ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Αυγούστου 1997
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αντίθετοι οι φορείς της εκπαίδευσης
  • Με την τοποθέτηση συνδικαλιστικών φορέων συνεχίστηκε χτες η συζήτηση στη Βουλή
  • Ρύθμιση για τους ήδη υπηρετούντες αναπληρωτές προανήγγειλε ο Γ. Αρσένης

Την αντίθεση της πλειοψηφίας των φορέων της εκπαίδευσης συνάντησε χτες στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, κατά τη διάρκεια ακρόασης εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που συζητάει το σχετικό νομοσχέδιο.

Από την πλευρά της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παρέμεινε αμετακίνητη στις θέσεις της και το μόνο ενδεχόμενο που εξετάζει - σύμφωνα με τον Γ. Αρσένη - είναι, με δεδομένη την κατάργηση της επετηρίδας, στο μεταβατικό στάδιο να μοριοδοτηθούν κατά κάποιο τρόπο οι ήδη υπηρετούντες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσληψή τους.

Μιλώντας στην επιτροπή ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ν. Τσούλιας, είπε ότι η κυβέρνηση δεν έκανε τον παραμικρό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου και δήλωσε ότι όσες φορές επιχειρήθηκε μεταρρύθμιση με μοχλό τις εξετάσεις, όπως γίνεται σήμερα, αυτή απέτυχε. Τόνισε ότι με το νομοσχέδιο δεν επιχειρείται ούτε ο εκσυγχρονισμός, ούτε ο εκδημοκρατισμός της παιδείας, υπογραμμίζοντας ότι καμία αλλαγή δεν μπορεί να προχωρήσει με τους εκπαιδευτικούς "στην απέναντι όχθη". Για το "Ενιαίο Λύκειο" είπε ότι δε θα προχωρήσει με τους σημερινούς ρυθμούς υποχρηματοδότησης της παιδείας, ενώ αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για την αξιολόγηση, τις χαρακτήρισε επαναφορά του "επιθεωρητισμού". Τάχθηκε υπέρ της διατήρησης της επετηρίδας διορισμού των εκπαιδευτικών και ζήτησε η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών να γίνεται μέσα στις καθηγητικές σχολές των Πανεπιστημίων. Καταλήγοντας ζήτησε να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο, αλλά να προηγηθεί ένας ολοκληρωμένος διάλογος με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο πρόεδρος της ΔΟΕ Χ. Χρήστου κατήγγειλε την απουσία διαλόγου, έκανε λόγο για μονομερείς αποφάσεις και ζήτησε από το κράτος να αναλάβει αυτό τις δαπάνες λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου και να μην τις μετακυλήσει στις πλάτες των γονιών και των δήμων. Δήλωσε αντίθετος με την κατάργηση της επετηρίδας, ενώ αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για το "σώμα μονίμων αξιολογητών", είπε ότι θυμίζει τους "κομάντος της εφορίας" και στόχο έχει τον ιδεολογικό έλεγχο του σχολείου.

"Χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των νέων" χαρακτήρισε τις διατάξεις του νομοσχεδίου ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Δ. Πολυχρονίδης, υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση θέλει να κλείσει το κεφάλαιο που λέγεται δημόσια δωρεάν παιδεία και να θεσπίσει την παιδεία των λίγων και εκλεκτών. Αναφερόμενος στην επετηρίδα είπε ότι το πρόβλημα της αδιοριστίας το δημιούργησαν οι χαμηλές δαπάνες και οι λιγοστοί διορισμοί και σχολιάζοντας την κατάργησή της είπε ότι επιδιώκεται να καθιερώσουν τον όρο "απασχολήσιμος" και στην εκπαίδευση.

Στην επιτροπή κατέθεσαν τις απόψεις τους και εκπρόσωποι των πανεπιστημιακών και των γονέων.

Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας Γ. Αρσένης, αφού ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να υποχωρήσει στο θέμα της κατάργησης της επετηρίδας και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, δήλωσε ότι μπορεί να γίνει διάλογος στην πορεία εφαρμογής τους πλέον για τα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, την ενισχυτική διδασκαλία, το Ενιαίο Λύκειο, το πιστοποιητικό διδακτικής εμπειρίας και το περιεχόμενο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Σχολιάζοντας την "εποικοδομητική κριτική" που άσκησαν στο νομοσχέδιο οι εκπρόσωποι της ΝΔ και του ΣΥΝ, ο Γ. Αρσένης αναγνώρισε ότι μόνο το ΚΚΕ εξέφρασε μία ριζική κριτική, λέγοντας ότι δε βλέπει γιατί τα υπόλοιπα κόμματα να μη συμφωνήσουν στη φιλοσοφία του νομοσχεδίου.

Ο Α. Τασούλας

Αναπτύσσοντας τη δευτερολογία του στην επιτροπή ο βουλευτής του ΚΚΕ Α. Τασούλας, δήλωσε ότι το νομοσχέδιο έρχεται να υπηρετήσει μία γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης, που λέει ότι πτυχίο δεν μπορεί να έχει αντίκρισμα στη δουλιά, θέμα που θα το λύσει η "αγορά εργασίας". Αναφερόμενος στις πομπώδεις εξαγγελίες του Γ. Αρσένη, ότι υπάρχει η δυνατότητα να απορροφηθούν το 2000 περίπου 80.000 υποψήφιοι στα ΑΕΙ, αναρωτήθηκε γιατί δε γίνεται αυτό και τώρα, αλλά αντίθετα φορτώνονται οι νέοι με απανωτές εξετάσεις στο Λύκειο. "Οι πολλαπλές εξετάσεις θα "σκοτώσουν" τα παιδιά στην ευαίσθητη ηλικία των 15, 16 και 17 χρονών" υπογράμμισε ο Α. Τασούλας.

Σχολιάζοντας τις δικαιολογίες για την κατάργηση της επετηρίδας, ο βουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι οι αδιόριστοι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί θα μπορούσαν να απορροφηθούν ακόμα και με τα μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση, όπως το ολοήμερο σχολείο και νηπιαγωγείο οπότε δε θα υπήρχε πρόβλημα συσσώρευσης αδιορίστων. Αλλος λοιπόν είναι ο λόγος για τον οποίο την καταργείτε, είπε, και δεν είναι άλλος από την επιδίωξη να σπάσουν οι εργασιακές σχέσεις των νέων και να υποταχθούν στους "νόμους της αγοράς". Καταλήγοντας ο Α. Τασούλας αφού δήλωσε ότι το ΚΚΕ είναι ριζικά αντίθετο με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, προειδοποίησε την κυβέρνηση λέγοντας "να περιμένετε μεγάλες αναστατώσεις και συγκρούσεις που σίγουρα θα έρθουν".Η συνεδρίαση συνεχίζεται σήμερα με τη συζήτηση των άρθρων του νομοσχεδίου και η ψήφισή του από το θερινό τμήμα της Βουλής αναμένεται να γίνει την ερχόμενη βδομάδα..

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μπαταριές στον αέρα;
  • Ενα συλλαλητήριο τις μέρες που θα συζητείται το νομοσχέδιο στη Βουλή αποφάσισαν χτες ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ
  • "Αναλαμβάνουν μεγάλες ευθύνες", τονίζει στο "Ρ" ο Θ. Γκεσούλης, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ

Μετά από πολύωρη συνεδρίαση το ΔΣ της ΔΟΕ αποφάσισε την ερχόμενη Δευτέρα να πραγματοποιηθεί κοινή σύσκεψη των διδασκαλικών συλλόγων και των ΕΛΜΕ της Αττικής στο ξενοδοχείο "Τιτάνια" και κατόπιν να ακολουθήσει πορεία στο υπουργείο Παιδείας. Τη μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου στη Βουλή να πραγματοποιηθεί πανεκπαιδευτικό - παλλαϊκό συλλαλητήριο στη Βουλή και ανάλογα συλλαλητήρια σε άλλες πόλεις. Το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν ενημερωτικές συσκέψεις πανελλαδικά, στο διάστημα μεταξύ 20 - 30 Σεπτέμβρη θα συνεδριάσει το ΔΣ της ΔΟΕ εκ νέου για να διαμορφώσει πρόταση προς τους διδασκαλικούς συλλόγους, μέχρι τις αρχές του Οκτώβρη οπότε θα πραγματοποιηθούν γενικές συνελεύσεις των διδασκαλικών συλλόγων της χώρας για να αποφασιστεί η παραπέρα πορεία του κλάδου.

Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών", που δεν ψήφισε την παραπάνω πρόταση, πρότεινε παλλαϊκό συλλαλητήριο τη μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου (3 ή 4 Σεπτέμβρη), στις 12 Σεπτέμβρη 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση και γενικές συνελεύσεις των συλλόγων, στις οποίες θα μπει για έγκριση πρόταση για παραπέρα κλιμάκωση του αγώνα με επαναλαμβανόμενες τριήμερες ή πενθήμερες κινητοποιήσεις.Η ΔΕΕ στην πρότασή της υπογράμμισε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία οποιουδήποτε αγώνα θα είναι ο συντονισμός της δράσης με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο και πολύ περισσότερο με την ΟΛΜΕ.

Μιλώντας στο "Ρ" ο Θ. Γκεσούλης, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ, είπε σχετικά με την παραπάνω απόφαση: "Με κύριο αίτημα "να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης και να γίνει διάλογος" η φιλοκυβερνητική πλειοψηφία της ΔΟΕ, συνεπικουρούμενη και από τις άλλες δυνάμεις που εκπροσωπούνται στο ΔΣ, ΔΑΚΕ - ΣΥΝ, και έχοντας τη σύμφωνη γνώμη τους, κλείνει προς το παρόν - από ό,τι φαίνεται τουλάχιστον - τις αγωνιστικές της υποχρεώσεις απέναντι στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και το χτύπημα κεκτημένων δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που προωθεί η κυβέρνηση, με ένα ακόμη συλλαλητήριο τις μέρες συζήτησης στη Βουλή, έχοντας - όπως πιστεύει τουλάχιστον - και την πίτα αφάγωτη και το σκύλο χορτάτο. Η δικαιολογία τους απλή: Η βάση είναι ανενημέρωτη, όποιος απεργιακός αγώνας χρειάζεται καλή προετοιμασία.

Οι διαθέσεις της βάσης όπως έδειξαν τα πρωτοφανή για την εποχή από άποψη παλμού και μαζικότητας συλλαλητήρια, που έγιναν στην Αθήνα και στην επαρχία πρόσφατα, είναι διαφορετικές. Η κυβέρνηση από τη μεριά της μετά την ψήφιση θα προσπαθήσει να σπείρει την απογοήτευση ότι όλα τελείωσαν. Οι εκπαιδευτικοί όμως δεν είναι διατεθειμένοι να υποταχθούν. Οπως στο παρελθόν έτσι και τώρα θα πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Οσο για την πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ και τους συνοδοιπόρους της, εάν εμμείνουν στην απόφασή τους θα αναλάβουν μεγάλες ευθύνες απέναντι στον κλάδο, στους μαθητές τους και στην κοινωνία συνολικά".

Η ΟΛΜΕ

Χτες ξεκίνησε επίσης η συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με θέμα τη διαμόρφωση εισήγησης προς τις τοπικές ΕΛΜΕ. Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" επιδιώκει η εισήγηση που θα διαμορφωθεί να έχει στόχο τη δημιουργία μετώπου ενάντια σε αυτά τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, το οποίο με τους αγώνες του θα επιβάλει λύσεις, θα προστατεύσει και θα διευρύνει τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.

Ως προς το πρόγραμμα δράσης η ΔΕΕ προτείνει πανελλαδικό συλλαλητήριο στις 4 Σεπτέμβρη στην Αθήνα, ενημέρωση του κόσμου για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, στις 12 Σεπτέμβρη κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας με συλλαλητήρια μαζί με μαθητές και γονείς και στη συνέχεια γενικές συνελεύσεις του κλάδου με στόχο την κλιμάκωση της δράσης.

Με τραγικές ελλείψεις η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Χαρακτηριστική η περίπτωση της Εύβοιας

Ενώ η κυβέρνηση ξετυλίγει την επίθεσή της σε ό,τι έχει απομείνει από τη δημόσια δωρεάν παιδεία, πλησιάζει η ώρα έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς και επανέρχονται στην επικαιρότητα τα τεράστια προβλήματα των ελλείψεων, που αποδεικνύουν το μέγεθος της κοροϊδίας όσων μιλούν για την "επανάσταση" στο χώρο της εκπαίδευσης. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Εύβοιας και ιδιαίτερα της Χαλκίδας, όπου υπάρχουν δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε εντελώς ακατάλληλα ενοικιαζόμενα κτίρια. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως πολλά απ' αυτά τα κτίρια δεν έχουν καν... προαύλιο.

Μια από τις πιο πλέον τραγικές περιπτώσεις αποτελεί σίγουρα το 7ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας, το οποίο από το... 1922 λειτουργούσε σε νοικιασμένο κτίριο. Φέτος, όμως, ο ιδιοκτήτης έκανε αγωγή εξώσεως την οποία και κέρδισε, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή οι 200 μαθητές, που φοιτούν στο 7ο Δημοτικό, να βρίσκονται στο δρόμο! Πάντως, έστω και μετά από 75 χρόνια (!), η Νομαρχία αποφάσισε να ανεγερθεί νέο κτίριο για να στεγάσει το 7ο Δημοτικό. Μόνο που θα είναι έτοιμο τουλάχιστον μετά από μια διετία...

Το ίδιο πρόβλημα - έξωσης και αναζήτησης νέων αιθουσών για άλλους 200 μαθητές - αντιμετωπίζει το 22ο Δημοτικό Χαλκίδας. Εως ότου βρεθεί κτίριο, τα παιδιά θα είναι υποχρεωμένα να συστεγαστούν με τους μαθητές δύο άλλων σχολείων, του 13ου και του 19ου δημοτικού.

Μάθημα και... ποντίκια

Παρέα με τη μούχλα και τα ποντίκια θα είναι αναγκασμένα να κάνουν μάθημα τα παιδιά του 3ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας στο πρόχειρα διαμορφωμένο για αίθουσες διδασκαλίας, ισόγειο ενός παμπάλαιου κτιρίου. Προς το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς συνεργείο του δήμου αναγκάστηκε να κλείσει όπως όπως τις τρύπες στο σάπιο ξύλινο πάτωμα του κτιρίου και στους τοίχους, για να σταματήσει το "σουλατσάρισμα" των ποντικιών στα πόδια των μαθητών, την ώρα του μαθήματος! Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ζητά εδώ και χρόνια την ανέγερση νέου σχολείου, μόνο που η δημοπράτηση αναβάλλεται διαρκώς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού, η κατάσταση στη Χαλκίδα έχει ως εξής: Από τους 5.898 μαθητές οι 2.360 στεγάζονται σε ενοικιαζόμενες αίθουσες. Δηλαδή από τα 25 σχολεία μόλις τα 10 έχουν δικό τους ιδιόκτητο κτίριο. Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση στη στέγαση με τα νηπιαγωγεία. Από τα 26 νηπιαγωγεία, που υπάρχουν στη Χαλκίδα, τα 18 λειτουργούν σε νοικιασμένες αίθουσες.

Αρκετά καλύτερη είναι η κατάσταση το χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού από τα εφτά Γυμνάσια της Χαλκίδας, τα δύο στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα κτίρια και από τα εφτά Λύκεια μόλις το ένα. Ομως πολλά απ' αυτά παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα υποδομής όπως το 1ο, 2ο και 3ο ΤΕΛ. Να σημειωθεί ακόμα πως ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου, του Γυμνασίου και του Λυκείου Καρύστου διαμαρτύρονται για την τύχη του έργου κατασκευής Γυμνασίου - Τεχνικού Λυκείου που έχει δημοπρατηθεί από τις 9 Αυγούστου 1996, αλλά δεν έχουν ξεκινήσει εργασίες.

Τέλος, να αναφερθεί πως μετά την την άρνηση του υπουργείου Παιδείας, Γερ. Αρσένη, να ιδρύσει - κι όχι να κατασκευάσει, αφού υπάρχει κτιριακή υποδομή - Γυμνάσιο στη συνοικία Παναγίτσα Χαλκίδας, εξαναγκάζει τα παιδιά μισθοσυντήρητων επί το πλείστον οικογενειών να πληρώνουν καθημερινά εισιτήριο 300 δραχμών για να πηγαινοέρχονται στη Χαλκίδα!

Γιώργος ΠΑΝΤΕΛΗΣ

Οταν η κυβέρνηση μιλάει για αξιοκρατία...

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ, προωθεί μια σειρά αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα, για μια παιδεία, τάχα "ανοιχτών οριζόντων". Με την πολιτική της όμως στενεύει και περιορίζει την εκπαίδευση των νέων και των αυριανών εργαζομένων, για τη μεγαλύτερη υποταγή στις "ευέλικτες" ανάγκες του κεφαλαίου. Γι' αυτό κάνει συστηματική προσπάθεια να παρουσιάσει το μαύρο άσπρο. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, προσπαθώντας να δικαιολογήσει την κατάργηση της επετηρίδας, κοροϊδεύει τον ελληνικό λαό, με παχιά λόγια όπως αξιοκρατία, στελέχωση της εκπαίδευσης με τους πιο ικανούς, ευελιξία στην αγορά εργασίας κλπ. Με τα επιχειρήματά της, ελπίζει να παραπλανήσει.

Διακηρύσσει ότι με τη διεθνοποίηση της οικονομίας επιβάλλεται η ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις, επιβάλλονται οι πολλές αλλαγές επαγγέλματος των εργαζομένων (ο ΟΟΣΑ προβλέπει 4-5 αλλαγές μέχρι τη συνταξιοδότηση), συνεπώς είναι παράλογο να σπουδάζει ο νέος και να απαιτεί να έχει σταθερή απασχόληση, συνεπώς πρέπει να αποσυνδεθεί το πτυχίο από το επάγγελμα (από τα δικαιώματα στην εργασία θα προσθέταμε εμείς). Φυσικά, μια κοινωνία που καθοδηγείται από την επιδίωξη των μονοπωλίων για υπερκέρδη, μια κυβέρνηση που μόνος της στόχος είναι η εξυπηρέτηση του κεφαλαίου για το μεγαλύτερο ξεζούμισμα των εργαζομένων, είναι γεγονός ότι δεν έχει ανάγκη επιστήμονες υψηλά μορφωμένους, με δικαιώματα, καλά καταρτισμένους από παιδαγωγική άποψη, που θα έχουν σταθερή σχέση με το λειτούργημά τους, δηλαδή τη μόρφωση των νέων γενεών. Μια τέτοια κοινωνία έχει ανάγκη από ανασφαλείς προσωπικότητες, υποταγμένες, ελεγχόμενες (βλ. αξιολόγηση), πραγματικούς ομήρους των κάθε φορά κυβερνήσεων, των εργοδοτών, του μεγάλου κεφαλαίου. Εκεί στοχεύει η αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος και δικαιωμάτων στην εργασία.

Είναι, όμως, πραγματικά εξωφρενικό αυτό που κάνει η κυβέρνηση. Με την πολιτικής της προσπαθεί να ενοχοποιήσει τους καθηγητές, τους φοιτητές, τους νέους. Προσπαθεί να φορτώσει στις πλάτες τους, τις δικές της ευθύνες για τα σημερινά χάλια. Ρωτάμε, ποιος ευθύνεται που ο τελευταίος μαθηματικός στην επετηρίδα θα διοριστεί σε 80 περίπου χρόνια (φυσικά ο πραγματικός χρόνος παραμονής δεν είναι αυτός, αλλά πολύ μικρότερος), ενώ τα κενά είναι τεράστια, ενώ οι μαθητές στοιβάζονται στις αίθουσες, ενώ η παραπαιδεία είναι η επίσημη εκπαίδευση στη χώρα μας; Ποιος ευθύνεται που ο καθηγητής μαθηματικός που διορίστηκε φέτος, αποφοίτησε πριν 14 χρόνια; Ποιος ευθύνεται αν τα πανεπιστήμια δεν προετοιμάζουν σωστά από την παιδαγωγική σκοπιά τους αυριανούς εκπαιδευτικούς; Και τέλος πάντων μόνο σοβαροί δεν μπορούν να θεωρηθούν όσοι μας λένε ότι τα 2 εξάμηνα μετά το πτυχίο, αποσπασμένα από το κύρια επιστημονικό αντικείμενο των σπουδών, θα είναι ικανά να καταρτίσουν από την παιδαγωγική σκοπιά, τους αυριανούς εκπαιδευτικούς. Βασικός στόχος της αποσύνδεσής τους από τις προπτυχιακές σπουδές, είναι η υποβάθμισή τους και ένας ακόμα περιορισμός των αποφοίτων πτυχιούχων που διεκδικούν το δικαίωμα της εργασίας.

Η κυβέρνηση κλείνει πονηρά το μάτι στους σημερινούς φοιτητές, ότι τώρα, τάχα έχουμε περισσότερες πιθανότητες να διοριστούμε. Οι μόνοι που όντως έχουν τέτοιες ελπίδες είναι αυτοί που θα έχουν το ανάλογο "βύσμα", οι οποίοι φυσικά είναι οι τελευταίοι που θα έπρεπε να διοριστούν (αυτοί οι εκπαιδευτικοί, τι θα μάθαιναν άραγε στα παιδιά;). Και όπως και να 'χει το πράγμα, με τους ρυθμούς που γίνονται οι διορισμοί, είναι νομοτέλεια, ότι όλοι όσοι είναι σήμερα στην επετηρίδα των μαθηματικών π. χ. θα διοριστούν σε 85 χρόνια. Ούτε μέρα πιο πριν.

Η κυβέρνηση έχει κάνει καραμέλα τη λέξη αξιοκρατία, ότι με το νέο τρόπο διορισμού θα διδάσκουν πλέον, οι πιο ικανοί. Φυσικά στη χώρα μας, το άκουσμα της λέξης "αξιοκρατία", και ειδικά όταν μιλάει για αυτήν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μόνο γέλια προκαλεί. Δε θα μιλήσουμε για τις κομματικές πελατείες, για την αξιοκρατία του δημόσιου κλπ., γιατί είναι γνωστά. Η κυβέρνηση και η άρχουσα τάξη θέλει αυτοί που θα διαπαιδαγωγήσουν τις νέες ηλικίες να είναι απόλυτα ελεγχόμενοι και υποταγμένοι και πώς να το κάνουμε ο θεσμός της επετηρίδας είναι από αυτή την άποψη ανεξέλεγκτος.

Οσο για την ικανότητα διδασκαλίας, εμείς ρωτάμε την κυβέρνηση και την ΕΕ, γιατί δε φροντίζουν ώστε αυτοί που θα παίρνουν το πτυχίο του εκπαιδευτικού να μπορούν πραγματικά να είναι σε θέση να επιτελέσουν αυτό το λειτούργημα; Με άλλα λόγια, γιατί δε φροντίζει να διαμορφώσει έτσι τις παιδαγωγικές σχολές, ώστε οι φοιτητές να γίνονται σωστοί και ολοκληρωμένοι επιστήμονες στο λειτούργημά τους;

Μια πολιτική που φιλοδοξεί να διαμορφώσει καλά μορφωμένους νέους ανθρώπους, στοχεύοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας, στην καλλιέργεια και την ανάδειξη ταλέντου, πρέπει να βασιστεί σε ένα νέο σχολείο. Ενιαίο και πολυτεχνικό, που από την πρώτη μέρα θα μαθαίνει το παιδί να αγαπάει την εργασία και τη μόρφωση. Ενα σχολείο που θα είναι απαλλαγμένο από ταξικούς φραγμούς και θα φροντίζει ιδιαίτερα για τη μόρφωση των παιδιών της εργατικής τάξης και των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Ενα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα απαιτεί ανάλογου επιστημονικού επιπέδου εκπαιδευτικούς με υψηλή επιστημονική μόρφωση, που θα είναι πρώτα απ' όλα παιδαγωγοί. Απαιτεί τη δημιουργία πραγματικών παιδαγωγικών σχολών που θα διαμορφώνουν αυτούς τους επιστήμονες παιδαγωγούς, για όλο το φάσμα της εκπαίδευσης και των επιστημονικών εξειδικεύσεων. Κάτι τέτοιο όμως παραείναι "σύγχρονο" για την εκσυγχρονιστική κυβέρνηση του κ. Σημίτη, παραείναι "επαναστατικό" για την κυβέρνηση του "αριστερού" Μάαστριχτ, και επιπλέον δεν είναι καθόλου μα καθόλου "ανταγωνιστικό" και "κερδοφόρο". Κάτι τέτοιο απαιτεί την ανατροπή της πολιτικής της ΕΕ και των μονοπωλίων και φυσικά ο κ. πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του ανατριχιάζουν και μόνο με την ιδέα.

Βασίλης ΤΣΟΥΛΑΣ

Μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ

Φοιτητής του Βιολογικού Θεσσαλονίκης - μέλος του ΔΣ

23Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ - "ΟΔΗΓΗΤΗ"
Πρόσωπο με πρόσωπο με τους νέους της μειονότητας

Εκδηλώσεις το Σαββατοκύριακο σε Ξάνθη και Κομοτηνή, με ομιλητή τον γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ, Νίκο Σοφιανό

Τα προβλήματα της νεολαίας της μειονότητας και ιδιαίτερα το πρόβλημα της εκπαίδευσης και των ναρκωτικών που αφορούν το σύνολο της νεολαίας του τόπου, θα αναδείξουν οι οργανώσεις της ΚΝΕ μέσα από τις προφεστιβαλικές εκδηλώσεις που οργανώνουν το Σαββατοκύριακο στην Ξάνθη και την Κομοτηνή.

Οι εκδηλώσεις στόχο έχουν να προκαλέσουν το διάλογο με τους νέους της περιοχής που βιώνουν την εγκατάλειψη στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Το Σάββατο 30 Αυγούστου στον Κένταυρο της Ξάνθης και την Κυριακή στην Κομοτηνή, ο γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ Νίκος Σοφιανός, θα καταθέσει τις θέσεις και τις προτάσεις της ΚΝΕ γύρω από τα δύο σημαντικά ζητήματα, της εκπαίδευσης και των ναρκωτικών.

Το προηγούμενο διάστημα οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στην περιοχή, μέσα από εξορμήσεις και άλλες δραστηριότητες προσέγγισαν τη νεολαία της μειονότητας και συζήτησαν μαζί τους για όσα τους απασχολούν. Το πρόβλημα της μόρφωσης, της ανεργίας, της άθλησης και της ψυχαγωγίας. Η κατάσταση στη μειονοτική εκπαίδευση εξακολουθεί να βρίσκεται σε τέλμα. Η πολύ κακή κτιριακή υποδομή, τα μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, κυρίως στα ορεινά, η κατά 100% απουσία μειονοτικών δασκάλων αποφοίτων Ανώτατης Ακαδημίας, σε συνδυασμό με τα καινούρια νομοθετήματα που προωθεί η κυβέρνηση, αποδεικνύουν πως δε θέλει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μειονοτικής εκπαίδευσης.

Συνεχίζονται οι προφεστιβαλικές

Στο μεταξύ, στην μάχη της ενημέρωσης και της διακίνησης του εισιτηρίου βρίσκονται οι Οργανώσεις της Αθήνας της ΚΝΕ, ενώ οι προετοιμασίες για το κεντρικό τετραήμερο του 23ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - "Οδηγητή", που θα πραγματοποιηθεί στις 18 - 21 Σεπτέμβρη, στην Πανεπιστημιούπολη στα Ιλίσια και με κεντρικό σύνθημα "Εχουμε τα ίδια όνειρα, έχουμε τον ίδιο εχθρό - μαζί στην αντεπίθεση", έχουν μπει στην τελική ευθεία. Στο μεταξύ, συνεχίζονται με μεγάλη επιτυχία οι προφεστιβαλικές εκδηλώσεις σε κάθε γωνιά της χώρας.

Οι εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί γι' αυτή τη βδομάδα είναι οι εξής:

  • Σήμερα:

- Στους Σφακιώτες στη Λευκάδα,με θέμα ο αγώνας κατά των ναρκωτικών.

  • Αύριο, Παρασκευή:

- Στη Λίμνη Ευβοίας με θέμα: "Η νεολαία καταγγέλλει τον ιμπεριαλισμό, παλεύει για τα δικαιώματά της, την ειρήνη, το σοσιαλισμό".

- Στις Θεσπιές Βοιωτίας,με θέμα τα προβλήματα των νέων αγροτών.

- Στο Κερατσίνι,στην πλατεία Λαού,με θέμα το δικαίωμα στη σταθερή δουλιά με δικαιώματα.

- Στο πάρκο της παραλίας Λευκάδας,με θέμα ο αγώνας κατά των ναρκωτικών.

  • Επίσης, από αύριο μέχρι την Κυριακή θα πραγματοποιηθεί στην Τούμπα Θεσσαλονίκης τουρνουά μπάσκετ αφιερωμένο στον αγώνα κατά των ναρκωτικών.
  • Το Σάββατο:

- Στο Ροδοτόπι Ιωαννίνων,με θέμα τα ναρκωτικά.

- Στη Σπάρτη.

- Στους Γόνους Λάρισας.

- Στην παραλία Κορίνθου στη θέση Καλάμια,με θέμα την παιδεία και τα μέτρα Αρσένη. Θα μιλήσει η Ελένη Κατροδαύλη,μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

  • Την Κυριακή:

- Στα Ασπρα Σπίτια Βοιωτίας,με θέμα την ανεργία.

- Στη Βέροια.

- Στο Αίγιο,στο Αθλητικό Γυμνάσιο, τέρμα Μητροπόλεως. Θα μιλήσει ο Ν. Καραθανασόπουλος,γραμματέας της ΝΕ Αχαϊας του ΚΚΕ.

- Στην Τσαριτσάνη Λάρισας.

  • Το Σάββατο και την Κυριακή:

- Στον Αγ. Νικόλαο Κρήτης.

- Στην Καλαμάτα,με ομιλητή τον Δ. Παπαδημητρίου,μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

  • Τη Δευτέρα:

- Στη Νεάπολη Θεσσαλονίκης,με θέμα: "Ειρήνη: Νεανική αντεπίθεση στον ιμπεριαλισμό".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ