ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 5 Σεπτέμβρη 1997
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ
Συνέχιση της ομηρίας;

Σήμερα συζήτηση στο Υπουργικό Συμβούλιο, ενώ τα σενάρια που κυκλοφορούν κάθε άλλο παρά για ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος προϊδεάζουν

Το μέγα ζήτημα της νομιμοποίησης των αλλοδαπών που βρίσκονται στη χώρα μας, με την προώθηση ή μη των σχεδίων Προεδρικών Διαταγμάτων που έχει ετοιμάσει ειδική επιτροπή, θα είναι ένα απ' τα θέματα που πρόκειται να απασχολήσουν σήμερα το Υπουργικό Συμβούλιο. Τα διάφορα σενάρια που "παίζονται", αλλά και η όλη στάση της κυβέρνησης μέχρι τώρα, δείχνει ότι δεν είναι διατεθειμένη να ανοίξει δρόμους για την ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος.

Εκείνο που φαίνεται να προκρίνει, είναι η προώθηση του ενός Προεδρικού Διατάγματος, που προβλέπει τη χορήγηση κάρτας παραμονής περιορισμένης χρονικής διάρκειας που τυπικά αφορά το σύνολο των ξένων εργατών, αλλά για την οποία είναι απαραίτητες μια σειρά προϋποθέσεις, όπως η κατάθεση απ' τον αλλοδαπό βιβλιαρίου ασφάλισης σε δημόσιο ασφαλιστικό φορέα!

"Πετυχαίνει" έτσι και να ακυρώσει, στην πράξη, την όποια αποτελεσματικότητα του Προεδρικού Διατάγματος, αφήνοντας απέξω τη συντριπτική πλειοψηφία των αλλοδαπών, αλλά και να εμφανιστεί ότι δίνει "λύσεις", ιδιαίτερα, ενόψει της ΔΕΘ, αλλά και μετά τη θύελλα αντιδράσεων που ξεσήκωσε η προηγούμενη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου με την οποία εξαιρούνταν της νομιμοποίησης οι αλλοδαποί από όμορες χώρες.

Βέβαια είναι αρκετά πιθανό να μην προχωρήσει και πάλι τίποτα ή να αποφασίσει την επίλυση του ζητήματος μέσα από τη διαμόρφωση σχετικού νόμου, παραπέμποντάς το και πάλι στο αόριστο μέλλον. Ηδη έχουν περάσει πέντε μήνες απ' την ολοκλήρωση των σχεδίων ΠΔ απ' την αρμόδια επιτροπή, ωστόσο τίποτα δεν έχει προχωρήσει ακόμα.

Να σημειώσουμε ότι στα σχέδια ΠΔ προβλέπεται διαδικασία νομιμοποίησης σε δυο φάσεις. Το πρώτο αφορά τις διαδικασίες καταγραφής και έκδοσης κάρτας προσωρινής άδειας παραμονής αλλοδαπών.Το δεύτερο αφορά τη χορήγηση κάρτας παραμονής περιορισμένης χρονικής διάρκειας.Η διαδικασία αυτή, έδινε στους αλλοδαπούς τη δυνατότητα να αποκτήσουν την προσωρινή κάρτα και στα πλαίσια της νομιμότητας που θα τους πρόσφερε να μπορούν να αναζητήσουν εργασία διεκδικώντας ασφάλιση, μεροκάματο κλπ.

Η ΓΣΕΕ και τα συνδικάτα έχουν προβάλει ενστάσεις σε ορισμένα ζητήματα που δεν αντιμετωπίζουν τα σχέδια των ΠΔ. Αυτές έχουν να κάνουν με το ότι εξαιρούνται οι αλλοδαποί ναυτικοί. Με το ότι έχει τη δυνατότητα η κυβέρνηση να αναστείλει για κάποιους την άδεια παραμονής για λόγους... γενικότερου δημόσιου συμφέροντος! Επίσης το ότι η κυβέρνηση δε χτυπά στη ρίζα τη "μαύρη" εργασία, καθώς ουσιαστικά σε τέτοιες περιπτώσεις - με βάση τον νόμο 1975/91 - τιμωρείται πιο βάναυσα ο αλλοδαπός - "θύμα" και όχι ο εργοδότης που παρανομεί.

Σχολιάζοντας τη στάση της κυβέρνησης σε αυτό το "ακανθώδες" πρόβλημα, η Ζωή Σώκου,μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ, θα επισημάνει: "Το καθεστώς ομηρίας εκατοντάδων χιλιάδων μεταναστών και η συνέχιση της "μαύρης" και παράνομης εργασίας, διευκολύνει ορισμένους και πρέπει να συνεχιστεί. Οσο λιγότεροι νομιμοποιηθούν, τόσο καλύτερα για τα πολιτικά "παιχνίδια" που θέλει να παίζει η κυβέρνηση. Ακόμα καλύτερα, "παράδεισος" για τους εργοδότες, αφού θα συνεχίζουν απτόητοι την αισχρή εκμετάλλευση αλλοδαπών και Ελλήνων εργαζομένων, πατώντας στην αγωνία της απέλασης για τους πρώτους, στο τέρας της ανεργίας - που οι ίδιοι δημιούργησαν - για τους Ελληνες".

Συνεχίζοντας θα τονίσει: "Η κυβέρνηση θα φέρει μεγάλη ευθύνη, αν θα επικρατήσουν τελικά τα σενάρια που "κυκλοφορούν", κάνοντας ακόμα χειρότερη την κατάσταση. Τα συνδικάτα είναι απαραίτητο να πάρουν αυτή την υπόθεση στα χέρια τους. Είναι ένας αγώνας που υπερασπίζεται με τον καλύτερο τρόπο και τα δικαιώματα των Ελλήνων εργαζομένων".

ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
"Λάθος στόχο χτυπά η ΠΝΟ"

Την ανάγκη να αναπτυχθεί πλατύ αγωνιστικό μέτωπο ενάντια στην απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών, τονίζουν τα δυο σωματεία

Την έντονη αντίθεσή τους με το περιεχόμενο της ανακοίνωσης που εξέδωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία,μετά τη συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία της με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας για την απελευθέρωση της ακτοπλοϊας και τις συνέπειές της, εκφράζουν με κοινή τους ανακοίνωση η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής"Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".

Στην ανακοίνωσή τους τα δυο σωματεία τονίζουν ότι πέρασαν περισσότερα από δέκα χρόνια από τότε που τέθηκε το πρόβλημα της απελευθέρωσης της ακτοπλοϊας και πέντε χρόνια από την έκδοση του κανονισμού 3577/92, στη διάρκεια των οποίων η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ αρνήθηκε να πάρει τα αναγκαία μέτρα για την οργάνωση μαζικού αγωνιστικού κινήματος για υπεράσπιση του καμποτάζ και την αντιμετώπιση της καταστροφικής πολιτικής που το καταργεί.

"Ακόμα και σήμερα - τονίζεται - που η πρόσφατη έκθεση της Κομισιόν στο Συμβούλιο Υπουργών δεν επιτρέπει καμία αυταπάτη για τους στόχους των κυρίαρχων οικονομικών και πολιτικών δυνάμεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τις συνέπειες της επέλασης των πολυεθνικών εταιριών στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ χτυπά λάθος στόχο.Για την αντιμετώπιση του προβλήματος προσφεύγει, μέσω του χρεοκοπημένου "κοινωνικού εταιρισμού", στις δυνάμεις που το προκάλεσαν και το διαιώνισαν. Τα πράγματα πρέπει να ειπωθούν με το όνομά τους".

Τα δυο σωματεία σημειώνουν, επίσης, ότι οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και όλες οι δυνάμεις που υποκλίνονται στις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, επικρότησαν και επικροτούν την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών και έχουν τεράστιες ευθύνες. Εφοπλιστικοί παράγοντες που τώρα, τάχα έκπληκτοι, "σηκώνουν τα χέρια ψηλά", εκθείαζαν μέχρι πρότινος την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών.

Εάν διέθεταν - τονίζουν επίσης τα δυο σωματεία - τη στοιχειώδη πολιτική βούληση και αναλογίζονταν τις αρνητικές συνέπειες της απελευθέρωσης, ευθύς εξαρχής θα έπρεπε να είχαν προβάλει "βέτο", να υπερασπίζονταν τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, να αντιπάλευαν τον κανονισμό 3577/92 και να είχαν άμεσα καταγγείλει την έκθεση της Κομισιόν.

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι η πάλη, για την ανατροπή του περιεχόμενου της έκθεσης της Κομισιόν προς το Συμβούλιο Υπουργών και ιδιαίτερα τις κατευθύνσεις που εισηγούνται την εφαρμογή της νομοθεσίας του κράτους νηολόγησης του πλοίου και όχι του κράτους υποδοχής, καθώς επίσης και η εκχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των ενδομεταφορών σε πλοία που ανήκουν σε "θυγατρικά" - δεύτερα νηολόγια (ευκαιρίας), επιβάλλεται να οργανωθεί στα πλαίσια της καταδίκης της γενικότερης Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής και της κατάργησης του κανονισμού 3577/92. "Το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα - τονίζουν τέλος - έχει καθήκον να πρωτοστατήσει και να συντονίσει τις προσπάθειές του με το υπόλοιπο εργατικό και μαζικό κίνημα και τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε να οργανωθεί πλατύ αγωνιστικό μέτωπο ενάντια στην απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών".

Εμπαίζονται οι εργαζόμενοι στον τουρισμό

"Εμπαιγμός" χαρακτηρίζεται από την Ομοσπονδία Επισιτισμού - Τουρισμού η απάντηση του υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων στο αίτημά της για την καταβολή του εφάπαξ σε όσους εργαζόμενους συμπληρώνουν 20ετία στο επάγγελμα, χωρίς την προϋπόθεση απόλυσης και αποχώρησης από την εργασία.

Ο υφυπουργός Ν. Φαρμάκης,με έγγραφό του προς την Ομοσπονδία, ζητάει την κατάθεση των εξής στοιχείων: α Πόσοι ασφαλισμένοι στο ΤΑΞΥ έχουν συμπληρώσει 20ετία ασφάλισης και πόσοι πρόκειται να τη συμπληρώσουν έως το τέλος του '97. β Από ποιο έως ποιο έτος κυμαίνεται η ηλικία τους. γ Πόσοι ασφαλισμένοι πήραν εφάπαξ την τελευταία τριετία και σε τι ποσά ανήλθε η επιβάρυνση για κάθε έτος χωριστά. δ Οποιαδήποτε άλλα στοιχεία ζητηθούν από την αρμόδια διεύθυνση.

Ωστόσο, οι συνδικαλιστές καταγγέλλουν ότι είναι αδύνατη η συγκέντρωση αυτών των στοιχείων - κάτι που ομολόγησε και η διευθύντρια του ΤΑΞΥ - από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ταμείου. Επίσης, οι συνδικαλιστές σημειώνουν ότι το ΤΑΞΥ είναι ένα εύρωστο οικονομικά ταμείο, το οποίο ουδέποτε χρηματοδοτήθηκε από το κράτος ή από κοινωνικούς πόρους.

Η άγνοια όμως που δηλώνει το υπουργείο σε βασικά ζητήματα, σε καμία περίπτωση δε συμβαδίζει με τις δηλώσεις του υπουργού για τη σωτηρία του ΤΑΞΥ, στο όνομα μάλιστα της οποίας προωθεί την εφαρμογή διάταξης του αντιασφαλιστικού νόμου 2084/92 που από 1/1/98 καταργεί τη χορήγηση του εφάπαξ στην 20ετία.

Χτες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην Ομοσπονδία στην οποία συμμετείχε η συντριπτική πλειοψηφία των σωματείων του κλάδου της Αθήνας, προκειμένου να συζητήσουν για την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής για 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 16 Σεπτέμβρη. Οι απόψεις που κυριάρχησαν όχι μόνο συμφώνησαν με την απόφαση αυτή, αλλά πρότειναν κι άλλες κινητοποιήσεις στο διάστημα που μεσολαβεί ως τις 16/9 και κορύφωσή τους στις αρχές του Οκτώβρη με συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια της έκθεσης PHILOXENIA. Για την καλύτερη επιτυχία της απεργίας αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν περιοδείες σε τουριστικές περιοχές και εξορμήσεις σε χώρους δουλιάς με ενημερωτικό υλικό.

Να σημειώσουμε ότι στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής προχτές, τέθηκε και το θέμα των επιδομάτων ανεργίας και η πρόθεση της κυβέρνησης για κατάργησή τους. Ομόφωνα η Εκτελεστική Επιτροπήαποφάσισε να μη δεχτεί σε καμία περίπτωση κατάργηση των επιδομάτων. Μάλιστα, την ερχόμενη βδομάδα θα συνεδριάσει εκ νέου, προκειμένου να διαμορφώσει με σαφήνεια τις προτάσεις της τις οποίες και θα καταθέσει στον υπουργό Εργασίας.

Σε νομιμοποίηση-μαιμού φαίνεται να προσανατολίζεται η κυβέρνηση

Σε νομιμοποίηση - μαϊμού φαίνεται να προσανατολίζεται η κυβέρνηση

Αναφορά

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος και Ν. Γκατζής κατέθεσαν στη Βουλή προς τους αρμόδιους υπουργούς αναφορά του Εργατικού Κέντρου Νομού Φωκίδας,με την οποία ζητά και πάλι την ένταξη της Φωκίδας στις φθίνουσες περιοχές και την κήρυξή της σε "θύλακα ανεργίας".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ