Με μία σημαντική μονογραφία, αλλά και με μία ξεχωριστή εικαστική έκθεση, οι εκδόσεις και η γκαλερί "Αδάμ" παρουσιάζουν έναν από τους μεγάλους Ελληνες δημιουργούς του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα, τον Κωνσταντίνο Βολανάκη.Πριν λίγες μέρες, κυκλοφόρησε το ομώνυμο πολυτελές βιβλίο, με εκτενές κείμενο του καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Στέλιου Λυδάκη,ενώ στο χώρο της γκαλερί "Αδάμ" (Ν. Βάμβα 5), φιλοξενείται μέχρι τις 27/10 μία μικρή, αλλά αντιπροσωπευτική έκθεση έργων του Κ. Βολανάκη. Το βιβλίο καταδείχνει τη σημασία του καλλιτέχνη, στα πλαίσια της νεοελληνικής ζωγραφικής.
Οπως σημειώνει ο συγγραφέας και μελετητής του έργου του ζωγράφου, Στ. Λυδάκης, η έκδοση "είναι ο ελάχιστος οφειλόμενος φόρος τιμής στον καλλιτέχνη που κατάφερε να επιβληθεί και να διακριθεί με το ταλέντο του και να διατηρήσει στο εξωτερικό το ελληνικό φως. Μαζί με τον Νικηφόρο Λύτρα και τον Νικόλαο Γύζη της περίφημης Σχολής του Μονάχου, εντάχθηκαν δημιουργικά στα ευρωπαϊκά εικαστικά ρεύματα του 19ου αιώνα, δίνοντας την ευκαιρία στη νεοελληνική τέχνη να αποκτήσει "υπόσταση" και "λόγο" στο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι της Ευρώπης. Πλοιογράφος περισσότερο παρά θαλασσογράφος, παρουσίασε πολύ νωρίς τοπία υπαίθρου με ιμπρεσιονιστικές τάσεις, βρίσκοντας τελικά τον εαυτό του στη ρομαντική ενατένιση του θαλασσινού τοπίου και στη λυρική διαγραφή της ατμόσφαιρας σε συνδυασμό με τη φωτεινή στιγμή".
"Μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να τυποποιείται στην προσπάθειά του να αντεπεξέλθει στην εξασφάλιση των αναγκαίων στην πολυμελή οικογένειά του. Μπορεί να παρουσιάζει σκληρότητα και ακαμψία στην απόδοση των θαλασσών του, τα ξανοίγματά του, όμως, προς τα προβλήματα του φωτός και του χρώματος, που αποτελούν το επίκεντρο των καλλιτεχνικών ενδιαφερόντων του 19ου αιώνα, είναι πρωτοποριακά και τεράστιας σημασίας για την αναπροσαρμογή της ελληνικής τέχνης. Το λυρικό, ρομαντικό του πνεύμα, από την άλλη πλευρά, του έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργήσει μερικές συνθέσεις εξαιρετικής ευαισθησίας, αξιοποιώντας τη μεγάλη παράδοση, παράλληλα με τις προσωπικές του καταβολές".
Ο Δ. Σεβαστάκης γεννήθηκε στο Καρλόβασι της Σάμου το 1960 και φοίτησε στην ΑΣΚΤ με δασκάλους τον Γ. Μόραλη και τον Δ. Μυταρά.Μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει έργα του σε έξι ατομικές εκθέσεις, ενώ συμμετείχε σε πολλές ομαδικές παρουσιάσεις. Η έκθεση στο χώρο τέχνης "24", θα διαρκέσει μέχρι τις 14 του Νοέμβρη.
Εκθεση έργων ζωγραφικής του Γιάννη Ψυχοπαίδι,εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες στην αίθουσα τέχνης "Τερρακόττα" (Χρυσ. Σμύρνης 13, Θεσσαλονίκη). Στην έκθεση παρουσιάζεται για πρώτη φορά η ενότητα "Νύχτες του Αυγούστου".Πρόκειται για μια σειρά έργων του διαφόρων διαστάσεων με τέμπερες, κάρβουνο και ακουαρέλες σε χαρτί, που δουλεύτηκαν στο Βερολίνο από το 1994 έως το 1997. Εσωτερικοί χώροι, αστικά τοπία, παραλίες με λουόμενους, όπου δεσπόζει η μυστηριώδης νύχτα που την υποστασιοποιεί η ανθρώπινη παρουσία. Ολα στροβιλίζονται με ένταση σε μια καλειδοσκοπική δίνη, στην οποία φυγόκεντρος δύναμη είναι η ανθρώπινη φιγούρα, που μετασχηματίζει όλο το χώρο και το μεταμορφώνει ρυθμολογικά.
Οπως σημειώνει η Αθηνά Σχινά "η ζωγραφική του Γιάννη Ψυχοπαίδι μιλά για τα γνώριμα, τα κοντινά και τα οικεία. Ομως, η ελεγειακή της χάρη βρίσκεται στην αθέατη πλευρά των πραγμάτων που φωτίζει. Αυτό χαρίζει στην τέχνη του την έλξη και τη μαγεία της". Η έκθεση του Γ. Ψυχοπαίδι θα διαρκέσει μέχρι τις 15 του Νοέμβρη.
Η δεύτερη πανελλήνια έκθεση ζωγραφικής "Η τέχνη στην ψυχιατρική",που πραγματοποιείται μέχρι τις 5 του Νοέμβρη στο "Γκάζι" του Δήμου Αθηναίων, έρχεται να συμπληρώσει την περσινή προσπάθεια, φιλοδοξώντας να καθιερώσει αυτή τη ζωγραφική με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ως μία νέα πηγή έμπνευσης. Η έκθεση φιλοξενεί 70 πιο αντιπροσωπευτικά έργα από τα 300 τα οποία είχαν αρχικά συγκεντρωθεί με τη συνεργασία 12 Ψυχιατρικών Μονάδων Αποκατάστασης απ' όλη την Ελλάδα.
Οπως σημειώνουν οι διοργανωτές: "Προσπάθεια της έκθεσης είναι να διατηρήσει ανοιχτή και άμεση την επικοινωνία του ψυχιάτρου, του ψυχικά ασθενή και της οικογένειάς του, με το ευρύ κοινό. Σκοπός αυτής της επικοινωνίας είναι η αντιμετώπιση της άγνοιας και των προκαταλήψεων που υπάρχουν γύρω από την ψυχική νόσο και οδήγησαν στο παρελθόν στον άδικο στιγματισμό των ψυχικά ασθενών".
Από τις 20 Αυγούστου έως τις 6 του Οκτώβρη, πραγματοποιήθηκε στην Ιαπωνία διεθνές συμπόσιο γλυπτικής, στο οποίο συμμετείχαν 149 καλλιτέχνες από 29 χώρες. Η χώρα μας εκπροσωπήθηκε από τον Εκτορα Παπαδάκη,στον οποίο απονεμήθηκε το 2ο βραβείο. Ο Εκ. Παπαδάκης γεννήθηκε το 1960 στα Ζωνιανά Ρεθύμνου. Σπούδασε από το 1983 έως το 1985 στη "Σχολή Καλών Τεχνών Τήνου" και από το 1985 έως το 1990 γλυπτική στην ΑΣΚΤ Αθηνών με δάσκαλο τον Γ. Νικολαϊδη.Επίσης, σπούδασε σκηνογραφία με δάσκαλο τον Βασίλη Βασιλειάδη.Η πρώτη του ατομική έκθεση - μια σειρά γλυπτών από μάρμαρο και μπρούντζο - πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα τέχνης "Εκφραση" τον Ιούνιο του 1996.