ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 20 Δεκέμβρη 1997
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Και αμερικανικά κατασκοπευτικά στις έρευνες...

Χωρίς αποτέλεσμα συνεχίστηκαν και χτες οι προσπάθειες για την ανεύρεση του μοιραίου ουκρανικού αεροσκάφους. Περίπου 5.000 στρατιώτες, πυροσβέστες, πολλοί κάτοικοι της περιοχής, 26 ελικόπτερα και 6 αεροπλάνα δεν κατάφεραν να εντοπίσουν κανένα ίχνος. Μεγαλώνει η περιοχή που ερευνάται, ενώ χτες μοίρα καταδρομέων έψαχνε και στο Νομό Σερρών

Σε αμερικανικά χέρια πέρασαν από χτες το βράδυ οι έρευνες για την ανεύρεση του μοιραίου ουκρανικού αεροσκάφους, που τα ίχνη του χάθηκαν το βράδυ της Τετάρτης, λίγο πριν προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Το έργο ανέλαβαν δύο αμερικανικά αεροσκάφη, ένα ανθυποβρυχιακής έρευνας τύπου "Papa-3" προερχόμενο από την αμερικανονατοϊκή βάση στη Σιγκουανέλα της Ιταλίας και ένα κατασκοπευτικό τύπου "U-2".

Το "Papa-3" λίγο μετά τις 7 μ.μ. μπήκε στον ελληνικό εναέριο χώρο, στο ύψος της Κέρκυρας και μετά από λίγο έφθασε στην ύποπτη περιοχή και ξεκίνησε να τη "σαρώνει" από μεγάλο ύψος. Τα ειδικά ραντάρ τα οποία διαθέτει έχουν τη δυνατότητα να ανιχνεύουν τα μεγάλα μεταλλικά αντικείμενα. Σύμφωνα με μια πρώτη αξιολόγηση των στοιχείων που συνέλεξε, δεν προέκυπτε κάποιο αποτέλεσμα. Ωστόσο, για την επεξεργασία και την αξιολόγηση τα στοιχεία θα στέλνονταν στα ΝΑΤΟικά επιτελεία στην Ιταλία.

Πάντως, σε περίπτωση που το μοιραίο αεροσκάφος έχει συντριβεί μέσα σε χαράδρα ο εντοπισμός του δεν είναι δυνατός. Το κατασκοπευτικό "U-2" αναμενόταν να φθάσει στην περιοχή μετά τα μεσάνυχτα. Ταυτόχρονα, ήταν σε ετοιμότητα και δύο από τα πιο σύγχρονα ελληνικά μαχητικά τύπου "F-16" τα οποία μπορούν να πετάξουν και τη νύχτα και είναι εξοπλισμένα με σύστημα υπέρυθρων ακτίνων για τη φωτογράφιση της περιοχής, με την προϋπόθεση βέβαια της απομάκρυνσης των νεφών. Επίσης κανένα στοιχείο δεν προκύπτει ούτε από τους αμερικανικούς κατασκοπευτικούς δορυφόρους, καθώς ζητήθηκαν στοιχεία αρμοδίως από το ελληνικό υπουργείο Αμυνας, αλλά όπως αναφέρεται δεν έχει καταγραφεί κάποια λάμψη, ενώ η φωτογράφιση από δορυφόρου δεν είναι εφικτή λόγω νέφωσης.

Την πρόσκληση για βοήθεια προς τους Αμερικάνους την ανακοίνωσε χτες το μεσημέρι από τον Εβρο, όπου βρισκόταν περιοδεύοντας σε στρατιωτικές μονάδες ενόψει των γιορτών, ο υπουργός Αμυνας Α. Τσοχατζόπουλος.Οπως είπε, ζητήθηκε η συνεργασία από τον υποδιοικητή των ευρωπαϊκών δυνάμεων του ΝΑΤΟ και διασφαλίστηκε η αποστολή ενός "Paρa-3" που διαθέτει ηλεκτρονικά μέσα για τον εντοπισμό επιπλέον ηλεκτρονικών μηνυμάτων, που συνήθως εκπέμπουν τα αεροπλάνα, αν και, όπως σημείωσε, το συγκεκριμένο ουκρανικό αεροπλάνο διαθέτει πολύ ασθενή σήματα που φθάνουν μόνο σε απόσταση 5 μιλίων. Ο Α. Τσοχατζόπουλος πρόσθεσε ακόμα ότι μέχρι το αργότερο σήμερα το πρωί θα έχει καταφθάσει ένα ειδικού τύπου αεροπλάνο των ΗΠΑ που διαθέτει τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά και οπτικοακουστικά μέσα, δηλαδή το κατασκοπευτικό "U-2", που έχει γίνει γνωστό από τον πόλεμο στον Κόλπο. Την αμερικανική συμμετοχή στις έρευνες ανακοίνωσε χτες και ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Γ. Παπανδρέου,μετά από συνάντηση που είχε με το νέο πρέσβη των ΗΠΑ στην Αθήνα, ο οποίος είπε ότι ο προσπάθειες των αμερικανικών αεροσκαφών θα συνεχιστούν και σήμερα.

Η όλη επιχείρηση πάντως παίρνει και τα χαρακτηριστικά ενεργοποίησης της νέας δομής του ΝΑΤΟ, καθώς τα αμερικανικά αεροσκάφη κατευθύνονται από το ΝΑΤΟικό στρατηγείο της Νάπολης, ενώ το συντονισμό των ελληνικών χερσαίων δυνάμεων έχει αναλάβει ο διοικητής της 1ης Στρατιάς στη Λάρισα και των αεροπορικών μέσων ο αρχηγός του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ) που εδρεύει επίσης στη Λάρισα, όπου, σύμφωνα με τη νέα δομή, θα εγκατασταθεί και το ΝΑΤΟικό υποστρατηγείο.

Συνεχίζονται οι έρευνες

Οι χτεσινές έρευνες των στρατιωτικών τμημάτων απέβησαν εξολοκλήρου άκαρπες. Μουντό και σφιγμένο ήταν και χτες το κλίμα στην αίθουσα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, στο οποίο για δύο συνεχή εικοσιτετράωρα βρίσκονται οι συγγενείς των επιβατών του μοιραίου αεροπλάνου. Τα επίσημα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους είναι ελλιπέστατα, πράγμα που μεγαλώνει την αγωνία τους και εντείνει τον εκνευρισμό και την παραπληροφόρηση. Οι συγγενείς με αποτυπωμένο το βαθύ πόνο στα πρόσωπά τους, αναρωτιούνται πού είναι επιτέλους το αεροσκάφος και τους φαίνεται αδιανόητο να μην υπάρχουν τα κατάλληλα μέσα για τον εντοπισμό του.

Μια τεραστίων διαστάσεων στρατιωτική επιχείρηση έλαβε χώρα στην ευρύτερη περιοχή των Πιερίων μέχρι τις παρυφές του Ολύμπου.Από το πρώτο φως της ημέρας στρατιωτικές δυνάμεις μεγέθους μεραρχίας χτένιζαν την περιοχή. Στην έρευνα πήραν μέρος 5.056 αξιωματικοί και οπλίτες του Στρατού Ξηράς με την υποστήριξη των κατάλληλων μέσων. Από πλευράς αεροπορικών μέσων κινητοποιήθηκαν 10 επιθετικά ελικόπτερα APACHE,9 ελικόπτερα UH-H ("Χιούι"), 3 ελικόπτερα CHINOOK,3 ελικόπτερα παντός καιρού SIKORSKY του Πολεμικού Ναυτικού καθώς και 1 ελικόπτερο "ΑΒ-205", 2 μεταγωγικά "C-130", 2 "CL-215", 1 "RF4" (αεροφωτογραφικό) και 1 "F-16". Από πλευράς Πολεμικού Ναυτικού επίσης η φρεγάτα "Μακεδονία",για έρευνα στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Θερμαϊκού.

Οι χερσαίες δυνάμεις χρησιμοποίησαν πάνω από 500 οχήματα διαφόρων τύπων. Η επιχείρηση εξελίχθηκε στην περιοχή που ορίζεται δυτικά από τον ποταμό Αλιάκμονα και ανατολικά από την εθνική οδό και νότια φθάνει μέχρι τις παρυφές του Ολύμπου.Ταυτόχρονα μια μοίρα καταδρομέων στάλθηκε για να ερευνήσει στην αντίθετη κατεύθυνση βορειανατολικά της Θεσσαλονίκης στο ΝομόΣερρών,για τη θεωρούμενη ως απίθανη περίπτωση το στίγμα που κατέγραψαν τα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας να είναι λανθασμένο.

Η έρευνα χτες έγινε κάτω από εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες με θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, το χιόνι σε πολλές περιπτώσεις να ξεπερνάει το μισό μέτρο, ενώ η χαμηλή νέφωση έκανε προβληματική την πτήση των ελικοπτέρων και η ομίχλη που επικρατούσε περιόριζε την ορατότητα ακόμα και των επίγειων δυνάμεων στα λίγα μέτρα.

Αποπροσανατολίστηκε;

Με την πάροδο του χρόνου όλες οι εκτιμήσεις συντείνουν στην αρχική άποψη ότι για διάφορους λόγους το ουκρανικό αεροσκάφος αποπροσανατολίστηκε,αλλά δεν έγινε δυνατό από τον πύργο ελέγχου της Θεσσαλονίκης να του παρασχεθεί η βοήθεια που απαιτείται σε αυτές τις περιπτώσεις, λόγω έλλειψης "ραντάρ προσέγγισης". Ο αποπροσανατολισμός του κατά πάσα πιθανότητα οφείλεται σε κακή λειτουργία του συστήματος προσέγγισης του μοιραίου αεροπλάνου ή σε κάποια βλάβη στην πυξίδα του. Η παρέμβαση βέβαια, όπως γίνεται παραδεκτό από όλους, του πύργου ελέγχου θα ήταν σωτήρια αν διέθετε τα κατάλληλα "ραντάρ προσέγγισης" που θα εντόπιζαν από εδάφους την απόκλισή του και θα ενημέρωναν τον πιλότο.Ενώ στην προκειμένη περίπτωση, αλλού δήλωνε ότι βρίσκεται ο πιλότος και αλλού βρισκόταν, πράγμα που προκύπτει από τη σύγκριση της συνομιλίας του με τον πύργο ελέγχου καιτην πορεία του αεροπλάνου που καταγράφηκε από τα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας.

Σταματήστε την αποδιοργάνωση της ΥΠΑ

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ. Επισημαίνουν ότι η πολιτική της ιδιωτικοποίησης συνολικά στον τομέα των αερομεταφορών συνεπάγεται επιδείνωση της ασφάλειας των πτήσεων και βαρύτερες ανθρώπινες απώλειες

Γιατί δεν πάρθηκαν έγκαιρα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει άμεσα το ραντάρ προσέγγισης στο αεροδρόμιο "Μακεδονία", αλλά, αντίθετα, παρέμειναν τα σχετικά μηχανήματα αναξιοποίητα στις αποθήκες του αεροδρομίου; Εστω και τώρα, η κυβέρνηση θα πάρει τα αναγκαία μέτρα, ώστε ο αερολιμένας να πληροί τους όρους με τις προϋποθέσεις ικανοποιητικής λειτουργίας και υψηλής ασφάλειας, όπως όφειλε να έχει κάνει ήδη;

Απαντήσεις στα δύο αυτά ερωτήματα ζητούν οι βουλευτές του ΚΚΕ Ορέστης Κολοζώφ,Μήτσος Κωστόπουλος,Σταύρος Παναγιώτου και Μαρία Μπόσκου, από τον υπουργό Μεταφορών Τάσο Μαντέλη.Οι κομμουνιστές βουλευτές, σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, επισημαίνουν πως οι ελλείψεις που έχει το δεύτερο αεροδρόμιο της χώρας και κύρια η έλλειψη ραντάρ προσέγγισης, φαίνεται ότι ήταν μοιραίες για το ουκρανικό αεροσκάφος και τους επιβάτες του.

"Το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα ανέδειξε τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης για την καθυστέρηση ανάπτυξης ολοκληρωμένου συστήματος και εγκατάστασης του ραντάρ προσέγγισης, αν και είναι γνωστές οι ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στο αεροδρόμιο "Μακεδονία"", τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ στην Ερώτησή τους.

Υπογραμμίζουν πως η διαδικασία για την προμήθεια του συγκεκριμένου ραντάρ ξεκίνησε πριν 10 χρόνια και, όπως καταγγέλθηκε, σήμερα τα σχετικά μηχανήματα βρίσκονται στις αποθήκες του αεροδρομίου, αφού ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής των χώρων για την εγκατάστασή τους, ούτε έχει στηθεί η κεραία του, ούτε και προσωπικό κατάλληλα εκπαιδευμένο για να το δουλέψει υπάρχει. Οι τέσσερις βουλευτές του ΚΚΕ αναφέρονται και στις καταγγελίες του Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΑ Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης, ο οποίος επισήμανε πως πρόσφατα ξοδεύτηκαν 4,5 δισεκατομμύρια για την αισθητική ανακαίνιση του χώρου του αεροδρομίου και όχι για έργα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των πτήσεων και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών!

"Η προγραμματισμένη αποδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στην προοπτική της ιδιωτικοποίησής της, η λογική της ιδιωτικοποίησης συνολικά στον τομέα των αερομεταφορών δείχνουν το μέγεθος των ευθυνών της κυβέρνησης και των υποστηρικτών αυτής της πολιτικής, διότι η εφαρμογή της θα συνεπάγεται επιδείνωση της ασφάλειας των πτήσεων και βαρύτερες ανθρώπινες απώλειες", καταλήγει η Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ.

Ασχετοι;

Ευθύνεται τελικά η Κοινότητα Περαίας Θεσσαλονίκης και οι κάτοικοί της που τα ραντάρ του αεροδρομίου "Μακεδονία" σαπίζουν επί δύο χρόνια στις αποθήκες, όπως προσπαθούν να μας πείσουν από τα "παράθυρα" των τηλεοπτικών σόου οι κάθε λογής κυβερνητικοί και άλλοι αρμόδιοι μετά την αεροπορική τραγωδία;

Πώς είναι δυνατόν να ισχύει κάτι τέτοιο όταν:

  • Η συζήτηση για την προμήθεια των ραντάρ γίνεται εδώ και 10 χρόνια τουλάχιστον, χωρίς να έχουν "σκεφτεί" οι αρμόδιοι ότι αυτά κάπου πρέπει να τοποθετούν και ότι για να γίνει αυτό επιβάλλεται να συνταχτούν και οι σχετικές μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και να εξεταστούν και εναλλακτικοί τόποι χωροθέτησης. Φταίνε οι κάτοικοι της Περαίας για την παράλειψη αυτή;
  • Είναι γνωστό ότι μία από τις βασικές αρχές του νόμου που διέπει τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (νόμος 1650/86 και οι εκτελεστικές του υπουργικές αποφάσεις) είναι η διαδικασία έγκρισης και η δημοσιοποίησή τους, έτσι ώστε κάθε ενδιαφερόμενος να έχει δικαίωμα να υποβάλει ένσταση ή - αν δε γίνει αυτή δεκτή - να προσφύγει ακόμη και στη Δικαιοσύνη. Πρέπει να κατηγορηθούν, δηλαδή, όσοι άσκησαν το νόμιμο δικαίωμά τους της έντασης, όταν μάλιστα η μελέτη ήταν οφθαλμοφανώς διάτρητη;

Αυτά, για να ξέρουν ορισμένοι δημοσιογράφοι τι ρωτάνε μερικές φορές και μερικοί κυβερνητικοί και άλλοι αρμόδιοι τι απαντάνε, παριστάνοντας τους άσχετους. Αγνοια των νόμων, αν δεν κάνουμε λάθος, δεν επιτρέπεται...

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εκκληση για συμβολή όλων στις έρευνες

Κάλεσμα σε όλα τα μέλη και τους οπαδούς του ΚΚΕ των Νομών Ημαθίας και Πιερίας, αλλά και στους μαζικούς φορείς της περιοχής να συμβάλλουν στην ανεύρεση του μοιραίου αεροσκάφους, απευθύνει με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ. Συγκεκριμένα ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

"Η Επιτροπή Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ εκφράζει τη βαθιά της θλίψη για την πτώση του ουκρανικού αεροσκάφους "Γιακόβλεφ 42" και τη συμπαράστασή της στην οδύνη των οικογενειών των δεκάδων επιβατών που επέβαιναν σ' αυτό.

Θεωρούμε ότι έχει σοβαρές πολιτικές ευθύνες η κυβέρνηση για τις τραγικές ελλείψεις του δεύτερου σε μέγεθος αεροδρομίου της χώρας που οδήγησε στην πτώση του ουκρανικού αεροσκάφους. Ολα αυτά τα χρόνια, αλλά και προηγούμενα επί των κυβερνήσεων της ΝΔ, παρά τις υποσχέσεις, δεν πάρθηκαν τα αναγκαία μέτρα εκσυγχρονισμού των ελληνικών αεροδρομίων και του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, που στην προκειμένη περίπτωση, η έλλειψη σύγχρονων ραντάρ προσέγγισης αποδείχτηκε μοιραία.

Η ΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ καλεί τα μέλη και τους οπαδούς του Κόμματος, το λαό των Νομών Ημαθίας και Πιερίας, τους μαζικούς φορείς της περιοχής να συμβάλλουν στην ανεύρεση του μοιραίου αεροσκάφους.

Ολοι οι κομμουνιστές και οι κομμουνίστριες με κάθε μέσο που έχουν στη διάθεσή τους να κάνουν καθετί το αναγκαίο δίνοντας όλες τις δυνάμεις τους".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ