Την κακή κατάσταση του ναού της Αγίας Μαρίνας στην Κοινότητα Κισσού του Πηλίου,έφεραν στη Βουλή, με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Πολιτισμού, οι βουλευτές του ΚΚΕΝίκος Γκατζής και Μπάμπης Αγγουράκης.
Οπως συγκεκριμένα αναφέρουν στην Ερώτηση, "ο ναός κτίστηκε τον 17ο αιώνα και έχει κριθεί διατηρητέο μνημείο της Ορθοδοξίας και του πηλιορείτικου πολιτισμού.Λόγω της ανεκτίμητης αξίας των αγιογραφιών - τοιχογραφιών, αλλά και λόγω της ιστορικής του σημασίας παρουσιάζει ξεχωριστό ενδιαφέρον".
Οι κομμουνιστές βουλευτές σημειώνουν ότι επί πολλά χρόνια η συνέχιση των εργασιών συντήρησης και αναστήλωσης του ιστορικού ναού απασχολεί την Κοινότητα Κισσού, αλλά και την ευρύτερη κοινωνία και καταγγέλλουν ότι "ύστερα από κάποιες εργασίες που έγιναν στο εσωτερικό του (καθαρισμός των τοιχογραφιών και του Τέμπλου και εργασίες στήριξης του περιβλήματος του ναού) οι εργασίες σταμάτησαν αναιτιολόγητα το 1978. Οι σκαλωσιές στο εσωτερικό παραμένουν από το 1980 και παρά την πιστοποίηση από την 7η Εφορεία Βυζαντινών Μνημείων της επείγουσας ανάγκης επισκευής του ναού με δαπάνη 10 εκατ. για το σύνολο των εργασιών, το πρόβλημα παραμένει".
Τέλος ρωτούν τον υπουργό Πολιτισμού: "Τι μέτρα θα πάρει για τη διάσωση του σπάνιου αυτού μνημείου; Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει χρηματοδοτήσει το υπουργείο τη συνέχιση των εργασιών συντήρησης του ναού;".
Η σημασία των σπηλαίων στην αρχαιολογική έρευνα είναι πολυδιάστατη αλλά και το έργο της αρμόδιας Εφορείας πολυσχιδές. Η Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας - Σπηλαιολογίας ιδρύθηκε πριν από 20 χρόνια και φέτος παρουσιάζει το έργο της εικοσαετίας. Τις έρευνες, ανασκαφές και μελέτες, αφού από το 1983 με υπουργική απόφαση τα σπήλαια χαρακτηρίζονται αναπόσπαστο μέρος της πολιτιστικής και αρχαιολογικής κληρονομιάς.Αλλωστε για το επιστημονικό προσωπικό της Εφορείας "τα σπήλαια δε διασώζουν μόνο απολιθώματα ή σκελετούς, δηλαδή κατάλοιπα της ζωής, αλλά και ίχνη της δράσης των ανθρώπων, δείγματα της τέχνης, της γραφής και του πολιτισμού τους, γι' αυτό και ο όρος Σπηλαιολογία είναι μία στέγη για τη γεωλογία, την παλαιοντολογία, τη βιολογία, την παλαιοανθρωπολογία, την αρχαιολογία και την τέχνη των σπηλαίων".
Η Εφορεία πιστεύει στην ανάγκη δημιουργίας ενός Μουσείου Σπηλαίων,"ώστε να καταδείξει πως αυτά τα ευρήματα που προέρχονται από προνομιακούς χώρους διατήρησης υλικού, μπορούν να αποτελέσουν πηγή πολύτιμης και πολυδιάστατης πληροφόρησης". Η "άμεση φροντίδα των, ήδη, αξιοποιημένων σπηλαίων" είναι ο επόμενος στόχος της υπηρεσίας με τη συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης καθώς και η σύσταση Βιοσπηλαιολογικού Εργαστηρίου. Στην παρουσίαση του έργου της εικοσαετίας, στις 19/2 (6.30μμ) στο Ιδρυμα Εθνικών Ερευνών, θα γίνουν ειδικές αναφορές στα παραπάνω, ενώ για τη σημασία της Σπηλαιολογίας θα μιλήσουν οι: Γιάννης Τζεδάκις (προϊστάμενος της Διεύθυνσης Προϊστορικών - Κλασικών Αρχαιοτήτων), Βιβή Βασιλοπούλου (προϊσταμένη της Εφορείας), Ηλίας Μαριολάκος (καθηγητής Γεωλογίας), Γιάννης Μπασιάκος (γεωλόγος).
Επίσης θα παρουσιαστούν ερευνητικά προγράμματα που αφορούν στα σπήλαια της Προϊστορίας και των ιστορικών χρόνων, στη σχέση γεωλογίας - σπηλαιολογίας, βιολογίας - σπηλαιολογίας κ. ά.
Στην Πέλλα και όχι στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται το αρχαιότερο λουτρό της Βόρειας Ελλάδας σύμφωνα με νέα στοιχεία, που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του 11ου Αρχαιολογικού Συνεδρίου,που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη. Τοδημόσιο λουτρό της Πέλλας,που χρονολογείται στον 2ο π.Χ. αιώνα, όπως ανακοίνωσε η προϊσταμένη της ΙΖ Εφορείας προϊστορικών και κλασικών αρχαιοτήτων, Μαρία Λιλιμπάκη - Ακαμάτη,καταλαμβάνει έκταση 200 - 250 τ.μ. και διαθέτει χώρους με μπανιέρες για ψυχρό λουτρό και 18 πήλινους λουτήρες που χρησιμοποιούσαν οι λουόμενοι καθιστοί, για ζεστό λουτρό. Επίσης, βρέθηκε μεγάλη δεξαμενή για την προμήθεια νερού και εστία για το ζέσταμά του. Η ανακάλυψη αυτή έρχεται να ανατρέψει την προχθεσινή ανακοίνωση της Πολυξένης Βελένη,η οποία θεώρησε ως αρχαιότερο το λουτρό του 1ου π.Χ.-1ου μ.Χ. αιώνα, που ανακάλυψε στην Αρχαία Αγορά της Θεσσαλονίκης.
Στο χώρο νότια της Αρχαίας Αγοράς Θεσσαλονίκης, ωστόσο, εντοπίστηκε ο αρχαιότερος οίκος ανοχής, 21 αιώνων.Πρόκειται, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η υπεύθυνη των ανασκαφών αρχαιολόγος Π. Βελένη,για έναν πολυτελή χώρο διαστάσεων 7,5Χ5,5 μ., που αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια ενός οικήματος που συμπεριλάμβανε τα λουτρά της περιοχής.
Δύο επώνυμα εργαστήρια, το ένα κεραμικής (3ος π.Χ.) και το άλλο ειδωλίων (2ος π.Χ.), καθώς και τμήμα υπερφυσικού μεγέθους αγάλματος έφεραν στο φως, επίσης, οι πανεπιστημιακές ανασκαφές στο χώρο της Αγοράς της Πέλλας.
Την Τρίτη (17/2, 7.30μ.μ.) στο Γαλλικό Ινστιτούτο, σε συνεργασία με την Ελληνογαλλική Σχολή,η Κολέτ Βέιγ θα μιλήσει για το έργο του Ζαν Ζιρωντού.
Μια σύγχρονη τραγωδία που εξελίσσεται στον ασφυκτικό χώρο της ανθρώπινης ψυχής, παρουσιάζει το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου,από σήμερα μέχρι και τις 28/2, εγκαινιάζοντας μια ακόμη θεατρική σκηνή στο Βόλο, το Κτίριο Σπήρερ.Πρόκειται για τη νουβέλα "Ο Αγγελος" του πρωτοεμφανιζόμενου στο θέατρο Βολιώτη συγγραφέα Α. Κ. Χριστοδούλου,σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη,μουσική Δημήτρη Μαραγκόπουλου,κοστούμια Κώστα Βελινόπουλου,κίνηση Κυριάκου Κοσμίδη.Παίζουν: Λήδα Ματσάγγου, Αντώνης Δημητρίου, Γιάννης Κοτσαρίνης, Νιόβη Κωστοπούλου, Αθανασία Γκανά, Κατερίνα Αντωνακάκη, Χάρης Ασημακόπουλος, Χρύσα Αβράμη."Ο Αγγελος" είναι η πέμπτη φετινή παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Βόλου και η δεύτερη της ενότητας"Λογοτεχνία επί σκηνής".Ενότητα, που θα συνεχιστεί το Μάρτη με την παράσταση "Οπου και να ταξιδέψω..." από στιγμές και μνήμες του Γιώργου Σεφέρη.
Θεατρική ομάδα σχεδιάζει να δημιουργήσει η "Νεανική Δράση για την Ειρήνη" (ΝΔΕ).Οποιος φίλος ή φίλη έχει τη διάθεση ν' αξιοποιήσει δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο του και παράλληλα να προσφέρει στην υπόθεση της ειρήνης, μπορεί να δηλώσει συμμετοχή:
Λίντερ των Μότσαρτ, Τσαϊκόφσκι, Μοντσαλβάτσε, Σούμαν και Φορέ θα ερμηνεύσει η σοπράνο Ολιβέρα Μιλιάκοβιτς στο μοναδικό ρεσιτάλ της, τη Δευτέρα (7.30μμ), στο Πνευματικό Κέντρο Αθήνας.Στη βραδιά, την οποία διοργανώνει η Εθνική Λυρική Σκηνή, θα συμμετάσχει η πρώην μαθήτριά της, στη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης, και τραγουδίστρια της ΕΛΣ Λυδία Αγγελοπούλου,με τραγούδια του Ραχμάνινοφ και ο πιανίστας Δημήτρης Γιάκας.
Γεννημένη στο Βελιγράδι η Ολ. Μιλιάκοβιτς έχει εμφανιστεί σε όπερες και ρεσιτάλ, σε φημισμένα λυρικά θέατρα του κόσμου κι έχει συνεργαστεί με τους μεγαλύτερους μαέστρους, όπως οι Μπεμ, Κάραγιαν, Μπερνστάιν, Τζουλίνι, Μέτα κ. ά.