Πέμπτη 10 Οχτώβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Πόλεμος συμφερόντων, ΕΛΔΑ και ερωτηματικά...

Θέμα λαθρεμπορίου καυσίμων από τα κρατικά διυλιστήρια (ΕΛΔΑ) έθεσε χτες με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ο πρόεδρος των τελωνειακών υπαλλήλων Η. Ρουσάκης, ανοίγοντας κυριολεκτικά τους ασκούς του Αιόλου σε ένα χώρο όπου τα τελευταία χρόνια έχουν εκδηλωθεί ισχυρότατες συγκρούσεις και ανταγωνισμοί ομάδων της οικονομικής ολιγαρχίας, με στόχο το ξαναμοίρασμα της πίτας σ' αυτή τη χρυσοφόρα αγορά.

Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό "Σκάι", ο πρόεδρος των τελωνειακών ανέφερε αυτολεξεί ότι "η έρευνα για τα κυκλώματα (σ. σ. λαθρεμπορίας) αγγίζει πολύ υψηλά κλιμάκια και ειδικότερα τα κρατικά διυλιστήρια. Εκεί θα γίνει ο χαμός. Εκεί που το κράτος αντί να προστατεύει και να συνδράμει στην προσπάθεια για την πάταξη του λαθρεμπορίου, θα αποδειχθεί ότι τα κρατικά διυλιστήρια ήταν αυτά που βοηθούσαν το λαθρεμπόριο καυσίμων. Θα το δείξει η έρευνα πολύ σύντομα. Θα φανεί ότι στις υποθέσεις αυτές είναι μπλεγμένα και τα κρατικά διυλιστήρια".

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρυς, απαντώντας στις δηλώσεις Ρουσάκη, δήλωσε άγνοια και τον κάλεσε, αν έχει τέτοια στοιχεία, να τα καταθέσει υπόψη της δικαιοσύνης...

Το θέμα του λαθρεμπορίου καυσίμων, απ' όποια πλευρά και αν το πιάσει κανείς, κυριολεκτικά καίει. Αρκεί να θυμηθούμε μόνο την προσφυγή στη δικαιοσύνη του υπουργείου Οικονομικών κατά της οικογένειας Αλαφούζου, με την κατηγορία του λαθρεμπορίου ή τη δίωξη κατά των Καρρά - Μελισσανίδη με την ίδια κατηγορία. Αρκεί να θυμηθούμε επίσης ότι στο χώρο του πετρελαίου δραστηριοποιούνται ορισμένα από τα κορυφαία ονόματα της οικονομικής ολιγαρχίας (όμιλοι Βαρδινογιάννη, Λάτση και δευτερευόντως όμιλος Αλαφούζου). Δε θα πρέπει να θεωρηθεί τυχαίο επίσης το γεγονός ότι κάθε φορά που ανακύπτει θέμα λαθρεμπορίου καυσίμων, μαίνεται ένας αμείλικτος πόλεμος εντυπώσεων από ιδιωτικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα οποία ελέγχονται από συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Πριν από λίγες μόνο μέρες είδε το φως της δημοσιότητας θέμα λαθρεμπορίου της πολυεθνικής ΒΡ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες για λαθρεμπόριο κατηγορούνται και άλλες εταιρίες διακίνησης πετρελαιοειδών. Το θέμα παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες, καθώς ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπαντωνίου το παρέπεμψε με δηλώσεις του στην κρίση της αδέκαστης δικαιοσύνης. Στις αρχές του χρόνου επίσης ο υπουργός Οικονομικών Α. Παπαδόπουλος και ο υφυπουργός Γ. Δρυς παρέπεμψαν το θέμα των τελών υπερημερίας (το ύψος των οποίων κυμαίνεται από 200 δισ. μέχρι 1 τρισ.!!) που όφειλαν στο ελληνικό δημόσιο οι όμιλοι Βαρδινογιάννη και Λάτση, στο ελεγχόμενο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Το τελευταίο με γνωμάτευση, η κρίση της οποίας αναμενόταν, δικαίωσε τους δύο ομίλους και τους απάλλαξε από την καταβολή των τελών.

Το όλο σκηνικό, τέλος, δε θα πρέπει να είναι άσχετο με τις ανακατατάξεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο χώρο της διύλισης και διακίνησης πετρελαίου. Στις αρχές του 1996 συγχωνεύονται η "Μότορ Οϊλ" με το μεγαθήριο του χώρου "Αράμκο", ενώ σε διεθνές επίπεδο τις τελευταίες μέρες έχουμε τη συγχώνευση της τελευταίας με τις ΤΕΧΑCΟ και SHELL.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ