ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 16 Μάη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΑΣΑ
Η ώρα της αντεπίθεσης

Νέες στάσεις εργασίας την ερχόμενη Τετάρτη και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων ενάντια στα καταστροφικά κυβερνητικά σχέδια

Με την καθολική συμμετοχή των εργαζομένων της ΕΘΕΛ στις χτεσινές και προχτεσινές 3ωρες στάσεις εργασίας πρωί - βράδυ, έληξαν οι πρώτες αγωνιστικές κινητοποιήσεις ενάντια στο επιχειρούμενο ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, που μεθοδεύει η κυβέρνηση.

Οι εργαζόμενοι στην ΕΘΕΛ έχουν προγραμματίσει νέες στάσεις εργασίας την ερχόμενη Τετάρτη, 20 Μάη, από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 8 π.μ. και από τις 10 μ.μ. μέχρι τη λήξη της βάρδιας, ενώ, σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση της πρόσφατης γενικής συνέλευσης του κλάδου, οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις θα κλιμακωθούν, αν η κυβέρνηση εμμείνει στα σχέδιά της. Χαρακτηριστικό της αγωνιστικής διάθεσης των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ, είναι ότι στη γενική συνέλευση, έγιναν πολλές αναφορές στους σκληρούς και αποφασιστικούς αγώνες της περιόδου του '92, με την επισήμανση ότι είναι αποφασισμένοι να τους επαναλάβουν. Κάτι, που υποχρέωσε τον πρόεδρο του Συνδικάτου Α. Κολλά να... συστήσει στους εργαζόμενους να "μην εξαπολύουν αγωνιστικές κορόνες" και να είναι "ψύχραιμοι"! Στις έντονες αποδοκιμασίες που επακολούθησαν, η απάντηση του Α. Κολλά ήταν πως, αν ο διάλογος με την κυβέρνηση δεν έχει αποτελέσματα, τότε "θα υπάρξει κλιμάκωση του αγώνα".

Πάντως, παρά τις πιέσεις που ασκεί η ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) για τη συγκρότηση ενιαίου μετώπου πάλης στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών και γενικότερα στον κλάδο της μεταφοράς, τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ ακολουθούν παρελκυστική τακτική και απορρίπτουν τα προγράμματα δράσης, που υποβάλουν οι εκπρόσωποι της παράταξης. Στο πνεύμα αυτό, η πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ στο Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδας(ΟΥΠΑΕ), απέρριψε προχτές συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης που υπέβαλαν τα στελέχη της ΔΑΣ Χρ. Σταμούλος και Γ. Μαστραγγελής.

Η ΔΑΣ

Με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ, καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση εντείνει την επίθεσή της σε βάρος των εργαζομένων και χρησιμοποιεί κάθε μέσο αποπροσανατολισμού και εκφοβισμού, προκειμένου να περάσει τα σχέδιά της για το ξεπούλημα των πάντων και την κατάργηση κάθε εργατικής κατάκτησης (ΣΣΕ, 8ώρου, ασφαλιστικών δικαιωμάτων κλπ.). Επισημαίνει ότι ήρθε η ώρα για την αντεπίθεση των εργαζομένων, τονίζοντας ότι οι στάσεις εργασίας των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ, δε θα πρέπει να μείνουν "ντουφεκιά στον αέρα", αλλά απαρχή νέων αγώνων στις συγκοινωνίες. Στους αγώνες αυτούς για την ανατροπή των καταστροφικών κυβερνητικών σχεδίων θα πρωτοστατήσουν οι κομμουνιστές, υπογραμμίζει η ΔΑΣ και καλεί όλους τους εργαζόμενους να μπουν κι αυτοί στην "πρώτη γραμμή".

ΟΤΕ
Αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση οι εργαζόμενοι

Ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της ΟΜΕ - ΟΤΕ για 4ωρη στάση εργασίας την ερχόμενη Τετάρτη και 24ωρη στις 27 του Μάη

Την κήρυξη τετράωρης στάσης εργασίας στις 20 του Μάη (12 μ.-4 μ.μ.) και εικοσιτετράωρης απεργίας στις 27 του ίδιου μήνα, αποφάσισε χτες ομόφωνα το ΔΣ της ΟΜΕ - ΟΤΕ. Στη χτεσινή συνεδρίαση του συμβουλίου, κοινή ήταν η διαπίστωση ότι η τρίτη φάση ιδιωτικοποίησης του ΟΤΕ - μετοχοποίηση μέχρι και 40% το φθινόπωρο - κάνει πλέον ορατή την προοπτική για τη ριζική αμφισβήτηση του ρόλου του δημοσίου, στην πιο εύρωστη και από τις πλέον κερδοφόρες ΔΕΚΟ. Μάλιστα συνδικαλιστές εκτιμούσαν ότι η πολιτική της κυβέρνησης βάζει πλέον ανοιχτά το ενδεχόμενο της εμφάνισης και του στρατηγικού επενδυτή.

Στη συνεδρίαση οι εκπρόσωποι της ΕΣΚ υπογράμμισαν πως για να υπάρξει αποτελεσματική αντίσταση στην κυβερνητική πολιτική, θα πρέπει το συνδικαλιστικό κίνημα να επανεξετάσει την τακτική των τελευταίων χρόνων και να αποκαλύψει τις βαθύτερες πολιτικές αιτίες που οδηγούν την κυβέρνηση στις ιδιωτικοποιήσεις των δημόσιων επιχειρήσεων. Αυτές δεν είναι άλλες από τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντι στην ΕΕ και ειδικότερα στους όρους για την είσοδο της χώρας μας πάση θυσία στην ΟΝΕ. Εκτίμηση βέβαια που αρνούνται ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ και που τις οδηγούν, τη μεν πρώτη να κάνει λόγο απλώς για λανθασμένη κυβερνητική επιλογή και τη δεύτερη να υποστηρίζει συνολικά την αποκρατικοποίηση του ΟΤΕ.

Τα στελέχη της ΕΣΚ - ΟΤΕ σημείωσαν ότι μετά και τις τελευταίες εξαγγελίες, δημιουργούνται αντικειμενικές προϋποθέσεις, ώστε οι εργαζόμενοι του ΟΤΕ ν' αντιδράσουν όλοι μαζί και συντονισμένα, αφού η ιδιωτικοποίηση δεν περιορίζεται στο ιδιοκτησιακό, αλλά έχει άμεσες επιπτώσεις στο ασφαλιστικό και σε όλα τα εργασιακά δικαιώματα. Υποστήριξαν μάλιστα ότι πρέπει ν' αντιπαρατεθούν δυο γραμμές αντίστασης. Μία γραμμή άμυνας, που θα απαιτεί "όχι άλλο ποσοστό στο Χρηματιστήριο" και μια δεύτερη γραμμή "επίθεσης" που θα υπερασπίζεται κατά 100% το δημόσιο χαρακτήρα του Οργανισμού. Σ' αυτά τα πλαίσια πρέπει να προβληθεί και ο στόχος για το πέρασμα της COSMOTE συνολικά στον ΟΤΕ.

Τέλος πρότειναν τη δημιουργία διαπαραταξιακής Επιτροπής Αγώνα και την υιοθέτηση όλων των μορφών αγώνα, με αντίστοιχες επιτροπές σε κάθε εργασιακό χώρο, που θα συσπειρώνουν και θα συντονίζουν τους εργαζόμενους.

ΖΑΓΟΡΑ ΠΗΛΙΟΥ
Αλυτα και χρόνια προβλήματα

Αντιμέτωποι με πολλά και χρόνια προβλήματα, που δυσχεραίνουν την παραγωγική διαδικασία και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής, βρίσκονται οι 700 κάτοικοι της Κοινότητας Ζαγοράς Πηλίου.

Τα προβλήματα αυτά τέθηκαν στη Βουλή από το ΚΚΕ, με Ερώτηση προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Εσωτερικών - Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, καθώς και Γεωργίας, από τους βουλευτές του ΚΚΕ Νίκο Γκατζή και Αχιλλέα Κανταρτζή.

Συγκεκριμένα, το έργο της παράκαμψης της Ζαγοράς - "κύκλωμα Πηλίου, παράκαμψη Ζαγοράς" - που εντάχθηκε στο ΠΕΠ Θεσσαλίας και η πίστωσή του είναι 800 εκατομμύρια δραχμές, ακόμη δεν είναι έτοιμο προς δημοπράτηση, αφού εκκρεμεί η περιβαλλοντική μελέτη. Αυτή η εκκρεμότητα υπάρχει ενάμιση χρόνο πριν λήξει το 2ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Εκτός από αυτό, δεν εντάχθηκε στο ίδιο έργο η συνέχεια και ολοκλήρωση του παρακαμπτήριου δρόμου από Αθωνα προς Σφαγεία και η ένωσή του με τις εγκαταστάσεις των ψυγείων. Πρόκειται για μόλις οχτώ χιλιόμετρα δρόμο.

Επίσης, δεν ολοκληρώθηκε το εσωτερικό δίκτυο ύδρευσης, χρειάζεται αντικατάσταση μέρους του αγωγού, δεν έχει γίνει η μέτρηση, καλλιέργεια και ασφάλιση των πηγών. Δεν αντικαταστάθηκε το παλιό και μισοκατεστραμμένο δίκτυο άρδευσης με κλειστούς αγωγούς (είναι τσιμεντένιοι και παρουσιάζουν πολλά προβλήματα), ενώ δεν έγιναν και οι δρόμοι του παραλιακού "μετώπου" του Ανατολικού Πηλίου: Πουρί - Ιλιτσα - Μακρυχάρη - Χορευτό και Ιλιτσα - Αγ. Σαράντα. Πρόκειται για έργο που στην Ερώτηση χαρακτηρίζεται σαν απαραίτητο για την ανάπτυξη των κοινοτήτων.

Η περιοχή έχει έλλειψη και σε αγροτικούς δρόμους, ενώ οι υπάρχοντες είναι κατεστραμμένοι, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει το κόστος μεταφοράς, να υποβαθμίζεται η ποιότητα των προϊόντων, αλλά και το περιβάλλον.

Οι κάτοικοι επίσης ζητούν για τη διατήρηση της αρχιτεκτονικής παράδοσης, αντί της επιδότησης των επιτοκίων σε δάνεια κατασκευής, να δίνεται επιδότηση για την πρώτη κατοικία στη διαφορά του επιπλέον κόστους που επιβάλλει ο ΓΟΚ στους παραδοσιακούς οικισμούς.

Τέλος, οι κομμουνιστές βουλευτές ρωτούν τους παραπάνω υπουργούς τι μέτρα σκοπεύουν να πάρουν για τη λύση όλων αυτών των προβλημάτων.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΥΠΑ
Αποφασισμένοι για κλιμάκωση

"Παράνομη" έκρινε χτες το δικαστήριο την απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με αίτημα την άμεση καταβολή δεδουλευμένων από την αρχή του χρόνου.

Ετσι, με την προσφυγή της στη Δικαιοσύνη η διοίκηση της ΥΠΑ μπορεί νακατάφερε να αναγκάσει τους εργαζόμενους να αναστείλουν τη χτεσινή 4ωρη στάση εργασίας (12 μ.-4 μ.μ.), αλλά εκείνο που δεν πέτυχε, είναι να τους αποτρέψει από την απόφασή τους να κλιμακώσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις, με στόχο την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων για τη διάλυση της ΥΠΑ και το ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της.

Στην απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας αναφέρεται ότι η χτεσινή στάση εργασίας κηρύχτηκε παράνομη, επειδή το έγγραφο που κοινοποιήθηκε στη διοίκηση ήταν "επιγραμματικό, αόριστο και αναιτιολόγητο", χωρίς να προσδιορίζονται με σαφήνεια οι λόγοι για τους οποίους γίνεται η απεργία. Σημειώνεται ότι η δικαστική απόφαση κοινοποιήθηκε στους συνδικαλιστές της ΟΣΥΠΑ, όπως αναφέρουν οι ίδιοι, στις 11.45 χτες το πρωί, δηλαδή μόλις 15 λεπτά πριν την έναρξη της στάσης εργασίας.

Πλημμύρα αδιαφορίας στον Εβρο

Η εγκληματική αμέλεια της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την αντιπλημμυρική προστασία του Νομού Εβρου συνεχίζεται. Τέσσερις μήνες μετά τις καταστροφικές πλημμύρες στο Διδυμότειχο, πριν μερικές μέρες, δύο ώρες δυνατής βροχής ήταν αρκετές για να πλημμυρίσουν 50.000 στρέμματα καλλιεργειών στον Ερυθροπόταμο, στις Φέρες και να προκληθούν τεράστιες ζημιές στο οδικό δίκτυο του Διδυμοτείχου.

Με Ερώτησή τους, οι βουλευτές του ΚΚΕ Στ. Παναγιώτου και Μ. Μπόσκου ρωτούν τους υπουργούς Γεωργίας, ΠΕΧΩΔΕ, Εσωτερικών και Μακεδονίας - Θράκης, αν θα προχωρήσει η κυβέρνηση στην άμεση εκτίμηση των ζημιών και την πραγματική αποζημίωση όλων των πλημμυροπαθών, τι συγκεκριμένα μέτρα πάρθηκαν μετά τις πλημμύρες του Φλεβάρη και τι έργα προγραμματίζονται και πότε για την αντιπλημμυρική προστασία του Νομού Εβρου.

"Οι ευθύνες για την κατάσταση αυτή βαραίνουν την κυβέρνηση, γιατί, αν και είναι γνωστό ότι η αντιπλημμυρική υποδομή του νομού δεν επαρκεί (ασυντήρητα κανάλια και προστατευτικά αναχώματα, ελάχιστα και όχι υπερυψωμένα αναχώματα), δεν παίρνει συγκεκριμένα μέτρα. Οι αγρότες και οι κάτοικοι του Εβρου δικαιολογημένα είναι αγανακτισμένοι, βλέποντας το μόχθο τους και τα χωράφια τους να καταστρέφονται".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ