ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Οχτώβρη 1997
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αλλάζει η φορολογία αυτοκινήτων

Με νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή, αυξάνεται η συνολική φορολογική επιβάρυνση στα ΙΧ και αντί για φτηνότερα μεταχειρισμένα θα έχουμε ακριβότερα, παλιά και καινούρια, αυτοκίνητα

Την προώθηση νομοσχεδίου που θα εισάγει ριζικές αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης των αυτοκινήτων, ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Οικονομικών, αμέσως μετά τη γνωστοποίηση της καταδικής της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τον τρόπο φορολόγησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Με το νέο καθεστώς, η συνολική φορολογική επιβάρυνση της αγοράς αυτοκινήτων όχι μόνο δε μειώνεται, αλλά διατηρείται στα ίδια επίπεδα, ενώ η φορολογία επεκτείνεται πλέον και στις μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο εσωτερικό της χώρας (μέχρι σήμερα αφορολόγητες)!

Οι κυριότερες αλλαγές που επέρχονται με το Νομοσχέδιο είναι οι ακόλουθες:

  • Καταργούνται οι δύο φόροι που επιβάλλονται σήμερα κατά την αγορά αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, καταργείται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ο οποίος για τα καινούρια κυμαίνεται μεταξύ 10% και 75% (ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου), ενώ για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ο φόρος φτάνει μέχρι και 400% της τεκμαρτής αξίας (το υπουργείο Οικονομικών επιβάλλει φόρο επί της αξίας με βάση δικούς του πίνακες και όχι με βάση τα τιμολόγια που θα παρουσιάσει ο αγοραστής από το φόβο των υποτιμολογήσεων).

Καταργείται επίσης και ο Φόρος Πινακίδων, ο οποίος ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου κυμαίνεται μεταξύ 8%-12%-16% της τεκμαρτής αξίας.

Στη θέση των καταργούμενων φόρων, εισάγονται το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης Πινακίδων και το Τέλος Μεταβίβασης.

Το Τέλος Ταξινόμησης επιβάλλεται σε όλα ανεξαιρέτως τα αυτοκίνητα, αλλά υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές φορολογικές κλίμακες. Η πρώτη κλίμακα αφορά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που αγοράστηκαν μετά το 1996, στα οποία επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται μεταξύ 25% και 105% της τεκμαρτής αξίας. Στη δεύτερη κλίμακα, που αφορά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας περιόδου 1992-1996, επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται μεταξύ 37% και 172% της τεκμαρτής αξίας. Στην τρίτη κλίμακα, για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας περιόδου 1988-1991, επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται μεταξύ 61% και 417% της τεκμαρτής αξίας. Για τα συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χρόνο κατασκευής τους, επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται μεταξύ 93% και 431% της τεκμαρτής αξίας.

Το Τέλος Μεταβίβασης θα επιβάλλεται σε κάθε μεταβίβαση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, εισαγόμενων ή από το εσωτερικό και θα κυμαίνεται από 50 δραχμές το κυβικό για τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα (μικρότερα των 900 κ. εκ. ) έως και 200 δραχμές το κυβικό (για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 2.001 κ. εκ. ). Τέλος, προβλέπεται ότι ο ΦΠΑ θα υπολογίζεται με βάση την αξία του αυτοκινήτου και όχι στο άθροισμα αξίας και ειδικού φόρου που υπολογίζεται σήμερα.


Υπεκφυγές για το μέλλον της ΛΑΡΚΟ

Ανοιχτό το ενδεχόμενο προγράμματος ιδιωτικοποίησης, άφησε η υφυπουργός Ανάπτυξης, χτες στη Βουλή

Για πορεία "εξυγίανσης" της μεταλλευτικής επιχείρησης ΛΑΡΚΟ, με "απώτερο σκοπό" την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή, έκανε χτες λόγο η υφυπουργός Ανάπτυξης Αννα Διαμαντοπούλου,χωρίς πάντως να απαντήσει με σαφήνεια στην Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος, σχετικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης για το μέλλον της επιχείρησης.

Απαντώντας στο ερώτημα, αν η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σε επένδυση στη ΛΑΡΚΟ για την παραγωγή σιδηροχρωμίου και σιδηρονικελίου σε συνεργασία με τα ΕΛΣΙ, υποστήριξε πως η επένδυση είναι ιδιαίτερα δαπανηρή και δεν προτίθεται η κυβέρνηση να αναλάβει το κόστος. Παράλληλα, ανέπτυξε το πρόγραμμα λογιστικής εξυγίανσης που επιχειρείται ανάμεσα στη ΛΑΡΚΟ και τους πιστωτές της (ΔΕΗ, ΟΑΕ, ΕΘΝΙΚΗ κλπ.), σημειώνοντας ότι επιδιωκόμενο είναι η μείωση του χρέους της, αφού "ο απώτερος στόχος θα ήταν ένας τραπεζικός επενδυτής".

Παίρνοντας το λόγο, ο Μήτσος Κωστόπουλος τόνισε ότι, τόσο το μέγεθος και οι δυνατότητες που έχει η ΛΑΡΚΟ, όσο και οι εκατοντάδες εργαζόμενοι σ' αυτήν, "χρειάζονται μια ολοκληρωμένη τοποθέτηση, γιατί εμείς συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως η ΛΑΡΚΟ βαδίζει στο δρόμο της ΣΟΦΤΕΞ. Και αναλαμβάνετε μεγάλες ευθύνες, αν στραφείτε προς μια τέτοια κατεύθυνση". Παράλληλα, ο βουλευτής του ΚΚΕ υπενθύμισε ότι στο παρελθόν το ΠΑΣΟΚ ήταν που χειροκροτούσε την προοπτική επένδυσης για την παραγωγή σιδηρονικελίου.


Καταγγέλλουν τους λασπολόγους

Ανακοίνωση - καταγγελία της Πανελλήνιας Ενωσης Επαναπατρισμένων Πολιτικών Προσφύγων

Με αγανάκτηση, το Κεντρικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ενωσης Επαναπατρισμένων Πολιτικών Προσφύγων καταγγέλλει όλους τους λασπολόγους - και πρώτα απ' όλους τον Γρ. Φαράκο - που, τελευταία, με λογής δημοσιεύματα και δήθεν ιστορικές έρευνες, επιχειρούν να αμαυρώσουν και δυσφημίσουν τον ηρωικό αγώνα και τους αγωνιστές του ΔΣΕ, του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ, τον αγώνα του ΚΚΕ.

Στη σχετική ανακοίνωση - καταγγελία του προεδρείου της ολομέλειας του ΚΣ της ΠΕΕΠΠ, αναφέρεται συγκεκριμένα:

"Το ΚΣ της ΠΕΕΠΠ, στην ολομέλειά του, εκφράζει την αγανάκτηση και την οργή των μελών της Ενωσής μας, ενάντια στη λασπολογία, που, τελευταία, παρατηρείται στον Τύπο και σε βιβλία που κυκλοφορούν από "ειδικούς", που σκοπό έχουν να αμαυρώσουν την ιστορία του ΚΚΕ και να ανατρέψουν όλα τα ιστορικά γεγονότα, την ιστορική αλήθεια για τον πατριωτικό ρόλο που έπαιξε, τόσο στην προπολεμική, όσο και στη μεταπολεμική περίοδο.

Εμείς, οι πολιτικοί πρόσφυγες, μαχητές του ΔΣΕ, που ζήσαμε, συμμετείχαμε και παλέψαμε μέσα από τις γραμμές του ΕΑΜ, σαν μέλη ή στελέχη ή σαν οπαδοί του ΚΚΕ. Εμείς, που κυνηγηθήκαμε, διωχθήκαμε, βασανιστήκαμε κατά τη μεταβαρκιζιανή περίοδο και υποχρεωθήκαμε να πάρουμε και πάλι τα όπλα για να υπερασπιστούμε, όχι μόνο τον εαυτό μας, αλλά και την ανεξαρτησία και την τιμή της χώρας μας από τους ξένους επεμβασίες (Εγγλέζους και Αμερικάνους) και τους υποτελείς τους, δε θα δεχθούμε ποτέ πως ανάμεσά μας ήταν άνθρωποι, που, ερχόμενοι στην Ελλάδα για να στηρίξουν τις κτυπημένες ή και διαλυμένες παράνομες οργανώσεις του ΚΚΕ, ήταν πράκτορες των χωρών που μας φιλοξενούσαν, όντας στην αναγκαστική πολιτική προσφυγιά μας. Απεναντίας, πιστεύουμε πως αυτοί που ρίχνουν λάσπη στο ΚΚΕ, και αυτό αφορά και εμάς, και γράφουν αυτά που γράφουν περί πρακτόρων, αναδεικνύονται από μόνοι τους στο ρόλο αυτό. Και, ως φαίνεται, ξεχνούν ότι σε αυτούς που υπηρετούν, μόνο τα γραπτά τους τους χρειάζονται. Αφού κάνουν τη δουλιά τους, τους πετάνε σαν σκουπίδια ή και τους εξοντώνουν.

Καταγγέλλουμε όλους αυτούς τους λασπολόγους - και σαν πρώτο τον κύριο Φαράκο, που για κακή τύχη του κινήματος ανέβηκε στο πόστο του Γεν. Γραμματέα του ΚΚΕ - και τους προειδοποιούμε ότι πολύ γρήγορα θα βρεθούν αντιμέτωποι με την ιστορική αλήθεια, γιατί "το ψέμα έχει κοντά ποδάρια" και, τελικά, όλο αυτό το παιχνίδι που παίζουν θα έρθει μπούμερανγκ εναντίον τους.

Και ας το ξέρουν όλοι οι κακοί που ψάχνουν για μια "ζεστή θεσούλα" εδώ κι εκεί: Η ιστορική αλήθεια του κινήματός μας έχει το δικό της ηθικό πρόσωπο και κανείς μουντζούρης δεν μπορεί να τη λερώσει".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ