ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Γενάρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το παντελόνι

Χωρίς βρακί στα οπίσθιά του κινδύνευε πλέον να μείνει ο Μήτσος. Μια η ληστρική ακρίβεια της ελεύθερης αγοράς, μια οι "βουτιές" της κυβέρνησης στην τσέπη του, τον είχαν ξετινάξει για καλά τον φουκαρά και δεν περίσσευε φράγκο για καινούρια ρούχα. Η κατάσταση όμως με τα τριμμένα παντελόνια του είχε φτάσει στο "αμήν". Πέντε καρικώματα είχε το καθένα και η γυναίκα του Μήτσου, η Ασπασία, είχε σηκώσει πια ψηλά τα χέρια.

"Δεν μπορώ να κάνω τίποτε άλλο - του έλεγε απελπισμένη. Η πας να αγοράσεις κανένα καινούριο ή καμιά μέρα εκεί που περπατάς θα ακουστεί ένα "χρατς" και θα γίνεις ρεζίλι με τις... αποκαλύψεις που θα κάνεις!".

Ο Μήτσος έξυνε με αμηχανία το κεφάλι του όταν άρχιζε τη μουρμούρα η γυναίκα του και έπειτα απαντούσε μοιρολατρικά: "Αν είναι να μου συμβεί κι αυτό ας μου συμβεί. Και για ό,τι φανεί, η μισή ντροπή δική μου και η μισή ντροπή δική τους"!

- Αχ, Μήτσο μου, πιστεύεις στ' αλήθεια, ότι θα ντραπούν ας πούμε ο Γιάννος, ο Δρυς ή ο Πρωτόπαπας αν το δικό σου παντελόνι ανοίξει ξαφνικά σαν... τηλεοπτικό παράθυρο;

- Πριν σου απαντήσω, Ασπασία, θα ήθελα να μου πεις πού στο καλό τη βρήκες αυτή την παρομοίωση;

- Δε χρειάστηκε να σκεφτώ και πολύ, άνδρα μου, γιατί είναι γνωστό πως τα τηλεοπτικά παράθυρα δείχνουν σχεδόν πάντα, ό,τι ακριβώς θα δείξεις κι εσύ αν σου συμβεί το "ατύχημα" που λέω!

- Εχεις χιούμορ, βρε γυναίκα και μπράβο σου. Εν πάση περιπτώσει όμως, εγώ πιστεύω πως αν σκιστεί το παντελόνι ενός φουκαρά "εν μέση οδώ", δεν μπορεί, θα ντραπούν κι αυτοί που τον κατάντησαν έτσι, με τους μισθούς πείνας, τα χαρατσώματα, με την αφαιμακτική και φορομπηχτική εν γένει πολιτική τους.

- Αχ, Μήτσο μου αφελή, καρφάκι δεν πρόκειται να τους καεί αν συμβεί σε κάποιον ταλαίπωρο το "ατύχημα" για το οποίο μιλάμε. Αν ωστόσο θέλεις να συνδέσουμε το περιστατικό με αυτούς που μας κυβερνούν, ε, τότε έχω να σου πω το εξής: Με τα "αποκαλυπτήρια" που θα κάνει ο φουκαράς θα φανεί ταυτόχρονα και πού ακριβώς γράφουν το λαό οι άθλιοι της πολιτικής, μόλις του υφαρπάσουν την ψήφο!

Μήνες ολόκληρους "γάνωνε" η Ασπασία το μυαλό του Μήτσου για να πάει να αγοράσει δυο - τρία καινούρια ρουχαλάκια και με το πες, πες κατόρθωσε να τον πείσει να πει το "ναι".

- Εντάξει βρε γυναίκα, είπε, μεθαύριο που θα μας πληρώσουν, θα κατέβω στα μαγαζιά να ψωνίσω.

- Μπράβο, άνδρα μου! αναφώνησε τότε η Ασπασία και πρόσθεσε: Αστο όμως το ζήτημα επάνω μου.

- Δηλαδή;

- Δηλαδή, Μήτσο θα μου δώσεις τα λεφτά και θα πάω να σου ψωνίσω εγώ.

- Γιατί, ρε γυναίκα, εγώ δεν ξέρω;

- Ξέρεις, Μήτσο μου, αλλά, να, πώς να το πω, είσαι λίγο απρόσεκτος και αγοράζεις ό,τι σου φουσκώσουν.

- Εχεις κανένα τέτοιο παράδειγμα;

- Αμ, δεν έχω, καημένε; Ξεχνάς πως χρόνια ολόκληρα δίνεις την πολύτιμη ψήφο σου και "αγοράζεις"... ρετάλια. Ξεχνάς ότι με τον ίδιο τρόπο αγόρασες βλακωδώς και τη "ζώνη", που σου σφίγγει σαν τανάλια το στομάχι και το "καπέλο" του Μάαστριχτ; Α, ρε Μήτσο, τι δουλιά έχεις εσύ, καλέ μου, και πας και ψωνίζεις από τις... μπουτίκ της πολιτικής; Ξεχνάς ότι αυτές είναι μόνο για τους πλούσιους, στους οποίους και δίνουν ό,τι εκλεκτό έχουν; Νομίζεις ότι είναι δυνατόν να πάρεις ποτέ κι εσύ τα ίδια; Σε σένα Μήτσο μου, μόνο σαβούρα θα πασάρουν. Και βάλε, επιτέλους, μυαλό, γιατί αλλιώς σε βλέπω πολύ σύντομα να κυκλοφορείς με τα... μεριά απ' έξω!

Τάσος ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ


Δρόμος - καρμανιόλα στην Κινέττα

Εγκληματικές ελλείψεις και παραλείψεις του ΥΠΕΧΩΔΕ τείνουν να μετατρέψουν σε "καρμανιόλα" έναν τοπικό - κομβικό δρόμο, που συνδέει τη νέα με την παλιά Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου στην Κινέττα. Οπως προέκυψε από την έρευνα του "Ρ", το ΥΠΕΧΩΔΕ καθυστερεί να απαλλοτριώσει τρία σπίτια που βρίσκονται πάνω στο δρόμο και εμποδίζουν την ορατότητα, τόσο στα διερχόμενα οχήματα, όσο και στους κατοίκους της περιοχής.

Το πρόβλημα παρουσιάστηκε μετά τη δημιουργία του ανισόπεδου κόμβου του νέου αυτοκινητόδρομου Αθηνών - Κορίνθου, ενός κόμβου που ήταν απαραίτητος, όχι μόνο επειδή συνδέει τη νέα με την παλιά Εθνική Οδό, αλλά και επειδή εξυπηρετεί μια ολόκληρη περιοχή, την Κινέττα, που ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες σφύζει από τουριστική κίνηση. Ο "τοπικός" μέχρι τότε δρόμος μετατράπηκε σε "συνδετήρια οδική αρτηρία", με αποτέλεσμα να αυξηθεί στο σημείο αυτό κατακόρυφα η κίνηση, αλλά και ο κίνδυνος ατυχημάτων. Αυτό συμβαίνει γιατί σε κάποιο σημείο δημιουργείται μια κλειστή αριστερή στροφή και αμέσως μετά μια κλειστή δεξιά, ενώ τα τρία σπίτια, ακριβώς πάνω στις στροφές, εμποδίζουν την ορατότητα.

"Το ΥΠΕΧΩΔΕ, όχι μόνο δε θεώρησε σκόπιμο να συμπεριλάβει στην αρχική μελέτη την ευθυγράμμιση του δρόμου, όπως όφειλε, διαθέτοντας το μικρό - μπροστά στο συνολικό κονδύλι των έργων - ποσό των 130.000.000 δραχμών για την απαλλοτρίωση, αλλά δε φρόντισε να ενημερώσει και τους αρμόδιους φορείς της περιοχής για τη δημιουργία του κόμβου, ακόμα και όταν η μελέτη είχε προχωρήσει, όπως δήλωσε ο αντιδήμαρχος της περιοχής Π. Σκλαβούνος.

Αν το υπουργείο είχε έρθει σε επαφή με το δήμο και τον είχε ενημερώσει για τις ενέργειές του, συνέχισε ο αντιδήμαρχος, το έργο θα είχε ενταχθεί από την αρχή στη μελέτη του νέου αυτοκινητοδρόμου. Ο δρόμος αυτός μέχρι πριν τη δημιουργία του κόμβου ανήκε στο δήμο και για να ευθυγραμμιστεί έπρεπε να γίνει αλλαγή σχεδίου πόλης. Μετά τη δημιουργία του κόμβου και αφού πλέον χρησιμοποιείται για "υπερτοπική χρήση", δηλαδή εξυπηρετεί ανάγκες της εθνικής οδού, ανήκει στο κράτος και περνά στην αρμοδιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ. Οι τροποποιήσεις του σχεδίου και η εφαρμογή τους εντάσσονται στα συμπληρωματικά έργα της εθνικής οδού, επομένως το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει υποχρέωση και να εκτελέσει το συγκεκριμένο έργο, αλλά και να αναλάβει την αποζημίωση των θιγομένων, από τη ρυμοτομία", τόνισε ο Π. Σκλαβούνος.

Ο Δήμος Μεγάρων έχει καταθέσει εδώ και ενάμιση χρόνο δική του μελέτη για την ευθυγράμμιση του δρόμου, την οποία έχει εγκρίνει η Διεύθυνση Μελετών Εργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ). Ο Χατσίκ Μανουκιάν που έκανε τη μελέτη του δήμου δήλωσε στο "Ρ" ότι "μέσα στα κονδύλια για τα έργα του νέου αυτοκινητόδρομου θα έπρεπε να έχει ληφθεί υπ' όψιν και η δαπάνη για την ευθυγράμμιση του κόμβου και όχι να γίνει παράκαμψη για να μην απαλλοτριωθούν τα τρία σπίτια που βρίσκονται στο συγκεκριμένο σημείο. Αλλωστε, η δαπάνη γι' αυτά είναι αστεία μπροστά στο κονδύλι του έργου της εθνικής οδού".

Τις προθέσεις του αυτές ο δήμος γνωστοποίησε και στο ΥΠΕΧΩΔΕ με σχετικό έγγραφο στις 3/12/97, περιμένοντας γραπτή απάντηση, προκειμένου να θέσει το ζήτημα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Το ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ προφορικά έχει συμφωνήσει με το αίτημα του δήμου, δεν έχει στείλει καμία έγγραφη απάντηση. Ετσι, οι κάτοικοι της Κινέττας συνεχίζουν να διαμαρτύρονται, καθώς ο κίνδυνος για ατυχήματα παραμένει.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ