ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Μάη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΑΣΑ
Στάσεις εργασίας - αφετηρία νέων αγώνων

Ακινητοποιημένα σήμερα τα λεωφορεία από την αρχή της βάρδιας μέχρι τις 10 π.μ. και από τις 10 μ.μ. και μετά. Οι εργαζόμενοι αγωνίζονται για να μην εφαρμοστούν τα κυβερνητικά σχέδια ξεπουλήματος των αστικών συγκοινωνιών και ανατροπής των εργασιακών σχέσεων

Με 3ωρες στάσεις εργασίας, σήμερα, αύριο και στις 20 Μάη, εκφράζουν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ την κατηγορηματική τους αντίθεση στα κυβερνητικά σχέδια για το ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών και την πλήρη ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων.

Το απεργιακό πρόγραμμα που ενέκριναν ομόφωνα σε πρόσφατη μαζική τους γενική συνέλευση τα μέλη του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, έχει προειδοποιητικό χαρακτήρα και περιλαμβάνει έξι 3ωρες στάσεις εργασίας μέχρι τις 20 Μάη. Αν η κυβέρνηση εμμείνει στα σχέδιά της, οι εργαζόμενοι αποφάσισαν στη γενική τους συνέλευση να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους. Το μήνυμα που στέλνουν προς κάθε κατεύθυνση, είναι ότι ο αγώνας θα είναι διαρκής και αποφασιστικός, θυμίζοντας την περίοδο του '92.

Απαρχή αυτού του αγώνα, είναι οι σημερινές 3ωρες στάσεις εργασίας, από την έναρξη της κυκλοφορίας των λεωφορείων μέχρι τις 8 π.μ. και από τις 10 μ.μ. μέχρι το τέλος της βάρδιας.Τις ώρες αυτές θα ακινητοποιηθούν σήμερα τα μπλε λεωφορεία. Θα κυκλοφορήσουν μόνο από τις 8 π.μ. μέχρι τις 10 μ.μ.. Στάσεις εργασίας τις ίδιες ώρες, έχουν προγραμματιστεί για αύριο και τις 20 Μάη.

Σε χτεσινή ανακοίνωση του Συνδικάτου, επισημαίνεται ότι οι εργαζόμενοι δεν αποδέχονται οποιαδήποτε αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις (ελαστικό ωράριο, κατάργηση ΣΣΕ κ. ά.) και ζητούν την άμεση λήψη μέτρων για να βγουν από το τέλμα οι συγκοινωνίες. Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι διεκδικούν, επίσης, τη σύσταση ενιαίου φορέα στις αστικές συγκοινωνίες, την πρόσληψη 500 οδηγών και την υπογραφή ΣΣΕ '98 που θα καλύπτει την απώλεια εισοδήματος, λόγω της υποτίμησης της δραχμής και θα ορίζει 35ωρη - 5νθήμερη εργασία.

Η ΔΑΣ

Ο Χρ. Σταμούλος,εκπρόσωπος της ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) στο ΔΣ του Συνδικάτου, επισημαίνει ότι το πρόγραμμα των απεργιακών κινητοποιήσεων πρέπει να αποτελέσει την αφετηρία νέων αγώνων στις συγκοινωνίες και όχι"ντουφεκιά στον αέρα". Υπογραμμίζει ότι για το λόγο αυτό, θα πρέπει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να μπουν στην "πρώτη γραμμή του αγώνα", για την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων ξεπουλήματος των αστικών συγκοινωνιών και της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων. Στον αγώνα αυτό, καλεί να πάρουν μέρος και οι εργαζόμενοι στον"ηλεκτρικό σιδηρόδρομο" και τα τρόλεϊ, στηλιτεύοντας τη στάση που τηρούν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες σε ΗΣΑΠ και ΗΛΠΑΠ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ), οι οποίες αν και καταγγέλλουν ότι η κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, αρνούνται τον ενιαίο φορέα, σιγοντάροντας έτσι την κυβέρνηση.

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων

Την προσφυγή στα δικαστήρια επέλεξε για μια ακόμα φορά η διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ζητώντας να κηρυχτούν "παράνομες και καταχρηστικές" οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα αεροδρόμια, που διεκδικούν την άμεση καταβολή δεδουλευμένων από τις αρχές του χρόνου!

Η εκδίκαση της υπόθεσης έχει οριστεί για σήμερα στις 9 π.μ. στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, ενώ η 4ωρη στάση εργασίας των εργαζομένων αρχίζει στις 12 το μεσημέρι και λήγει στις 4 μ.μ.

Σημειώνεται ότι με απόφαση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) κηρύχτηκαν τρεις 4ωρες στάσεις εργασίας, με αίτημα να καταβληθούν στους εργαζόμενους δεδουλευμένα πέντε μηνών. Η πρώτη στάση εργασίας (12 - 4 μ.μ. ) πραγματοποιήθηκε χτες, με απόλυτη επιτυχία. Με την αυριανή στάση εργασίας, τις ίδιες ώρες 12 - 4 μ.μ., κλείνει ο πρώτος γύρος των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στην ΥΠΑ, αλλά την ερχόμενη Τετάρτη έχει οριστεί η σύγκληση του Γενικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας, με σκοπό να παρθεί απόφαση για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, με κεντρικό αίτημα την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων για τη διάλυση της ΥΠΑ και το ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της, συμπεριλαμβανομένων και των αεροδρομίων Σπάτων, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας.

ΔΗΜΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
Παραχωρεί έργο των ΕΛΤΑ σε ιδιώτες

Σήμερα που όλα ξεπουλιούνται, που οι δημόσιοι οργανισμοί έχουν βγει στο παζάρι της ιδιωτικοποίησης και το μέτωπο των εργαζομένων απλώνεται ενάντια σ' αυτήν την πολιτική, θα περίμενε κανείς η Τοπική Αυτοδιοίκηση να διαλέξει το δρόμο της αγωνιστικής συμπαράταξης με τους εργαζόμενους. Στο δήμο της Ηλιούπολης, όμως, συμβαίνουν πράγματα απίστευτα. Ο δήμαρχος, παρά το γεγονός ότι έχει σύμβαση με τα δημόσια ΕΛΤΑ, διακινεί ένα σημαντικά μεγάλο αριθμό εντύπων από ιδιωτικό γραφείο διανομής. Συγκεκριμένα στις 11/5/98 η Δημαρχιακή Επιτροπή αποφάσισε την έγκριση πίστωσης για διανομή εντύπου χωρίς διεύθυνση και παραλήπτη, σε 20 χιλιάδες αντίτυπα. Επιπλέον, με απόφαση πάλι της Δημαρχιακής Επιτροπής εγκρίθηκε η πίστωση και η ανάθεση για τη διανομή εντύπου σε 40 χιλιάδες αντίτυπα με διεύθυνση.

Την απόφαση αυτή της Δημαρχιακής Επιτροπής κατήγγειλε ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της Δημοκρατικής Ενότητας Κυρ. Κανελλόπουλος,ο οποίος είναι και εκλεγμένο μέλος της επιτροπής. Με επιστολή του μάλιστα προς τον διευθύνοντα σύμβουλο και τον γενικό διευθυντή Λειτουργικών Υπηρεσιών των ΕΛΤΑ ζητάει να του γνωστοποιήσουν, αν τα ΕΛΤΑ έχουν αποποιηθεί αυτήν την προσφορά υπηρεσίας προς τον Δήμο Ηλιούπολης και εάν η συγκεκριμένη ενέργεια υποκατάστασης του έργου των ΕΛΤΑ είναι σύννομη ή υπονομευτική του έργου των ΕΛΤΑ και μάλιστα από Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

"Θα ήταν εσωτερική υπόθεση, τονίζει σε ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Ενότητα,αν τη διανομή αυτών των φυλλαδίων κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας δεν αναλάμβαναν επ' αμοιβή ιδιωτικές εταιρίες διανομής.

Αν η ίδια η Τοπική Αυτοδιοίκηση διαλέγει το δρόμο της υπονόμευσης των δημόσιων Οργανισμών (ΕΛΤΑ) ακόμα και με μη σύννομες πράξεις, τότε πραγματικά η πολιτική ξεπουλήματος των δημόσιων οργανισμών δε θα μπορούσε να βρει καλύτερα στηρίγματα".

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Παράταξης και υποψήφιος δήμαρχος Κυρ. Κανελλόπουλος τόνισε, μιλώντας στο "Ρ" ότι "σ' αυτό το κατρακύλισμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης χρειάζεται να πάρουμε όλοι πρωτοβουλίες και να αντισταθούμε.

Περιμένοντας και τις ενέργειες της ίδιας της διοίκησης των ΕΛΤΑ, αν θα υπερασπίσουν τα δικαιώματά τους σ' αυτήν την υπονόμευση, πρέπει κανείς να μην παραμένει θεατής μιας τέτοιας πολιτικής".

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙ
Η πλειοψηφία του ΔΣ μπλοκάρει τους αγώνες

Την αυταρχική συμπεριφορά των παρατάξεων ΔΑΚΜΜΕ και ΠΑΣΚΕΤ καταγγέλλει η Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία

Τη στάση των στελεχών της πλειοψηφίας του ΣΑΤΑ στην τελευταία συνέλευση του κλάδου, που πρόσκεινται στις παρατάξεις ΔΑΚΜΜΕ και ΠΑΣΚΕΤ, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η "Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία".Υπογραμμίζει πως η πλειοψηφία του ΣΑΤΑ έκανε ό,τι μπορούσε για να εμποδίσει τους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί να πάρουν αποφάσεις για αγωνιστικές κινητοποιήσεις, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να ματαιώσει την ψηφοφορία - εξαφανίζοντας ακόμα και την κάλπη - ώστε να μην αποτυπωθεί και εκλογικά η απόρριψη του διοικητικού απολογισμού και της κυβερνητικής πολιτικής που θίγουν τον κλάδο.

Η συμπεριφορά αυτή τίναξε στον αέρα τις εργασίες της γενικής συνέλευσης, αναγκάζοντας 500 περίπου από τους 700 παρευρισκόμενους ν' αποχωρήσουν. Η ανησυχία των στελεχών της ΔΑΚΜΜΕ και ΠΑΣΚΕΤ, για τις αγωνιστικές διαθέσεις του κλάδου, τους οδήγησε σε αυταρχική και αλαζονική συμπεριφορά, ενώ ο επικεφαλής της δεύτερης προσέφυγε και σε αιχμές κατά του ΚΚΕ. Ομως, συνάντησε τη σθεναρή αποδοκιμασία των ιδιοκτητών ταξί, που απαίτησαν ν' ανακαλέσει.

Οπως επισημαίνει η Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία, η συμμετοχή του κλάδου στην απεργία της 4ης Μάη και στη γενική συνέλευση, έδειξε ότι είναι αποφασισμένος ν' αγωνιστεί κατά της αντιλαϊκής πολιτικής που του μικραίνει τη ζωή και το μεροκάματο. Η "μαύρη συμμαχία" μεταξύ ΔΑΚΜΜΕ και ΠΑΣΚΕΤ, δεν πρόκειται να σταματήσει τις διεκδικήσεις του κλάδου. Πολύ περισσότερο, οι απειλές κατά στελεχών και φίλων της Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας δεν πρόκειται να πτοήσουν κανέναν. Η παράταξη - όπως και τα προηγούμενα 20 χρόνια - έτσι και τώρα θα βρίσκεται πάντα μπροστά, στους αγώνες του κλάδου, ενάντια στη φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης, στην απελευθέρωση της αγοράς, που αυξάνει το κόστος λειτουργίας των ταξί και των μέτρων που υποθάλπουν την κλοπή του μεταφορικού έργου. Μαζί με τους συναδέλφους, συνεχίζουμε με μεγαλύτερη δύναμη και αποφασιστικότητα, καταλήγει η ανακοίνωση της παράταξης.

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΑΣ
Ημερίδα για τις εργασιακές σχέσεις

Ημερίδα με θέμα "η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων" διοργανώνει αύριο, στις 7.15 το απόγευμα, ο ΔΣΑ στα γραφεία του Συλλόγου. Στην εκδήλωση θα μιλήσουν ο Αντ. Ταμπάκης,δικηγόρος, ο Ν. Αλιμπράντης,καθηγητής πανεπιστημίου, ο Ε. Κρουσταλλάκης,αρεοπαγίτης και ο Ιορδ. Προυσανίδης,δικηγόρος.

ΕΛΤΑ
Ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης

Στα δικαστήρια "σέρνει" τον πρόεδρο της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ Φίλιππο Θωμά,ο πρόεδρος των ΕΛΤΑ Α. Δημητρακόπουλος,με αφορμή φραστικό επεισόδιο μεταξύ των δύο, όταν ο συνδικαλιστής σε συνάντησή τους το περασμένο καλοκαίρι κατηγόρησε τη διοίκηση για τη δημιουργία πελατειακών σχέσεων στο Ταχυδρομείο. Την περασμένη Παρασκευή ο ανακριτής κάλεσε τον συνδικαλιστή σε απολογία, αν και η μήνυση είχε κατατεθεί από το Δεκέμβρη.

Σε ανακοίνωσή της, η ΟΜΕ - ΕΛΤΑ κάνει λόγο για "προσπάθεια ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης" και καταγγέλλει τον πρόεδρο των ΕΛΤΑ, προσάπτοντάς του μάλιστα τη δημιουργία παραδιοικητικού μηχανισμού που υπονομεύει τη δράση της Ομοσπονδίας. Αποκαλύπτει επίσης "προκλητικές διοικητικές παρεμβάσεις" στο τελευταίο συνέδριο της Ομοσπονδίας, προκειμένου στην ηγεσία της, να επιβληθούν οι εκλεκτοί του προέδρου των ΕΛΤΑ "για να καλύψει τα πεπραγμένα του". Τέλος, η ΟΜΕ - ΕΛΤΑ σημειώνει ότι στα Ταχυδρομεία συνεχίζει τη δράση του παραδιοικητικός μηχανισμός που υπονομεύει το μέλλον των ΕΛΤΑ.

Στα παραπάνω, θα προσθέταμε πως πέρα από τους παραδιοικητικούς μηχανισμούς, υπάρχουν και οι επίσημοι, με πρώτη και κύρια την κυβέρνηση, η οποία με το Επιχειρησιακό Σχέδιο που προωθεί, υπονομεύει ανοιχτά το μέλλον του δημόσιου Ταχυδρομείου. Η αγωνιστική αντίσταση για να μην περάσει το "Σχέδιο" που αμφισβητεί ευθέως τον κοινωνικό και δημόσιο χαρακτήρα του Ταχυδρομείου, και κατακρεουργεί τα εργατικά δικαιώματα, πρέπει να είναι και ο πρώτος στόχος των εργαζομένων, αλλά και των συνδικαλιστικών οργάνων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ