ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Μάρτη 1995
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ενοπλη συμπλοκή στου Γκύζη

Αθήνα, Τρίτη ξημερώματα. Περιπολικό της Αμεσης Δράσης σταματά στου Γκύζη έναν πεζό για να τον ελέγξει. Πριν από λίγο κάποιος είχε πυροβολήσει ένα αυτοκίνητο και ο συναγερμός κινητοποίησε το πλήρωμα του περιπολικού. Ο ύποπτος, που είχε βγει από κάποιο μπαρ της περιοχής, δεν αντιδρά. Ακουμπάει τα χέρια στον τοίχο. Ο ένας αστυνομικός πλησιάζει και τότε ξαφνικά ο δράστης πυροβολεί εναντίον τους. Οι αστυφύλακες Παύλος Νικολακόπουλος, 32 χρόνων και Νίκος Τσουνάκας, 39 χρόνων, διπλώνονται σφαδάζοντας. Οι σφαίρες τους βρήκαν στην κοιλιά.

Δράστης είναι ο 38χρονος χρυσοχόος Δημήτρης Γιαμάς. Αγνωστοι οι λόγοι της ενέργειάς του, αφού μέχρι χτες το απόγευμα δεν ομολογούσε τίποτα. Το πιστόλι που κατείχε παράνομα μίλησε γι' αυτόν στέλνοντας στο νοσοκομείο, σοβαρά τραυματισμένους, δυο ανθρώπους. Ηταν η επήρεια του αλκοόλ, τα προσωπικά προβλήματα, αφού ο δράστης ήταν χωρισμένος; Κανείς δεν ξέρει.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, η συμπλοκή έγινε στις 4.40 χτες τα ξημερώματα, όταν οι δυο αστυνομικοί προσπάθησαν να ελέγξουν τον 38χρονο χρυσοχόο. Λίγο πριν είχε πυροβολήσει το αυτοκίνητο της κόρης του βουλευτή Χ. Βυζοβίτη, που ήταν σταθμευμένο στην οδό Σχοινά. Οι αστυνομικοί τον είδαν ν' απομακρύνεται τρέχοντας προς την οδό Παράσχου και αυτό τους κίνησε τις υποψίες. Την ώρα που άρχισαν τη σωματική έρευνα, στην οδό Παπαρρηγοπούλου, ο δράστης με μια απότομη κίνηση τους πυροβόλησε. Οι δυο αστυνομικοί κάλεσαν ενισχύσεις. Αν και τραυματισμένοι μπήκαν στο περιπολικό τους και κυνήγησαν τον οπλοφόρο. Σε ελάχιστα λεπτά έφτασε στον τόπο άλλο περιπολικό και οι τραυματισμένοι αστυφύλακες υπέδειξαν τον οπλοφόρο στους συναδέλφους τους. Ο αστυφύλακας Δημήτρης Γιαννόπουλος τον καταδίωξε. Στη γωνία των οδών Γενναδίου και Λομβάρδου τον είδε να μπαίνει σε πολυκατοικία με τον αριθμό 78. Αμέσως σχεδόν κατέφθασαν ενισχύσεις και αργότερα ο δράστης πιάστηκε μέσα στο διαμέρισμά του. Εκεί βρέθηκε ένα πιστόλι των εννέα χιλιοστών και, όπως διαπιστώθηκε εργαστηριακά, αυτό το όπλο χρησιμοποίησε ο Γιαμάς κατά των αστυνομικών. Στον τόπο της συμπλοκής βρέθηκαν εφτά κάλυκες και ένα περίβλημα βολίδας που προέρχονταν από το όπλο του δράστη.

Με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων συμπαρίσταται στους δυο αστυνομικούς που νοσηλεύονται στον "Ερυθρό" και στο "401". Το αιματηρό περιστατικό "δείχνει ανάγλυφα την έλλειψη μέσων προστασίας που επιβάλλεται να εφοδιάζεται κάθε αστυνομικός κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του", υπογραμμίζει η ανακοίνωση.

ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥ - ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Κατατέθηκαν οι προσφορές των τριών ομίλων

Το ελληνικό δημόσιο θα βάλει τα περισσότερα χρήματα για την κατασκευή της, αλλά θα παραχωρήσει την εκμετάλλευση (διόδια) στους ιδιώτες για αρκετές δεκαετίες...

Κατατέθηκαν τελικά χτες - μετά από τέσσερις συνεχόμενες παρατάσεις που ζήτησαν και πήραν - οι προσφορές των τριών τεχνικών ομίλων, που είχαν προεπιλεγεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ, για την κατασκευή του έργου της Λεωφόρου Σταυρού- Ελευσίνας.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 400 δισ. δρχ. (σε τιμές 1ου εξαμήνου 1994) και θα χρηματοδοτηθεί με 225 δισ. δρχ. από το ελληνικό δημόσιο και 175 δισ. δρχ. από τον όμιλο των ιδιωτών που θα επιλεγεί, αλλά θα παραχωρηθεί σ' αυτόν η εκμετάλλευσή του - υπό τη μορφή διοδίων φυσικά - για αρκετές δεκαετίες!.. Ολα δείχνουν, δηλαδή, ότι δρομολογείται άλλη μία αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση για ένα ακόμη "μεγάλο έργο" από την κυβέρνηση εντός του 1995.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΠΕΧΩΔΕ, οι προσφορές θα ανοίξουν μετά από 15 μέρες, ενώ ο ανάδοχος αναμένεται να επιλεγεί μετά από τρεις μήνες περίπου, δηλαδή στις αρχές του καλοκαιριού.

Το έργο, μήκους 70 περίπου χιλιομέτρων υπολογίζεται να ολοκληρωθεί 4,5 χρόνια μετά από την υπογραφή της σύμβασης. Στο κέντρο της λεωφόρου θα υπάρξει πρόβλεψη δρομολόγησης προαστιακού σιδηροδρόμου μεγάλης ταχύτητας.

Οι τρεις διαγωνιζόμενοι όμιλοι είναι:

  • Ομιλος Κοινοπραξία "Αττική Οδός", που αποτελείται από τις εξής εταιρίες: ΑΚΤΩΡ ΑΕ, TRANSROUTE INT. SA, ΑΛΤΕ ΑΤΕ, ΑΤΕΜΚΕ ΑΤΕ, ΑΤΤΙΚΑΤ ΑΤΕ, ΕΡΓΑΣ ΑΕ, ΕΤΕΘ ΑΕ και ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ.
  • Ομιλος ΠΕΛΛΑ που αποτελείται από τις εξής εταιρίες: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΑΕ, ΙΩΑΝΝΟΥ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ+ΔΚΙΔΗΣ (Ο) LTD, ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΒΟΛΟΥ ΑΕ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΑΕ, ΑΒΑΞ ΑΕ και με συμβούλους τους: GTMI SA, GTM SA, COFIROUTE, SETEC, BARCLAYS de ZWD - ALPHA FINANCE.
  • Ομιλος "CONCIF", που αποτελείται από τις εταιρίες: Κ. Ι. ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΗΧΑΝΙΚΗ, ΜΕΤΩΝ ΑΕ, ΟΔΩΝ - ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ, ΟΜΙΛΟΣ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΛΑΤΣΗ, FIDEL, SPEA, BALFOURD BEATTY (ως μελλοντικός συνεργάτης), και ΣGI (σαν πρότζεκτ μάνατζερ).
Μετρό Θεσσαλονίκης

Ενα τεράστιο φαξ 250 μέτρων δέχτηκε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης από τη διεθνή περιβαλλοντική οργάνωση "Γκρίνπις". Περιείχε τις υπογραφές χιλιάδων κατοίκων της Θεσσαλονίκης που απαιτούν την άμεση ακύρωση του διαγωνισμού για την κατασκευή του υπόγειου μετρό της πόλης, διεκδικώντας παράλληλα τη δημιουργία σύγχρονου τραμ.

Να σημειώσουμε ότι ο προσωρινός ανάδοχος "Μακεδονικό Μετρό" δεν μπορεί να εξασφαλίσει τραπεζικές εγγυήσεις για την αυτοχρηματοδότηση σε ένα ποσοστό του έργου, αφού οι τράπεζες για να δώσουν τα δάνεια απαιτούν την κατάργηση των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, κάτι για το οποίο δεν μπορεί να δεσμευτεί το ΥΠΕΧΩΔΕ. Αλλά και οι προτάσεις του δεύτερου μειοδότη, του γαλλικού ομίλου"Bouygues", περιέχουν αρκετά στοιχεία που βρίσκονται εκτός των όρων του διαγωνισμού.

ΟΣΕ
"Πονοκέφαλος" η επανασύνδεση της γραμμής

Η άμεση επανασύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή της Μαλακάσας, αποτελεί μείζον πρόβλημα για τον ΟΣΕ και όλες οι προσπάθειες των αρμοδίων επικεντρώνονται σ' αυτό.

Οι ειδικοί του Οργανισμού επισημαίνουν ότι πρέπει συντομότατα να λειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή στη Μαλακάσα, έστω και προσωρινά, για να περάσουν άδειες οι αμαξοστοιχίες "ιντερσίτι", που έχουν αποκλειστεί στην Αθήνα και να αποκατασταθεί έτσι η σιδηροδρομική σύνδεση προς και από βόρεια Ελλάδα, έστω και μέχρι την Οινόη. Επίσης, πρόβλημα υπάρχει και με αμαξοστοιχίες που έχουν παρουσιάσει βλάβες και έχουν αποκλειστεί στη Θεσσαλονίκη. Οι αμαξοστοιχίες αυτές πρέπει να επισκευαστούν στα μηχανοστάσια του ΟΣΕ, σε Αθήνα και Πειραιά.

Οι ειδικοί του ΟΣΕ εκτιμούν ότι μέσα στην εβδομάδα θα αποκατασταθεί η ζημιά στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με προοπτική, σε 15 μέρες να αποκατασταθεί και η κυκλοφορία των τρένων. Ολα αυτά, βέβαια, υπό την προϋπόθεση ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ και οι επιστήμονες της επιτροπής που εξετάζουν τις συνθήκες του φαινομένου, θα ανάψουν το "πράσινο φως" στον ΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρμόδιοι του ΟΣΕ, εξετάζουν ως οριστική λύση, τη μετατόπιση της γραμμής κάτω από την υφιστάμενη (προς την εθνική οδό).

Διαψεύδει ο ταξίαρχος Παπαζαφειρίου

Ανυπόστατο χαρακτηρίζει με επιστολή του ο ταξίαρχος της αστυνομίας Ν. Παπαζαφειρίου το δημοσίευμα του "Ρ" ("Μαύρες σκιές στην πυραμίδα της ΕΛ. ΑΣ.", Σάββατο 18/2/95), στο οποίο αναφέραμε μεταξύ άλλων ότι έχει μηνυθεί από συνάδελφό του για ποινικά αδικήματα, χωρίς να αναφερθούμε σε καμιά άλλη λεπτομέρεια. Επιπλέον ασκούσαμε κριτική στο ισχύον σύστημα αξιολόγησης και υπηρεσιακής ανέλιξης των αξιωματικών της αστυνομίας, το οποίο έχει τις ρίζες του σε ανώμαλες περιόδους.

Ο ταξίαρχος υποστηρίζει ότι τον αδικήσαμε διότι έχει προσκομίσει στην υπηρεσία του απαλλαχτικό βούλευμα. Είναι όμως τυχαίο ότι έχει έναν ογκωδέστατο φάκελο με τα έγγραφα δύο τουλάχιστον Ενόρκων Διοικητικών Εξετάσεων, τα πορίσματα των οποίων αρχικά έκαναν λόγο για ποινές όχι κολακευτικές για τον ίδιο; Εμείς πρέπει να σημειώσουμε, πράγμα που επισημάναμε και στον ίδιο σε προσωπική επικοινωνία, ότι δεν είχαμε καμία πρόθεση να θίξουμε το πρόσωπό του. Το δημοσιογραφικό μας όμως καθήκον επέβαλε να αναφερθούμε στην περίπτωσή του, σε μια περίοδο που η ίδια η ηγεσία του υπουργείου έχει αναθέσει σε ειδική επιτροπή την αναθεώρηση και τον εκσυγχρονισμό του πειθαρχικού δικαίου των αστυνομικών. Ενα σύστημα αναχρονιστικό, το οποίο επιτρέπει ακόμα και σε επίορκους αστυνομικούς να υπηρετούν πλάι πλάι με έντιμους συναδέλφους τους.

Ελεύθερος με... όπλα και εκρηκτικά

Η Ενωση Αστυνομικών Λακωνίας διαμαρτύρεται για την αντιμετώπιση επικίνδυνου δράστη

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στους αστυνομικούς της Λακωνίας η εισαγγελική απόφαση να αφεθεί ελεύθερος ένας νεαρός που πιάστηκε με ένα κιλό ζελατοδυναμίτιδα, διαρρηκτικά εργαλεία, φιτίλια και ένα 38άρι περίστροφο. Ο νεαρός επιχείρησε να διαφύγει τη σύλληψη, απειλώντας τους αστυνομικούς με το όπλο του, αλλά οι τελευταίοι κατάφεραν και τον αφόπλισαν, αποτρέποντας αιματοκύλισμα.

Ολα αυτά συνέβησαν πριν μερικές μέρες στο Γύθειο, με πρωταγωνιστή τον 33χρονο Αθανάσιο Χ. Τσίγκα, κάτοικο Κότρωνα Λακωνίας. Η αστυνομικοί τον σταμάτησαν για έλεγχο επειδή το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε δεν είχε πινακίδες. Οταν βρήκαν στο αυτοκίνητό του ποσότητα εκρηκτικής ύλης, που διαθέτει μόνο ο στρατός, αντιλήφθηκαν ότι πρόκειται για σοβαρή υπόθεση, οπότε έπρεπε να ακολουθήσει έρευνα και στο σπίτι του. Η έρευνα έγινε τελικά την επόμενη μέρα, αφού, όπως ειπώθηκε, τότε υπήρχε διαθέσιμος εισαγγελικός λειτουργός. Πληροφορίες αναφέρουν, επίσης, ότι δεν έγινε σε βάθος έρευνα από την πλευρά της αστυνομίας. Ο κατηγορούμενος οδηγήθηκε στον εισαγγελέα, ο οποίος, όμως, άσκησε εναντίον του ποινική δίωξη και τον άφησε ελεύθερο.

Η Ενωση Αστυνομικών Λακωνίας διαμαρτύρεται με ανακοίνωσή της για την έκβαση της υπόθεσης. Υπενθυμίζει την ανετοιμότητα των αστυνομικών στην αντιμετώπιση καταστάσεων σύγκρουσης ή καταστολής, με αποτέλεσμα ορισμένοι αστυνομικοί να λειτουργούν πολλές φορές υπό το κράτος πανικού. Σε ό,τι αφορά τη χρήση των όπλων, σημειώνει ότι ο αστυνομικός της Λακωνίας έχει να εκπαιδευτεί από το 1988, ενώ ο σχετικός νόμος (29/1943) είναι παμπάλαιος και πρέπει να προσαρμοστεί στα σύγχρονα δεδομένα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ