενικόλογες υποσχέσεις και διακηρύξεις που χωράνε οτιδήποτε και, το κυριότερο, δεν κινδυνεύουν να παρεξηγηθούν, οι του ΣΥΝ σπεύδουν να υπερθεματίσουν το δίχως άλλο. Αυτό γίνεται, για παράδειγμα, με διακηρύξεις για τη δημιουργία θεσμών διαφάνειας ή δημοκρατικής λειτουργίαςγενικόλογα και όχι π.χ. στα εργοστάσια ή τα καράβια, όπου καίει το ζήτημα. Ακόμα π.χ., μιλάνε για την εφαρμογή Εθνικής Αγροτικής Πολιτικής, αλλά αποσιωπούν πως δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί πραγματικά εθνική πολιτική, η οποία, ασφαλώς, έρχεται σε αντίθεση με τις επιλογές της ΕΕ και του Μάαστριχτ, της ΚΑΠ και της ΓΚΑΤΤ.

Τα πράγματα γίνονται όμως δύσκολα για τους Συνασπισμένους, όταν πρέπει να τοποθετηθούν σε συγκεκριμένα ζητήματα που τίθενται, όπως π.χ. γίνεται με το νέο νόμο για τη μετατροπή του ΟΓΑ σε ταμείο Κύριας Ασφάλισης των αγροτών. Ηδη έχει αποκαλυφθεί, με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, πως εκείνο που προωθεί η κυβέρνηση με τη δημιουργία του Ταμείου Κύριας Ασφάλισης των αγροτών, είναι η επιβολή νέων χαρατσιών στους αγρότες και, αντί της πραγματικής βελτίωσης του συνταξιοδοτικού και ιατροφαρμακευτικού καθεστώτος, η δραστική περικοπή των κρατικών δαπανών του προϋπολογισμού που δίνονται και γι' αυτήν την προνοιακής μορφής σύνταξη και την περίθαλψη των αγροτών σήμερα... Ομως, οι αρμόδιοι του ΣΥΝ ουδέν είδαν και ουδέν άκουσαν! Αναφορά να μη γίνεται, γιατί το θέμα μπορεί να καίει τους αγρότες, αλλά "κάνει τζιζ" λόγω Κεντροαριστεράς της υποταγής στις επιλογές της ΕΕ που λένε για μείωση των κοινωνικών δαπανών αλά "Λευκή Βίβλος"! Συναντάται, λοιπόν πριν δύο μέρες, η ηγεσία του ΣΥΝ με τις συμβιβασμένες ηγεσίες των τριτοβάθμιων αγροτικών οργανώσεων (ανάμεσά τους και τα ελάχιστα αγροτικά στελέχη του ΣΥΝ) και, το μόνο που βρήκε να πει π.χ. ο αρχηγός τους Ν. Κωνσταντόπουλος - προφανώς για να θυμίσει την προσήλωσή του στις ιδέες της ΕΕ... - ήταν για τις επιδοτήσεις της ΕΟΚ που εισπράττουμε - ενώ γνωρίζει πως μας παίρνουν περισσότερα... Είπε, ακόμα, πως συμφωνεί με τις, απλώς ανέφικτες, προτάσεις για Εθνική Αγροτική Πολιτική, η οποία δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε αντίθεση με τις επιλογές της ΕΕ! Γι' αυτό και ζήτησε να αναθεωρηθούν οι κανονισμοί της ΕΕ, λες ότι δε γνωρίζει πώς γίνονται οι αλλαγές στους κανονισμούς και ποιος κάνει το κουμάντο. Αυτό κι αν δεν είναι... προγραμματική, συμπολιτευόμενη, αντιπολίτευση στην κεντροαριστερή κυβέρνηση Σημίτη!

Γιάννης ΖΑΓΓΑΝΑΣ

Αποθρασύνθηκαν οι εκκοκκιστές

Αποθρασύνθηκαν οι εκκοκκιστές και σε υπόμνημά τους προς το υπουργείο Γεωργίας, ζητούν να καταργηθεί εντελώς το άτυπο "Παράρτημα Β'", επικαλούμενοι το γεγονός ότι το κανονικό Παράρτημα Β' καταργήθηκε με τον νέο κοινοτικό κανονισμό για το βαμβάκι (2064/95).

Οι εκκοκκιστές, απαιτούν την κατάργηση του άτυπου "Παραρτήματος Β'", μετά την άρνησή τους να καταβάλουν τη συμπληρωματική τιμή που δικαιούνται οι παραγωγοί, με βάση τα ποιοτικά χαρακτηριστικά στο βαμβάκι, για την περσινή παραγωγή. Ετσι, στο υπόμνημα που έστειλε στο υπουργείο Γεωργίας, η Πανελλήνιος Ενωση Εκκοκκιστών και Εξαγωγέων Βάμβακος, τονίζεται ότι η συνέχιση της εφαρμογής του άτυπου Παραρτήματος Β', θα είναι αυθαίρετη και πραξικοπηματική πράξη. Από την άλλη σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο Γεωργίας και τον Οργανισμό Βάμβακος, μελετώνται σενάρια, ώστε το άτυπο "Παράρτημα Β'", να ισχύει απλώς στο λόγια και μην περιλαμβάνει καμία υποχρέωση τήρησής του από τους εκκοκκιστές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ