ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 5 Σεπτέμβρη 1997
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΤΕ
Αυξήσεις - πρόκληση σε 200 διευθυντικά στελέχη!

Με απόφαση του ΔΣ αυξάνεται ο μηνιαίος μισθός τους κατά 100.000 δραχμές και πλέον

Εναν ολόκληρο μισθό ενός χαμηλοσυνταξιούχου του ΙΚΑ παίρνουν ως αύξηση στον τακτικό μισθό τους, από την πρώτη Αυγούστου, 200 περίπου διευθυντικά στελέχη του ΟΤΕ. Τη στιγμή μάλιστα που για τους υπόλοιπους εργαζόμενους του Οργανισμού εφαρμόζεται πολιτική μισθών αυστηρής λιτότητας, με "αυξήσεις" της τάξης του 3,5% για τη φετινή χρονιά και μεθοδικά προετοιμάζεται ακόμα και η ανατροπή του θεσμού των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.

Με μια προκλητική απόφαση σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας των εργαζομένων στον ΟΤΕ, η Διοίκησή του, στην τελευταία της συνεδρίαση, προχώρησε στη χορήγηση επιδόματος 75.000 το μήνα στο ανώτατο προσωπικό, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στις τακτικές αποδοχές. Ετσι η πραγματική αύξηση του μηνιαίου μισθού τους, θα ξεπεράσει τις 100.000 δραχμές, αφού το επίδομα θα παίρνεται υπόψη στον υπολογισμό της ΑΤΑ, του οικογενειακού επιδόματος, των δώρων και του επιδόματος της κανονικής άδειας.

Το χειρότερο είναι πως η μονομερής αυτή απόφαση της Διοίκησης (όπως τη χαρακτηρίζει η ΟΜΕ-ΟΤΕ), θίγει κατά βάση το ΤΑΠ-ΟΤΕ, γιατί το επίδομα θα υπολογιστεί και στη σύνταξη όσων το λαμβάνουν, από τη στιγμή που συμπεριλαμβάνεται στον τακτικό μισθό. Πρόκειται ουσιαστικά για μια συνταξιοδοτική ρύθμιση υπέρ μιας συγκεκριμένης κατηγορίας στελεχών, σε βάρος της μεγάλης πλειοψηφίας των εργαζομένων και συνταξιούχων του Οργανισμού.

Ετσι δικαιούχοι του, χωρίς να έχουν δώσει τις ανάλογες εισφορές στο ΤΑΠ-ΟΤΕ, θα πάρουν υψηλότερη σύνταξη αφαιρώντας από το ταμείο πόρους που δεν τους δικαιούνται. Οπως επισήμαναν συνδικαλιστικά στελέχη, το επίδομα θα υπολογίζεται στη σύνταξη ακόμα και αν, κάποιο στέλεχος, καταλάβει θέση ευθύνης και τύχει του επιδόματος ένα μόλις μήνα πριν τη συνταξιοδότησή του... Σχολίαζαν μάλιστα ότι υπάρχει ο κίνδυνος - και παρά τις προϋποθέσεις που έχει θέσει η Διοίκηση - το δικαίωμα στο συγκεκριμένο επίδομα να επεκταθεί και στο υπόλοιπο ανώτατο προσωπικό, αφού με το επιχείρημα πως είναι μέρος του τακτικού μισθού, θα το διεκδικήσουν δικαστικά και αυτοί, και είναι πολύ πιθανόν να το κατοχυρώσουν.

Αν και η Διοίκηση του ΟΤΕ, επικαλείται μισθολογικό πρόβλημα των ανώτατων στελεχών, και επιχειρηματολογεί συγκρίνοντας τις αμοιβές στελεχών της ίδιας βαθμίδας σε άλλες ΔΕΚΟ, ο Παναγιώτης Τσουκαλάς στέλεχος της ΕΣΚ-ΟΤΕ υπογράμμιζε ότι: Τα στελέχη αυτά λαμβάνουν επίδομα ευθύνης θέσεως 215.000 δραχμών πέραν του τακτικού μισθού τους. Αποτελεί πρόκληση για τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων που πήραν "αύξηση" 3,5% το 1997, κάποια στελέχη, εκτός απ' αυτή, να λαμβάνουν αυξήσεις σε ποσοστό που ξεπερνά το 15%. Πρόκειται για μονομερή απόφαση της Διοίκησης, που δεν εντάσσεται στα πλαίσια της ΣΣΕ, αλλά αποβλέπει στην ενίσχυση του ρόλου των διευθυντικών στελεχών και στο διαχωρισμό τους, και μισθολογικά, από την εξέλιξη των υπόλοιπων εργαζομένων. Τέλος, καλεί την ΟΜΕ-ΟΤΕ να αντιδράσει στην απαράδεκτη απόφαση και να μην περιοριστεί σε μια απλή διαμαρτυρία.

ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
Δικαστική εμπλοκή για τις μελέτες

Κι όμως ο Κ. Λαλιώτης θριαμβολογεί και υπόσχεται γρήγορη υλοποίηση του μεγάλου έργου, εξαγγέλλοντας νέο "πακέτο" μελετών!

Εμπλοκή σημειώνεται στην κατάρτιση του Εθνικού Κτηματολογίου, καθώς προχτές το Πρωτοδικείο Αθηνών απαγόρευσε την υπογραφή των συμβάσεων για την κατάρτιση των 54 μελετών που αποτελούσαν τη δεύτερη ομάδα του πιλοτικού προγράμματος για την υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου. Στα δικαστήρια προσέφυγαν αρκετά μελετητικά γραφεία της χώρας τα οποία αποκλείστηκαν παράνομα από το ΥΠΕΧΩΔΕ και την εταιρία "Κτηματολόγιο ΑΕ".

Οπως είναι γνωστό, οι μελέτες τόσο του πρώτου πιλοτικού προγράμματος, όσο και του δεύτερου ανατέθηκαν απευθείας σε ορισμένα μελετητικά γραφεία, προφανώς με ρουσφετολογικά κριτήρια. Οπως μάλιστα τόνιζαν εκπρόσωποι των Γραφείων που αποκλείστηκαν, η μεθόδευση αυτή είναι αυθαίρετη και κατά παράβαση του νόμου 716, που αφορά την ανάθεση των μελετών. Οι ίδιοι επισήμαιναν στο "Ρ" ότι οι συνθήκες αυτές του αποκλεισμού τους δημιουργήθηκαν έντεχνα, τη στιγμή που οι τοπογράφοι της χώρας είναι λίγοι και όλοι δε φτάνουν για το συνολικό έργο της κατάρτισης του Κτηματολογίου. "Ο μόνος λόγος που μπορεί να εξηγήσει τις μεθοδεύσεις αυτές - πρόσθεταν - είναι το ότι επιδιώκεται η μονοπώληση του έργου από λίγους και εκλεκτούς, ενώ οι υπόλοιποι θα αναγκαστούν να δουλέψουν μόνο ως υπεργολάβοι".

Πάντως το Πρωτοδικείο φαίνεται πως δέχτηκε τα επιχειρήματα των αποκλεισθέντων αυτών και την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που υπέβαλαν και απαγόρευσε την υπογραφή των συμβάσεων για τις 54 μελέτες μέχρι τις 15 Σεπτέμβρη, όπου το θέμα θα εξεταστεί σε τακτική δικάσιμο.

Ενα είναι, πάντως, το σίγουρο: ότι οι μεθοδεύσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ και της "Κτηματολόγιο ΑΕ" φέρνουν ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση στην υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου.

Κι ο υπουργός θριαμβολογεί!

Και ενώ συμβαίνουν αυτά ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ με χτεσινή ανακοίνωσή του... θριαμβολογεί για την υλοποίηση του έργου και εξαγγέλλει "την έναρξη του Βασικού Προγράμματος με την προκήρυξη νέων μελετών για 236 Δήμους και Κοινότητες που βρίσκονται σε 40 νομούς της χώρας"!

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος αυτού ανέρχεται στο ποσόν των 25 δισ. δρχ. και αφορά εκτάσεις 5,2 εκατομ. στρεμμάτων.

Το μόνο βέβαια που δε διευκρινίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ είναι αν και οι μελέτες αυτές θα ανατεθούν με τον ίδιο ρουσφετολογικό και αυθαίρετο τρόπο...

Οι υποψήφιοι δήμοι και κοινότητες είναι:

Ανατολική Μακεδονία - Θράκη: Καβάλας, Αγιάσματος, Νέας Καρυάς, Πηγών, Εύλαλου, Αιγείρου.

Κεντρική Μακεδονία: Σερρών, Θέρμης, Βέροιας, Εδεσσας, Αγίου Πέτρου, Ασπροχωρίου, Ευρώπου, Μεσιάς, Πολυπέτρου, Ρυζιών, Ασβεστοχωρίου, Εξοχής, Χορτιάτη, Νέας Ραιδεστού, Ταγαράδων, Αγίας Τριάδας, Νέων Επιβατών, Νέου Ρυσίου, Περαίας, Πλαγιαρίου, Βασιλικών, Αγίας Βαρβάρας, Παλατιτσιών, Τριποτάμου, Βεργίνης, Αγρα, Φλαμουριάς, Μεσημεριού, Πλατάνης, Ριζαρίου, Αγίου Νικολάου, Νικήτα, Σπάρτης.

Δυτική Μακεδονία: Αργους Ορεστικού, Καστοριάς, Γρεβενών, Αγίου Χριστόφορου, Ολυμπιάδας, Περδίκκα, Αμπελοκήπων Δισπηλίου, Λεύκης, Μαυροχωρίου, Μεσοποταμιάς, Πολυκάρπης, Φιλώτα Βαλτονερών, Αγίου Αχιλλείου, Αντάρτικου, Λαιμού, Φελλίου, Καρπερού.

Ηπειρος: Αρταίων, Ιωαννίνων, Κάμπης, Παντανάσσης, Βλαχέρνης, Πέτα, Ανατολής, Κατσικά, Σταυρακίου.

Θεσσαλία: Τρικάλων, Τυρνάβου, Αμπελώνος, Αγίας Τριάδος, Καλογριανών, Παλαιοχωρίου, Φαλάνης, Γιαννούλης, Αργυροπουλείου.

Ιόνια Νησιά: Κερκυραίων, Αργοστολίου, Ληξουρίου, Αλεπούς, Καναλιού, Κάτω Κορακιανάς, Δαυγάτων, Διλινάτων, Φαρακλάτων, Φαρσών, Κουρουκλάτων, Κουβαλάτων, Σουλλάτων, Θηναίας.

Δυτική Ελλάδα: Δήμος Πατρέων, κοινότητες Αγγελοκάστρου, Αγίου Ηλία, Χρυσοβεργίου, Ελληνικών, Γουριάς, Λυσιμάχειας, Μάστρου, Νεοχωρίου, Στάμνας.Στερεά Ελλάδα: Καρπενησίου, Αμφίσσης, Ιτέας, Χαλκιδέων, Βασιλικού, Αταλάντης, Αγίου Ανδρέου, Ανιάδας, Κλαυσίου, Κορυσχάδων, Μεγάλου Χωριού, Μουζίλου, Αγίου Γεωργίου, Αγίου Κωνσταντίνου, Χρυσού, Κίρρας, Σερνικακίου, Αγίου Νικολάου, Δροσιάς, Μύτικα, Κάστρου και Λουτσίου, Αγίου Κωνσταντίνου, Αρκίτσας, Κυπαρισσίου, Λιβανάτων, Προσκύνα, Τραγάνας.

Αττική: Ρέντη, Δραπετσώνας, Κερατσινίου, Κορυδαλλού, Νίκαιας, Περάματος, Αμαρουσίου, Φιλοθέης, Χολαργού, Μελισσίων, Νέου Ψυχικού, Αμπελακίων, Αιαντείου, Νέας Περάμου, Σαλαμίνος, Σεληνίων, Αρτέμιδος, Γλυκών Νερών, Παιανίας, Σπάτων.

Πελοπόννησος: Καλαμάτας, Μεσσήνης, Νεραντζής, Γυθείου, Σκάλας, οι κοινότητες Κεφαλαρίου, Κιβερίου, Κουτσοποδίου, Μύλων, Νέας Κίου, Σκαφιδακίου, Αντικαλάμου, Ασπροχώματος, Λαίικων, Σπερχογείας, Θουρίας, Ασσου, Κάτω Ασσου, Κοκκωνίου, Λεχαίου, Περιγιαλίου, Βοχαϊκού, Βραχατίου, Ζευγολατιού, Λαγιού, Στεφανιάς.

Βόρειο Αιγαίο: Ανεμώνα, Ιωνίας, Καμποχώρων, Μαστιχοχωρίων, Μυτιλήνης, Πυθαγορείου, Σαμίων, Νεοχωρίου, Θυμιανών, Αγίας Μαρίνης, Αλυφαντών, Κάτω Τριτούς, Λουτρών, Μεσαγρού, Μοριάς, Παλαιοκήπου, Παναγιούδας, Παππαδού, Περάματος, Πλακαδού, Ταξιαρχών, Χώρας, Κοκκαρίου, Κουμαραδαίων, Μαυρατζαίων, Μύλων, Μυτιληνίων, Παγώνδου, Παλαιοκάστρου, Βαθέος.

Νότιο Αιγαίο: Ανω Σύρου, Ερμουπόλεως, Απολλωνίας, Αρτέμωνος, Χρουσών, Φοίνικος, Γαλησσά, Μάννα, Παγού, Ποσειδωνίας, Βάρης.

Κρήτη: Επισκοπής, Χανίων, Μουρνιών, Νέας Κυδωνίας, Σούδας, Ηρακλείου, Αργυρουπόλεως, Ατσιποπούλου, Χρομοναστηρίου, Γερανίου, Μαρούλα, Πρασιών, Πρινέ, Ρουσσοσπιτιού, Κουνουπιδιανών, Νεροκούρου, Περιβολιών.

Δασοκτόνα "κόλπα" Τζουμάκα

"Δασοκτόνες" οδηγίες προς τις δασικές αρχές δίνει ο υπουργός Γεωργίας Στ. Τζουμάκας, με απόφασή του σχετικά με θέματα χαρακτηρισμού των δασικών εκτάσεων και με την οποία όπως αναφέρει, "γίνεται εναρμόνιση με τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) ".

Μόνο όμως που η απόφασή του, στο όνομα της επίλυσης διάφορων διαδικαστικών θεμάτων, περιλαμβάνει μια σειρά από "πονηρές" και "φωτογραφικές" διατάξεις. Με βάση τα όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση του υπουργείου και τη σχετική εγκύκλιο, φαίνεται ότι ο Στ. Τζουμάκας με τη δικαιολογία των αποφάσεων του ΣτΕ, καταργεί στην πράξη κρίσιμα άρθρα του νόμου 998/79 και περνάει καταστροφικές διατάξεις που περιλαμβάνονται στο "δασοκτόνο νομοσχέδιο", το οποίο όπως έχει δηλώσει κατ' επανάληψη, θα προωθηθεί στη Βουλή. Επειδή όμως όλα δείχνουν ότι το νομοσχέδιο αυτό θα κριθεί αντισυνταγματικό, επέλεξε να προχωρήσει στη συγκεκριμένη απόφαση.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται επί λέξει: "Οι εκτάσεις που βρίσκονται μέσα σε εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια δε διέπονται από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, ανεξάρτητα αν φέρουν ή όχι δασική βλάστηση. Για να επανέλθουν οι εκτάσεις αυτές στην προστασία του δασικού νόμου θα πρέπει να ανακληθεί το ρυμοτομικό σχέδιο". Με άλλα λόγια, ο υπουργός Γεωργίας επιχειρεί να αποδεσμεύσει από τη δασική νομοθεσία, άλση, πάρκα και δεντροστοιχίες εντός των αστικών περιοχών, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στους κερδοσκόπους για την οικοδόμηση χώρων πρασίνου που βρίσκονται μέσα στο ρυμοτομικό σχέδιο, με ολέθριες συνέπειες για το περιβάλλον. Το σημείο αυτό της ανακοίνωσης "φωτογραφίζει" την περίπτωση Λαμπράκη και το Πάρκο Ελευθερίας, καθώς και διάφορους άλλους μεγαλοεργολάβους.

Το χωρίο αυτό της ανακοίνωσης που δεν περιλαμβάνεται στη σχετική υπουργική απόφαση, δημιουργεί ποικίλα ερωτήματα και πάντως, μια τέτοια ρύθμιση είναι αντισυνταγματική, αφού δεν είναι δυνατόν να καταργηθούν διατάξεις νόμου, με υπουργική απόφαση.

Ακόμα, στην απόφαση περιλαμβάνονται "πονηρές" διατάξεις που καταργούν, έμμεσα, τεκμήριο υπέρ του δημοσίου, ανοίγουν το δρόμο για την κατοχύρωση εκτάσεων από οικοδομικούς συνεταιρισμούς, δίνονται αυξημένες αρμοδιότητες στην αμφιβόλου αποτελεσματικότητας Επιτροπή Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων (ΕΕΔΑ), ενώ επίσης περιλαμβάνονται σκόπιμες ασάφειες που οδηγούν στην ακύρωση πράξεων ή προτάσεων αναδασωτέων εκτάσεων, οι οποίες αν και έχουν κηρυχτεί με αντικειμενικά κριτήρια, μπορούν να αμφισβητηθούν από τις (ΕΕΔΑ), έπειτα από αίτημα τυχόν ενδιαφερομένων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ