ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Μάη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
Σκάνδαλο, η συρρίκνωση του δικτύου του ΟΣΕ

Είναι πρόκληση και σκάνδαλο πρώτου μεγέθους, να προωθούνται δεκάδες "αδηφάγα" χρηματικά και περιβαλλοντικά έργα αυτοκινητοδρόμων και παράλληλα να μεθοδεύεται η δραστική συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, μόνο στον άξονα Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ειδωμένης.

Αυτό κατήγγειλαν χτες σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του "Συλλόγου Φίλων του Σιδηρόδρομου",οι οποίοι χαρακτήρισαν, επίσης, σκάνδαλο:

- Να συνεχίζεται η αναλογία ένα προς πέντε στη χρηματοδότηση σιδηροδρομικών και οδικών έργων αντίστοιχα.

- Να προγραμματίζεται η κατασκευή της λεγόμενης "Ιονίας Οδού" Καλαμάτας - Πύργου - Πάτρας - Ηγουμενίτσας, αντί της "Σιδηροδρομικής Εγνατίας", όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι έχει ξεκινήσει η κατασκευή της "Σιδηροδρομικής Παραεγνατίας" (άξονας 8), στο τμήμα Κουμάνοβο - Σόφια. Για το θέμα αυτό, τόνισαν, ότι ενώ η κατασκευή της "Ιονίας Οδού" στο τμήμα της Πελοποννήσου απαιτεί κονδύλια, περίπου 230 δισ. δραχμές, τα έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του παράλληλου σιδηροδρομικού άξονα Πάτρας - Πύργου - Ολυμπίας - Κατακώλου - Κυπαρισσίας - Καλαμάτας, δεν ξεπερνούν τα 15 - 20 δισ. δραχμές, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΣΕ!

Στη συνέντευξη καταγγέλθηκε ότι με το κυβερνητικό σχέδιο για την κατάργηση του 1/4 του δικτύου του ΟΣΕ, επιχειρείται με "ωμό και απροκάλυπτο" τρόπο να γίνουν οι επιβάτες του ΟΣΕ, που ξεπερνούν τα 2,5 εκατομμύρια σε ετήσια βάση, "αιμοδότες" των ιδιωτών, οι οποίοι θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των "τσουχτερών" διοδίων στους αυτοκινητόδρομους που σχεδιάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ. Ειδικότερα για τη σχεδιαζόμενη κατάργηση των 500 χιλιομέτρων του σιδηροδρομικού δικτύου μετά την Πάτρα, οι εκπρόσωποι του Συλλόγου κατήγγειλαν ότι "συνιστά εθνικά ζημιογόνα ενέργεια, αντιαναπτυξιακή και αντικοινωνική πολιτική και δώρο προς το αυτοκινητιστικό κεφάλαιο, που θα μονοπωλήσει τις μεταφορές σε μια περιφέρεια 500.000 κατοίκων μεγάλων αστικών κέντρων (Καλαμάτα, Πύργος, Τρίπολη, Αργος, Αμαλιάδα, Ναύπλιο κλπ.)". Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε ότι την ώρα που ο ΟΣΕ καταργεί πολλά δρομολόγια στο δίκτυο της Πελοποννήσου, τα ανταγωνιστικά ιδιωτικά ΚΤΕΛ όλο και αυξάνουν τα καθημερινά τους δρομολόγια από και προς την Αθήνα (20 με 30 κάθε μέρα).

Οσον αφορά το δίκτυο της Πελοποννήσου, τονίστηκε ακόμα ότι ενώ θα μπορούσε με έργα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης, ύψους μόλις 45 δισ. δραχμών, να γίνει κατά πολύ πιο σύντομο και άνετο το ταξίδι με τρένο, η κυβέρνηση επιλέγει στην ουσία την κατασκευή 45 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, αφού το χαμηλότερο κόστος για την κατασκευή κάθε χιλιομέτρου αυτοκινητόδρομου ανέρχεται σε ένα δισ. δραχμές.

Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου εξέφρασαν την κατηγορηματική τους αντίθεση στο 5ετές "Επιχειρηματικό Σχέδιο του ΟΣΕ", που εκπόνησε κατ' εντολή της κυβέρνησης, έναντι αδράς αμοιβής, η κοινοπραξία εταιριών "ΠΛΑΝΟΣΕ". Το χαρακτήρισαν "απαράδεκτο", υπογράμμισαν ότι βασίζεται σε "ανακριβή και λάθος στοιχεία" και κατήγγειλαν ότι το μόνο που προβλέπει, είναι η δραστική συρρίκνωση του ελληνικού σιδηρόδρομου, χωρίς το παραμικρό αναπτυξιακό μέτρο. Ως παράδειγμα των λανθασμένων στοιχείων που περιέχει, ανέφεραν ότι οι πληρότητες των τρένων στο δίκτυο της Πελοποννήσου είναι 39 - 100% και όχι 5 - 8%. Επίσης, τα έσοδα της γραμμής της Στυλίδας το 1997 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΣΕ, ξεπέρασαν τα 52 εκατομμύρια δραχμές, έναντι των 21 εκατ. δραχμών που ήταν η εκτίμηση της "ΠΛΑΝΟΣΕ".

Καταλήγοντας, επισήμαναν ότι η εφαρμογή αυτού του σχεδίου θα έχει πολλές και ποικίλες αρνητικές επιπτώσεις στο σιδηρόδρομο, στις μεταφορές, στο περιβάλλον, αλλά και στην εθνική οικονομία, ενώ προανήγγειλαν και σοβαρές κοινωνικές και πολιτικές αντιδράσεις, με στόχο την ακύρωση των κυβερνητικών σχεδίων συρρίκνωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Σύνοδος των "ισχυρών"

Τους έβλεπες μέσα "στην καλή χαρά". Οι ηγέτες των οκτώ ισχυρότερων κρατών του κόσμου "το 'ριξαν" στη διασκέδαση, μετά τις αποφάσεις που πήραν στη σύνοδο του "G8" στο Μπέρμπιγχαμ της Αγγλίας. Ο Μπιλ των ΗΠΑ, ο Ριουτάρο της Ιαπωνίας, ο Χέλμουτ της Γερμανίας, ο Τόνι της Μεγάλης Βρετανίας, ο Ζακ της Γαλλίας, ο Ζαν του Καναδά, ο Ρομάνο της Ιταλίας και ο Μπορίς της Ρωσίας - ομού μετά των χαριτωμένων συζύγων τους - λικνίζονταν στους ρυθμούς της ροκ, που έπαιζε μουσικό συγκρότημα.

Τι συζήτησαν και τι αποφάσισαν στη σύνοδο, που τόσο τους κούρασε, ώστε να προσφύγουν στο χορό για να ξεδώσουν; Αποφάσισαν, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χώρες με δοκιμαζόμενες οικονομίες να λυθούν στα πλαίσια της "ελεύθερης" αγοράς και της λιτότητας, όπως ορίζει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Επιπλέον δε, ευχήθηκαν κάθε επιτυχία στο ΕΥΡΩ, εκφράζοντας, ταυτόχρονα, την πεποίθηση ότι αυτό θα συμβάλει στην εξυγίανση της παγκόσμιας οικονομίας. Εμφανίστηκαν, όμως, ανήσυχοι για την κατάσταση που επικρατεί στην Ινδονησία και απηύθυναν "έκκληση" στις ηγεσίες των χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας να λάβουν μέτρα κοινωνικού χαρακτήρα για να βοηθήσουν "τους φτωχούς κι αδυνάτους" και να ξεπεραστεί η κρίση στην περιοχή.

Στο μεταξύ κι ενώ οι ηγέτες του παγκόσμιου ιμπεριαλισμού ευλογούν το ΕΥΡΩ, στην Ευρώπη εκατομμύρια παραμένουν άνεργοι, εργασιακά δικαιώματα ανατρέπονται, αναπτύσσονται επικίνδυνα φαινόμενα ρατσισμού και νεοφασισμού και σιγοκαίνε ακόμα φωτιές του πολέμου στα Βαλκάνια.

Στις χώρες του λεγόμενου "τρίτου κόσμου", η φτώχεια, η πείνα και η εξαθλίωση αυξάνουν, ευθέως ανάλογα με τα κέρδη των πολυεθνικών.

Στην Ινδονησία φοιτητές και πεινασμένοι βγήκαν στους δρόμους με πάνω από 500 νεκρούς μέχρι στιγμής και ο Σουχάρτο, που ευθύνεται και με τον σφαγιασμό πάνω από 1,5 εκατομμυρίων κομμουνιστών, πνέει τα λοίσθια εγκαταλειμμένος από τους φίλους τους Αμερικανούς που τον στήριζαν όλα αυτά τα χρόνια, αλλά τώρα ετοιμάζουν τον αντικαταστάτη του, για να μην ξεφύγει η κατάσταση από τα χέρια τους.

Παρεμπιπτόντως, αλλά μάλλον εντός προγράμματος, ο Κλίντον, ως μόνιμος "πλανητάρχης" και ο Μπλερ, ως εποχιακός "Ευρωπάρχης", συμβούλεψαν την Ελλάδα να δεχτεί εφ' όλης της ύλης "διάλογο" με τη γείτονα και σύμμαχο Τουρκία για όλα τα "εκκρεμή προβλήματα" ανάμεσα στις δύο χώρες, προφανώς, με στόχο την τελική συμφωνία της για διχοτόμηση του Αιγαίου και της Κύπρου, ώστε να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία της Νοτιοανατολικής Πτέρυγας του ΝΑΤΟ και να εξασφαλιστεί, ακόμα καλύτερα, η αμερικάνικη ιμπεριαλιστική επικυριαρχία στην περιοχή.

Η κυβέρνηση Σημίτη, μέσω του Θ. Πάγκαλου, κάτι ψιθύρισε ως παράπονο, γι' αυτή την προκλητική "συμβουλή", αλλά όχι πως θα αντιδράσει, κιόλας, δυναμικά για να εξασφαλίσει την εθνική αξιοπρέπεια και κυριαρχία. Αλλωστε, εδώ και καιρό, έχουν δρομολογηθεί "λύσεις" διχοτόμησης Κύπρου και Αιγαίου και οι κυβερνώντες ακόμα δεν απέσυραν το "ευχαριστώ τις ΗΠΑ" που εκστόμισε στη Βουλή ο πρωθυπουργός στη διάρκεια της κρίσης στα Ιμια.

Δεν απέσυρε αυτό το "ευχαριστώ" ακόμα κι όταν οι Τούρκοι στρατηγοί, εκμεταλλευόμενοι την αρωγή των κοινών "φίλων και συμμάχων", διεκδίκησαν κι άλλα, πολλά, ελληνικά νησιά. Οχι, φυσικά, προς δόξαν της "υπερήφανης εξωτερικής κυβερνητικής πολιτικής", αλλά προς εμπέδωση της "νέας τάξης πραγμάτων" που επιβεβαιώθηκε και στη σύνοδο του "G8"...

Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ

Το Πηλιορείτικο τρενάκι στις Μηλιές σχεδιάζει να ξεπουλήσει στους ιδιώτες η κυβέρνηση



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ