ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 27 Γενάρη 1995
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
"Οχι" στο ξεπούλημα και απ' τους δημάρχους!

Το ναυπηγείο πρέπει να μείνει στο δημόσιο, δηλώνουν οι δήμαρχοι Περάματος, Χαϊδαρίου, Κερατσινίου και Νίκαιας. Τεράστιες οι επιπτώσεις του ξεπουλήματος και στους τέσσερις δήμους

Κατηγορηματικά "ΟΧΙ" στο ξεπούλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά λένε τέσσερις δήμαρχοι, γειτονικών με το ναυπηγείο δήμων, επισημαίνοντας παράλληλα την ανάγκη να διευρυνθεί ο αγώνας των εργαζομένων και να "αγκαλιάσει" όλους τους κοινωνικούς και συνδικαλιστικούς φορείς. Αιτία της αντίθεσής τους στην ιδιωτικοποίηση του ναυπηγείου που προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και μάλιστα με σκανδαλώδεις όρους, είναι τόσο το γεγονός ότι οι πόλεις τους συνδέονται οικονομικά με τη λειτουργία του ναυπηγείου όσο και ότι το ίδιο το ναυπηγείο αποτελεί επιχείρηση στρατηγικής σημασίας για τη χώρα και την εθνική της άμυνα, αλλά και μοχλό ανάκαμψης της εθνικής οικονομίας.

Δήμαρχος Περάματος, Γιάννης Πατσιλινάκος

"Πραγματικά είναι παράλογη η στάση της κυβέρνησης, να θέλει να περάσει μία ιδιωτικοποίηση με την οποία δε συμφωνούν ούτε βουλευτές της, αλλά και βουλευτές των άλλων κομμάτων. Δε συμφωνούν κοινωνικοί φορείς και όσοι τελικά σκέφτονται πατριωτικά γι' αυτή τη χώρα. Τουλάχιστον εμείς σαν δήμος όσους φορείς και βουλευτές έχουμε συναντήσει, είναι αντίθετοι με την ιδιωτικοποίηση. Επίσης διευκρινίστηκε στο υπουργείο Βιομηχανίας,στην πρόσφατη σύσκεψη που έγινε με τους δημάρχους και τους βουλευτές της περιφέρειας του Πειραιά, ότι και οι περιορισμοί της Κοινότητας δεν είναι απαγορευτικοί και μπορούν να ξεπεραστούν. Αρα λοιπόν γιατί τέτοια επιμονή από την κυβέρνηση να "περάσει" η ιδιωτικοποίηση; Πιστεύουμε ότι οι εργαζόμενοι με τη συμπαράσταση όλων των φορέων, μπορούν να αποτρέψουν αυτή την απόφαση. Ειδικά το Πέραμα βλάπτεται ιδιαίτερα από αυτή την πώληση. Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη που αποτελεί τη μοναδική παραγωγική και οικονομική δραστηριότητα της πόλης μας, δεν υπάρχει μεγάλη δεξαμενή πλοίων και ο ενδεχόμενος ιδιώτης δε θα δεχτεί να γίνεται ο δεξαμενισμός των πλοίων (επισκευαστική εργασία) εκεί και να ολοκληρώνονται οι επισκευές στο Πέραμα. Βέβαια και η σημερινή διοίκηση του ναυπηγείου, μας έφερνε κάποια εμπόδια, όμως με τον ιδιώτη μπορεί να γίνει τελείως απαγορευτική η κατάσταση. Καταλαβαίνετε βέβαια ότι μπορεί να έχει δραματικές επιπτώσεις στην περιοχή μας, η πώληση του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά. Είμαστε μαζί στον αγώνα των εργαζόμενων, ο οποίος πρέπει να αγκαλιάσει όλο το λαό και ιδιαίτερα το λαό του Περάματος".

Δήμαρχος Κερατσινίου, Γιώργος Χάσκας

"Εχουμε προγραμματίσει να κάνουμε μια κοινή σύσκεψη με το ΕΚ Πειραιά και το σωματείο των εργαζομένων ΤΡΙΑΙΝΑ, του ναυπηγείου, για να καθορίσουμε τις κινητοποιήσεις μας. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πρέπει να παραμείνουν στο Δημόσιο, να ενταχθούν στην Εθνική Αμυνα και να τους δοθούν παραγγελίες για να προσδιοριστεί και η βιωσιμότητά τους. Διαφωνούμε με την ιδιωτικοποίηση του ναυπηγείου γιατί εκτιμάμε ότι θα υπάρξει αύξηση της ανεργίας στην περιοχή του Πειραιά. Εχουμε ήδη υψηλό ποσοστό και κατά συνέπεια τυχόν αύξησή του θα ήταν αβάσταχτο για την περιοχή".

Δήμαρχος Χαϊδαρίου, Κώστας Σπηλιόπουλος
"Η υπόθεση των Ναυπηγείων δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους. Αφορά και το δήμο μας γιατί χωροταξικά αυτή η μονάδα είναι τοποθετημένη εδώ. Δηλώνουμε ότι πέρα από το ότι θα συμπαρασταθούμε με κάθε τρόπο στους εργαζόμενους πως είμαστε αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση και για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος. Γιατί πέρα από το γεγονός ότι θα πρέπει να προστατευτούν οι εργαζόμενοι που δουλεύουν σε αυτή τη μονάδα, θα πρέπει να προστατέψουμε και το δήμο μας. Για παράδειγμα η προκήρυξη αναφέρει ότι μετά τα έξι ή τα δέκα χρόνια λειτουργίας ο μειοδότης που θα αγοράσει το ναυπηγείο, μπορεί να εγκαταστήσει σε αυτό το χώρο, οποιουδήποτε είδους μονάδα που δεν ξέρουμε κατά πόσο θα βλάψει την πόλη. Δε θα αφήσουμε απροστάτευτη αυτή την πόλη. Επίσης τυχαίνει να έχω διπλή ειδικότητα. Εκτός από δήμαρχος είμαι και μέλος του ΔΣ της διοίκησης του ναυπηγείου και είμαι από τα μέλη που διαφωνούν με την ιδιωτικοποίηση. Επίσης δε διαφωνεί μόνο ο δικός μας δήμος, αλλά και άλλοι, γιατί το ναυπηγείο είναι και στρατηγικής σημασίας μονάδα, που μπορεί να συμβάλει στην εθνική οικονομία. Πρόκειται δηλαδή για μια υπόθεση που μας αφορά όλους".
Δήμαρχος Νίκαιας, Βασίλης Τράπαλης

"Εχουμε ετοιμάσει κάποιο ψήφισμα και αναμένεται να εγκριθεί τη Δευτέρα που έχουμε δημοτικό συμβούλιο. Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξει ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, στην πρόταση να παραμείνει το ναυπηγείο στον φορέα της αμυντικής βιομηχανίας, με ταυτόχρονη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα του. Επίσης θεωρώ ότι ο αγώνας των εργαζόμενων όταν διευρύνεται με τη συμμετοχή και συμπαράσταση από πολίτες που ακολουθούν τη συγκεκριμένη φιλοσοφία για την ύπαρξη των ναυπηγείων και γενικά χώρων που έχουν να κάνουν με τη δημόσια διοίκηση, με τον δημόσιο χαρακτήρα επιχειρήσεων, ασφαλώς μπορεί να ευοδωθεί. Αυτό είναι υποχρεωτικό να γίνεται. Σε συνεργασία λοιπόν με το σωματείο, πιστεύω ότι θα βρούμε τον τρόπο εκείνο, ώστε όλοι μαζί να αντιπαλέψουμε αυτή την κατάσταση. Οχι μόνο χρειάζεται να διευρυνθεί ο αγώνας, αλλά πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι εδώ δεν παλεύουν οι εργαζόμενοι μόνο για τη διασφάλιση της εργασίας τους, αλλά παλεύουν για την ίδια την ύπαρξη τέτοιων βιομηχανιών που έχουν να κάνουν με την αμυντική βιομηχανία μας. Ακόμα ο δήμος μας, είναι γειτονικός και πιστεύουμε ότι με την ιδιωτικοποίηση θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο το φαινόμενο της ανεργίας".

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΣΕΕ
Στο Σκαραμαγκά, αλλά όχι μπροστά στους εργάτες!

Στο χώρο του ναυπηγείου συνεδριάζει σήμερα η διοίκηση της Συνομοσπονδίας. Ωστόσο, η πλειοψηφία της απέρριψε την πρόταση της ΕΣΑΚ να είναι η συνεδρίαση ανοικτή

Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά συνεδριάζει σήμερα στις 10.30 το πρωί η Ολομέλεια της Διοίκησης της ΓΣΕΕ,προκειμένου να συζητήσει και να καθορίσει τη στάση της απέναντι στο ξεπούλημα του τελευταίου υπό δημόσιο έλεγχο ναυπηγείου της χώρας.

Ενα ξεπούλημα του οποίου οι όροι - όπως αυτοί διατυπώνονται στο κείμενο του δημόσιου διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού που κήρυξε η ΕΤΒΑ με κυβερνητική εντολή - συνιστούν ένα τεράστιο σκάνδαλο. Σημειώνεται ότι η μέγιστη απαίτηση της κυβέρνησης από τον αγοραστή, για την παράδοση του μεγαλύτερου ναυπηγείου της Μεσογείου είναι μια... εγγυητική επιστολή 500 εκατ. δραχμών. Δεν εξασφαλίζεται η παραμονή στη δουλιά, έστω και για έναν εργαζόμενο από τους 3.098, ενώ επιτρέπεται ακόμα και ο διαμελισμός του ναυπηγείου!

Πάντως, η άρνηση της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΓΣΕΕ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - "ΣΥΝ") να αποδεχτεί την πρόταση της ΕΣΑΚ, να γίνει η συζήτηση μπροστά στους εργαζομένους του ναυπηγείου, στο βαρύ ελασματουργείο, αποτελεί ένα μελανό σημείο της σημερινής συνεδρίασης. Ιδιαίτερα, επειδή υπάρχει και το κακό προηγούμενο του... "ο γέγονε, γέγονε" για τη διάλυση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, που "είπε" με την απόφασή της η Ολομέλεια της Διοίκησης της Συνομοσπονδίας συνεδριάζοντας πριν μερικούς μήνες στην Ερμούπολη της Σύρου, με ευθύνη της ίδιας πλειοψηφίας. Υπενθυμίζεται ότι και σε εκείνη τη συνεδρίαση η πλειοψηφία δεν είχε δεχτεί να είναι παρόντες οι απολυμένοι του ναυπηγείου του Νεωρίου.

Ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕΓιώργος Μαυρίκος σχετικά με τη σημερινή συζήτηση δήλωσε: "Η συνεδρίαση θα έπρεπε να γίνει στο βαρύ ελασματουργείο, για να ξέρουν οι εργαζόμενοι τι υποστηρίζει κάθε τάση. Εμείς δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε ή να κρύψουμε από τους εργαζόμενους, αντίθετα θέλουμε να είναι ενήμεροι και να δραστηριοποιούνται. Τελικά η Ολομέλεια της διοίκησης της ΓΣΕΕ θα κριθεί όχι από... "τα λόγια τα μεγάλα", αλλά από τις πράξεις. Υπεράσπιση του ναυπηγείου σημαίνει πάλη ενάντια στις ντιρεκτίβες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της κυβέρνησης, αγώνας για να παραμείνει το ναυπηγείο 100% στο δημόσιο, συντονισμός της πάλης των εργαζομένων του χώρου και αλληλεγγύη από όλο το λαϊκό κίνημα. Ελπίζουμε αυτή η Ολομέλεια να μην είναι ανάλογη με εκείνη στη Σύρο και να θυμίζει το δολοφόνο που γυρίζει στον τόπο του εγκλήματος". Μετά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας της διοίκησης της ΓΣΕΕ θα ακολουθήσει στη 1 το μεσημέρι κοινή συνέντευξη Τύπου του σωματείου "ΤΡΙΑΙΝΑ",της Συνομοσπονδίας, του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατών Μετάλλου

Οργή από τα συνδικάτα

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά - τονίζει σε ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Αθήνας - αποτελούν μονάδα στρατηγικής σημασίας για την οικονομία και την άμυνα της χώρας και σημειώνει ότι θα δραστηριοποιηθεί για τη ματαίωση του ξεπουλήματος.

Την οργή του για την πορεία διάλυσης της παραγωγικής βάσης της χώρας, με το ξεπούλημα επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας, όπως τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εκφράζει με ανακοίνωσή του και το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας. Να σταματήσει το ξεπούλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, να γίνει επανεξέταση της πώλησης των άλλων ναυπηγείων και την άμεση ένταξή τους μαζί με τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, σε ένα ενιαίο φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας, απαιτεί με ψήφισμα της Γενικής του Συνέλευσης, το Σωματείο Ηλεκτρολόγων Πλοίων.

Τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εκφράζουν επίσης με ανακοινώσεις τους, οι συνταξιούχοι μεταλλεργάτες του Πειραιά και το Δημοτικό Συμβούλιο Χαϊδαρίου.

Την ανάγκη να διευρυνθεί ο αγώνας των εργαζομένων του ναυπηγείου, επισημαίνουν 4 δήμαρχοι οι οποίοι δηλώνουν αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ