ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Σεπτέμβρη 1997
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΣΑΣ!

Συνέχεια από τη σελίδα 1

Ομως, το θράσος τους δεν έχει όρια. Πάντα με το ύφος του κατηγόρου, ακόμα και τώρα, αναζητούν άλλοθι: "Φταίει η κοινή γνώμη", απολογούνται! "Αυτά ζητάει ο τηλεθεατής και ο αναγνώστης", επιτίθενται!

Αυτό κάνουν οι κλασικοί έμποροι. Αφού πρώτα διαμορφώσουν τα καταναλωτικά πρότυπα στα μέτρα τους, αφού πρώτα διδάξουν τους πελάτες τους να τρώνε σκουπίδια, έρχονται να διατυμπανίσουν τη θεωρία ότι "ο πελάτης έχει πάντα δίκιο"! Αφού πρώτα έχουν μετατρέψει τους δέκτες τους και τις εφημερίδες τους σε αρένα, υποδύονται τον εξαπατημένο αυτοκράτορα, που "απλώς προεδρεύει" του μακάβριου θεάματος. Που όταν δίνει εντολή να κατασπαράξουν οι τίγρεις του τα άτυχα θύματα, το κάνει γιατί του το ζητούν οι θεατές... Οι θεατές που αυτός αποχαύνωσε, αυτός αλλοτρίωσε, αυτός μετέτρεψε σε στρατιές είτε παθητικών υπηκόων του, είτε ενεργητικών χουλιγκάνων υπηρετών του.

Αλήθεια, η κοινή γνώμη είναι που έχει μετατρέψει σε αξίωμα - αξίωση των καναλαρχών προς τους υπαλλήλους τους στα ΜΜΕ - το "ορμάτε κι όποιον πάρει ο χάρος"; Είναι η κοινή γνώμη που μοιράζει εκατοντάδες εκατομμύρια για μια "ροζ" ή περίπου "ροζ" φωτογραφία του τάδε ή του δείνα δημόσιου προσώπου; Είναι η κοινή γνώμη που επιδίδεται σε υποκλοπές και χρηματισμούς για να πέσουν στα χέρια της τα "απόκρυφα" εκείνων που τα αφεντικά των ΜΜΕ θέλουν να μετατρέψουν σε αναλώσιμο πρωτοσέλιδο ή να τους βγάλουν από τη μέση; Μήπως τα παραπάνω σημαίνουν ότι δημοσιογράφοι, φωτογράφοι, κλπ. δεν έχουν καμία ευθύνη σε αυτή τη "φλογέρα" της αθλιότητας; Κάθε άλλο. Τους αναλογεί η ευθύνη που αναλογεί στην "τελευταία τρύπα της φλογέρας".

Κάποιοι, παράλληλα, μιλούν για τη "βουλιμία" της κοινής γνώμης, γιατί θέλουν να απεκδυθούν τη δική τους ροπή στον κανιβαλισμό μέσα από τη θεωρία της "συνενοχής" και της "συνευθύνης". Θέλουν να κρύψουν σε ποια κοινωνία "μεγαλουργούν" αυτοί και τα ΜΜΕ που τους ανήκουν. Πρόκειται για την κοινωνία της Συνθήκης του Σένγκεν που επιτρέπει στους χαφιέδες της να μαζεύουν τα "ευαίσθητα δεδομένα" που αφορούν τη ζωή των "υπόπτων". Ποια είναι τα "ευαίσθητα δεδομένα"; Είναι "τα δεδομένα που αφορούν τη φυλετική ή εθνική προέλευση, τα πολιτικά φρονήματα, τις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, τη συμμετοχή σε ένωση, σωματείο και συνδικαλιστική οργάνωση, την υγεία, την κοινωνική πρόνοια και την ερωτική ζωή...". Αυτή είναι η κοινωνία τους.

Ετσι, την ίδια ώρα που νομίζουν ότι αθωώνονται για τα "δολοφονικά" τους ένστικτα, συνεχίζουν το γνώριμο ρόλο τους. Ρόλο πρωτοπόρου "μαχητή" στη σταυροφορία του αποπροσανατολισμού, της διαφήμισης της βλακείας και της αποθέωσης ανόητων προτύπων και τρόπων ζωής. Σε αυτές τις περιπτώσεις τα "πριγκιπικά" ή άλλων τύπων "σινιέ" πρότυπα, έχουν την τιμητική τους.

***

Σε όλη αυτή την ιστορία, οι πρωταγωνιστές της δεν είναι άμοιροι ευθυνών. Οταν ανήκεις στην κατηγορία των πολιτικών που μετατρέπονται σε γλάστρες στις εκπομπές απαξίωσης της πολιτικής, δεν είσαι αμέτοχος στο παιχνίδι εξευτελισμού της πολιτικής. Οταν ανήκεις στην κατηγορία των διαφόρων γνωστών από την ελληνική τηλεόραση κυριών και κυρίων που επιδιώκουν να μετατρέπουν σε θέαμα τη ζωή τους, δεν είσαι άμοιρος ευθυνών όταν έρχεται η ώρα να μετατραπείς σε θύμα και στυμμένη λεμονόκουπα στα χέρια εκείνων που αξιοποίησες για να γίνεις το "πρόσωπο της ημέρας". Οταν αναζητάς στα ΜΜΕ το μέσο για να εξωραϊσεις τον αναχρονιστικό θεσμό της βασιλείας, όταν αργότερα επιλέγεις τον ίδιο δρόμο για να λανσάρεις το προσωπικό σου "ίματζ", τότε δεν αποκλείεται να μετατραπείς σε όμηρο στα χέρια τους. Γιατί όταν παίζεις με τα λιοντάρια, όταν τα ταϊζεις, τίποτα δε σε διαβεβαιώνει ότι δε θα σε φάνε στο τέλος. Αλλωστε, όλα αυτά τα φαινόμενα και τα πρόσωπα που παίζουν το ρόλο τους - δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία - είναι προϊόντα ενός σάπιου και απάνθρωπου εκμεταλλευτικού συστήματος. Και αυτό είναι τελικά το ζητούμενο. Να απαλλαγούμε από το βασίλειο της ζούγκλας που έχουν εγκαθιδρύσει οι μεγαλοσχήμονες του Τύπου και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι του κεφαλαίου.

Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Κάποιοι, παράλληλα, μιλούν για τη "βουλιμία" της κοινής γνώμης, γιατί θέλουν να απεκδυθούν τη δική τους ροπή στον κανιβαλισμό μέσα από τη θεωρία της "συνενοχής" και της "συνευθύνης". Θέλουν να κρύψουν σε ποια κοινωνία "μεγαλουργούν" αυτοί και τα ΜΜΕ που τους ανήκουν. Πρόκειται για την κοινωνία της Συνθήκης του Σένγκεν που επιτρέπει στους χαφιέδες της να μαζεύουν τα "ευαίσθητα δεδομένα" που αφορούν τη ζωή των "υπόπτων"

ΤΟΥ ΤΙΜΟΥ ΧΑΤΖΗΛΑΓΟΥ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΟΥΜΑΡΑΔΑΙΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΤΗΣ ΤΕΔΚ ΣΑΜΟΥ
Να μιλήσουμε πρώτα για ανάπτυξη

- Ποια είναι τα μηνύματα που φτάνουν από τους Σαμιώτες απέναντι στα κυβερνητικά σχέδια καταργήσεων των κοινοτήτων; Ποια είναι η στάση που κρατούν οι αιρετοί του νησιού;

- Ο Σαμιώτης δεν πιστεύει ότι το διοικητικό μέτρο των αναγκαστικών συνενώσεων θα φέρει κάτι θετικό για τον τόπο του. Ο λαός της Σάμου, στη συντριπτική του πλειοψηφία, είναι όχι απλά δύσπιστος από ένστικτο στο μέτρο αυτό, αλλά αρνητικός. Αυτό μαρτυρούν, άλλωστε, τα ψηφίσματα των λαϊκών συνελεύσεων των κατοίκων που δηλώνουν το κατηγορηματικό τους "όχι" στα κυβερνητικά σχέδια. Την ίδια στάση κρατά και η πλειοψηφία των αιρετών, καθώς το 90% περίπου των αποφάσεων Δημοτικών και Κοινοτικών Συμβουλίων του νομού έχουν ταχθεί κατά των αναγκαστικών συνενώσεων. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, την πίεση, δηλαδή, του κόσμου και των αιρετών, ακόμα και η Τοπική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων αναγκάστηκε να συνεδριάσει, κατ' αρχάς (μόλις την προηγούμενη Παρασκευή) και να πάρει απόφαση κατά των αναγκαστικών συνενώσεων.

- Θεωρείτε πως η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου θα φέρει κάποια ανάπτυξη της υπαίθρου, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση; Ποιες είναι οι ανάγκες του νησιού της Σάμου σήμερα, τι χρειάζεται για να περάσει σετροχιά ανάπτυξης; Το εγγυώνται αυτό οι αναγκαστικές συνενώσεις;

- Η Σάμος, τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα στον γεωργικό τομέα και τον τουρισμό, ενώ αναπτύσσεταιέντονο κύμα αστυφιλίας. Το νησί μας, και γενικά η περιφέρεια, έχει ανάγκη από αναπτυξιακό στόχο, δηλαδή επενδύσεις και έργα υποδομής που θα συνοδεύουν την παραγωγική δραστηριότητα. Το συγκεκριμένο μέτρο των αναγκαστικών συνενώσεων, όχι μόνο δεν εγγυάται την ανάπτυξη, αλλά, αντίθετα, θα φέρει την ερήμωση της περιφέρειας, με την κατάργηση των κοινοτήτων και την ενσωμάτωσή τους σε μεγάλους δήμους, οι οποίοι θα λειτουργούν σαν μάνατζερ, ενώ οι τεχνοκράτες θα αποφασίζουν για την κατανομή των χρημάτων και βέβαια όχι προς όφελος των κοινοτήτων και των κατοίκων γενικότερα. Πρέπει πρώτα να μιλήσουμε για ανάπτυξη του νησιού και μετά για συνενώσεις με συναίνεση και όχι καταναγκαστικά. Ακόμα, πρέπει να σημειώσουμε πως οι κοινότητες δεν έχουν στηριχτεί από την κεντρική εξουσία. Η κεντρική διοίκηση χρησιμοποιεί τη δυσχερή οικονομική κατάσταση, στην οποία έχει οδηγήσει η ίδια τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας, για να επιχειρηματολογήσει υπέρ της "αναγκαιότητας" εφαρμογής του "Ι. Καποδίστρια".

- Πώς θα αντιδράσει ο λαός και οι αιρετοί της Σάμου στην επικείμενη κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, με δεδομένη την άρνησή τους στα κυβερνητικά σχέδια;

- Ηδη έχει συσταθεί Επιτροπή Πρωτοβουλίας κατά των αναγκαστικών συνενώσεων, με στόχο το συντονισμό της δράσης των αιρετών και των κατοίκων, που έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στα σχέδια της κυβέρνησης. Ταυτόχρονα, είμαστε σε επαφή με την Πανελλήνια Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, καθώς συνειδητοποιούμε την ανάγκη να συντονίσουμε σε πανελλήνιο επίπεδο τη δράση μας, για να μην περάσει το νομοσχέδιο που προβλέπει την κατάργηση των κοινοτήτων. Πρέπει, στο σημείο αυτό, να καταγγείλουμε ότι ο κόσμος δεν είχε καμία ενημέρωση από τα όργανα - ΤΕΔΚ και διορισμένη επιτροπή συνενώσεων - που μετείχαν στο "διάλογο" του προγράμματος "Ι. Καποδίστριας", φοβούμενα ακριβώς αυτή την αντίδραση των Σαμιωτών.

Χ. Δ.

ΣΕ ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ περιορισμό έθεσε η αλγερινή κυβέρνηση, με χτεσινή της απόφαση, έναν από τους ιδρυτές και ηγέτες του Μετώπου Ισλαμικής Σωτηρίας, τον Αμπασί Μαντανί. Η απόφαση λήφθηκε μία ημέρα μετά τη δημοσιοποίηση επιστολής του Μαντανί προς τα Ηνωμένα Εθνη, στην οποία αναφερόταν στην αναγκαιότητα άμεσης έναρξης "σοβαρού διαλόγου" για τον τερματισμό της αιματοχυσίας (σελίδα 7).

Η ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ των κινητοποιήσεων των εργαζομένων του κλάδου είναι το θέμα που θα απασχολήσει την αυριανή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας Επισιτισμού - Τουρισμού,στην οποία θα συζητηθούν και οι εξοργιστικές απαντήσεις που πήρε αντιπροσωπεία συνδικαλιστών από τον υπουργό Εργασίας Μ. Παπαϊωάννου,κατά τη διάρκεια πανελλαδικής κινητοποίησης των εργαζομένων σελίδα 9).

Η ΣΑΛΑΜΙΝΑ απέχει δέκα λεπτά - με το καραβάκι - από το Πέραμα. Είναι, δηλαδή, "δύο βήματα" από τον Πειραιά. Κι όμως, στην ουσία είναι αποκομμένη από το λεκανοπέδιο Αττικής. Οι κάτοικοί της αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα εξαιτίας της έλλειψης ολοκληρωμένου αναπτυξιακού σχεδιασμού. Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι ότι το 1/3 των κατοίκων, αυτοί της Κοινότητας Αιαντείου, ακόμα και σήμερα παίρνουν νερό από τους νερουλάδες (σελίδα 11).

ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ βρίσκονται οι αγρότες δεκάδων χωριών στους νομούς Ξάνθης και Ροδόπης, μετά τις μεγάλες καταστροφές που προκάλεσε στις καλλιέργειες η σφοδρή χαλαζόπτωση της περασμένης Δευτέρας. Το χαλάζι κατέστρεψε περισσότερα από 20.000 στρέμματα στους δύο νομούς (σελίδα 18).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ