ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Φλεβάρη 1995
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
"Σα χώρα" μετά το "Τρίπτυχο"

Μέχρι την Κυριακή θα παίζεται στη Β Σκηνή του "Θεάτρου οδού Κεφαλληνίας" το έργο του Χεράρντιαν Ράιντερς "Τρίπτυχο",σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, μετάφραση Γιώργου Δεπάστα - Νίκου Μαστοράκη,σκηνικά Γιάννη Καντά,κοστούμια Εβελυν Σιούπη και κινησιολογία Δημήτρη Κυανίδη.Παίζουν: Κώστας Κόκλας, Ιωάννα Τσιριγκούλη, Γιάννης Παπαδόπουλος.Στη συνέχεια, το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη "Πεθαίνω σα χώρα" θα διαδεχτεί το "Τρίπτυχο".Το έργο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά θεατροποιημένο είναι συμπαραγωγή της θεατρικής εταιρείας "Πράξη" και του "Θεάτρου του Νότου",σε διασκευή - θεατροποίηση και σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού,σκηνικά Νίκου Αλεξίου,κοστούμια Χρυσάννας Διαμαντή.Παίζουν: Βασίλης Λάγγος, Αννα Μάσχα, Γιάννης Νταλιάνης.

Διορισμοί για το Μουσείο Ακρόπολης

Διορίστηκε με απόφαση του υπουργού Πολιτισμού το ΔΣ του Οργανισμού του νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Το πενταετές συμβούλιο απαρτίζεται από τους: Πέτρο Καλλιγά (έφορου Αρχαιοτήτων του Μουσείου Ακρόπολης), Βασίλη Χάνδακα (προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εκτελέσεως Εργων Μουσείων), Ερση Φιλιπποπούλου (προϊσταμένη της Διεύθυνσης Μελετών Μουσείων), Παναγιώτη Κορλίρα (διοικητής της Ιονικής Τράπεζας), Μαρία Πατελάρου (αρχιτέκτονας), Κωνσταντίνο Αλαβάνο (δικηγόρος), Αγγελο Δεληβορριά (καθηγητής Πανεπιστημίου, διευθυντής Μουσείου Μπενάκη), Μανώλη Κορρέ (αρχιτέκτονας, διορίστηκε ως αντιπρόεδρος). Ο υπουργός Πολιτισμού πρότεινε στο Υπουργικό Συμβούλιο για τη θέση του προέδρου του Οργανισμού τον Σωτήρη Μουσούρη (επίκουρο γενικό γραμματέα του ΟΗΕ).

"Οράματα" λιτότητας

Με μειωμένα κατά 50%, σε σχέση με τα περσινά κονδύλια,πλην όμως, με... "μεγάλα σχέδια", θα πραγματοποιηθεί φέτος το Φεστιβάλ Αθηνών,του οποίου ο προγραμματισμός ανακοινώθηκε χτες. Αντί των περσινών 2 δισ. ο φετινός προϋπολογισμός μόλις φθάνει το 1 δισ.,ακολουθώντας κι αυτός τη γενικότερη πολιτική λιτότητας. Σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, Δ. Λιβανό, ο μη μειωμένος αριθμός των εκδηλώσεων οφείλεται σε παραχωρήσεις (σ.σ. ενοικιάσεις) του Ηρωδείου και Λυκαβηττού, αλλά και στην πολιτική του υπουργείου "να κρατήσει τουρίστες στην Αθήνα" (!). Στο Ηρώδειο θα φιλοξενηθούν νέα είδη εκδηλώσεων, όπως τον Γκόραν Μπρέγκοβιτς,γιορτή Ελληνικής Δημοτικής Παράδοσης με την Δόμνα Σαμίου και τον Χρόνη Αηδονίδη κ.ά. Οσον αφορά στην Επίδαυρο,για άλλη μια φορά το ΚΑΣ θα κληθεί, εκ των υστέρων, να γνωμοδοτήσει για τον αριθμό των παραστάσεων, αφού ο ΕΟΤ το προκαταλαμβάνει, ανακοινώνοντας οκτώ παραστάσεις.

Εκτός αυτού, ο υπουργός δήλωσε και δυσαρεστημένος με την άρνηση του ΚΑΣ να επιτρέψει επεμβάσεις (καμαρίνια, πάρκινγκ κ.ά.) στο Ηρώδειο και την Επίδαυρο, οι οποίες, στην περίπτωση του Ηρωδείου, θα δημιουργούσαν και στατικά προβλήματα.

Στο Λυκαβηττό οι εκδηλώσεις "θα γίνουν με αυστηρά κριτήρια επιλογής". Επίσης, για δεύτερη χρονιά θα πραγματοποιηθούν τα Φεστιβάλ Αργους (19 - 30/6) και Οινιαδών,ενώ το υπουργείο Τουρισμού θα συνεργαστεί πρώτη φορά με το Φεστιβάλ Κασσάνδρας.Νέο θεσμό θα αποτελέσει το Φεστιβάλ Νέων,με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, στο Ηρώδειο (έναρξη και λήξη) και στο Μέγαρο της Δούκισσας Πλακεντίας.

Οικοδόμηση πάνω σε αρχαίο οικισμό

Το 1973 η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως τον αρχαίο οικισμό των Αιξωνίδων Αλών (5ος αιώνας π.Χ.), στο Δήμο Βούλας,αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα τα εργαστήρια κεραμικής, το σύστημα αποχέτευσης, τα αστικά και αγροτικά ιερά και άλλα στοιχεία του πολεοδομικού ιστού του αρχαίου δήμου. Σήμερα, στο ίδιο τετράγωνο (ιδιοκτησίας Α. Καλαμπόκα), επιχειρείται οικοδόμηση,παρά την αντίθετη γνώμη της Β Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.Γεγονός που έχει προκαλέσει αναστάτωση στην κοινή γνώμη, στο δήμο και τους τοπικούς συλλόγους "Εξοχή" και "Πηγαδάκια". Οι κάτοικοι ήδη έχουν προσφύγει στο ΣτΕ, για να προστατέψουν τον αρχαιολογικό χώρο, αφού μέχρι σήμερα δε βρήκαν ανταπόκριση από το ΥΠΠΟ και το ΚΑΣ.

Κατάμεστο το Εθνικό Θέατρο Τουρκίας

Κατάμεστο ήταν το Εθνικό Θέατρο Τουρκίας στην επίσημη πρεμιέρα του έργου του Ιάκωβου Καμπανέλλη "Ο μπαμπάς και ο πόλεμος",παρουσία του συγγραφέα και του υφυπουργού Πολιτισμού, Νίκου Σηφουνάκη.Πριν από την παράσταση, ο Ελληνας υφυπουργός συναντήθηκε με τον Τούρκο ομόλογό του, Ρεσίτ Εμρέ Κονγκάρ,με τον οποίο συζήτησε την ανάγκη δημιουργίας πολιτιστικού δικτύου επικοινωνίας μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.

Συνάντηση αρχαιολόγων στο ΑΠΘ

Την επίσημη έναρξη του εργασιών της όγδοης Επιστημονικής Συνάντησης Αρχαιολόγων με θέμα "Το αρχαιολογικό έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη",θα κηρύξει σήμερα ο γενικός γραμματέας του ΥΠΠΟ, Γιώργος Θωμάς.Κατά τη διάρκεια της τριήμερης συνάντησης, που πραγματοποιείται στην παλιά Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, θα γίνουν συνολικά 63 επιστημονικές ανακοινώσεις,σχετικές με αρχαιολογικές έρευνες, που διεξάγονται στη Βόρεια Ελλάδα.

Λείπει οκτώ χρόνια

Οκτώ χρόνια συμπληρώνονται από το θάνατο του μεγάλου δασκάλου του θεάτρου Καρόλου Κουν.Την Κυριακή, στις 11 πμ θα ψαλεί επιμνημόσυνη δέηση στο Α Νεκροταφείο Αθηνών, παρουσία μαθητών, συνεργατών και φίλων του. Το "Θέατρο Τέχνης" θα τιμήσει τη μνήμη του ιδρυτή του, δίνοντας παραστάσεις και στις δύο σκηνές του με δωρεάν είσοδο, με προσκλήσεις (κάθε μία για δύο άτομα), που θα διανέμονται στα ταμεία των δύο θεάτρων την Τρίτη 14/2 (ώρες ταμείου 9.30πμ - 1μμ και 5μμ - 9μμ, με σειρά προτεραιότητας. Την Τρίτη (9μμ) στοΥπόγειο θα παιχτεί το έργο του Εξιπερί "Ο μικρός Πρίγκιπας" και στο"Θέατρο Τέχνης - Κάρολος Κουν" (οδού Φρυνίχου,τα μονόπρακτα "Η Εξέγερση" του Βιλιέ ντε Λ' Ιλ Αντάμ και "Η σιωπή του Μολιέρου" τουΤζιοβάνι Μάκια.

Απόν το κράτος

Του Βασίλη ΚΑΖΑΚΟΥ

Οταν δηλητηριάζεται η ψυχή των δημιουργών, τότε οι αληθινές αξίες μένουν στο περιθώριο και οι μετριότητες βγαίνουν στο προσκήνιο. Και είναι λογικό, αφού οι αληθινοί δημιουργοί αγνοούνται συστηματικά από συγκεκριμένα κέντρα αποφάσεων. Ουσιαστικά "κρεμιόμαστε" από το "γούστο" διαφόρων Λαμπράκηδων, που ελέγχουν τα πολιτιστικά πράγματα, έχουν τα μέσα ενημέρωσης και κινούνται με βάση συγκεκριμένα συμφέροντα.

Ειδικά για τα ΜΜΕ, έχουμε να κάνουμε με ένα κλειστό κύκλωμα, όπου ανακυκλώνονται οι ίδιοι άνθρωποι. Ανθρωποι, που παράγουν φτηνά προϊόντα.

Πιστεύω ότι, ο κόσμος πρέπει να ελέγχει ό,τι του σερβίρουν. Γιατί τέχνη, χωρίς κόσμο στον οποίο απευθύνεται, δεν υπάρχει. Εχουμε ανάγκη από την επικοινωνία, από τη διαδικασία του "δίνω και παίρνω". Αυτό άλλωστε είναι και η έμπνευσή μας. Μόνο, που εδώ χρειάζεται και η συμβολή του κράτους.

Του κράτους, που σήμερα δηλώνει "απόν", όπως "απόν" δήλωσε και στη Βουλή, όταν συζητήθηκε η επερώτηση του ΚΚΕ.

*Ο Βασίλης Καζάκος είναι χαράκτης



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ