Ο αναπληρωτής υπουργός Βιομηχανίας Χρ. Ροκόφυλλος, μιλά στο "Ρ". Δηλώνει άγνοια για την επιδότηση που ενέκρινε η Κομισιόν στον εφοπλιστή Περατικό για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και ξεκαθαρίζει ότι θα πουληθούν και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Αποστάσεις ασφαλείας, επιχείρησε να πάρει και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Βιομηχανίας, από τη μεγάλη απάτη που έστησαν από κοινού κυβέρνηση και Διευθυντήριο των Βρυξελλών, σε βάρος των εργαζομένων και της ελληνικής οικονομίας με επίκεντρο - αυτή τη φορά - τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Επιχειρήσαμε να μιλήσουμε με τον υπουργό Κ. Σημίτη,αλλά δεν τα καταφέραμε (μας είπαν ότι έχει πολλές δουλιές) και έτσι αναζητήσαμε και μιλήσαμε με τον αναπληρωτή υπουργό Χρ. Ροκόφυλλο,ο οποίος - στην ασάφειά του - ήταν αρκετά σαφής και αποκαλυπτικός. Ο διάλογος, που είχαμε με τον αναπληρωτή υπουργό Χρ. Ροκόφυλλο, είναι ο εξής:
- Πώς σχολιάζετε, την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ενέκρινε κρατική επιχορήγηση 5,7 δισ. δραχμών και ευνοϊκό δάνειο 2,7 δισ. δραχμών στα Ναυπηγεία Ελευσίνας του εφοπλιστή Περατικού, ενώ την ίδια ώρα η κυβέρνηση επικαλείται την Κομισιόν, για να αρνηθεί την κρατική οικονομική στήριξη στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που είναι υπό δημόσιο έλεγχο;
Χ. Ρ. Η Κοινότητα δεν αποφασίζει να δώσουμε τίποτε, γιατί πρόκειται για εθνικές ενισχύσεις. Απλώς βεβαιώνει ότι δεν υπάρχει κοινοτική αντίρρηση, για το να δώσουμε, αν θέλουμε ή δε θέλουμε να δώσουμε. Δηλαδή εάν δώσουμε χωρίς να μας το επιτρέψει η Κοινότητα, αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε παραβιάσει την κοινοτική νομοθεσία. Η κοινότητα, λοιπόν, κοιτάζει αυτά που της στέλνει ο επενδυτής....
- Δηλαδή από σας στάλθηκε κάποια τέτοια εισήγηση;
Χ. Ρ.: Οχι εισήγηση ακόμη. Το πολύ πολύ να πέρασε από μας (σ. σ. το υπουργείο Βιομηχανίας), αλλά αυτό δεν μπόρεσα να το δω, γιατί φύγανε οι υπάλληλοι. Ισως να έφυγε ένα χαρτί που να λέει ότι ο επενδυτής κάνει αυτή την αίτηση και παρακαλώ πολύ πέστε μας αν έχετε αντίρρηση για να δώσουμε ή να μη δώσουμε. Και προφανώς η Κοινότητα αποφάνθηκε ότι δεν έχει αντίρρηση. Αλλά, το αν θα δώσουμε ή δε θα δώσουμε ή πόσο θα δώσουμε επειδή είναι καθαρώς εθνικοί πόροι όχι κοινοτικοί, θα το αποφασίσει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας μετά από εισήγηση του υπουργείου Βιομηχανίας. Και αυτό θα γίνει για όλους όσοι κάνουν επενδύσεις κατάλληλες, οι οποίες βοηθούν στην αναδιάρθρωση και προωθούν την ανταγωνιστικότητα με τον εκσυγχρονισμό της μηχανοργάνωσης και τη χρησιμοποίηση εξοπλισμού προηγμένης τεχνολογίας. Θέλω να πω δηλαδή ότι δεν αποφασίζει η Κοινότητα. Η Κοινότητα αποφασίζει να μας πει ότι δεν έχει αντίρρηση για τις συγκεκριμένες επενδύσεις του ναυπηγού, ότι δεν έχει αντίρρηση. Τίποτε άλλο.
- Η δική σας η κατεύθυνση;
Χ. Ρ.: Ακόμη τίποτε. Θέλω επίσης να πω, ότι μετά το Μάη θα εξετάσουμε όλα τα σχετικά αιτήματα και θα δούμε ποια από αυτά και σε ποιο βαθμό πρέπει να ικανοποιηθούν.
- Γιατί δεν υπήρξε και πριν το 1992, πριν δηλαδή πουληθούν τα ναυπηγεία Ελευσίνας;
Χ. Ρ.: Δεν μπορώ να πω, τότε δεν ήμουν εγώ.
- Πώς το σχολιάζετε ως νυν καθ' ύλην αρμόδιος υπουργός;
Χ. Ρ.: Δεν το γνωρίζω αυτό...
- Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά;
Χ. Ρ.: Οχι, όχι, είναι άλλο πράγμα εκεί πέρα. Για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχει δεσμευτεί η χώρα μας, στα πλαίσια της 7ης Κοινοτικής Οδηγίας του Δεκεμβρίου του '90, ότι θα ιδιωτικοποιήσει όλα τα ναυπηγεία συμπεριλαμβανομένου και του Σκαραμαγκά, αλλά ότι μπορεί να κρατήσει ένα κατά 51%. Στην προκειμένη περίπτωση, ο ιδιώτης επενδυτής θέλει να κάνει επενδύσεις και λέει θα κάνω επενδύσεις 100 δραχμών. Εμείς, το υπουργείο Βιομηχανίας πριν εισηγηθεί στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, ζητάμε από την Κοινότητα να μας ενημερώσει, αν οι επενδύσεις που μου ζητά ο τάδε ιδιώτης επιτρέπονται ή απαγορεύονται; Εχετε αντίρρηση; Η κοινότητα, αν δε βλέπει κάποια αντένδειξη κοινοτική, λέει δεν έχω αντίρρηση. Από κει και πέρα εμείς αποφασίζουμε, αν θα δώσουμε ή όχι την επιδότηση. Είναι δηλαδή τελείως άσχετο το θέμα της προωθούμενης ιδιωτικοποίησης των ναυπηγείων.
- Η τακτική της Κομισιόν απαγορεύει στην ελληνική κυβέρνηση να στηρίξει με κρατικές ενισχύσεις τη βιωσιμότητα των ναυπηγείων. Πώς αντιδράτε σ' αυτό;
Χ. Ρ.: Να σας πω. Το Κοινοτικό Δίκαιο απαγορεύει οποιαδήποτε κρατική ενίσχυση σε δημόσια ναυπηγεία.
- Εσείς πώς αντιδράτε σ' αυτό;
Χ. Ρ.: Σ' αυτό, μα μπορεί να μη δώσουμε και τίποτε. Καταλάβατε; Μπορεί να μη δώσουμε τίποτε. Θα δούμε.
- Εννοώ, γιατί δεν υπήρξε αντίδραση όταν τα ναυπηγεία βρίσκονταν υπό δημόσιο έλεγχο;
Χ. Ρ.: Μισό λεπτό. Καταρχήν τώρα τα ναυπηγεία. Η χώρα μας είχε δεσμευτεί να ιδιωτικοποιηθούν. Οπως ξέρετε ιδιωτικοποιήθηκαν. Μένει μόνο αυτό το ένα(σ. σ. τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά), το οποίο υποχρεωτικά θα ιδιωτικοποιηθεί. Θα ιδιωτικοποιηθεί, για να είμαστε συνεπείς με τις δεσμεύσεις μας απέναντι στην Κοινότητα, αλλά κυρίως για να αποτρέψουμε τον κίνδυνο καταβαράθρωσής του.
Από τη στιγμή που του παραδόθηκε το ναυπηγείο εκβιάζει, επιδοτείται, προικοδοτείται, δανειοδοτείται, απολύει και λογαριασμό δε δίνει. Ταυτόχρονα, δε δίνει ούτε δραχμή για την "αγορά" του δεύτερου μεγάλου ναυπηγείου της χώρας. Το χρονικό ενός μεγάλου σκανδάλου
"Σωτήρας"!Ετσι είχε χαρακτηρίσει το 1992 τον εφοπλιστή Περατικό η κυβέρνηση της ΝΔ, γιατί της έκανε τη... χάρη να "αγοράσει" το Ναυπηγείο Ελευσίνας,να απαλλάξει - δήθεν - το κοινωνικό σύνολο από τα βάρη της χρηματοδότησης της επιχείρησης και να το "σώσει" από το κλείσιμο (που όριζε η 7η Οδηγία της ΕΟΚ)!
Ο "σωτήρας", όμως, εκμεταλλεύεται επί δύο χρόνια και 8 μήνες το δεύτερο σε μέγεθος ναυπηγείο της χώρας χωρίς να έχει δώσει δραχμή! Κατάφερε σε χρόνο ρεκόρ να το εμφανίσει βουλιαγμένο σε χρέη ύψους 10 δισεκατομμυρίων, αν και το ναυπηγείο, όταν του παραδόθηκε, δε χρωστούσε ούτε μία δραχμή, αφού είχε γίνει ρύθμιση των χρεών του (τα οποία φορτώθηκε ο ελληνικός λαός)! Παίρνει τον Δεκέμβρη του 1992 θαλασσοδάνειο με άγνωστους μέχρι στιγμής όρους από την Εθνική Τράπεζα και την ΕΤΒΑ ύψους 7,5 δισ. για τον... εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου. Και σήμερα κυβέρνηση και ΚΟΜΙΣΙΟΝ συναποφασίζουν να δοθεί στον "σωτήρα" αετονύχη επιδότηση 5,7 δισ. δραχμών και νέο ευνοϊκό δάνειο 2,3 δισεκατομμυρίων δραχμών, με πρόσχημα επίσης τον... εκσυγχρονισμό!
Τώρα αναμένεται να επισημοποιηθεί και η πληροφορία ότι έχει εγκριθεί από τράπεζα που δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή, και άλλο δάνειο προς τον εφοπλιστή ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων!Την πληροφορία αυτή μας την έδωσε με δήλωσή του ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων των Ναυπηγείων ΣκαραμαγκάΓιώργος Κοντάκης.Του ναυπηγείου, δηλαδή, που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προωθεί ένα σκανδαλώδες ξεπούλημα χωρίς προηγούμενο, επικαλούμενη τις δεσμεύσεις της χώρας προς την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά και την ελάφρυνση του κοινωνικού συνόλου από το κόστος της λειτουργίας του ναυπηγείου! Και αυτό ακριβώς την ώρα που "χρυσώνει" τον ιδιώτη Περατικό!
- Το Δεκέμβρη του 1992, όπως αναφέρουμε παραπάνω, ο Περατικός παίρνει δάνειο 7,5 δισ. από την Εθνική Τράπεζα και την ΕΤΒΑ για τον εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου!
- Στις 5 Μάρτη 1993 ο αγοραστής παραβιάζει και την υπογραφή του στο συμφωνητικό πώλησης για τη διατήρηση του συνόλου των εργαζομένων (που υποτίθεται ότι ήταν το αντάλλαγμα για το χάρισμα του ναυπηγείου) και ανακοινώνει ότι θα απολύσει 300 εργαζόμενους γιατί... του περισσεύουν!
- Αυτή η ανακοίνωση του εφοπλιστή αποτελεί και την αρχή του ωμού εκβιασμού που άσκησε, προκειμένου να του δοθούν επιδοτήσεις από τον κρατικό κορβανά, αλλά και για να του δοθεί η κατασκευή μιας από τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού που είχε αναλάβει το ναυπηγείο Σκαραμαγκά. Συνολικά έγινε μείωση προσωπικού κατά 400 εργαζόμενους, από αυτούς οι απολυμένοι είναι 60. Οι υπόλοιποι απομακρύνθηκαν "οικειοθελώς"...
- Στις 29 Μάρτη 1993 απολύονται 26 μεταλλεργάτες και οι συνάδελφοί τους απαντούν με αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Από τις 19 του Μάη ως τις αρχές Αυγούστου 1993 ο εφοπλιστής, με στηρίγματα την κυβέρνηση της ΝΔ και τα δικαστήρια, προσπαθεί να βγάλει εκτός νόμου ακόμα και το δικαίωμα της απεργίας! Εξι φορές κάθισαν οι εργαζόμενοι στο εδώλιο του κατηγορουμένου, έξι φορές χαρακτηρίστηκαν οι απεργίες τους με συνοπτικές διαδικασίες!
- Στις 20 Απρίλη του 1993 ο εφοπλιστής σε μια έξαρση... πατριωτισμού εκβιάζει το ελληνικό κράτος, για να του καταβληθούν απαιτήσεις ύψους 4,5 δισ. δραχμών, για να συνεχίσει την κατασκευή των 5 αρματαγωγών του Πολεμικού Ναυτικού! Σήμερα όπως πληροφορηθήκαμε συζητείται η ικανοποίηση του αιτήματος!
- Την ίδια περίοδο ο εφοπλιστής Περατικός... ανακάλυψε ότι του έδωσαν άλλο... ναυπηγείο από αυτό που υπέγραψε και με αίτησή του προς το Διαιτητικό Δικαστήριο ζητάει να μειωθεί το τίμημα της πώλησης ζητώντας ταυτόχρονα να του δοθούν αποζημιώσεις ύψους 25 εκατ. δολαρίων, γιατί όπως ισχυρίστηκε βρήκε λάθη στα λογιστικά βιβλία! Ετσι υπολογίζει να πληρώσει - αν ποτέ πληρώσει - 8 εκατ. δολάρια δηλαδή 1,8 δισ. δραχμές για το δεύτερο σε μέγεθος ναυπηγείο της χώρας. Οπως φαίνεται, οι απαιτήσεις του έγιναν δεκτές από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία για να ολοκληρώσει το σκάνδαλο είναι πιθανό να του παραδώσει επίσης "τζάμπα" και το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Μεσογείου, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά!
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ
Αποκαλυπτικός ο διάλογος του "Ρ" με τον υπουργό Τύπου Ε. Βενιζέλο
Ακρως αποκαλυπτικός υπήρξε ο χτεσινός διάλογος μεταξύ "Ριζοσπάστη" και κυβερνητικού εκπροσώπου γύρω από το ζήτημα των ναυπηγείων. Ο Ε. Βενιζέλος, ανάμεσα στα άλλα, επικαλέστηκε "άγνοια" για την επιδότηση του Περατικού, ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχει μεταστροφή στη θέση του ΠΑΣΟΚ γύρω από το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ναυπηγείου Σκαραμαγκά, "ανακάλυψε" ότι η επιχείρηση δεν ανήκει στο Δημόσιο, για να καταλήξει να υποστηρίξει ότι δεν πρέπει να του τίθενται ερωτήματα για το αν η κυβέρνηση εφαρμόζει "την τάδε ή τη δείνα θέση του ΠΑΣΟΚ", όπως αυτή είχε διατυπωθεί προεκλογικά από το κόμμα του!
Σημεία των χτεσινών ερωτήσεων που έθεσε ο "Ρ", αλλά και οι απαντήσεις που έδωσε ο εκπρόσωπος παρουσιάζονται παρακάτω:
- Χτες έγινε γνωστό ότι ο ιδιώτης που έχει υπό την κατοχή του τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα επιδοτηθεί με 8 δισ. δραχμές. Με δεδομένο ότι δεν έχει πληρωθεί δραχμή για την εξαγορά τους και ότι απέλυσε ήδη 600 εργαζόμενους και ότι παρά τα προηγούμενα δάνεια οι υποχρεώσεις του ιδιώτη φτάνουν σε δυο χρόνια τα 11 δισ. δραχμές, με ποια λογική προχωρούμε στην επιδότηση των ναυπηγείων Ελευσίνας;
Ε. Β. Δε γνωρίζω το θέμα αυτό. Είναι θέμα που το χειρίζεται το υπουργείο Βιομηχανίας... Εγώ χτες ανακοίνωσα αποφάσεις της Κυβερνητικής Επιτροπής που αφορούσαν τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, όπως είχε συμβεί στο παρελθόν και με το Νεώριο στη Σύρο. Και είχα πει ότι η μεν ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων είναι δεδομένη, γιατί αυτό επιτάσσει η υποχρέωση συμμόρφωσης μας στο κοινοτικό δίκαιο (... ) Αυτή είναι η γενική πολιτική της κυβέρνησης. Λεπτομέρειες θα δώσει το υπουργείο Βιομηχανίας.
- Αυτή η επιδότηση...
Ε. Β. Δε γνωρίζω το θέμα της επιδότησης της Ελευσίνας
- Αναφέρθηκα στην επιδότηση, γιατί δε φαντάζομαι ότι αυτοτελώς ενήργησε το υπουργείο Βιομηχανίας και ζήτησε έγκριση της Κομισιόν για τη χρηματοδότηση του ιδιώτη.
Ε. Β. Μα δεν είπα αυτό. Το αντίθετο λέγω: Λέγω ότι υπάρχει μια συνολική κυβερνητική πολιτική, που δεν αντιμετωπίζει το θέμα μόνο από πλευράς βιομηχανικής πολιτικής...
- Είναι γνωστή η συνέντευξη του πρωθυπουργού στο "Βήμα" το Σεπτέμβρη του 1993 όπου έλεγε ότι δεν πρόκειται να πουληθεί δημόσια επιχείρηση που θα ήταν στρατηγικής σημασίας και σε ποσοστό πάνω από 49%.
Ε. Β. Δεν είναι δημόσια επιχείρηση τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
- Διεύρυνε ο πρωθυπουργός το σκεπτικό του.
Ε. Β. Οχι, δε διεύρυνε ποτέ το σκεπτικό του. Επαναλαμβάνω: Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν είναι δημόσια επιχείρηση.
- Εν πάση περιπτώσει το ΠΑΣΟΚ είχε χαρακτηρίσει προεκλογικά τα Ναυπηγεία και δη του Σκαραμαγκά στρατηγικής σημασίας. Επίσης η 7η Κοινοτική Οδηγία, που δίνει το δικαίωμα ένα τουλάχιστον ναυπηγείο να διατηρηθεί υπό δημόσιο έλεγχο, ήταν γνωστή και την περίοδο του 1993. Το ερώτημα είναι γιατί αυτή η μεταστροφή της κυβέρνησης.
Ε. Β.Δε νομίζω ότι υπάρχει καμία μεταβολή στη θέση της κυβέρνησης.Η κυβέρνηση ανέγνωσε στη Βουλή διά του πρωθυπουργού τις προγραμματικές της δηλώσεις και στο πλαίσιο αυτό κινείται. Πάντως εδώ είναι ενημέρωση πολιτικών συντακτών για την επικαιρότητα. Εάν διαφωνείτε με την κυβερνητική πολιτική, γράψτε το, αλλά δεν έχω να δώσω καμία απάντηση.
- Χτες ασχολήθηκε η Κυβερνητική Επιτροπή με το θέμα του Σκαραμαγκά. δεν είναι θέμα γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής;
Ε. Β. Βεβαίως. Και σας είπα ποια είναι η απόφαση της κυβέρνησης.
- Κάθε ερώτημα μπορεί να έχει και μια άποψη...
Ε. Β. Θέλω να σας πω ότι το ερώτημα, γιατί η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει την τάδε ή τη δείνα θέση του ΠΑΣΟΚ, δεν είναι ερώτημα που τίθεται στον κυβερνητικό εκπρόσωπο. Θα μπορούσα να σας πω ως βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ότι δεν υπάρχει παρόμοια προεκλογική θέση του ΠΑΣΟΚ. Αλλά δεν είναι αυτό το αντικείμενό μας σήμερα.
- Συγγνώμη, επιτρέψτε μου. Ολοι οι βουλευτές της περιοχής όσον αφορά τον Σκαραμαγκά, από όλα τα κόμματα, όλοι οι κοινωνικοί φορείς και οι εργαζόμενοι δηλώνουν αντίθετοι στην πώληση του Σκαραμαγκά. Η κυβέρνηση επανειλημμένως έχει πει ότι οι αποφάσεις θα παίρνονται στο πλαίσιο του "κοινωνικού διαλόγου". Είναι αυτό αντικείμενό μας;
Ε. Β. Η κυβέρνηση συγκρότησε χτες ομάδα εργασίας... (που) θα καταστρώσει τις προτάσεις της και θα τις συζητήσει με τους εργαζόμενους, την Τ. Α... και βεβαίως κατά μείζονα λόγο με τους βουλευτές της περιοχής...
Σήμερα το ΠΑΣΟΚ και η κυβέρνηση ισχυρίζονται ότι το ξεπούλημα του Σκαραμαγκά επιβάλλεται από την ΕΕ και αναζητά άλλοθι στον εγκληματικό ρόλο της Κομισιόν για να καλύψει τις δικές της ευθύνες. Σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ισχυρίζεται ότι ο πρωθυπουργός ποτέ δεν είπε ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο. Σήμερα η κυβέρνηση επιδοτεί τον Περατικό, που ξεκοκαλίζει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και μαζί πακτωλό δημόσιου χρήματος.
Ολα αυτά σήμερα. Ας δούμε τι έλεγε το κυβερνητικό κόμμα πριν τον Οκτώβρη του 1993, πριν τις βουλευτικές εκλογές, αλλά κατά την ανάγνωση των προγραμματικών του δηλώσεων στη Βουλή, μετά τις εκλογές.
1. Στο κείμενο "Αμυντική Βιομηχανία. Θέσεις - προοπτικές", που εξέδωσε το ΠΑΣΟΚ το Φλεβάρη του 1993,αναφέρεται: "Η δυνατότητα διατήρησης μιας ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας υπό το δημόσιο έλεγχο και συνακόλουθα, η χάραξη από πλευράς της χώρας μας εθνικής πολιτικής στο συγκεκριμένο κλάδο με βάση και το γεγονός της σοβαρότατης εμπλοκής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων, είναι εφικτή καιεπιβεβλημένη ". Σήμερα κυβερνητικοί παράγοντες ισχυρίζονται ότι τα παραπάνω δεν ήταν παρά... προτάσεις διαλόγου και όχι θέσεις!
2. Στις 2 - 4 - 93,δώδεκα βουλευτές του ΠΑΣΟΚ καταθέτουν ερώτηση στη Βουλή προς τους αρμόδιους υπουργούς της κυβέρνησης της ΝΔ για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, όπου μεταξύ άλλων αναφέρουν: "Ενα τεράστιο σκάνδαλο με εθνικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις εξυφαίνεται από την κυβέρνηση με στόχο την παράδοση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας σε κυκλώματα... Στο επίκεντρο αυτών των μεθοδεύσεων βρίσκονται τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά... Τα ναυπηγεία είναι κλάδος στρατηγικής σημασίας για την Εθνική Αμυνα ". Παρακάτω οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ καταγγέλλουν τη ΝΔ και τους χειρισμούς της, γιατί "σκόπιμα διαστρέβλωσαν το περιεχόμενο της 7ης κοινοτικής Οδηγίας σε βάρος των ελληνικών συμφερόντων... αρνείται να κινήσει επίσημα και αμετάκλητα τις διαδικασίες ελέγχου του 51% και πώληση μόνο του 49% για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά... αρνείται να επιβάλει ή τουλάχιστον να απειλήσει βαρύτατες κυρώσεις στην ιδιοκτησία των Ναυπηγείων Ελευσίνας για τις παράτυπες και παράνομες εξαγγελίες απολύσεων 400 εργαζόμενων... γιατί θέτει εκτός ελέγχου του δημόσιου τομέα ένα ζωτικό στρατηγικό κλάδο για την Αμυνα και την Οικονομία της χώρας ". Σήμερα τα ίδια ακριβώς κάνει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Αναγκαία επισήμανση: Ανάμεσα στους 12 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που υπογράφουν την ερώτηση, φιγουράρουν τα ονόματα του Γ. Παπαντωνίου, σημερινού υπουργού Εθνικής Οικονομίας, και των Μ. Μπεντενιώτη και Γρ. Νιώτη, υφυπουργών Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών, αντίστοιχα...
3. Ο Α. Παπανδρέου σε συνέντευξή του στις 19 Σεπτέμβρη 1993 δηλώνει: "Υπάρχει η κατηγορία των κρίσιμων υπηρεσιών, όπως είναι η ενέργεια, οι επικοινωνίες, οι επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας... Εκεί είμαστε απόλυτα δεσμευμένοι στο ότι δε θέλουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία να έχει το κουμάντο στις επιχειρήσεις αυτές... ουδέποτε θα έχουν το 51%".
4. Ακόμα και μετά τις εκλογές, ο πρωθυπουργός στις προγραμματικές του δηλώσεις υποσχόταν, και πάλι, μιλώντας για τις επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας που συνδέονται με την Εθνική Αμυνα: "Ο δημόσιος τομέας δε θα αποσυρθεί από αυτούς τους τομείς. Σε ορισμένες περιπτώσεις θα έχει τον πλήρη έλεγχο, π. χ. ΔΕΗ, ΟΤΕ, άμυνα"...
Πρόκειται για τη συνήθη αξιοπιστία του ΠΑΣΟΚ.
Γ. Μαυρίκος, γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ
Χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα ενάντια στις κυβερνητική επιλογή των ιδιωτικοποιήσεων, σχολίασε το χτεσινό πρωτοσέλιδο του "Ρ" ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ Γιώργος Μαυρίκος. Με δήλωσή του σημειώνει την ανάγκη της παρέμβασης της Δικαιοσύνης, καλώντας και τη Συνομοσπονδία να κινητοποιηθεί.
Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει: "Το σημερινό δημοσίευμα του ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ, σχετικά με τις επιχορηγήσεις του κ. Περατικού, τσακίζει κόκαλα. Καταδείχνει ότι οι ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ είναι από μόνες τους σκάνδαλο. Το δημόσιο χρήμα διασπαθίζεται και τεράστιες ζημιές επέρχονται στους ασφαλιστικούς οργανισμούς. (Η διαγραφή των χρεών του Ναυπηγείου Ελευσίνας προς το Ταμείο Μετάλλου στερεί τη δυνατότητα στο Ταμείο να καταβάλλει συντάξεις).
Οι μονομερείς προκλητικές χρηματαποστολές από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς τους κ. κ. Περατικούς, εκτός των άλλων, στόχο έχουν να διαλύσουν το Δημόσιο Τομέα, αφού η λεγόμενη ελεύθερη αγορά και ο δήθεν ελεύθερος ανταγωνισμός σημαίνει γι' αυτούς ασφυξία των δημόσιων επιχειρήσεων. Η κυβέρνηση έχει εγκληματικές ευθύνες. Η Δικαιοσύνη πρέπει να παρέμβει άμεσα. Η ΓΣΕΕ οφείλει να κινηθεί. Δεν μπορεί να αδρανεί όταν κατασπαταλούνται χρήματα των εργαζομένων".
Δήμαρχος Ασπροπύργου
Σχολιάζοντας την απόφαση της κομισιόν για την επιχορήγηση του ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ο δήμαρχος Ασπροπύργου Γιώργος Λιάκος,με δήλωσή του στο "Ρ", τη χαρακτήρισε "απαράδεκτη" και πρόσθεσε: "Δεν κατάλαβα, η κυβέρνηση πουλάει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την ίδια στιγμή επιχορηγεί τα Ναυπηγεία Ελευσίνας; Σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να δικαιολογήσουμε τέτοιες ενέργειες, από τη μια να πουλάει τα δημόσια ναυπηγεία και από την άλλη να επιχορηγεί τα ιδιωτικά. Θα πρέπει κατά τη γνώμη μας η κυβέρνηση να ακολουθήσει μια πολιτική που να ευνοεί ή τον ιδιωτικό ή το δημόσιο τομέα με όλα τα θετικά και αρνητικά που συνεπάγονται από μια τέτοια πολιτική και όχι να πουλάει τα δημόσια ναυπηγεία και να επιχορηγεί το ιδιωτικά".
Γ. Πατσιλινάκος, δήμαρχος Περάματος
Αναμενόμενη ήταν για το δήμαρχο Περάματος Γ. Πατσιλινάκο,η νέα εξέλιξη στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, με τη χρηματοδότηση του Περατικού από την κυβέρνηση υπό τη σκέπη της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο δήμαρχος Περάματος, δήλωσε στο "Ρ":
"Το ξέραμε ότι έχει βάλει το δημόσιο αρκετά δισ. "μέσα". Απλώς, τώρα βγαίνουν και επίσημα στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή την τακτική τους. Εχω πει πως είναι "αεριτζήδες" όλοι αυτοί, ότι το πρόβλημά τους είναι πώς θα βουτήξουν ένα κομμάτι του δημόσιου τομέα και όχι μόνο να μην το πληρώνουνε, αλλά να συντηρούνται κιόλας από τα κρατικά κεφάλαια.
Πιστεύω πως η ΕΕ βρίσκεται στην κατεύθυνση τού να τα κονομάνε μερικοί και να διαλύεται η υποδομή μιας χώρας. Ο σκοπός τους είναι πώς θα εξυπηρετήσουν καλύτερα τα δικά τους συμφέροντα και όχι του κοινωνικού συνόλου. Ηδη η Ζώνη έχει επηρεαστεί πάρα πολύ, έχει κατέβει η ποσότητα των επισκευών, ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση και του Σκαραμαγκά θα είναι ένα ακόμα χτύπημα. Γιατί τα μεγάλα πλοία πήγαιναν στο Σκαραμαγκά κάναν δεξαμενισμό και στη συνέχεια έρχονταν στο Πέραμα. Τώρα, μια ιδιωτική διοίκηση του Σκαραμαγκά μπορεί να το απαγορεύσει αυτό τελείως. Και με την προηγούμενη διοίκηση υπήρχε μια τεχνητή αντίθεση με τη Ζώνη, αλλά τώρα τα πράγματα θα γίνουν πολύ χειρότερα. Καλύτερα δεν πρόκειται να γίνουν. Εμείς πήραμε μέρος και στη σύσκεψη του Εργατικού Κέντρου, ετοιμάζουμε το συλλαλητήριο στον Πειραιά, συμμετέχουμε σ' αυτές τις διεκδικήσεις των εργαζομένων, έτσι ώστε να διατηρηθεί πράγματι ο δημόσιος χαρακτήρας του Σκαραμαγκά και να παίξει το ρόλο που χρειάζεται για την εθνική οικονομία και άμυνα".
Β. Τράπαλης, δήμαρχος Νίκαιας
Σχολιάζοντας την απόφαση της Κομισιόν να δώσει πράσινο στην κυβέρνηση για την επιδότηση των ιδιωτικών Ναυπηγείων Ελευσίνας, ο δήμαρχος Νίκαιας Β. Τράπαλης δήλωσε στο "Ρ":
"Θα έλεγα ότι μου κάνει κατάπληξη χωρίς να είναι ουσιαστικά έτσι, διότι θα περίμενε κανένας ότι η ΕΕ θα στήριζε τις βιομηχανίες των κρατών - μελών της και όχι τις ιδιωτικοποιημένες εταιρίες, αυτές δηλαδή που πέρασαν από το δημόσιο και κοινωνικοποιημένο τομέα στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Εάν τα δείγματα γραφής της καινούριας αντίληψης που υπάρχει σήμερα στην ΕΕ είναι να ενισχύονται μόνο οι ιδιώτες σε αντίθεση με το κράτος - μέλος, πιστεύω ότι τα πράγματα θα είναι πάρα πολύ θολά για να μη πω πάρα πολύ άσχημα και μαύρα. Και βέβαια, βρισκόμαστε μπροστά σε μια διαφαινόμενη τραγική εξέλιξη σε ό,τι αφορά την αποδημοσιοποίηση της μεγαλύτερης αμυντικής μας βιομηχανίας σε θέματα ναυπηγοεπισκευαστικά, που είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Εμείς όλοι ενωμένοι θα παλέψουμε για να μην έχουμε ένα παρόμοιο κρούσμα με αυτό του Περατικού ή του όποιου Περατικού, γιατί πιστεύουμε ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι και βιώσιμη επιχείρηση και βεβαίως δεν αντέχει η Ελλάδα άλλη στρατιά ανέργων. Και τούτη η περιοχή, όχι μόνο η Νίκαια, υποφέρει πραγματικά από προβλήματα ανεργίας και δεν μπορούμε να προσθέσουμε ούτε έναν άνεργο παραπάνω. Αν δεν μπορούμε να λύσουμε προβλήματα ανεργίας, δεν μπορούμε να τα φορτώσουμε ακόμα περισσότερο".
Ο Χρ. Ροκόφυλλος