ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 23 Αυγούστου 1997
Σελ. /20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Νάρκη στη δημόσια δωρεάν παιδεία
  • Αρον άρον, για να προλάβει αντιδράσεις, ο υπουργός Παιδείας κατέθεσε χτες το νομοσχέδιο - έκτρωμα που διαλύει ό,τι έχει απομείνει από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα
  • Με πληθώρα Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων θα καθοριστεί στο μέλλον το πραγματικό περιεχόμενο των αντιδραστικών αλλαγών

Παρά τις αντιδράσεις σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας, γονιών και συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων, ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης κατέθεσε χτες στη Βουλή το νομοσχέδιο που σηματοδοτεί την τελευταία και πλέον καθοριστική φάση διάλυσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης στη χώρα μας. Τιτλοφορείται "Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις" και στην ουσία θέτει ένα περίγραμμα μέτρων, η εξειδίκευση των οποίων θα γίνει στο μέλλον με την έκδοση πληθώρας Υπουργικών Αποφάσεων και Προεδρικών Διαταγμάτων. Σε αυτά τα τελευταία, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σκόπιμα παραπέμπει και την ουσία των αντιδραστικών αλλαγών.

Πρόκειται για το πρώτο μιας σειρά νομοσχεδίων που έχουν καταρτιστεί με βάση τη "Λευκή Βίβλο για την παιδεία", αλλά και το πόρισμα της επιτροπής του ΟΟΣΑ που είχε καλέσει ο πρώην υπουργός Παιδείας Γ. Παπανδρέου.Στην ουσία ανοίγει το δρόμο για ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση και την προώθηση ενός μοντέλου πλήρως εναρμονισμένου με τις επιδιώξεις του μεγάλου κεφαλαίου της ΕΕ, έτσι όπως εκφράζονται με τη Λευκή Βίβλο για την απασχόληση".

Η βασική φιλοσοφία των αλλαγών, την οποία υπηρετεί το νομοσχέδιο είναι η εφαρμογή ενός συστήματος, το οποίο δε θα παρέχει γενική παιδεία και εξειδίκευση σε ένα τομέα, που οδηγεί σε έναν τίτλο σπουδών αντίστοιχο με επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά η απόκτηση ενός "ατομικού δελτίου", όπου θα αναγράφονται οι διάφορες σκόρπιες γνώσεις και "δεξιότητες" που θα αποκτά και με τη "διά βίου εκπαίδευση".

Συνονθύλευμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Οι βασικές ρυθμίσεις που προωθεί είναι:

Η θεσμοθέτηση του Ενιαίου Λυκείου που θα οδηγεί σε ένα συνονθύλευμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πολλών ταχυτήτων, η οποία θα χορηγεί διαφόρων ειδών και αξίας "πτυχία".

Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι μέσα σε μια πενταετία, όλων των ειδών τα Λύκεια που λειτουργούν σήμερα θα πρέπει να μετατραπούν σε Λύκεια Ενιαίου Τύπου, με τρεις κατευθύνσεις (θεωρητική, θετική και τεχνολογική). Με βάση το Απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου, αλλά και τα μόρια από ένα σύστημα αξιολόγησης που θα ισχύει στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, οι λεπτομέρειες του οποίου θα καθοριστούν με Προεδρικό Διάταγμα, θα γίνεται η εισαγωγή ή στα "Προγράμματα Σπουδών" (τμήματα) των ΑΕΙ και ΤΕΙ ή στα θεσμοθετούμενα "Προγράμματα Σπουδών Επιλογής" των ΑΕΙ και ΤΕΙ ή στο "Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο".Τα Προγράμματα Σπουδών Επιλογής θα χορηγούν πτυχία ή βεβαιώσεις σπουδών για όσους παρακολουθούν μεμονωμένα μαθήματα και σε αυτά προβλέπεται η δυνατότητα επιβολής "τέλους εγγραφής και φοίτησης" για όσους έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για γενίκευση της επιβολής διδάκτρων στο μέλλον.

Ασφυκτικός έλεγχος

Η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ γνωρίζει ότι καθοριστικός παράγοντας για να εφαρμοστεί στην πράξη η λαίλαπα των αντιδραστικών μέτρων είναι ο ασφυκτικός έλεγχος από την κεντρική κρατική εξουσία των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν το εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό προσπαθεί να το πετύχει με την κατάργηση της επετηρίδας διορισμού αφ' ενός, αλλά και τη δημιουργία ενός πλήρως ελεγχόμενου από τον υπουργό Παιδείας Σώματος Μονίμων Αξιολογητών το οποίο θα στελεχωθεί με 400 μέλη που θα προσληφθούν με... διαγωνισμό. Σκοπός αυτού του Σώματος θα είναι όχι μόνο η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και η μονιμοποίησή τους, η σύνταξη εκθέσεων με βάση τις οποίες θα γίνεται η επιλογή σε θέσεις στελεχών (διευθυντές, προϊστάμενοι Διευθύνσεων και Γραφείων Εκπαίδευσης κλπ), ακόμη και οι παραπομπές στα αρμόδια όργανα για πειθαρχικά παραπτώματα. Βέβαια, το νομοσχέδιο δεν αναφέρει λεπτομέρειες για τον τρόπο και τις διαδικασίες με τις οποίες θα γίνονται όλα αυτά, αλλά προβλέπει γι' αυτό την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.

Επίσης, ανοίγει και το θέμα της μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών. Οι όροι και η διαδικασία μονιμοποίησης καθορίζονται με ΠΔ αναφέρει το νομοσχέδιο.

Αξιολόγηση σχολείων

Με την καθιέρωση της αξιολόγησης των σχολείων είναι φανερός ο στόχος της κατηγοριοποίησής τους και ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ένταση των ταξικών φραγμών. Θεσμοθετείται Επιτροπή Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας, η οποία θα απαρτίζεται "από προσωπικότητες κύρους" που διορίζονται με θητεία από τον υπουργό Παιδείας και υπάγεται κατευθείαν σε αυτόν. Σκοπός της και "η εποπτεία, ο έλεγχος και ο συντονισμός των μελών του ΣΜΑ.

Το νομοσχέδιο περιέχει ακόμη σημαντικές ρυθμίσεις όσον αφορά τα σχολικά βιβλία, όπου ανοίγει ο δρόμος για τη σύνταξή τους και "από τρίτους", οι οποίοι όμως θα μπορούν να έχουν "το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης" (πχ το Ιδρυμα Μελετών Λαμπράκη έχει ήδη έτοιμα βιβλία και μάλιστα σε ηλεκτρονική μορφή), η ιδιωτικοποίηση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (προβλέπεται η ίδρυση ιδιωτικών φορέων Παροχής Υπηρεσιών Επαγγελματικού Προσανατολισμού), αλλά και για το Ολοήμερο Σχολείο (νηπιαγωγείο και δημοτικό) και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τη δυνατότητα λειτουργίας των οποίων όμως με τον πλέον επίσημο τρόπο τη συναρτά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση (βλέπε φόρους για έσοδα) και τους γονείς, δηλαδή την τσέπη τους!


Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Ενιαίο Λύκειο

Το άρθρο 1 αναφέρεται στο θεσμό του Ενιαίου Λυκείου, που καθιερώνεται από το σχολικό έτος 1997 - 1998 και αρχίζει σταδιακά η εφαρμογή του από την Α Λυκείου.

  • Στην Α τάξη του Ενιαίου Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας,κοινών για όλους τους μαθητές. Η Β τάξη περιλαμβάνει τρεις κατευθύνσεις, θεωρητική, θετική και τεχνολογική.Στην τάξη αυτή διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας, σε ποσοστό 60% - 65% επί του συνόλου του προγράμματος και μαθήματα κατεύθυνσης σε ποσοστό 35% - 40%.Στην Γ τάξη, καθεμιά από τις τρεις κατευθύνσεις μπορεί να περιλαμβάνει κύκλους σπουδών για τη διδασκαλία μαθημάτων επιλογής. Στην τάξη αυτή διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας σε ποσοστό 50% - 55% επί του συνόλου του προγράμματος και μαθήματα επιλογής ανά κύκλο σπουδών σε ποσοστό 45% - 50%.
  • Στους αποφοίτους του Ενιαίου Λυκείου χορηγείται Απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου,το οποίο παρέχει τη δυνατότητα: α) εγγραφής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, β) απόκτηση επαγγελματικής εξειδίκευσης, μετά τη φοίτηση σε μεταλυκειακά ιδρύματα επαγγελματικής κατάρτισης.
  • Οι προϋποθέσεις λειτουργίας κατευθύνσεων σε κάθε Ενιαίο Λύκειο καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • Τα Λύκεια όλων των ειδών που λειτουργούν σήμερα μετατρέπονται σε Ενιαία Λύκεια εντός πενταετίας, αλλά προβλέπεται και περαιτέρω μεταβατικό στάδιο.
  • Με ΠΔ, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του υπουργού Παιδείας, κατόπιν γνώμης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, καθορίζεται ο τρόπος και η διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου.
Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Το άρθρο 2 αναφέρεται στις διαδικασίες πρόσβασης των αποφοίτων Λυκείου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και στις αλλαγές που γίνονται σε αυτήν. Συγκεκριμένα:

  • Από το ακαδημαϊκό έτος 2000 - 2001 οι κάτοχοι Απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από το ίδιο έτος καταργούνται οι εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η πρόσβαση σε αυτή γίνεται:

α) στα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) ΑΕΙ και ΤΕΙ,

β) στα Προγράμματα Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΑΕΙ και ΤΕΙ,

γ) στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ).

  • Οι υποψήφιοι για εισαγωγή στα προγράμματα σπουδών (ΠΣ) θα καταθέτουν δήλωση προτίμησης "για επιστημονικό πεδίο και για συγκεκριμένα τμήματα ή προγράμματα σπουδών ή και δύο επιστημονικών πεδίων". Ως επιστημονικό πεδίο νοείται "ένα σύνολο ομοειδών ή συγγενών γνωστικών αντικειμένων" αντίστοιχων τμημάτων ή ΠΣΕ των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
  • Η εισαγωγή θα γίνεται με βάση τα συνολικά μόρια του υποψηφίου (βαθμός Απολυτηρίου, επίδοση στη δοκιμασία δεξιοτήτων και τη βαθμολογία σε δύο μαθήματα της Γ τάξης, που ορίζονται για κάθε επιστημονικό πεδίο, καθώς επίσης και από το χρόνο αποφοίτησης από το Λύκειο). Οπου, για την εισαγωγή σε συγκεκριμένες σχολές και τμήματα, απαιτούνται επιδόσεις σε ειδικά μαθήματα ή δεξιότητες, διενεργούνται χωριστές εξετάσεις και δοκιμασίες κατά τα ισχύοντα για τη διεξαγωγή των Γενικών Εξετάσεων.
  • Με απόφαση του υπουργού Εθνικής Παιδείας καθορίζονται: Τα επιστημονικά πεδία, τα θέματα διεξαγωγής και αξιολόγησης της δοκιμασίας δεξιοτήτων, τα δύο μαθήματα της Γ τάξης του Ενιαίου Λυκείου για κάθε επιστημονικό πεδίο, στα οποία η επίδοση των υποψηφίων θα λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων, ο τρόπος διεξαγωγής των εξετάσεων στα πρόσθετα ειδικά μαθήματα, οι συντελεστές υπολογισμού των μορίων, ο τρόπος γνωστοποίησης του συνολικού αριθμού μορίων που συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι, το περιεχόμενο αυτών, ο τρόπος συγκέντρωσης και επεξεργασίας των δηλώσεων προτίμησης και ανακοίνωσης των πινάκων εισαγωγής, η διαδικασία εγγραφής στα τμήματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
Προγράμματα Σπουδών Επιλογής

Με το ίδιο άρθρο, θεσμοθετούνται στα ΑΕΙ και ΤΕΙ τα Προγράμματα Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ), που, όπως αναφέρει το νομοσχέδιο, "διευρύνουν τις εκπαιδευτικές επιλογές και παράλληλα εισάγουν τη διά βίου κατάρτιση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με έμφαση σε νέα γνωστικά αντικείμενα και στις διατμηματικές συνεργασίες".

Τα ΠΣΕ λειτουργούν παράλληλα με τα ΠΣ στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, αποτελούνται από συγκεκριμένο αριθμό μαθημάτων, λειτουργούν με απαιτήσεις ανάλογες εκείνων των ΠΣ και "οδηγούν σε πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή σε βεβαίωση σπουδών για όσους παρακολουθούν μεμονωμένα μαθήματα, με την οποία πιστοποιείται συγκεκριμένος αριθμός διδακτικών μονάδων".

  • Προβλέπεται η δυνατότητα - με απόφαση του υπουργού Παιδείας - επιβολής"τελών εγγραφής και φοίτησης" στους φοιτητές των ΠΣΕ, που έχουν συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας τους.
  • Με ΠΔ καθορίζονται η διαδικασία κατάρτισης και έγκρισης των ΠΣΕ, ο τρόπος συγκρότησης και λειτουργίας της διοίκησής τους, οι αρμοδιότητες των οργάνων της, η οργάνωση και λειτουργία των ΠΣΕ κλπ.
  • Απόφοιτοι Λυκείου που θα διαγωνιστούν για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με το σύστημα των καταργούμενων Γενικών Εξετάσεων μέχρι το 1999 μπορούν να επαναδιαγωνιστούν για τα δύο επόμενα ακαδημαϊκά έτη, προκειμένου να εγγραφούν σε ποσοστά θέσεων των ΑΕΙ και ΤΕΙ, που καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας.
Ολοήμερο σχολείο

Τα άρθρα 3 και 4 αναφέρονται στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και το Ολοήμερο Δημοτικό.

Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο λειτουργεί επί οκτώ ώρες τουλάχιστον ημερησίως. Σε κάθε Ολοήμερο Νηπιαγωγείο τοποθετούνται και υπηρετούν δύο νηπιαγωγοί, τακτικοί ή αναπληρωτές. Στην Ειδική Εκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο και στηρίζεται στην Εκθεση του Γενικού Λογιστήριου του Κράτους, αναφέρεται δαπάνη 15,5 δισ. δραχμές για τη μισθοδοσία των πρόσθετων νηπιαγωγών και αναφέρεται ότι ο θεσμός θα υλοποιηθεί σταδιακά, ανάλογα με τη δυνατότητα εξασφάλισης των προϋποθέσεων λειτουργίας τους.

Ομοίως, τα Δημοτικά θα λειτουργούν ως ολοήμερα, "εφόσον εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις λειτουργίας αυτών, μετά από συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων, τους γονείς των μαθητών και τους ΟΤΑ". Η δαπάνη που προβλέπεται για την αμοιβή του διδακτικού προσωπικού είναι 2,69 δισ. δραχμές.

Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Το άρθρο 5 προβλέπει ότι με κοινή απόφαση των υπουργών Παιδείας και Οικονομικών, μπορεί να ιδρύονται Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας,για εγγραφή και φοίτηση σε αυτά των νέων που έχουν υπερβεί το 18ο έτος της ηλικίας τους και δεν έχουν συμπληρώσει την υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση.

Η ίδρυση των σχολείων αυτών "και μετά από συνεργασία με τους οικείους ΟΤΑ για την εξασφάλιση των προϋποθέσεων λειτουργίας αυτών".

Στους αποφοίτους των σχολείων αυτών χορηγείται απολυτήριος τίτλος, ισότιμος του απολυτήριου Δημοτικού ή Γυμνασίου.

Επετηρίδα - διορισμοί

Με το άρθρο 6 καταργείται η επετηρίδα:

  • Την 31η Δεκεμβρίου 1997 "κλείνουν οι πίνακες των διοριστέων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης".Οι διορισμοί στην περίοδο 1998 - 2002 θα γίνονται με μεικτό τρόπο (επετηρίδα και διαγωνισμούς) με τις εξής αναλογίες: το 1998 με 80% - 20%,το 1999 με60% - 40%,το 2000 με 40% - 60%,το 2001 με 20% - 80% και το 2002 με 10% - 90%.Από το 2003 οι διορισμοί εκπαιδευτικών θα γίνονταιαποκλειστικά με διαγωνισμό.
  • Οι διαγωνισμοί θα γίνονται από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού(ΑΣΕΠ) ανά διετία, με αφετηρία το 1998.
  • Από το σχολικό έτος 1998 - 99, προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται από την επετηρίδα και από τους εγγεγραμμένους στους πίνακες των επιτυχόντων στο διαγωνισμό. Από το 2003 οι προσλήψεις αυτών θα γίνονται αποκλειστικά από τους δεύτερους.
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Με το άρθρο 7 καθιερώνεται το Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΕΠΠΣ) που προσδιορίζει τους στόχους της διδασκαλίας από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο και προδιαγράφει τα πλαίσια, μέσα στα οποία αναπτύσσεται το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών. Προβλέπεται επίσης η δυνατότητα έκδοσης ΠΔ, με τα οποία ρυθμίζονται περιεχόμενο σπουδών και αναλυτικά προγράμματα, τα περί ίδρυσης νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων, αλλά και για τις διαδικασίες συγγραφής, ανάθεσης και έγκρισης των σχολικών βιβλίων. Καθιερώνεται η εισαγωγή περισσότερων από ένα βιβλίων σε μαθήματα που κρίνεται απαραίτητο, τα οποία μπορεί να προέρχονται και από επιλογή από το ελεύθερο εμπόριο.

Αναφέρεται, επίσης, ότι "το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των βιβλίων ανήκει στο υπουργείο Παιδείας, εκτός εάν υπάρχει αντίθετη συμφωνία".

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Με το άρθρο 8 καθιερώνεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή "η διαδικασία αποτίμησης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του βαθμού υλοποίησης των σκοπών και των στόχων της, όπως αυτοί καθορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία". Αφορά όλους τους τύπους σχολείων και "εκτιμάται" η επάρκεια των εκπαιδευτικών, η απόδοση των σχολικών μονάδων καθώς και γενικότερα η αποτελεσματικότητα του συστήματος εκπαίδευσης.

  • Η αξιολόγηση διακρίνεται σε "εσωτερική" και "εξωτερική".
  • α) Η εσωτερική γίνεται από τους διευθυντές των σχολείων, τους προϊστάμενους Διευθύνσεων και Γραφείων, τους Σχολικούς Συμβούλους, καθώς και από την Επιτροπή Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας (ΕΑΣΜ) (βλέπε παρακάτω).β) Η εξωτερική ασκείται από το Σώμα Μόνιμων Αξιολογητών.Για το σκοπό αυτό συνιστώνται 400 οργανικές θέσεις στο υπουργείο Παιδείας που θα καλυφθούν με δημόσιο διαγωνισμό. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν πτυχίο ΑΕΙ και 12ετή τουλάχιστον διδακτική προϋπηρεσία σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο.

  • Το ΕΑΣΜ αποτελείται από "προσωπικότητες κύρους που διορίζονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας, ύστερα από γνώμη της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής" και υπάγεται στον υπουργό Παιδείας. Σκοπός του είναι η εποπτεία, ο έλεγχος και ο συντονισμός των μελών του ΣΜΑ και των Σχολικών Συμβούλων.
  • Τα μέλη του ΣΜΑ αξιολογούν σχολεία, εκπαιδευτικούς, στελέχη της εκπαίδευσης κλπ. "Παραπέμπουν προς τα αρμόδια όργανα για την επιβολή οποιασδήποτε πειθαρχικής ποινής στους εκπαιδευτικούς" και συντάσσουν τις εκθέσεις που είναι απαραίτητες για "τη μονιμοποίηση, την εξέλιξη και την επιλογή σε θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης".
Κέντρα Στήριξης

Το άρθρο 9 προβλέπει ότι με ΠΔ ιδρύονται 13 Κέντρα Στήριξης του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού σε κάθε Περιφέρεια (ΠΕΚΕΣΕΣ). Εργο αυτών των Κέντρων είναι "η συλλογή και επεξεργασία στοιχείων που διευκολύνουν την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης".

Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός

Το άρθρο 10 αναφέρεται στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό (ΣΕΠ). Προβλέπει την έκδοση ΠΔ, με το οποίο θα καθοριστούν οι σκοποί του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ), η συγκρότηση, η σύνθεση, η θητεία του Σιοικητικού του Συμβουλίου, οι πόροι και οι θέσεις του προσωπικού του.

  • Με κοινές αποφάσεις των υπουργών Παιδείας και Εργασίας "καθορίζονται οι προϋποθέσεις λειτουργίας φορέων Παροχής Υπηρεσιών Επαγγελματικού Προσανατολισμού, που δημιουργούνται από εταιρίες του Αστικού Κώδικα και του εμπορικού νόμου, καθώς επίσης η πιστοποίηση της επάρκειας των Στελεχών Επαγγελματικού και η τήρηση αντίστοιχων μητρώων".
  • Ιδρύονται 68 Κέντρα Συμβουλευτικής - Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) στις έδρες των νομών, ένα στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ένα στο υπουργείο Παιδείας και 200 γραφεία ΣΕΠ σε ισάριθμα σχολεία της χώρας. Οι λεπτομέρειες για τα ΚΕΣΥΠ και τα ΣΕΠ θα καθοριστούν με ΠΔ.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ