ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Νοέμβρη 1996
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΣΤΑΥΡΟΥ - ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

Κριτήριο, το κέρδος των εργολάβων

Αδιαφορώντας η κυβέρνηση όχι μόνο για τις αντιδράσεις των κατοίκων των δήμων, που ουσιαστικά διχοτομούνται από τον τρόπο κατασκευής του οδικού άξονα Σταυρού - Ελευσίνας, με τις συνακόλουθες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αλλά ακόμα και για το ότι εκχωρούνται βασικά δικαιώματα του κράτους - που αναφέρονται στο Σύνταγμα - στους εργολάβους - αναδόχους όπως παραδέχτηκε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης,εμμένει στην κύρωση από τη Βουλή της σχετικής σύμβασης, η συζήτηση της οποίας άρχισε χτες στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή. Με τη σύμβαση που φέρει τον ψευδεπίγραφο χαρακτηρισμό της συγχρηματοδότησης τάχα του έργου, οι ανάδοχοι θα καταβάλουν μόλις το 13%. Το ελληνικό δημόσιο θα δώσει περίπου το 40% και τα υπόλοιπα είναι δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων προς τους αναδόχους, με την εγγύηση όμως του ελληνικού κράτους. Από την άλλη πλευρά οι ανάδοχοι θα εκμεταλλεύονται τα διόδια του δρόμου για δεκαοκτώ χρόνια.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μήτσος Κωστόπουλος,αφού σημείωσε ότι τίποτα δεν άλλαξε από την προ των εκλογών περίοδο, για να αναθεωρήσει το ΚΚΕ την αρνητική του στάση απέναντι στη σύμβαση, υπογράμμισε ότι ναι μεν το έργο χρειάζεται για λειτουργικούς, οικονομικούς και περιβαλλοντικούς λόγους, αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει να ψηφιστεί στα τυφλά. Ακολούθως είπε ότι το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ έκλεισε τα μάτια σε μελέτες, που έκαναν ενδιαφερόμενοι δήμοι, για να πείσουν ότι το έργο είναι χρήσιμο, όχι όμως οι μπουλντόζες να ισοπεδώσουν περιουσίες και όνειρα χιλιάδων ανθρώπων. Επίσης, αγνοήθηκαν προτάσεις για υπόγεια σήραγγα, περιβαλλοντική προστασία σε βάθος χρόνου, σιδηροδρομική κάλυψη κλπ. προκειμένου να γίνει το έργο με βασικό κριτήριο το κέρδος.

Καταλήγοντας ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε: "Το έργο θα εκμεταλλευτούν για αρκετά χρόνια οι εργολάβοι. Δίνουν ελάχιστα παίρνουν τη μερίδα του λέοντος. Τι σημαίνει αυτό; Λάθος της κυβέρνησης; Συμβιβασμοί στο χώρο των διαπλεκόμενων; Συνειδητή επιλογή να κερδίσουν κάποιοι γνωστοί στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ πολλά χρήματα χωρίς να διακινδυνεύσουν τίποτα;".

Κατά της σύμβασης τοποθετήθηκε η ΝΔ, ο εισηγητής της οποίας Γ. Τρυφωνίδης,τόνισε ότι περιέχει δυσμενείς όρους για το δημόσιο, εκφράζοντας όμως ταυτόχρονα την ικανοποίησή του για το ότι τα θετικά για τους κατασκευαστές αποτελέσματα θα καταλήξουν σε ελληνικές εταιρίες.

Η βουλευτής του ΣΥΝ Μ. Δαμανάκη,επιφυλάχτηκε να τοποθετηθεί, όταν η σύμβαση συζητηθεί στην Ολομέλεια, χαρακτηρίζοντας το έργο αναγκαστική μετά την κατασκευή στα Σπάτα του αεροδρομίου επιλογή, σημειώνοντας ότι είναι θετικό το ότι οι ανάδοχοι του έργου είναι ελληνικές εταιρίες και αρνητικό το ότι δεν έχουν μελετηθεί οι επιπτώσεις στον περιβάλλοντα πολεοδομικό ιστό, ενώ η εκμετάλλευση του έργου θα γίνει με όρους που θα ορίσει ο ίδιος ο κατασκευαστής.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΚΙ Τ. Ιντζές,καταψήφισε τη σύμβαση με βασικό επιχείρημα ότι έπρεπε να προηγηθεί η κατασκευή της Εγνατίας Οδού. Παράλληλα είπε ότι ο τρόπος που έγινε ο διαγωνισμός δημιουργεί υπόνοιες ότι ήταν "σικέ".

Η συζήτηση στην Επιτροπή θα συνεχιστεί αύριο με την τοποθέτηση εκπροσώπων του ΤΕΕ, των εργοληπτών, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και της ΤΕΔΚΝΑ. Να σημειωθεί ότι το ΚΚΕ πρότεινε να κληθούν οι δήμαρχοι των Δήμων που θα περάσει ο δρόμος. Η πρόταση απορρίφθηκε από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με το... "επιχείρημα" ότι κάτι τέτοιο θα εκφύλιζε τη διαδικασία.

ΠΕΙΡΑΪΚΗ - ΠΑΤΡΑΪΚΗ

Τον επικήδειο έψαλε η κυβέρνηση...

Συζήτηση χτες στη Βουλή, επίκαιρης ερώτησης του ΚΚΕ

Απέκλεισε χτες η κυβέρνηση στη Βουλή - κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του ΚΚΕ - οποιαδήποτε πιθανότητα επαναλειτουργίας της "Πειραϊκής Πατραϊκής". Η υφυπουργός Ανάπτυξης Α. Διαμαντοπούλου έψαλε ουσιαστικά τον επικήδειο της μεγαλύτερης κλωστοϋφαντουργίας της χώρας και μιας από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της Ευρώπης ισχυριζόμενη ούτε λίγο ούτε πολύ ότι αυτή η κατάληξη της Π - Π οφείλεται σε κάποιες... αόρατες δυνάμεις που οδήγησαν την κλωστοϋφαντουργία σε παγκόσμια κρίση. Κι ενώ ο βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος, επισήμανε κατ' επανάληψη ότι αυτή η "Πειραϊκή - Πατραϊκή" οδηγήθηκε στη χρεοκοπία γιατί ησημερινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις προσαρμόστηκαν στις επιταγές του Μάαστριχτ και της ΓΚΑΤΤ, η υφυπουργός προτίμησε να τηρήσει σιγή ιχθύος. Ακόμη "ξεχνώντας" προκλητικά τις υποσχέσεις του κόμματός της ότι η επιχείρηση θα επαναλειτουργούσε γιατί ήταν βιώσιμη και στρατηγικής σημασίας, υποστήριξε τα ακριβώς αντίθετα.

Πιο αναλυτικά η Α. Διαμαντοπούλου ξεκαθάρισε ότι όλα τα εργοστάσια της επιχείρησης που βρίσκονται σε εκκρεμότητα θα εκποιηθούν πλην του εργοστασίου της Πάτρας για το οποίο είπε "ότι θα γίνει προσπάθεια από τον ΟΑΕ για νέο διαγωνισμό, ώστε να λειτουργήσει με άλλους όρους". Για τους απολυμένους που δεν είχαν πάρει αποζημιώσεις, θα υπάρξουν δύο πακέτα μέτρων: Οσοι είναι πάνω από 54 ετών θα προσυνταξιοδοτηθούν. Στους υπόλοιπους θα δοθεί ένα κίνητρο αυτοαπασχόλησης ύψους 2,5 εκατομμυρίων. Επίσης θα απολυθεί και το προσωπικό της εκκαθαρίστριας εταιρίας στο οποίο θα δοθούν οι νόμιμες αποζημιώσεις και το κίνητρο αυτοαπασχόλησης.Καταλήγοντας η υφυπουργός θέλησε να ολοκληρώσει την πρόκληση στον κοινό νου υποστηρίζοντας ότι μπορεί η "Πειραϊκή - Πατραϊκή" να κλείνει αλλά νέοι δυναμικοί κλάδοι δημιουργούνται!!!

Μ. Κωστόπουλος: Είστε βασιλικότεροι του βασιλέως

Στην παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος, αναφέρθηκε εκτενώς στις δυνατότητες και στην προοπτική που είχε η επιχείρηση και θύμισε τις υποσχέσεις του ΠΑΣΟΚ αλλά και τις κοινές εκτιμήσεις των κομμάτων που στήριζαν την κυβέρνηση Ζολώτα ότι η "Πειραϊκή - Πατραϊκή" ήταν βιώσιμη και στρατηγικής σημασίας. "Κι όμως - είπε - οι δεσμεύσεις, οι εξαγγελίες, οι λόγοι τιμής πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων. Αυτή η μονάδα με μια ταυτότητα από τις καλύτερες, κηδεύεται διαχρονικά με μια πρωτοφανή αναλγησία για τους εργαζόμενους αλλά και για τα γενικότερα συμφέροντα του τόπου. Αποφάσισαν τα διευθυντήρια των Βρυξελλών και αυτοί που φιλοτέχνησαν την ΓΚΑΤΤ και τα σκυλιά δεμένα".

Στη συνέχεια ο κομμουνιστής βουλευτής σημείωσε ότι ακόμη και τώρα που τα πράγματα έχουν φτάσει στο αμήν, η "Πειραϊκή - Πατραϊκή" μπορεί να σωθεί αρκεί η κυβέρνηση να σταματήσει να είναι βασιλικότερη του βασιλέως και να πει "όχι" σ' όλους εκείνους που αποφασίζουν ενάντια στα πραγματικά συμφέροντα της χώρας. Απαντώντας επίσης στην κυβερνητική επιχειρηματολογία ότι αν και κλείνουν επιχειρήσεις ανοίγουν νέες υπογράμμισε ότι αυτό είναι η μεγαλύτερη ανακρίβεια. "Εκατοντάδες βιομηχανίες - είπε - έκλεισαν στην Αχαϊα, στη Μαγνησία, στο μαρτυρικό Λαύριο, στη Στερεά, στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, παντού, αλλά στη θέση τους δεν μπήκε τίποτα. Υπάρχουν μόνο τα ντουβάρια που αποδείχνουν την ανακρίβεια των στοιχείων και των επιχειρημάτων σας". Καταλήγοντας ο Μ. Κωστόπουλος σημείωσε ότι οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να ξεχνούν τι τους υποσχέθηκαν στο παρελθόν γιατί το τίμημα της έλλειψης μνήμης πληρώνεται ακριβά. "Αυτό - είπε - το ξέρουν καλά οι εργαζόμενοι της "Πειραϊκής - Πατραϊκής"".

Η κυβέρνηση "ξέχασε" τις υποσχέσεις της προς τους εργαζόμενους για την

Η κυβέρνηση, ανακόλουθη - όπως πάντα - "ξέχασε" τις υποσχέσεις της προς τους εργαζόμενους για την επαναλειτουργία της "Π - Π" και ούτε λίγο ούτε πολύ, ισχυρίζεται ότι το οριστικό κλείσιμο οφείλεται σε κάποιες ...αόρατες δυνάμεις που οδήγησαν την κλωστοϋφαντουργία σε παγκόσμια κρίση



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ