Τρίτη 12 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΣΤΑΥΡΟΥ - ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

Κριτήριο, το κέρδος των εργολάβων

Αδιαφορώντας η κυβέρνηση όχι μόνο για τις αντιδράσεις των κατοίκων των δήμων, που ουσιαστικά διχοτομούνται από τον τρόπο κατασκευής του οδικού άξονα Σταυρού - Ελευσίνας, με τις συνακόλουθες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αλλά ακόμα και για το ότι εκχωρούνται βασικά δικαιώματα του κράτους - που αναφέρονται στο Σύνταγμα - στους εργολάβους - αναδόχους όπως παραδέχτηκε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης,εμμένει στην κύρωση από τη Βουλή της σχετικής σύμβασης, η συζήτηση της οποίας άρχισε χτες στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή. Με τη σύμβαση που φέρει τον ψευδεπίγραφο χαρακτηρισμό της συγχρηματοδότησης τάχα του έργου, οι ανάδοχοι θα καταβάλουν μόλις το 13%. Το ελληνικό δημόσιο θα δώσει περίπου το 40% και τα υπόλοιπα είναι δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων προς τους αναδόχους, με την εγγύηση όμως του ελληνικού κράτους. Από την άλλη πλευρά οι ανάδοχοι θα εκμεταλλεύονται τα διόδια του δρόμου για δεκαοκτώ χρόνια.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μήτσος Κωστόπουλος,αφού σημείωσε ότι τίποτα δεν άλλαξε από την προ των εκλογών περίοδο, για να αναθεωρήσει το ΚΚΕ την αρνητική του στάση απέναντι στη σύμβαση, υπογράμμισε ότι ναι μεν το έργο χρειάζεται για λειτουργικούς, οικονομικούς και περιβαλλοντικούς λόγους, αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει να ψηφιστεί στα τυφλά. Ακολούθως είπε ότι το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ έκλεισε τα μάτια σε μελέτες, που έκαναν ενδιαφερόμενοι δήμοι, για να πείσουν ότι το έργο είναι χρήσιμο, όχι όμως οι μπουλντόζες να ισοπεδώσουν περιουσίες και όνειρα χιλιάδων ανθρώπων. Επίσης, αγνοήθηκαν προτάσεις για υπόγεια σήραγγα, περιβαλλοντική προστασία σε βάθος χρόνου, σιδηροδρομική κάλυψη κλπ. προκειμένου να γίνει το έργο με βασικό κριτήριο το κέρδος.

Καταλήγοντας ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε: "Το έργο θα εκμεταλλευτούν για αρκετά χρόνια οι εργολάβοι. Δίνουν ελάχιστα παίρνουν τη μερίδα του λέοντος. Τι σημαίνει αυτό; Λάθος της κυβέρνησης; Συμβιβασμοί στο χώρο των διαπλεκόμενων; Συνειδητή επιλογή να κερδίσουν κάποιοι γνωστοί στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ πολλά χρήματα χωρίς να διακινδυνεύσουν τίποτα;".

Κατά της σύμβασης τοποθετήθηκε η ΝΔ, ο εισηγητής της οποίας Γ. Τρυφωνίδης,τόνισε ότι περιέχει δυσμενείς όρους για το δημόσιο, εκφράζοντας όμως ταυτόχρονα την ικανοποίησή του για το ότι τα θετικά για τους κατασκευαστές αποτελέσματα θα καταλήξουν σε ελληνικές εταιρίες.

Η βουλευτής του ΣΥΝ Μ. Δαμανάκη,επιφυλάχτηκε να τοποθετηθεί, όταν η σύμβαση συζητηθεί στην Ολομέλεια, χαρακτηρίζοντας το έργο αναγκαστική μετά την κατασκευή στα Σπάτα του αεροδρομίου επιλογή, σημειώνοντας ότι είναι θετικό το ότι οι ανάδοχοι του έργου είναι ελληνικές εταιρίες και αρνητικό το ότι δεν έχουν μελετηθεί οι επιπτώσεις στον περιβάλλοντα πολεοδομικό ιστό, ενώ η εκμετάλλευση του έργου θα γίνει με όρους που θα ορίσει ο ίδιος ο κατασκευαστής.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΚΙ Τ. Ιντζές,καταψήφισε τη σύμβαση με βασικό επιχείρημα ότι έπρεπε να προηγηθεί η κατασκευή της Εγνατίας Οδού. Παράλληλα είπε ότι ο τρόπος που έγινε ο διαγωνισμός δημιουργεί υπόνοιες ότι ήταν "σικέ".

Η συζήτηση στην Επιτροπή θα συνεχιστεί αύριο με την τοποθέτηση εκπροσώπων του ΤΕΕ, των εργοληπτών, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και της ΤΕΔΚΝΑ. Να σημειωθεί ότι το ΚΚΕ πρότεινε να κληθούν οι δήμαρχοι των Δήμων που θα περάσει ο δρόμος. Η πρόταση απορρίφθηκε από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με το... "επιχείρημα" ότι κάτι τέτοιο θα εκφύλιζε τη διαδικασία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ