Παρασκευή 24 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αλλάζει η φορολογία αυτοκινήτων

Με νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή, αυξάνεται η συνολική φορολογική επιβάρυνση στα ΙΧ και αντί για φτηνότερα μεταχειρισμένα θα έχουμε ακριβότερα, παλιά και καινούρια, αυτοκίνητα

Την προώθηση νομοσχεδίου που θα εισάγει ριζικές αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης των αυτοκινήτων, ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Οικονομικών, αμέσως μετά τη γνωστοποίηση της καταδικής της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τον τρόπο φορολόγησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Με το νέο καθεστώς, η συνολική φορολογική επιβάρυνση της αγοράς αυτοκινήτων όχι μόνο δε μειώνεται, αλλά διατηρείται στα ίδια επίπεδα, ενώ η φορολογία επεκτείνεται πλέον και στις μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο εσωτερικό της χώρας (μέχρι σήμερα αφορολόγητες)!

Οι κυριότερες αλλαγές που επέρχονται με το Νομοσχέδιο είναι οι ακόλουθες:

  • Καταργούνται οι δύο φόροι που επιβάλλονται σήμερα κατά την αγορά αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, καταργείται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ο οποίος για τα καινούρια κυμαίνεται μεταξύ 10% και 75% (ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου), ενώ για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ο φόρος φτάνει μέχρι και 400% της τεκμαρτής αξίας (το υπουργείο Οικονομικών επιβάλλει φόρο επί της αξίας με βάση δικούς του πίνακες και όχι με βάση τα τιμολόγια που θα παρουσιάσει ο αγοραστής από το φόβο των υποτιμολογήσεων).

Καταργείται επίσης και ο Φόρος Πινακίδων, ο οποίος ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου κυμαίνεται μεταξύ 8%-12%-16% της τεκμαρτής αξίας.

Στη θέση των καταργούμενων φόρων, εισάγονται το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης Πινακίδων και το Τέλος Μεταβίβασης.

Το Τέλος Ταξινόμησης επιβάλλεται σε όλα ανεξαιρέτως τα αυτοκίνητα, αλλά υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές φορολογικές κλίμακες. Η πρώτη κλίμακα αφορά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που αγοράστηκαν μετά το 1996, στα οποία επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται μεταξύ 25% και 105% της τεκμαρτής αξίας. Στη δεύτερη κλίμακα, που αφορά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας περιόδου 1992-1996, επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται μεταξύ 37% και 172% της τεκμαρτής αξίας. Στην τρίτη κλίμακα, για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας περιόδου 1988-1991, επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται μεταξύ 61% και 417% της τεκμαρτής αξίας. Για τα συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χρόνο κατασκευής τους, επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται μεταξύ 93% και 431% της τεκμαρτής αξίας.

Το Τέλος Μεταβίβασης θα επιβάλλεται σε κάθε μεταβίβαση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, εισαγόμενων ή από το εσωτερικό και θα κυμαίνεται από 50 δραχμές το κυβικό για τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα (μικρότερα των 900 κ. εκ. ) έως και 200 δραχμές το κυβικό (για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 2.001 κ. εκ. ). Τέλος, προβλέπεται ότι ο ΦΠΑ θα υπολογίζεται με βάση την αξία του αυτοκινήτου και όχι στο άθροισμα αξίας και ειδικού φόρου που υπολογίζεται σήμερα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ