ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 5 Απρίλη 1995
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΕΟΚΑΡ ΑΕ - ΝΙΣΣΑΝ
Σίγησαν οι μηχανές!

Πορεία στην Αθήνα και συγκέντρωση έκαναν χτες οι εργαζόμενοι που "γεύονται την ελευθερία της αγοράς"

Οι εργαζόμενοι της "ΤΕΟΚΑΡ ΑΕ" (NISSAN),της μοναδικής αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας, που βρίσκεται στο Βόλο,αντέδρασαν χτες στα δυο χρόνια αβεβαιότητας και υπολειτουργίας του εργοστασίου και κατέβηκαν στην Αθήνα.

Ο πρώτος σταθμός ήταν στα γραφεία του ιδιοκτήτη της εταιρίας, Θεοχαράκη,από τον οποίο ζήτησαν να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του σχετικά με τη λειτουργία του εργοστασίου. Δεύτερος σταθμός η Βουλή,όπου συναντήθηκαν με εκπροσώπους των κομμάτων και ζήτησαν να ενισχυθεί η επιχείρηση μέσω των κρατικών προμηθειών.

Για δυο περίπου χρόνια οι 400 εργαζόμενοι της ΤΕΟΚΑΡ βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, η οποία διακόπτεται κατά διαστήματα για να βγουν μικρές παραγγελίες. Τον τελευταίο καιρό τα μηχανήματα έχουν σιγήσει εντελώς!

Από την πλευρά του εργοδότη δεν υπήρξαν δεσμεύσεις. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, έχει τη δυνατότητα να αναλάβει την παραγωγή ενός νέου μοντέλου αυτοκινήτου, αλλά δεν το κάνει. Πάντως, θα ακολουθήσουν συναντήσεις με εκπροσώπους των αρμόδιων υπουργείων και με τον εργοδότη για να συζητηθούν τα αιτήματά τους.

Ο Γ. Σταυρόπουλος,μέλος του προεδρείου της ΓΣΕΕ και εργαζόμενος για πολλά χρόνια στην επιχείρηση, μίλησε στο "Ρ": "Οι εργαζόμενοι γεύονται την "ελευθερία" της αγοράς. Αλλο ένα τρανό παράδειγμα που η ντόπια παραγωγή εκτοπίζεται μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν μεταπράτες ανταγωνιστές. Είναι χρήσιμο που οι εργαζόμενοι βρίσκονται και αγωνίζονται σήμερα εδώ. Από τη μεριά της η ΓΣΕΕ πρέπει να πάρει πρωτοβουλίες, πέρα από λόγια, για την προστασία του παραγωγικού ιστού της χώρας και της συγκεκριμένης βιομηχανίας, που είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για μια περιοχή που πλήττεται θανάσιμα από την αποβιομηχάνιση".

"Ηρθαμε για να ζητήσουμε να προτιμήσει το Δημόσιο - για την προμήθεια των αυτοκινήτων που χρειάζεται - τη μόνη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας - είπε στο "Ρ" ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Βόλου Α. Τυλιγάδας - σήμερα κάναμε την πρώτη κίνηση".

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΞΥΛΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
"Πράσινες" προκλήσεις

Με τη ρουσφετολογική διανομή εισιτηρίων της Εργατικής Εστίας επιχειρεί να εξαγοράσει ψήφους η ΠΑΣΚΕ, ενώ η ανεργία "θερίζει" τον κλάδο! Σε ψήφο με βάση τα προβλήματα καλεί η ΤΑΞΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Με τη διανομή εισιτηρίων ψυχαγωγικών προγραμμάτων της Εργατικής Εστίας προσπαθεί η ΠΑΣΚΕ να κερδίσει τις εκλογές στο Συνδικάτο Κατεργασίας Ξύλου της Θεσσαλονίκης, που ξεκινούν σήμερα και ολοκληρώνονται την Παρασκευή!

Λίγες μέρες πριν τις εκλογές, μοίρασαν περίπου 1.000 εισιτήρια,φυσικά με την ανοχή της υπηρεσίας, αφού διέθεσε για το σκοπό αυτό και υπάλληλό της! Βέβαια η μοιρασιά ήταν επιλεκτική και κατευθυνόμενη από τα κορυφαία στελέχη της ΠΑΣΚΕ του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης!

Την προκλητική ρουσφετολογική χρησιμοποίηση, σε αρχαιρεσίες συνδικάτου, των παροχών ενός δημόσιου Οργανισμού που τροφοδοτείται από τις εισφορές των εργαζομένων, καταδικάζει η ΤΑΞΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ,η οποία καλεί τους εργαζόμενους να ψηφίσουν με βάση τα συμφέροντά τους και την προώθηση των προβλημάτων που οξύνονται επικίνδυνα.

Στον κλάδο της Κατεργασίας Ξύλου στη Θεσσαλονίκη μέχρι και πριν από 5 χρόνια δούλευαν 5.500 εργαζόμενοι. Σήμερα η ανεργία έχει πλησιάσει το 60% καθώς καθημερινά κλείνουν επιπλοποιεία, ενώ τα εισαγόμενα είδη έχουν κατακλύσει την αγορά.

Κάθε λογής ξύλινα αντικείμενα και έπιπλα από Ιταλία, Ισπανία, μέχρι και από Τσεχοσλοβακία και Τουρκία, έχουν πλημμυρίσει την αγορά της Θεσσαλονίκης. Ειδικά τα τυποποιημένα έπιπλα. Λαμπρό παράδειγμα η κλαδική έκθεση που γίνεται στη ΔΕΘ. Τα εκθέματα σε ποσοστό 85% είναι εισαγόμενα!

"Η ένταξή μας στην ΕΟΚ, επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Θανάσης Κακανάς και οι πολιτικές που ασκήθηκαν από τα δυο κόμματα, έχουν διαλύσει τον κλάδο μας. Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος, καμιά μελέτη, κανένας κλαδικός προγραμματισμός". Κάθε χρόνο η χώρα μας δίνει 180 δισ. δολάρια για εισαγωγή ξυλείας.

Σε συνδικαλιστικό επίπεδο εδώ και δυο θητείες υπήρχε ένα ενωτικό ψηφοδέλτιο σε ταξική κατεύθυνση που εξυπηρετούσε τις ανάγκες και έλυνε πολλά προβλήματα. Φέτος η ΠΑΣΚΕ, για λόγους καθαρά κομματικούς, βλέποντας την κατακραυγή των εργαζομένων στην αντιλαϊκή πολιτική του ΠΑΣΟΚ, με τερτίπια όπως το μοίρασμα εισιτηρίων της Εργατικής Εστίας και διάφορες υποσχέσεις για δουλιά, προσπαθεί με δικό της ψηφοδέλτιο να σπάσει τον ταξικό χαρακτήρα του σωματείου.

"Εμείς πιστεύουμε ότι τα προβλήματα δεν έχουν χρώμα και η παράταξή μας έχει αποδείξει στην πράξη ότι το εννοεί αυτό", επισημαίνει ο Θ. Κακανάς.

ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Οργιο "μαύρης εργασίας"

Μέσα σε μια μέρα εντοπίστηκαν 120 ανασφάλιστοι εργαζόμενοι Ελληνες και αλλοδαποί. "Σφυρίζουν αδιάφορα" οι λιμενικές αρχές!

"Δουλέμποροι" εφοπλιστές και εργολάβοι ανενόχλητοι "μπάζουν" στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη ανασφάλιστους αλλοδαπούς και ντόπιους εργαζόμενους, ως συνήθως μπροστά από τα μάτια των λιμενικών!Μόνο κατά τη χτεσινή μέρα το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά,μετά από σχετικούς ελέγχους, εντόπισε σε έξι επισκευαζόμενα πλοία να εργάζονται συνολικά 120 περίπου εργαζόμενοι χωρίς ασφάλιση και με ένα πενιχρό μεροκάματο! Από αυτούς οι 24 είναι Ελληνες.

Στο κρουαζιερόπλοιο ΣΙ ΠΡΙΝΣ που επισκευάζεται στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας εντοπίστηκαν 30 εργαζόμενοι από τη Βουλγαρία και 20 από την Πολωνία, τους οποίους "προσέλαβε" ο πλοιοκτήτης του πλοίου, εφοπλιστής Τρανός και τους ανέθεσε εξειδικευμένες επισκευαστικές εργασίες! Δέκα Ελληνες μηχανουργοί, χωρίς ασφάλιση και με μισό μεροκάματο, απασχολούνται σε εργασίες του φορτηγού πλοίου ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ,που επισκευάζεται στο Πέραμα! Εφτά Ελληνες ανασφάλιστους "προσέλαβε" και ο εφοπλιστής Μανώλης Τριποδάκης για τις επισκευαστικές εργασίες του φορτηγού πλοίου του DODO,το οποίο βρίσκεται στη Ζώνη Περάματος. Στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας εντοπίστηκαν περίπου 30 εργαζόμενοι από Ρουμανία και Πολωνία να επισκευάζουν με πενιχρό μεροκάματο και χωρίς ασφάλιση το πλοίο SPIGA της εφοπλιστικής εταιρίας CARDIFF MARINE.

Στην επισκευαστική βάση του Μώλου της ΔΕΗ στο Κερατσίνι βρέθηκαν 7 εργαζόμενοι από Κορέα και Φιλιππίνες και άλλοι τόσοι Ελληνες να επισκευάζουν χωρίς ασφάλιση τα δύο πλοία του εφοπλιστή Θεραπιώτη,ΕΝΙΑΣ και ΜΕΛΤΕΜΙ.Ο εφοπλιστής μεταφέρει τους ανασφάλιστους εργαζόμενους από το ένα πλοίο στο άλλο, ανάλογα με τις ανάγκες των εργασιών.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία μας με το Λιμεναρχείο Περάματος ο υπεύθυνος είπε ότι πριν από 4 μέρες έγινε έλεγχος και δεν εντοπίστηκε φαινόμενο "μαύρης εργασίας". Το Λιμεναρχείο Κερατσινίου δεν... είχε στοιχεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1994 και μετά από τις πιέσεις των εργαζομένων, ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΓιώργος Κατσιφάρας εξέδωσε απόφαση, η οποία απαγόρευε την αύξηση των μελών του πληρώματος των πλοίων όταν θα προσεγγίσουν τη Ζώνη για επισκευαστικές εργασίες, αλλά και όσο αυτές θα διαρκούν. "Η απόφαση φαίνεται ότι έμεινε στα χαρτιά, αφού το πρόβλημα όχι μόνο παραμένει, αλλά και οξύνεται", επισήμανε ο γραμματέας του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Κώστας Φάκαρος."Πρέπει επιτέλους να καταλάβουν οι αρμόδιοι - συνέχισε - ότι εμείς δε θα ανεχτούμε άλλο αυτή την κατάσταση που δημιουργεί προβλήματα στους εργαζόμενους της Ζώνης και στα ασφαλιστικά ταμεία. Δε θα ανεχτούμε άλλο την κάλυψη του δουλεμπορίου, για να εξυπηρετούνται οι εφοπλιστές και οι εργολάβοι".

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

"Ναυπηγεία κρατικά"

Συγκέντρωση χτες το βράδυ στη Νίκαια

Εκατοντάδες κάτοικοι, εργαζόμενοι της Νίκαιας, ένωσαν χτες το βράδυ τη φωνή τους με τους εργαζόμενους του Σκαραμαγκά, παίρνοντας μέρος στη συγκέντρωση που οργάνωσε ο Δήμος στην πλατεία Αγίου Νικολάου και απαιτώντας όλοι μαζί ναυπηγεία κρατικά.

"Σήμερα η κυβέρνηση ξεπουλάει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Μεσογείου. Μάλιστα ψηφίζει στη Βουλή και ένα εκτρωματικό νομοσχέδιο. Ομως εμείς με των αγώνα μας, όσα νομοσχέδια και αν ψηφίσουν, θα τα καταστήσουμε ανενεργά. Εχουμε χρέος απέναντι στη χώρα μας". Αυτό τόνισε ο γ. γραμματέας του σωματείου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ΤΡΙΑΙΝΑ, Σ. Μαρκάτος.Χαιρετισμό απεύθυνε η πρώην δήμαρχος Νίκαιας, Β. Νικολαφιδου,σημειώνοντας: "Αυτή η κινητοποίηση πρέπει να αποτελέσει την αρχή του αγώνα ενάντια στη λεηλασία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά". Ο πρόεδρος του ΕΚΠΓ. Μίχας,επισήμανε την απουσία των βουλευτών της περιφέρειας Πειραιά του ΠΑΣΟΚ.

Τη συγκέντρωση έκλεισε ο δήμαρχος της Νίκαιας, Β. Τράπαλης,σημειώνοντας ότι ο Δήμος θα συμπαρασταθεί στον αγώνα των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για να παραμείνει το ναυπηγείο στο δημόσιο έλεγχο.

Στη συγκέντρωση παραβρέθηκαν συνδικαλιστικές οργανώσεις του Πειραιά, μαζικοί φορείς της πόλης και ο Β. Ξένος μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και γραμματέας της ΝΕ Πειραιά του ΚΚΕ.

Τα ρούχα της δουλιάς φορούσαν οι εργάτες της ΤΕΟΚΑΡ και δουλιά απαίτησαν χτες στην κινητοποίησή τους

Τα ρούχα της δουλιάς φορούσαν οι εργάτες της ΤΕΟΚΑΡ και δουλιά απαίτησαν χτες στην κινητοποίησή τους



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ