ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Οχτώβρη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σουρωτήρι η Εθνική Οδός!

Συνεργεία της Τροχαίας διαπίστωσαν ούτε λίγο - ούτε πολύ 48 σημεία, τα οποία είναι κίνδυνος - θάνατος για τους οδηγούς

Γεμάτοι δεκάδες παγίδες για τους οδηγούς είναι η Εθνική Οδός Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης και ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου - Τρίπολης, όπως διαπίστωσαν συνεργεία της Τροχαίας, τα οποία διενήργησαν σχετικό έλεγχο ύστερα από εντολή του υπουργού Δημόσιας Τάξης, Γ. Ρωμαίου. Τα συνεργεία αυτά διαπίστωσαν, ούτε λίγο - ούτε πολύ, 48 σημεία, τα οποία είναι κίνδυνος - θάνατος για τους οδηγούς και τα οποία δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα, προκειμένου να τα πάρουν υπόψη τους όσοι θα φύγουν για το τριήμερο της 28ης Οκτώβρη. Και να φανταστεί κανείς ότι τα 48 αυτά σημεία ανακάλυψαν τα συνεργεία της Τροχαίας, ύστερα από μια πρώτη καταγραφή, ενώ το υπουργείο Δημόσιας Τάξης τονίζει ότι η καταγραφή των προβλημάτων στο συγκεκριμένο, αλλά και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο της χώρας, θα συνεχιστεί και όταν διαπιστώνονται ελλείψεις ή φθορές στη σήμανση και στο οδόστρωμα, θα ενημερώνονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, οι οποίες προφανώς έχουν... μεσάνυχτα για την κατάσταση του χώρου ευθύνης τους, γι' αυτό άλλωστε και δεν έχουν πάρει κανένα μέτρο για την ασφάλεια των οδηγών!

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της έρευνας είναι ότι υπάρχουν κακοτεχνίες, ακόμη και σε τμήματα, η κατασκευή των οποίων ολοκληρώθηκε μόλις πριν λίγους μήνες - για να μην αναφέρουμε βέβαια τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης, που παραδόθηκε πριν λίγα χρόνια. Αλλωστε, όπως είναι γνωστό, το ΥΠΕΧΩΔΕ εξαιτίας των κακοτεχνιών αυτών έχει αρνηθεί να παραλάβει επίσημα μέχρι τώρα τα έργα αυτά, που υποτίθεται ότι έχουν ολοκληρωθεί. Το μόνο όμως που κάνει μέχρι στιγμής είναι να απευθύνει εκκλήσεις στους εργολάβους για να διορθώσουν τις κακοτεχνίες, χωρίς βέβαια κάποιο αποτέλεσμα.

Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι, όπως διαπιστώνει η Τροχαία, στα τμήματα όπου γίνονται έργα διαπλάτυνσης εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη σηματοδότησης, παρά τις "λεονταριστικού" τύπου απειλές που εκτόξευσε πριν από ένα χρόνο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, προς τις υπηρεσίες του και τους εργολάβους να ελέγχουν και να τηρούν τις προδιαγραφές στον τομέα αυτό.

Και δε μιλάμε βέβαια για τα τμήματα αυτά του οδικού δικτύου, όπου υπάρχει ολισθηρότητα του οδοστρώματος, γιατί η επίστρωση με αντιολισθητικό οδόστρωμα δεν προβλέπεται στις ποιοτικές προδιαγραφές ακόμη και από τα νέα οδικά έργα, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις!...

Τα επικίνδυνα σημεία που εντόπισε η Τροχαία είναι τα εξής:

  • Στην Εθνική Οδό Αθηνών - Πατρών: Από το 10,4ο έως το 13ο χιλιόμετρο, όπου υπάρχει ελαφρά ανόρθωση του οδοστρώματος λόγω έργων της ΕΥΔΑΠ και στη συνέχεια φθαρμένος ασφαλτοτάπητας. Στο 17ο χιλιόμετρο εξαιτίας κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Ασπροπύργου. Από το 15,5ο έως το 17ο χιλιόμετρο και από το 19ο έως το 24ο χιλιόμετρο, όπου υπάρχει φθαρμένος ασφαλτοτάπητας, Στο 2ο και στο 21ο χιλιόμετρο στην Ελευσίνα, όπου κατασκευάζονται γέφυρες και στο 22ο, όπου κατασκευάζεται αγωγός ομβρίων υδάτων. Από το 47ο έως το 53ο στην Κακιά Σκάλα, όπου το οδόστρωμα είναι στενό και ο δρόμος επικίνδυνος λόγω συνεχόμενων στροφών. Από το 47ο έως το 57ο πάλι στην Κακιά Σκάλα, όπου και ο ασφαλτοτάπητας είναι φθαρμένος. Από το 62ο έως το 69,5ο στους Αγίους Θεοδώρους, όπου υπάρχουν συνεχείς καθιζήσεις του οδοστρώματος στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας. Στο 93ο στο Ζευγολατιό, υπάρχει ολισθηρότητα οδοστρώματος και επικίνδυνη στροφή. Στο 117ο στη Συκιά, όπου υπάρχει αντικανονική κλίση του οδοστρώματος. Ολισθηρότητα του οδοστρώματος υπάρχει στο 120,5ο, στο 127ο και 129ο χιλιόμετρο, ενώ στο 137ο στη Λυγιά Κορινθίας υπάρχει διάβρωση του ασφαλτοτάπητα και λακκούβες. Από το 190ο ως το 205ο χιλιόμετρο ο ασφαλτοτάπητας είναι φθαρμένος.
  • Στο νέο αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης: Στο 105,5ο έχει αποκοπεί το στηθαίο, ενώ στο 123ο στη Νεμέα υπάρχει καθίζηση του οδοστρώματος στο ρεύμα προς Αθήνα. Από το 129ο ως το 139ο υπάρχει τμηματικά φθαρμένο οδόστρωμα, ενώ στο 161,5ο υπάρχει επικίνδυνη στροφή και αλλαγή οδοστρώματος.
  • Στη Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης: Στο Περιστέρι λόγω ανακατασκευής των γεφυρών Ροσινιόλ και Κολοκυνθούς. Από το 36ο ως το 37ο στη Μαλακάσα, όπου έγινε κατολίσθηση. Από το 92ο ως το 98ο στη Θήβα, όπου γίνονται έργα διαπλάτυνσης. Από το 117ο ως το 131ο στο Μαρτίνο, όπου γίνονται έργα και υπάρχει ελλιπής σήμανση. Στο 132ο στα διόδια Τραγάνας υπάρχει εκτός από ελλιπής σήμανση και ολισθηρότητα. Από το 137ο στην Αταλάντη έως το 146ο στις Λιβανάτες εκτός από ελλιπής σήμανση υπάρχει μόνο μία λωρίδα ανά κατεύθυνση λόγω έργων. Από το 165ο (Αγ. Κωνσταντίνος) έως το 178ο (Καμμένα Βούρλα) θέλει προσοχή γιατί υπάρχει συχνή διέλευση πεζών. Ολισθηρότητα του οδοστρώματος και ελλιπής σήμανση υπάρχει από τις Θερμοπύλες έως τη Λαμία, όπως και από το 216ο ως το 260ό στις Ράχες, όπου επιπλέον υπάρχει παράκαμψη λόγω έργων. Στο 263,5ο χρειάζεται προσοχή γιατί υπάρχει απότομη στροφή και ολισθηρότητα του οδοστρώματος. Φθαρμένος ασφαλτοτάπητας υπάρχει από το 265ο έως το 270ό, ενώ δυσχέρεια λόγω έργων υπάρχει στο 304ο, στο 308ο και το 316ο. Συνεχείς παρακάμψεις λόγω έργων γίνονται από το 319ο έως το 370ό. Ολισθηρός ασφαλτοτάπητας υπάρχει στο 399ο και μη κανονική κλίση οδοστρώματος στο 406,8ο.

Αλήθεια, δεν υπάρχει και γι' αυτές τις παραλείψεις κάποιος εισαγγελέας, ή όλοι έχουν στραφεί μόνο στους μεθυσμένους οδηγούς;


Οι κομαντάντε του μέλλοντος

"Ο καπιταλισμός ανήκει στην προϊστορία". Κάθε λέξη, κάθε πρόταση έχει την αξία της. Στο λόγο υπάρχει και η αυθύπαρκτη ακόμη αξία, με την έννοια της λάμψης, για παράδειγμα, ενός τσιτάτου, που η αλήθειά του δεν μπορεί να καλυφθεί, έστω κι αν χρησιμοποιείται στο μέσο προτάσεων που προσπαθούν να το νεκρώσουν. Κάτι σαν το διαμάντι όταν το ρίξεις στα σκουπίδια. Η λάμψη του παραμένει, ίσως ακόμη να γίνεται δυνατότερη εκεί μέσα.

Η παραπάνω φράση δε χάνει την αξία της ούτε αν ειπωθεί γύρω από ένα τραπέζι καφενείου, ούτε στο δρόμο, ούτε σε ακαδημαϊκές συναθροίσεις. Απλώς αλλάζει η ποιότητα της επίδρασής της. Ενας διανοούμενος δε θα αλλάξει τον κόσμο αν βγάλει αυτό το συμπέρασμα. Αν βγει από τα χείλη ενός εργάτη όμως, ο "χημικός τύπος" της επανάστασης συμπληρώνεται με πιο γοργούς ρυθμούς.

Οταν η φράση αυτή βγαίνει από τα χείλη του ηγέτη της Κούβας το 1997, στις εργασίες του Συνεδρίου του Κομμουνιστικού Κόμματος της χώρας του, είναι φανερό πως η απήχησή της είναι σαφώς μεγαλύτερη. Ενα μήνυμα για πολλούς αποδέκτες. Εξι χρόνια από τη διάλυση της ΕΣΣΔ, έξι χρόνια παγκόσμιας αντικομμουνιστικής υστερίας, λυσσαλέων διώξεων, παραχάραξης της ιστορίας, ύμνων για την "οριστική νίκη του καπιταλισμού". Εξι χρόνια που η Κούβα παλεύει να επιβιώσει χωρίς τους φυσικούς της συμμάχους και, εκεί που τα αστικά ΜΜΕ αγωνιούν να πείσουν ότι "ο σοσιαλισμός πέθανε", έρχεται ένας κομαντάντε από τα "παλιά" να τους θυμίσει αυτό που ποτέ δεν ξέχασαν οι καταπιεσμένοι αυτού του κόσμου. Πως o,τι κι αν γίνει, ο καπιταλισμός τελειώνει, πεθαίνει, ακολουθεί κι αυτός τη φυσική πορεία όλων των εκμεταλλευτικών συστημάτων της ιστορίας. Πως το μέλλον ανήκει στο σοσιαλισμό.

Παράκρουση; Οσο "παράκρουση" είναι η φτώχεια, η πείνα, η εξαθλίωση, η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, ο πόλεμος. Οσο "παράκρουση" είναι το γεγονός, που αδυνατούν πλέον να κρύψουν ακόμη και τα αστικά ΜΜΕ, μόλις έξι χρόνια από τη διάλυση της ΕΣΣΔ, ότι οι λαοί των πρώην σοσιαλιστικών χωρών νοσταλγούν το παρελθόν τους, που δεν ήταν παρά ένα κομμάτι, έστω και με δυσκολίες φτιαγμένο, του μέλλοντός μας.

Οταν ακούγονται τέτοιες διαπιστώσεις από τον ηγέτη ενός λαού, μιας χώρας, που έκανε την επανάστασή της και χτίζει το σοσιαλισμό "με νύχια και με δόντια", με γείτονα τη μητρόπολη του καπιταλισμού, είναι φανερό ότι δεν αποτελούν απλώς ενέσεις ηθικού. Αποτελούν το σύνθημα για νέα ξεκινήματα προς τα εμπρός, νέα καθήκοντα, νέες λύσεις για καινούρια προβλήματα, απ' αυτές που μόνο στο σοσιαλισμό μπορούν να βρουν πρόσφορο έδαφος. Με αυτή την έννοια, η φράση αυτή ειπώθηκε τελικά, από έναν κομαντάντε που ήρθε από το μέλλον...

Γρηγόρης ΤΡΑΓΓΑΝΙΔΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ