ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 25 Σεπτέμβρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ 2004
Ο λαός να βάλει τη σφραγίδα του

Η ανάληψη από την Αθήνα της Ολυμπιάδας του 2004 επιβάλλεται να αποτελέσει πεδίο λαϊκής πάλης και αφετηρία για την αναβάθμιση του αθλητισμού στη χώρα μας. Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα της συζήτησης για την Ολυμπιάδα του 2004, που έγινε την τελευταία μέρα του 23ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - ΟΔΗΓΗΤΗ, στην οποία συμμετείχαν ο Χρ. Κόφφας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και καθηγητής του ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης, ο Στ. Τζιωρτζής, ειδικός γραμματέας του Συλλόγου Ολυμπιονικών και ο Λ. Παπακώστας, Ολυμπιονίκης στο άλμα εις ύψος. Με παρεμβάσεις και ερωτήσεις, συμμετείχαν και πολλοί από το ακροατήριο.

Τη συζήτηση άνοιξε ο Χρ. Κόφφας, επισημαίνοντας ότι στον αθλητισμό δε χωρούν η εμπορευματοποίηση και η ιδιωτικοποίηση. "Από αυτή τη θέση απορρέει και το μέτωπο πάλης, που σαλπίζει το ΚΚΕ, με αφορμή την Ολυμπιάδα του 2004. Πρέπει να υπάρξει, τόνισε, ένα πολύμορφο λαϊκό κίνημα, που να απαιτεί, να διεκδικεί και να επιβάλλει το δικαίωμα στη δουλιά, το δικαίωμα στον ελεύθερο χρόνο, το δικαίωμα σε χώρους άθλησης των νέων και την επιστημονική καθοδήγηση. Για το ΚΚΕ, συνέχισε, ο αθλητισμός, η άσκηση, τα σπορ έχουν αξία, όταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, ο λαός, η νεολαία ασχολούνται μ' αυτόν, γιατί αποκομίζουν άμεσα οφέλη, τόσο για την υγεία τους, όσο και για την καλλιέργεια της προσωπικότητάς τους. Είναι μέσον δηλαδή, όχι σκοπός. Ο αθλητισμός, ιδιαίτερα στην εποχή μας, είναι ανάγκη".

Από την πλευρά του, ο Στ. Τζιωρτζής, αναφερόμενος στη διεκδίκηση της Ολυμπιάδας, ανέφερε ότι η χώρα μας μετά από 101 χρόνια διεκδίκησε - χωρίς να ρωτηθεί ο λαός - και πέτυχε να αναλάβει τη διοργάνωση των Αγώνων του 2004. Στη συνέχεια, υπογράμμισε: "Η εμπειρία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Στίβου απέδειξε ότι, ενώ στο αγωνιστικό μέρος πάμε καλά, στο διοργανωτικό υπάρχει πάντα ο κίνδυνος της κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος. Κίνδυνος που υπάρχει και για την Ολυμπιάδα". Γι' αυτό το λόγο, ο Στ. Τζιωρτζής πρότεινε τη δημιουργία μιας διακομματικής επιτροπής, η οποία θα ελέγχει την Οργανωτική Επιτροπή, προκειμένου να μην κατασπαταληθεί δημόσιο χρήμα και να μην την πληρώσει και πάλι ο ελληνικός λαός.

Ο Λ. Παπακώστας,Ολυμπιονίκης στο άλμα εις ύψος, στάθηκε περισσότερο στο αγωνιστικό μέρος της Ολυμπιάδας και σημείωσε ότι "αυτή η διοργάνωση θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του αθλητισμού και στο να έρθουν πολλά νέα παιδιά στον αθλητισμό". Ως εκπρόσωπος των αθλητών, υποσχέθηκε ότι εκείνοι θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους για να βοηθήσουν στην επιτυχία της διοργάνωσης. Δεν παρέλειψε, όμως, να αναφερθεί και στην ανάγκη να αναπτυχθεί ο αθλητισμός στην περιφέρεια.

Στη συζήτηση που ακολούθησε η συμμετοχή ήταν μεγάλη και οι ερωτήσεις απέδειξαν την ελλιπή ενημέρωση της κοινής γνώμης, σχετικά με τις επιπτώσεις από τη διεξαγωγή της Ολυμπιάδας του 2004. Μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις ήταν αυτή του δημάρχου Ταύρου Παν. Βακαλόπουλου,ο οποίος αναφέρθηκε στα κατασκευαστικά σχέδια των αθλητικών εγκαταστάσεων, που προβλέπει ο φάκελος διεκδίκησης της Αθήνας. "Σε συνοικίες, όπως το Αιγάλεω, ο Ταύρος, η Αγία Βαρβάρα και πολλές άλλες υποβαθμισμένες περιοχές, δεν προβλέπεται καμία αθλητική παρέμβαση ενόψει της Ολυμπιάδας. Αυτό αποδεικνύει πως η επιλογή των αθλητικών εγκαταστάσεων έχει γίνει με ταξικά κριτήρια". Ο δήμαρχος Ταύρου έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη να γίνουν έργα στην περιφέρεια, για να μπορέσει να αναπτυχθεί συνολικά ο αθλητισμός. "Σ' αυτήν την κατεύθυνση, κατέληξε, πιστεύω ότι σημαντικό ρόλο μπορούν να παίξουν και οι Ολυμπιονίκες μας με τους δικούς τους αγώνες", υπενθυμίζοντας ότι οι περισσότεροι απ' αυτούς προέρχονται από περιοχές που δεν υπήρχαν αθλητικές εγκαταστάσεις.


Ενιαίος, συντονισμένος αγώνας για την παιδεία

"Υπουλη" και "ταξική" χαρακτήρισαν τη μεταρρύθμιση για την παιδεία οι ομιλητές που συμμετείχαν στη συζήτηση του 23ου Φεστιβάλ με θέμα: "Τα νέα μέτρα για την παιδεία"

Την ανάγκη για συντονισμό της δράσης και του αγώνα μέσα από ένα ενιαίο μέτωπο παιδείας, που θα παλεύει για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, επισήμαναν όλοι όσοι συμμετείχαν στη συζήτηση με θέμα "Τα νέα μέτρα για την παιδεία", που έγινε το Σάββατο το βράδυ, στο χώρο του 23ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - Οδηγητή.

Ο Θ. Τζιαντζής,μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στην εισήγησή του υπενθύμισε πως το σχολείο επιδρά και διαμορφώνει τις κοινωνικές και πνευματικές δομές και συνδέεται με το ζήτημα "τι άνθρωπος και για ποια κοινωνία". Τόνισε πως ό,τι αφορά στην παιδεία, έχει άμεση σχέση με την πολιτική, λέγοντας χαρακτηριστικά: "Το σχολείο μας, η παιδεία μας δεν είναι ένα αυτόνομο πράγμα, ουδέτερο, εκτός τόπου και χρόνου. Είναι παράγωγο μιας κοινωνικής συγκρότησης που έχει ένα όνομα. Επομένως, αν θέλουμε βαθύτερα να δούμε τα του σχολείου χρειάζεται να το κάνουμε, κοιτάζοντας ταυτόχρονα την κατάσταση της "σύγχρονης" κοινωνίας μας".

Αναφερόμενος στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση επισήμανε πως δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, αφού το ίδιο μοντέλο έχει εφαρμοστεί σε Ιταλία, Γαλλία και Αγγλία. "Οι κατευθύνσεις καιρό τώρα έχουν δοθεί από τις πολυεθνικές, την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ και έχουν γίνει οδηγίες, ντιρεκτίβες. Προβλέπουν περιορισμό των μακροχρόνιων σπουδών, όχι γενική παιδεία, αλλά στροφή στην κατάρτιση, παιδεία επί πληρωμή, ενώ η παιδεία έχει γίνει ατομική υπόθεση και όχι κοινωνικό δικαίωμα. Η κυβέρνηση το αμπαλάρισμα, το περιτύλιγμα επεξεργάστηκε, με στόχο την αποδοχή και ανοχή του λαού", υπογράμμισε ο Θ. Τζιαντζής.

Στη συνέχεια χαρακτήρισε το νόμο για την παιδεία "βαθιά, αντιδραστική, ταξική και ύπουλη μεταρρύθμιση", που προσπαθεί να κάνει το άσπρο μαύρο, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς. Επισήμανε πως η κυβέρνηση και οι εντολοδόχοι της θέλουν μ' αυτό τον τρόπο να μειώσουν το ποσοστό των αποφοίτων του λυκείου από 75% που είναι σήμερα σε 45% όπως επιτάσσει η ΕΕ. "Θέλουν να υποτάξουν τη γνώση, την αγωγή, τη διάπλαση της προσωπικότητας του μαθητή στα στενά όρια της κερδοφορίας του κεφαλαίου", είπε χαρακτηριστικά.

Ο Θ. Τζιαντζής τόνισε, τέλος, την ανάγκη ο καθένας να συνειδητοποιήσει ποιο μέλλον του προετοιμάζει η ενότητα του κεφαλαίου και σ' αυτή την ενότητα να απαντήσει η ενότητα των εργαζομένων. "Η δική μας αντεπίθεση πρέπει να χτυπήσει στην καρδιά την ασυδοσία του κεφαλαίου", κατέληξε.

"Μπακάλικη" πολιτική

Ο Σ. Σάββας, οργανωτικός γραμματέας της ΟΛΜΕ, τόνισε ότι είναι "μύθος" η ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, ενώ οι πολλαπλές εξετάσεις έχουν στόχο να αποθαρρύνουν τους μαθητές να τελειώσουν το Λύκειο. "Στόχος είναι η δημιουργία της εύκολης και φτηνής κατάρτισης. Το υπουργείο Παιδείας από τη μια λέει ότι θέλει να αναβαθμίσει το λύκειο και από την άλλη μειώνει τις δυνατότητες να τελειώσει ένας μαθητής το λύκειο", είπε χαρακτηριστικά.

Με τη σειρά του και ο Π. Γεωργιάδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, μιλώντας για την κατάργηση του θεσμού των ανεξεταστέων είπε ότι το υπουργείο Παιδείας δεν κάνει κοινωνική πολιτική για την παιδεία αλλά "μπακάλικη πολιτική", ενώ προσπαθεί συγχρόνως να "χαϊδέψει" τους γονείς για να μειώσει τις αντιδράσεις. "Στην ουσία οι γονείς θα είναι αυτοί που θα βάλουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να μορφώσουν τα παιδιά τους", τόνισε ο Π. Γεωργιάδης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ