Τρίτη 27 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Δρόμος - καρμανιόλα στην Κινέττα

Εγκληματικές ελλείψεις και παραλείψεις του ΥΠΕΧΩΔΕ τείνουν να μετατρέψουν σε "καρμανιόλα" έναν τοπικό - κομβικό δρόμο, που συνδέει τη νέα με την παλιά Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου στην Κινέττα. Οπως προέκυψε από την έρευνα του "Ρ", το ΥΠΕΧΩΔΕ καθυστερεί να απαλλοτριώσει τρία σπίτια που βρίσκονται πάνω στο δρόμο και εμποδίζουν την ορατότητα, τόσο στα διερχόμενα οχήματα, όσο και στους κατοίκους της περιοχής.

Το πρόβλημα παρουσιάστηκε μετά τη δημιουργία του ανισόπεδου κόμβου του νέου αυτοκινητόδρομου Αθηνών - Κορίνθου, ενός κόμβου που ήταν απαραίτητος, όχι μόνο επειδή συνδέει τη νέα με την παλιά Εθνική Οδό, αλλά και επειδή εξυπηρετεί μια ολόκληρη περιοχή, την Κινέττα, που ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες σφύζει από τουριστική κίνηση. Ο "τοπικός" μέχρι τότε δρόμος μετατράπηκε σε "συνδετήρια οδική αρτηρία", με αποτέλεσμα να αυξηθεί στο σημείο αυτό κατακόρυφα η κίνηση, αλλά και ο κίνδυνος ατυχημάτων. Αυτό συμβαίνει γιατί σε κάποιο σημείο δημιουργείται μια κλειστή αριστερή στροφή και αμέσως μετά μια κλειστή δεξιά, ενώ τα τρία σπίτια, ακριβώς πάνω στις στροφές, εμποδίζουν την ορατότητα.

"Το ΥΠΕΧΩΔΕ, όχι μόνο δε θεώρησε σκόπιμο να συμπεριλάβει στην αρχική μελέτη την ευθυγράμμιση του δρόμου, όπως όφειλε, διαθέτοντας το μικρό - μπροστά στο συνολικό κονδύλι των έργων - ποσό των 130.000.000 δραχμών για την απαλλοτρίωση, αλλά δε φρόντισε να ενημερώσει και τους αρμόδιους φορείς της περιοχής για τη δημιουργία του κόμβου, ακόμα και όταν η μελέτη είχε προχωρήσει, όπως δήλωσε ο αντιδήμαρχος της περιοχής Π. Σκλαβούνος.

Αν το υπουργείο είχε έρθει σε επαφή με το δήμο και τον είχε ενημερώσει για τις ενέργειές του, συνέχισε ο αντιδήμαρχος, το έργο θα είχε ενταχθεί από την αρχή στη μελέτη του νέου αυτοκινητοδρόμου. Ο δρόμος αυτός μέχρι πριν τη δημιουργία του κόμβου ανήκε στο δήμο και για να ευθυγραμμιστεί έπρεπε να γίνει αλλαγή σχεδίου πόλης. Μετά τη δημιουργία του κόμβου και αφού πλέον χρησιμοποιείται για "υπερτοπική χρήση", δηλαδή εξυπηρετεί ανάγκες της εθνικής οδού, ανήκει στο κράτος και περνά στην αρμοδιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ. Οι τροποποιήσεις του σχεδίου και η εφαρμογή τους εντάσσονται στα συμπληρωματικά έργα της εθνικής οδού, επομένως το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει υποχρέωση και να εκτελέσει το συγκεκριμένο έργο, αλλά και να αναλάβει την αποζημίωση των θιγομένων, από τη ρυμοτομία", τόνισε ο Π. Σκλαβούνος.

Ο Δήμος Μεγάρων έχει καταθέσει εδώ και ενάμιση χρόνο δική του μελέτη για την ευθυγράμμιση του δρόμου, την οποία έχει εγκρίνει η Διεύθυνση Μελετών Εργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ). Ο Χατσίκ Μανουκιάν που έκανε τη μελέτη του δήμου δήλωσε στο "Ρ" ότι "μέσα στα κονδύλια για τα έργα του νέου αυτοκινητόδρομου θα έπρεπε να έχει ληφθεί υπ' όψιν και η δαπάνη για την ευθυγράμμιση του κόμβου και όχι να γίνει παράκαμψη για να μην απαλλοτριωθούν τα τρία σπίτια που βρίσκονται στο συγκεκριμένο σημείο. Αλλωστε, η δαπάνη γι' αυτά είναι αστεία μπροστά στο κονδύλι του έργου της εθνικής οδού".

Τις προθέσεις του αυτές ο δήμος γνωστοποίησε και στο ΥΠΕΧΩΔΕ με σχετικό έγγραφο στις 3/12/97, περιμένοντας γραπτή απάντηση, προκειμένου να θέσει το ζήτημα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Το ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ προφορικά έχει συμφωνήσει με το αίτημα του δήμου, δεν έχει στείλει καμία έγγραφη απάντηση. Ετσι, οι κάτοικοι της Κινέττας συνεχίζουν να διαμαρτύρονται, καθώς ο κίνδυνος για ατυχήματα παραμένει.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ