ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Οχτώβρη 1997
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΑ
"Ομηρος" της συναλλαγής της με τους βιομήχανους η κυβέρνηση
  • Από την ίδια την τακτική της κυβέρνησης που συναλλάσσεται μαζί τους αντλούν το θράσος οι φαρμακοβιομήχανοι να κλιμακώνουν την εκβιαστική τους πολιτική και να απειλούν για την απόσυρση φαρμάκων
  • Αποκαλυπτική επιστολή της υφυπουργού Ανάπτυξης Διαμαντοπούλου, υπέρ συγκεκριμένων εταιριών

Η απροκάλυπτη συναλλαγή της κυβέρνησης με τους φαρμακοβιομήχανους και τις πολυεθνικές του φαρμάκου αναδύεται μέσα από τις διαδικασίες ανακοστολόγησης που ολοκληρώθηκε τις προηγούμενες μέρες. Οπως προκύπτει από επίσημα στοιχεία που ήρθαν χτες στο φως της δημοσιότητας - στα πλαίσια του ανταγωνισμού των φαρμακοβιομηχάνων, για το ξαναμοίρασμα της αγοράς - κατά την ανακοστολόγηση υπήρξε ακόμα και υπουργική παρέμβαση για την αποδοχή των αξιώσεων συγκεκριμένων συμφερόντων. Παράλληλα, αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η κυβερνητική προσέγγιση στο θέμα του φαρμάκου και των τιμών του, μετατρέπεισε ομήρους των φαρμακοβιομηχάνων εκατομμύρια καταναλωτές φαρμάκου, ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία και φαρμακοποιούς.

Χτες, η εταιρία Boehringer Ingelheim Ελλάς ΑΕ - θυγατρική στην Ελλάδα της ομώνυμης γερμανικής φαρμακοβιομηχανίας - κλιμακώνοντας τον εκβιασμό και την κινδυνολογία που έχει ξεκινήσει από μέρες, ανακοίνωσε επίσημα την απόφασή της να διακόψει την παραγωγή οκτώ ταχείας κυκλοφορίας σκευασμάτων σε διάφορες μορφές τους. Πρόκειται για τα εξής: Το αντιβηχικό Bisolvon, το σπασμολυτικό Buscopan, το υπακτικό Dulcolax E. S. C., το αντιπυρετικό αναλγητικό παυσίπονο Lonarid N, το αντιφλεγμονώδες Mesulid, το αποχρεμπτικό Mucosolvan, το αιμοπεταλικό Persantin S. C. και το πολυβιταμινούχο Geriatric Pharmaton Sof. Τα φάρμακα αυτά κυκλοφορούν σε δεκαοκτώ συσκευασίες.

Οπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, η Boehringer προχωρά στη διακοπή της παραγωγής των παραπάνω φαρμάκων στην Ελλάδα, γιατί δεν τη συμφέρει η τιμή που πήραν μετά την ανακοστολόγηση και προσανατολίζεται στην εισαγωγή τους από τα εργοστάσια της πολυεθνικής στην Τουρκία. Ο ίδιος υποστήριξε ότι στα φάρμακα αυτά δόθηκε χαμηλότερη τιμή από αυτήν που δήλωνε η εταιρία, με βάση τα στοιχεία κόστους, ενώ κλιμακώνοντας τον πόλεμο μεταξύ των πολύ και των λιγότερο κερδισμένων από την περιβόητη ανακοστολόγηση των φαρμάκων, κατάγγειλε ευθέως την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης (τομέας εμπορίου) για ευνοϊκή μεταχείριση άλλης εταιρίας. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι στα πλαίσια του στυγνού εκβιασμού των βιομηχάνων ο πρόεδρος της Boehringer στην Ελλάδα εμφανίστηκε πρόθυμος να... τα βρει με την κυβέρνηση εάν καταστήσει την εταιρία του αποκλειστικό προμηθευτή των ασφαλιστικών ταμείων!

Υπουργική παρέμβαση

Για να... τεκμηριώσει την "αδικία" ο πρόεδρος της Boehringer έδωσε στη δημοσιότητα σχετική επιστολή της υφυπουργού Ανάπτυξης Αν. Διαμαντοπούλου προς τον υφυπουργό Εμπορίου Μ. Χρυσοχοϊδη, με την οποία η υφυπουργός ζητά ανοιχτά τη διακριτική μεταχείριση της εν λόγω εταιρίας, καθώς και της φαρμακοβιομηχανίας ΕΛΠΕΝ ΑΕ.Σοβαρά ερωτηματικά για το ρόλο κυβερνητικών στελεχών και τα αλισβερίσια με τις βιομηχανίες γεννά αβίαστα το ίδιο το περιεχόμενο της επιστολής.Συγκεκριμένα, η Αν. Διαμαντοπούλου επικαλείται την υποβολή επενδυτικών σχεδίων στο υπουργείο Ανάπτυξης από τις δύο εταιρίες και τους ισχυρισμούς τους ότι η ανακοστολόγηση "τις εξομοιώνει με άλλες που δεν επενδύουν". Προβάλλοντας αυτό, η υφυπουργός εμφανίζεται να ενδιαφέρεται προσωπικά για το συμφέρον των συγκεκριμένων εταιριών και ζητά πριν οι υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορίου καταλήξουν στην ανακοστολόγηση να έρθουν σε επαφή ουσιαστικά μαζί της. Η επιστολή καταλήγει ως εξής: "Σας διαβιβάζουμε τα υπομνήματα των εταιριών ΕΛΠΕΝ ΑΕ και Boehringer Ingelheim και παρακαλούμε για τη συνεννόηση των αρμοδίων υπηρεσιών εμπορίου με την υπηρεσία μας, ώστε στα πλαίσια του οφειλόμενου σεβασμού στον επιχειρηματικό σχεδιασμό και τους στόχους των συγκεκριμένων επιχειρηματικών σχεδίων να υπάρξει συνεννόηση όλων των αρμοδίων για τις επιπτώσεις στις επενδύσεις και για την εξεύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης, ώστε η μέλλουσα να εφαρμοστεί πολιτική επί των φαρμάκων να μην ανακόπτει την υλοποίηση εγκεκριμένων επιχειρηματικών σχεδίων δισεκατομμυρίων δραχμών, που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών βιομηχανικών προϊόντων και συντελούν στην απορρόφηση των κονδυλίων του επιχειρησιακού προγράμματος βιομηχανίας".

Ο Μ. Χρυσοχοϊδης, χωρίς να διαψεύσει την ύπαρξη της επιστολής, έσπευσε να απορρίψει οποιαδήποτε παρασκηνιακή ανάμειξη του ίδιου με συμφέροντα βιομηχάνων. Μάλιστα, για να αποδείξει τις σκοπιμότητες της συγκεκριμένης τουλάχιστον εταιρίας υπογράμμισε ότι "από τα οκτώ φάρμακα, τα οποία η Boehringer απειλεί ότι θα αποσύρει, στα έξι δόθηκε αύξηση στη βιομηχανική τιμή".

Ο υφυπουργός, κατηγόρησε επίσης την εν λόγω φαρμακοβιομηχανία ότι υπέβαλε στο υπουργείο Εμπορίου υπερτιμολογημένες πρώτες ύλες, διεκδικώντας φουσκωμένες τιμές, τη στιγμή που η μητρική στη Γερμανία προμήθευε άλλες θυγατρικές της με τις ίδιες δραστικές ουσίες σε πολύ χαμηλότερη τιμή. Παράλληλα, ομολόγησε ότι στην πλειοψηφία των εγχωρίως παραγομένων φαρμάκων δόθηκαν αυξήσεις στη βιομηχανική τιμή. Λιγότερα ήταν εκείνα των οποίων οι βιομηχανικές τιμές παρέμειναν σταθερές και ελάχιστα αυτά στα οποία μειώθηκαν.

Αυτό που αποκαλύφτηκε για άλλη μια φορά χτες, μέσα από τις κόντρες μεταξύ των περισσότερο ή λιγότερο κερδισμένων από την πολιτική της κυβέρνησης για το φάρμακο, στα πλαίσια των οποίων δε διστάζουν και να... βγάλουν στη φόρα άπλυτα και να εκθέσουν ακόμα και συμμάχους τους σ' όλη αυτή την ιστορία, είναι ότι στην πραγματικότητα οι μεγάλοι χαμένοι είναι πάλι τα ασφαλιστικά ταμεία, τα νοσοκομεία και όλοι όσοι έχουν ανάγκη από φάρμακα. Αποκαλυπτικό για τη συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης να θίξει όλους τους τελευταίους και να διασφαλίσει τα κέρδη των βιομηχάνων είναι αυτό που προκύπτει από την επεξεργασία τόσο της βιομηχανικής τιμής όσο και της λιανικής σε μια σειρά φάρμακα πριν και μετά την ανακοστολόγηση. Συγκεκριμένα, φαίνεται ότι όπου υπάρχουν μειώσεις στις βιομηχανικές τιμές, οι αντίστοιχες στη λιανική είναι πολύ μεγαλύτερες, όπου σημειώνονται αυξήσεις, στη λιανική είναι μικρότερες, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις στις οποίες η βιομηχανική τιμή προέκυψε μετά την ανακοστολόγηση αυξημένη, ενώ στη λιανική μειωμένη! Πράγμα το οποίο δείχνει ότι η περίφημη εξοικονόμηση χρημάτων από το φάρμακο, ξεκινάει... μετά την έξοδό του από τη βιομηχανία.Μ. Ζ.

Για τις νέες (αυξήσεις στις) τιμές των φαρμάκων

Τα εξοντωτικά για το μικρό φαρμακείο κυβερνητικά μέτρα του καλοκαιριού, που συνάντησαν την καθολική αντίδραση των φαρμακοποιών όλης της χώρας, βρήκαν τη συνέχειά τους στην αγορανομική διάταξη του υπουργείου Ανάπτυξης που άνοιξε το δρόμο για να αυξηθούν μέχρι και 25% (!) "εδώ και τώρα", 2.000 κυκλοφορούντα φάρμακα.

Μια σειρά φάρμακα ευρείας κατανάλωσης όπως Ασπιρίνη, Ντεπόν, Πονστάν, Παναντόλ, Καποτέν, Σιμέκο, Αλουτρόξ, Ταβόρ, Γκλουκοφάζ και πολλά άλλα, ήδη πουλιούνται ακριβότερα στα φαρμακεία.

Οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, τα ασφαλιστικά Ταμεία, θα είναι πάλι αυτοί που - μαζί με τους φαρμακοποιούς - θα πληρώσουν το "μάρμαρο", ενώ πολυεθνικές, μεγαλοεισαγωγείς και μεγαλέμποροι του φαρμάκου θα αποκομίσουν και νέα υπερκέρδη.

Κυβέρνηση και φιλικός της Τύπος δεν αναφέρονται βέβαια στα 2.000 φάρμακα που ακρίβυναν, αλλά στα 4.000 φάρμακα που ανακοινώθηκε ότι οι τιμές τους θα μειωθούν σταδιακά.

Ο ίδιος ο κ. πρωθυπουργός, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο υπουργείο Υγείας - Πρόνοιας, μας μίλησε για "γενναία παρέμβαση" που έκανε η κυβέρνησή του στον τομέα του φαρμάκου, "ότι είναι δυνατή η μείωση της τιμής των φαρμάκων", πως οι "καταναλωτές πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι το όφελος αυτών των ρυθμίσεων δεν ήταν προσωρινό, είναι και θα είναι διαρκές", αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν πρόκειται να ξαναϋπάρξει "το καθεστώς της συνεχούς αύξησης της τιμής των φαρμάκων" που "παλιά υπήρχε", όπως είπε. Είναι όμως έτσι;

ΠΡΩΤΑ - πρώτα, το "καθεστώς της συνεχούς αύξησης της τιμής των φαρμάκων" που ομολογήθηκε ότι "παλιά υπήρχε", χρονικά εντοπίζεται και στη θητεία της σημερινής κυβέρνησης, φυσικά και στις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Τίποτα λοιπόν δε μας εγγυάται ότι το "καθεστώς" αυτό δε θα συνεχιστεί, ότι δε θα έρθει μια νέα "ανακοστολόγηση" που να αυξάνει τις τιμές συγκεκριμένων φαρμάκων, ότι οι πολυεθνικές και οι μεγαλέμποροι θα σταματήσουν την κερδοφόρα για αυτούς τακτική της σταδιακής απόσυρσης των φαρμάκων με τις "μειωμένες" τιμές και την αντικατάστασή τους με καινούριας ονομασίας φάρμακα - πολλές φορές και αμφίβολης αποτελεσματικότητας - που έχουν "καινούριες" και τσουχτερές τιμές.

ΔΕΥΤΕΡΟ. Ο όρος "καταναλωτές" που χρησιμοποιήθηκε από τον κ. πρωθυπουργό, για τους υγιείς και τους ασθενείς που κάνουν χρήση διάφορων φαρμάκων για πρόληψη, θεραπεία και αποκατάσταση, υποδηλώνει και καλλιεργεί την αντίληψη ότι η υγεία είναι εμπόρευμα, τα νοσοκομεία είναι μεγάλες επιχειρήσεις, το φάρμακο είναι και αυτό ένα εμπόρευμα, που σαν όλα τα άλλα εμπορεύματα απλά υπόκειται στους νόμους της "αγοράς".

ΤΡΙΤΟ. Αφού ήταν δυνατή η "μείωση της τιμής των φαρμάκων", γιατί τόσα χρόνια πουλιόνταν όλα αυτά τα φάρμακα υπερτιμημένα, επιβαρύνοντας εργαζόμενους και συνταξιούχους, υπερχρεώνοντας τα ασφαλιστικά τους Ταμεία, συμβάλλοντας στη διόγκωση της φαρμακευτικής δαπάνης για τη χώρα, που όψιμα τώρα ενδιαφέρεται η κυβέρνηση να περιστείλει;

Θεωρούμε ότι αυτό γινόταν γιατί οι κυβερνήσεις και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ κινούνταν στα πλαίσια μιας πολιτικής εξυπηρέτησης του μεγάλου κεφαλαίου στο χώρο του φαρμάκου, εξασφάλιζαν τα υπερκέρδη του. Υπάρχει άραγε άλλη απάντηση;

ΤΕΤΑΡΤΟ. Τα οποιαδήποτε μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση για το φάρμακο είναι εναρμονισμένα με τις ΕΟΚικές ντιρεκτίβες, που φυσικά ποτέ δε διανοήθηκε ούτε το ΠΑΣΟΚ, αλλά ούτε και κανένα από τα άλλα κόμματα που ψήφισαν το Μάαστριχτ να αγνοήσουν.

Πρόσφατα η Κομισιόν με ανακοίνωσή της, απείλησε ότι θα παραπέμψει τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο γιατί έκρινε ανεπαρκείς (!) τις εξηγήσεις, που έσπευσε η Ελληνική κυβέρνηση να της δώσει σχετικά με το καθεστώς των φαρμάκων που επικρατεί στη χώρα μας και για τα αντίστοιχα κυβερνητικά μέτρα.

Κάθε νέα "ανακοστολόγηση" των φαρμάκων στη χώρα μας δεν μπορεί παρά να έχει την ΕΟΚική έγκριση, κανένα μέτρο που "δεν είναι επικερδές για τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς παράγοντες" - δηλαδή τις πολυεθνικές - όπως αναφέρει η Κομισιόν στην ανακοίνωσή της, δεν μπορεί να περάσει, όλα τα μέτρα που παίρνονται είναι μακριά από τις συγκεκριμένες προτάσεις του συνδικαλιστικού κινήματος, μακριά από την αντίληψη του κοινωνικού κράτους.

ΠΕΜΠΤΟ. Η "εκτεταμένη εφαρμογή της λίστας" υποβαθμίζει την περίθαλψη των ασφαλισμένων, ενώ ταυτόχρονα τους επιβαρύνει με την επιπλέον δαπάνη όσων φαρμάκων αναγκαστικά προμηθεύονται και λαμβάνουν έξω από λίστες.

Η κυβέρνηση, με το νέο νόμο για την υγεία, ουσιαστικά παράδωσε στον ιδιωτικό τομέα την παραγωγή, διακίνηση και τη διάθεση του φαρμάκου.

Με τα μέτρα του καλοκαιριού για τη δήθεν "περιστολή της φαρμακευτικής δαπάνης" και με την πρόσφατη "ανακοστολόγηση", οδηγεί σε νέες αυξήσεις τις τιμές των ευρείας κυκλοφορίας φαρμάκων, χτυπά το μικρό φαρμακείο, φέρνει τους φαρμακευτικούς συνεταιρισμούς στα όρια της διάλυσης.

Για μια σταθερή μείωση της τιμής των φαρμάκων και την εξασφάλιση της υψηλής τους ποιότητας, οι όποιες προτάσεις - λύσεις βρίσκονται στον αντίποδα της εφαρμοζόμενης σήμερα πολιτικής και μόνο ένα ισχυρό ταξικό λαϊκό κίνημα μπορεί να επιβάλλει. Χρειάζεται:

1. Να υπάρξει ουσιαστικός έλεγχος στο κοστολόγιο της παραγωγής όλων των φαρμάκων που κυκλοφορούν στη χώρα μας και μια διαφανής και λογική σχέση τιμής και κόστους παραγωγής, μακριά από τη λογική και πρακτική που θέλει τις τιμές να διαμορφώνονται από την "Ευρωπαϊκή Αρχή Εγκρισης Τιμών Φαρμακευτικών Σκευασμάτων" που εδρεύει στο Λονδίνο.

2. Να λειτουργήσουν άμεσα οι κρατικές φαρμακοβιομηχανίες και η κρατική φαρμακαποθήκη, για τη δημιουργία των οποίων δαπανήθηκαν στο παρελθόν τεράστια ποσά, ενώ σήμερα παραμένουν κλειστές στερώντας έτσι από τη χώρα μας έναν ουσιαστικό ρυθμιστικό - παρεμβατικό μηχανισμό για τη διαμόρφωση των εξελίξεων στο χώρο του φαρμάκου.

3. Να καταργηθούν αμέσως οι διάφορες "λίστες" στο φάρμακο, που κάθε άλλο παρά περιορισμό της φαρμακευτικής δαπάνης έχουν μέχρι τώρα φέρει, ενώ έχουν δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα στους ασφαλισμένους.

4. Να μη βασιστεί η επιδιωκόμενη περιστολή της φαρμακευτικής δαπάνης στη μείωση του ποσοστού κέρδους των φαρμακείων, πολύ περισσότερο μάλιστα που τα υπερκέρδη των πολυεθνικών και των μεγαλεμπόρων του φαρμάκου ουσιαστικά παραμένουν στο απυρόβλητο.

5. Να στηριχτούν με συγκεκριμένα μέτρα οι φαρμακευτικοί συνεταιρισμοί.

Είναι γνωστό ότι το ΚΚΕ δε θεωρεί το φάρμακο εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό, απαραίτητο μέσο για την πρόληψη, θεραπεία και αποκατάσταση της υγείας των ανθρώπων.

Το κράτος είναι υποχρεωμένο να εξασφαλίζει τη χορήγηση των ποιοτικά και ποσοτικά αναγκαίων φαρμάκων στους έχοντες ανάγκη, διά των ασφαλιστικών Ταμείων, με επιστημονικά πάντα κριτήρια και όχι με τις διάφορες περιοριστικές "λίστες".

Σήμερα, η πάλη για φτηνό και καλής ποιότητας φάρμακο δεν είναι υπόθεση μόνο των φαρμακοποιών, αλλά ολόκληρου του μαζικού λαϊκού κινήματος. Ολοι οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι με τους αγώνες τους πρέπει να το αξιώσουν αυτό και τελικά να το επιβάλουν. Εχουν αυτή τη δύναμη.

Βασίλης ΣΓΟΥΡΑΜΑΝΗΣ

Νέες εκτροπές στον Αχελώο

Το έργο αφαιρέθηκε από τα συγχρηματοδοτούμενα κοινοτικά προγράμματα

Σε νέες περιπέτειες μπαίνει το πολύπαθο έργο της εκτροπής του Αχελώου, καθώς, μετά από παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το έργο αφαιρέθηκε από τα συγχρηματοδοτούμενα κοινοτικά προγράμματα, γεγονός που σημαίνει αφαίρεση πόρων 66,4 δισ. δραχμών, τα οποία - υποτίθεται - ότι θα καλυφθούν πλέον από το εθνικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Πρόκειται για το ποσό το οποίο είχε προβλεφτεί για την ολοκλήρωση του έργου και με ευθύνη των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ έχει μείνει εξ ολόκληρου αδιάθετο. Στους σχετικούς πίνακες για την πορεία υλοποποίησης των μεγάλων έργων, το έργο του Αχελώου, είναι ίσως το μοναδικό, το οποίο, μετά από τέσσερα χρόνια έγκρισης του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, παρουσιάζει μηδενική απορροφητικότητα. Μετά τις εξελίξεις αυτές είναι εμφανές ότι δημιουργείται οξύ χρηματοδοτικό πρόβλημα του έργου, κάτι που καθιστά αβέβαιη την ολοκλήρωσή του.

Και αξίζει να επισημανθεί ότι η απόσυρση του έργου από τα συγχρηματοδοτούμενα κοινοτικά προγράμματα, τέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά την ένταξή του σ' αυτά, γίνεται τη στιγμή που έχουν ήδη υπογραφεί τρεις συμβάσεις με κοινοπραξίες εργολάβων, οι οποίες έχουν αναλάβει διάφορα τμήματα κατασκευής του έργου. Ειδικότερα το έργο της σήραγγας εκτροπής, συνολικού κόστους 35 δισ. δραχμών έχει κατακυρωθεί σε κοινοπραξία εργολάβων, στην οποία συμμετέχουν η ιταλική IMPREGILO SPA, η ΑΤΕ Γνώμων, η ΤΕΓΚ, το φράγμα της Συκιάς συνολικού κόστους 30 δισ. δραχμών στην κοινοπραξία εργολάβων ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΑΤΕ, ΑΤΕΜΚΕ, ΑΤΤΙΚΑΤ και ΑΒΑΞ, ενώ, τέλος, τα υδροηλεκτρικά έργα κατασκευάζονται από τη ρωσική εταιρία GKAZ - PROM (έχει αναλάβει το έργο του Φυσικού Αερίου) στα πλαίσια των αντισταθμιστικών οφελών.

Οι κυβερνητικές ευθύνες είναι μεγάλες. Για μια ακόμη φορά "έσκυψαν τη μέση" και αποδέχτηκαν την αξίωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υποβάθμιση ενός, ζωτικού για τη χώρα, έργου. Οι "εκσυγχρονιστές" αποδεικνύουν για μια ακόμα φορά ότι ακόμα και ζητήματα στρατηγικής σημασίας τα έχουν εκχωρήσει στους κοινοτικούς "εταίρους", οι οποίο και παίρνουν τις σχετικές αποφάσεις.

Εχουν, επίσης, τεράστιες ευθύνες - μαζί με την κυβέρνηση της ΝΔ - γιατί επί μία δεκαετία ακολουθούσαν μια παρελκυστική τακτική, ενώ επί μία τετραετία(1994 - 1997) είχαν "παγώσει" επενδύσεις ύψους 66,4 δισ. δραχμές.

Το σοβαρότερο, πάντως, είναι ότι κινδυνεύει το έργο να μην ολοκληρωθεί, δεδομένου ότι το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έχει προσδεθεί τυπικά και ουσιαστικά με τα κοινοτικά "πακέτα", ενώ με δεδομένα τα δημοσιονικά προβλήματα, προκαλεί ερωτηματικά, από πού η κυβέρνηση θα αντικαταστήσει τα ποσά που αφαίρεσε.

Θ. Κ.

Και το Εθνικής Οικονομίας στον Κόκκαλη

Μετά το υπουργείο Οικονομικών, ο όμιλος Κόκκαλη βάζει "πόδι" και στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.

Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση, υπογράφηκε χτες η σύμβαση μεταξύ του υπουργείου και των εταιριών ΙΝΤΡΑΣΟΦΤ (όμιλος Κόκκαλη) και της περιβόητης ΠΛΑΝΕΤ, σύμφωνα με την οποία οι δύο εταιρίες αναλαμβάνουν την υλοποίηση του έργου Πληροφορικής του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Η προνομιακή μεταχείριση στην ανάθεση έργων Πληροφορικής στον όμιλο Κόκκαλη λαμβάνει το στοιχείο της πρόκλησης, αν αναλογιστούμε τις τεράστιες ευθύνες που του αναλογούν στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης του άλλου μεγάλου έργου που αφορά τη μηχανοργάνωση του υπουργείου Οικονομικών, η οποία κυριολεκτικά έχει στοιχειώσει και κανείς δεν είναι σε θέση να απαντήσει αν θα έχει τελειώσει μέχρι το 2000! Αλλά και η έτερη ΠΛΑΝΕΤ είναι γνωστή στους διαδρόμους του υπουργείου, με την ιδιότητα, όμως, του "συμβούλου" διαχείρισης σημαντικών κοινοτικών έργων.

Στην ανακοίνωση, αναφέρεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου είναι 487 εκατ. δραχμές και η ολοκλήρωσή του περιλαμβάνει τη μηχανοργάνωση για το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, τις Κοινοτικές Πρωτοβουλίες, το Ταμείο Συνοχής, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τις Ιδιωτικές Επενδύσεις, ενώ, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί σε 18 μήνες.

ΙΓΜΕ
Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι

Ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια συρρίκνωσης και υποβάθμισης του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων, στρέφονται οι 1.000 εργαζόμενοι στο Ινστιτούτο. Οπως ανακοίνωσαν χτες, την προσεχή Πέμπτη, προχωρούν σε 24ωρη απεργία και πορεία στις 10 το πρωί στο υπουργείο Ανάπτυξης, διεκδικώντας;

  • Την αξιοποίηση του Ινστιτούτου από την πολιτεία προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
  • Νομοθετικές ρυθμίσεις για την κατοχύρωση του ρόλου του Ινστιτούτου.
  • Διατήρηση των Παραρτημάτων.
  • Χρηματοδότηση από Δημόσιες Επενδύσεις για έρευνα υποδομής.
ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Σε 3 χρόνια η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης

Για δυόμισι έως τρία ακόμη χρόνια θα επιδιώξει να καθυστερήσει η κυβέρνηση τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που επιβάλλει η κοινοτική νομοθεσία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, γύρω στις 24 Οκτώβρη αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για το καθεστώς που εφαρμόζει η Ελλάδα κατά την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η απόφαση πιθανότατα θα είναι καταδικαστική για την Ελλάδα, η οποία θα υποχρεωθεί να μειώσει τους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν ανώτατα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, η Ελλάδα θα επιδιώξει να αξιοποιήσει τα περιθώρια προσαρμογής της ελληνικής νομοθεσίας στη σχετική απόφαση που της παρέχει η κοινοτική νομοθεσία, ώστε να καθυστερήσει την πλήρη εφαρμογή όσων απορρέουν από την καταδικαστική απόφαση κατά 2,5 έως 3 χρόνια. Είναι εμφανές ότι η κυβέρνηση θα εφαρμόσει την παραπάνω τακτική, προκειμένου να αποφύγει τη σημαντική απώλεια εσόδων που θα προέκυπτε για το δημόσιο στην περίπτωση άμεσης μείωσης του ΕΦΚ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Ανοιχτή κοροϊδία

"Δεν είναι αλήθεια ότι αυτό που λέμε ανάπτυξη ή προηγμένα στάδια παραγωγής αποκλείουν τη μικρή και μεσαία επιχείρηση. Είναι το μεγάλο ψέμα. Αν δείτε τις μεγάλες αναπτυγμένες οικονομίες, την Αμερική, τη Γερμανία, την Ιαπωνία θα δείτε ότι σφύζουν εκεί οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις".

Αυτό είναι το... "λαμπρό μέλλον" της ελληνικής μικρομεσαίας επιχείρησης που κατά κύριο λόγο αποτελείται από αυτοαπασχολούμενους, έτσι όπως το φαντάζεται ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γ. Παπαντωνίου. Και την άποψή του αυτή δε δίστασε να τη δημοσιοποιήσει στο κοινό Σύσκεψης του ΠΑΣΟΚ για θέματα ΕΒΕ.

Το μέλλον λοιπόν κάθε επιχείρησης οικογενειακού χαρακτήρα - που είναι και οι περισσότερες στη χώρα μας - είναι... ευδιάκριτο: Θα αφανιστεί! Γιατί αφού το να μετατραπούν οι εκατοντάδες χιλιάδες τέτοιες επιχειρήσεις, σε μικρομεσαίες τύπου Αμερικής και Γερμανίας με τζίρο πολλών δισεκατομμυρίων το χρόνο και με εκατοντάδες εργαζόμενους, δεν αποτελεί καν όνειρο θερινής νυκτός, αποκαλύπτει τον κυβερνητικό εμπαιγμό σε βάρος των ΕΒΕ...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ