ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 10 Οχτώβρη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΛΑΚΑ
Απομακρύνονται αυθαίρετες κατασκευές

To θέμα των αυθαίρετων κατασκευών στον πεζόδρομο της οδού Θέσπιδος στην Πλάκα, στις οποίες έχει προχωρήσει ήδη από την άνοιξη ο γνωστός επιχειρηματίας Μ. Ψωμιάδης, επεκτείνοντας την ταβέρνα του "Ανδριανός", επανήλθε στο προχτεσινό Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθήνας. Το θέμα είχε ξανασυζητηθεί πριν τις θερινές διακοπές, χωρίς να ληφθεί κάποια απόφαση, καθώς ο υπεύθυνος αντιδήμαρχος κ. Κορομάντζος είχε υποσχεθεί ότι θα αναλάβει προσωπικά το ζήτημα, το οποίο συνέδεσε με το συνολικότερο πρόβλημα καταπάτησης των πεζοδρόμων από πολλά καταστήματα.

Χρειάστηκαν, λοιπόν, αρκετοί μήνες ανοχής της αυθαιρεσίας και της κωλυσιεργίας της Δημοτικής Αρχής, προκειμένου να πάρει το Δημοτικό Συμβούλιο - στην προχτεσινή του συνεδρίαση - την ομόφωνη απόφαση απόσυρσης των κατασκευών του Μ. Ψωμιάδη. Χρειάστηκε, ακόμη, η ουσιαστική παρέμβαση του επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα", Λέων Αυδή,θέτοντας το Σώμα προ των ευθυνών του, λέγοντας ότι αυτό που πρέπει να αποφασίσει είναι αν θα άρει ή όχι ένα σκάνδαλο.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ο Ψωμιάδης έχει τοποθετήσει σε όλο τον πεζόδρομο της οδού Θέσπιδος, από Τριπόδων μέχρι και την οδό Ραγκαβή, ξύλινες μπάρες και τραπεζοκαθίσματα. Η καταπάτηση των πεζόδρομων, πέρα από παράνομη και προκλητική, είναι και επικίνδυνη, καθώς - όπως είχαν επισημάνει σε προηγούμενο ρεπορτάζ του "Ρ" μέλη του Εξωραϊστικού και Πολιτιστικού Συλλόγου "Παρθενώνας" - δεν υπάρχει πρόσβαση για ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά οχήματα, ενώ δυσκολεύει ακόμα και τους περαστικούς, αφού τα τραπεζοκαθίσματα που έχουν τοποθετηθεί δεξιά και αριστερά της Θέσπιδος ίσα ίσα που χωρούν δύο σερβιτόρους... για να εξυπηρετηθεί το μαγαζί! Μάλιστα είχαν καταγγείλει και την τρομοκρατική δράση του Μ. Ψωμιάδη και των μπράβων του απέναντι σε όσους κατοίκους διαμαρτύρονταν. "Μένει" να διαπιστώσουμε αν η Δημοτική Αρχή θα κάνει πράξη την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Πόλεμος συμφερόντων, ΕΛΔΑ και ερωτηματικά...

Θέμα λαθρεμπορίου καυσίμων από τα κρατικά διυλιστήρια (ΕΛΔΑ) έθεσε χτες με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ο πρόεδρος των τελωνειακών υπαλλήλων Η. Ρουσάκης, ανοίγοντας κυριολεκτικά τους ασκούς του Αιόλου σε ένα χώρο όπου τα τελευταία χρόνια έχουν εκδηλωθεί ισχυρότατες συγκρούσεις και ανταγωνισμοί ομάδων της οικονομικής ολιγαρχίας, με στόχο το ξαναμοίρασμα της πίτας σ' αυτή τη χρυσοφόρα αγορά.

Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό "Σκάι", ο πρόεδρος των τελωνειακών ανέφερε αυτολεξεί ότι "η έρευνα για τα κυκλώματα (σ. σ. λαθρεμπορίας) αγγίζει πολύ υψηλά κλιμάκια και ειδικότερα τα κρατικά διυλιστήρια. Εκεί θα γίνει ο χαμός. Εκεί που το κράτος αντί να προστατεύει και να συνδράμει στην προσπάθεια για την πάταξη του λαθρεμπορίου, θα αποδειχθεί ότι τα κρατικά διυλιστήρια ήταν αυτά που βοηθούσαν το λαθρεμπόριο καυσίμων. Θα το δείξει η έρευνα πολύ σύντομα. Θα φανεί ότι στις υποθέσεις αυτές είναι μπλεγμένα και τα κρατικά διυλιστήρια".

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρυς, απαντώντας στις δηλώσεις Ρουσάκη, δήλωσε άγνοια και τον κάλεσε, αν έχει τέτοια στοιχεία, να τα καταθέσει υπόψη της δικαιοσύνης...

Το θέμα του λαθρεμπορίου καυσίμων, απ' όποια πλευρά και αν το πιάσει κανείς, κυριολεκτικά καίει. Αρκεί να θυμηθούμε μόνο την προσφυγή στη δικαιοσύνη του υπουργείου Οικονομικών κατά της οικογένειας Αλαφούζου, με την κατηγορία του λαθρεμπορίου ή τη δίωξη κατά των Καρρά - Μελισσανίδη με την ίδια κατηγορία. Αρκεί να θυμηθούμε επίσης ότι στο χώρο του πετρελαίου δραστηριοποιούνται ορισμένα από τα κορυφαία ονόματα της οικονομικής ολιγαρχίας (όμιλοι Βαρδινογιάννη, Λάτση και δευτερευόντως όμιλος Αλαφούζου). Δε θα πρέπει να θεωρηθεί τυχαίο επίσης το γεγονός ότι κάθε φορά που ανακύπτει θέμα λαθρεμπορίου καυσίμων, μαίνεται ένας αμείλικτος πόλεμος εντυπώσεων από ιδιωτικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα οποία ελέγχονται από συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Πριν από λίγες μόνο μέρες είδε το φως της δημοσιότητας θέμα λαθρεμπορίου της πολυεθνικής ΒΡ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες για λαθρεμπόριο κατηγορούνται και άλλες εταιρίες διακίνησης πετρελαιοειδών. Το θέμα παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες, καθώς ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπαντωνίου το παρέπεμψε με δηλώσεις του στην κρίση της αδέκαστης δικαιοσύνης. Στις αρχές του χρόνου επίσης ο υπουργός Οικονομικών Α. Παπαδόπουλος και ο υφυπουργός Γ. Δρυς παρέπεμψαν το θέμα των τελών υπερημερίας (το ύψος των οποίων κυμαίνεται από 200 δισ. μέχρι 1 τρισ.!!) που όφειλαν στο ελληνικό δημόσιο οι όμιλοι Βαρδινογιάννη και Λάτση, στο ελεγχόμενο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Το τελευταίο με γνωμάτευση, η κρίση της οποίας αναμενόταν, δικαίωσε τους δύο ομίλους και τους απάλλαξε από την καταβολή των τελών.

Το όλο σκηνικό, τέλος, δε θα πρέπει να είναι άσχετο με τις ανακατατάξεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο χώρο της διύλισης και διακίνησης πετρελαίου. Στις αρχές του 1996 συγχωνεύονται η "Μότορ Οϊλ" με το μεγαθήριο του χώρου "Αράμκο", ενώ σε διεθνές επίπεδο τις τελευταίες μέρες έχουμε τη συγχώνευση της τελευταίας με τις ΤΕΧΑCΟ και SHELL.

ΟΤΕ
Ολα καλά τα βλέπει ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ

Κλίμα "συναίνεσης" και "αμοιβαίας ικανοποίησης" επικράτησε στη χτεσινή συνάντηση της διοίκησης του ΟΤΕ, με τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ Χρ. Πολυζωγόπουλο,τον αντιπρόεδρο Γ. Μανώλη και τον ταμία Γ. Ορφανό.Στη συνάντηση αυτή συζητήθηκαν το ζήτημα σύναψης προγραμματικών συμφωνιών του Οργανισμού με εγχώριες βιομηχανίες, καθώς και θέματα εργασιακών σχέσεων.

Μάλιστα, ο Χρ. Πολυζωγόπουλος στη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου, εξέφρασε την ικανοποίησή του υποστηρίζοντας ότι "υπάρχει σχέδιο ανάπτυξης στον Οργανισμό... με κοινωνικά χαρακτηριστικά". Βέβαια, το κατά πόσο διαθέτει "κοινωνικά χαρακτηριστικά" η σταθερή μείωση των θέσεων εργασίας, οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας που μειώνουν το εργατικό εισόδημα, το σκοτεινό και αβέβαιο μέλλον των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης, αυτά τα γνωρίζουν πολύ καλύτερα οι εργαζόμενοι του ΟΤΕ. Αναφερόμενος στο γνωστό ζήτημα των ψηφιακών παροχών, ο Χ. Πολυζωγόπουλος υποστήριξε ότι η εκκρεμότητα αυτή μπαίνει φρένο στην προώθηση του εκσυγχρονισμού του ΟΤΕ, και ενώ σημείωσε ότι δεν παρεμβαίνει στο έργο της Δικαιοσύνης, είπε ότι η εκκρεμότητα αυτή δεν μπορεί να κρατήσει άλλο. Τέλος, τάχθηκε υπέρ των προγραμματικών συμφωνιών και της ελληνοποίησης των προμηθειών του ΟΤΕ, με προϋπόθεση την ποιότητα των προϊόντων, το ανταγωνιστικό κόστος και τη διαφάνεια στις διαδικασίες σύναψης των συμβάσεων των προμηθειών.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Οργανισμού, Δ. Παπούλιας, αφού εξήρε τη στάση της ΟΜΕ-ΟΤΕ για το επίπεδο της συνεργασίας τους, ζήτησε προτάσεις από τους εργαζόμενους για "αλλαγές" στις εργασιακών σχέσεων και δεν παρέλειψε να τους καλέσει να συμμετάσχουν στις επιχειρηματικές δραστηριότητες του ΟΤΕ, μέσα από τα ασφαλιστικά τους ταμεία!

Πάντως, η αναδιάταξη της οργανωτικής δομής του ΟΤΕ, που ήδη ενέκρινε στην τελευταία του συνεδρίαση το ΔΣ του Οργανισμού, έχει προκαλέσει αναστάτωση στους εργαζόμενους αφού η νέα δομή, προβλέπει συγχώνευση υπηρεσιών και λειτουργιών του ΟΤΕ, οι οποίες θα έχουν ως αποτέλεσμα την κατάργηση ειδικοτήτων, τη μεταφορά εκατοντάδων εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες, την ιεραρχική υποβάθμιση πολλών απ' αυτούς και την απώλεια εργασιακών δικαιωμάτων. Δύο από τους στόχους που θέτει η νέα οργανωτική δομή, είναι αφ' ενός η σύνδεση της αμοιβής με την παραγωγικότητα και αφ' ετέρου η μείωση του λειτουργικού κόστους και των οργανικών θέσεων. Ταυτόχρονα, συνδικαλιστές απ' όλες σχεδόν τις παρατάξεις εκφράζουν επιφυλάξεις και διαφωνίες και για την αποτελεσματικότητα του νέου οργανωτικού σχήματος.

  • Στο Παρίσι βρίσκεται από χτες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Χάρης Καστανίδης, προκειμένου να συμμετάσχει στην άτυπη συνάντηση των υπουργών Επικοινωνιών της ΕΕ, που θα εξετάσει την ευρωπαϊκή πολιτική στον τομέα των δορυφορικών υπηρεσιών και εφαρμογών. Στη συνάντηση θα συμμετέχουν και στελέχη της διαστημικής βιομηχανίας ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.
ΞΑΝΘΗ
Επίθεση σε εκδότη

Δύο άγνωστοι επιτέθηκαν και τραυμάτισαν ελαφρά με αιχμηρό αντικείμενο τον εκδότη της τοπικής εφημερίδας της Ξάνθης "Αδέσμευτη" Παν. Παπαδόπουλο.Ο Παν. Παπαδόπουλος, που είναι ο ιδιοκτήτης και του "Ξάνθη Channel", δέχτηκε την επίθεση στον πυλώνα του σπιτιού του την ώρα που έβγαινε από το αυτοκίνητό του. Οπως έγινε γνωστό, τον τελευταίο καιρό ο εκδότης έπαιρνε απειλητικά τηλεφωνήματα.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Προβλήματα λειτουργίας λόγω ... σχολείου

Θα οξυνθούν ακόμα περισσότερο τα προβλήματα λειτουργίας των ταχυδρομικών γραφείων της χώρας, με αρνητικές συνέπειες και στην εξυπηρέτηση του κοινού, μετά την απόσπαση 250 υπαλλήλων των ΕΛΤΑ από παραγωγικούς κλάδους, για να φοιτήσουν στη Σχολή του Οργανισμού.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της "Δημοκρατικής Συνεργασίας Εργαζομένων ΕΛΤΑ", η διοίκηση του Οργανισμού, κάτω και από την πίεση της πράσινης πλειοψηφίας της Ομοσπονδίας, προκειμένου να ικανοποιήσουν μικροκομματικές και παραταξιακές "ανάγκες" τους, προχώρησε στη λειτουργία της Σχολής χωρίς καμία αίσθηση ευθύνης και αθετώντας τις αρχικές υποσχέσεις για 250 προσλήψεις και ανακατανομή του προσωπικού. Ας σημειωθεί ότι οι 250 υπάλληλοι αποσπάστηκαν κυρίως από τους κλάδους της διανομής και της συναλλαγής και μετά την εκπαίδευσή τους στη Σχολή θα εργαστούν ως διοικητικοί, παρά το γεγονός ότι υπάρχει σοβαρή και διαπιστωμένη έλλειψη δυναμικού στους παραγωγικούς κλάδους των Ταχυδρομείων.

Η "Δημοκρατική Συνεργασία" καταγγέλλει ότι αυτοί που ευαγγελίζονται την "ανάπτυξη" και τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ, συντελούν με μεθοδευμένες ενέργειες στην αποδιοργάνωσή του. Καλεί επίσης τη διοίκηση των ΕΛΤΑ να πάρει άμεσα μέτρα για την ομαλή λειτουργία των ταχυδρομικών γραφείων, διαφορετικά να διακόψει τη λειτουργία της Σχολής, αφού το πρόβλημα που προέκυψε, θα οξυνθεί ακόμα με την αναμενόμενη αποχώρηση των έκτακτων υπαλλήλων της καλοκαιρινής περιόδου.

  • "Το ταχυδρομείο, η καλύτερη επιλογή", είναι το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας του Ταχυδρομείου που γιορτάστηκε χτες. Στις 9 Οκτώβρη 1874 από τους πληρεξούσιους 22 κρατών ιδρύθηκε η Παγκόσμια Ταχυδρομική Ενωση (ΠΤΕ) και υπογράφτηκε η Συνθήκη της Βέρνης που ρυθμίζει ζητήματα της διεθνούς ταχυδρομικής υπηρεσίας.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ