ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Ιούλη 1998
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ "ΔΥΣΤΟΣ"
Φονική συνεργασία ΑΓΕΤ - "Νηογνώμονα"!

Εκρυβαν στοιχεία για την πραγματική κατάσταση του πλοίου! Καταπέλτης το πόρισμα του Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων για τα αίτια της τραγωδίας

Εγκλημα ήταν το ναυάγιο του τσιμεντάδικου πλοίου "ΔΥΣΤΟΣ", όπως αποδεικνύεται από το πόρισμα - καταπέλτη του Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ) που κατατέθηκε προχτές στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας!Η πλοιοκτήτρια εταιρία ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ και η ιδιωτική εταιρία "Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ", με μία φονική συνεργασία, απέκρυβαν, σε κάθε έγγραφο του πλοίου, συγκεκριμένα ότι:

- Είχε ελαττώματα από την κατασκευή του (εσωκοίλωμα στον πυθμένα) που έγινε το 1972!

- Είχε πρόβλημα ευστάθειας που δημιουργήθηκε όταν μετασκευάστηκε από πλοίο γενικού φορτίου σε τσιμεντοφόρο το 1985! Μάλιστα για να τηρηθούν τα κριτήρια ευστάθειας, παρουσίαζαν πλασματικές καταστάσεις φορτώσεως και λανθασμένα στοιχεία για τις δεξαμενές καυσίμων, με αποτέλεσμα ο εκάστοτε πλοίαρχος να μην μπορεί να διεξάγει σωστούς υπολογισμούς για τα φορτία!

- Το πλοίο ήταν υποβαθμισμένο και κακοσυντηρημένο!

- Το πλοίο είχε ρωγμές!

Πιο αναλυτικά στο "σκεπτικό" του 7μελούς Συμβουλίου αναφέρεται ότι όταν ολοκληρώθηκε η μετασκευή, εκτελέστηκε πείραμα ευστάθειας του πλοίου. Στα τελικά αποτελέσματα που εκδόθηκαν σε ειδικό έγγραφο "υπάρχει αριθμητικό λάθος στο εκτόπισμα, το οποίο επηρεάζει όλα τα εξαγόμενα. Το λάθος αυτό δεν έχει διορθωθεί από τον LIoyd's Register (Αγγλικός Νηογνώμονας), ούτε από τον Ελληνικό Νηογνώμονα μεταγενεστέρως".

Στη συνέχεια του πειράματος, εκπονήθηκε από ναυπηγό που εκτέλεσε το πείραμα μελέτη ευστάθειας και διαγωγής του πλοίου υπό τη μορφή εγχειριδίου, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία, το οποίο ελέγχεται, εγκρίνεται και θεωρείται από τη Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ ή από τον Νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο. Ομως "στην περίπτωση του ΔΥΣΤΟΣ - σημειώνεται - υπάρχει αφύσικη ακολουθία και ασυνήθης πρακτική, οι πλοιοκτήτες να αναθέτουν τον έλεγχο, έγκριση και θεώρηση του Εγχειριδίου Ευστάθειας όχι στον παρακολουθούντα τη μετασκευή του πλοίου Νηογνώμονα LIoyd's Register - στην κλάση του οποίου ήταν και παρέμενε εντεταγμένο το πλοίο - αλλά σε άλλον Νηογνώμονα που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο "Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ""!

Ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" με τη σειρά του ενέκρινε το Εγχειρίδιο ευστάθειας "χωρίς καμία παρατήρηση και ουσιαστικά χωρίς κανένα έλεγχο, δεδομένου ότι, όπως προέκυπτε από την εξέτασή του, αυτό ήταν ελλιπές, αντικανονικό και ουσιαστικά ακατάλληλο για χρήση"! Και εξηγώντας το ΑΣΝΑ σημειώνει ότι "προκειμένου να ικανοποιηθούν τα κριτήρια ευστάθειας που ισχύουν για τα φορτηγά πλοία" στο Εγχειρίδιο παρουσιάζονται "πλασματικές καταστάσεις φορτώσεως", "δεν παρέχεται η δυνατότητα στον πλοίαρχο να υπολογίσει φορτία διαφορετικού ειδικού βάρους", "τα στοιχεία των δεξαμενών καυσίμου είναι λανθασμένα"!

Για την κατάσταση του πλοίου σημειώνεται ότι η ΑΓΕΤ "ουδόλως ενδιαφέρθηκε για την καλή κατάσταση του πλοίου και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορούσε την ασφαλή λειτουργία και συντήρησή του". "Σαν αποτέλεσμα υπήρξε η υποβάθμιση αυτού που εκδηλώθηκε με έλλειψη συντήρησης (για λόγους οικονομίας) και με συμπίεση των μεταφορικών του ικανοτήτων πέρα των επιτρεπομένων ορίων ασφαλείας για το πλήρωμα, το πλοίο και το περιβάλλον".Τη μεταφορά του πλοίου από την κλάση του Αγγλικού Νηογνώμονα στην κλάση του "Ελληνικού Νηογνώμονα", η εταιρία την κάνει - όπως σημειώνεται - για "λόγους οικονομίας", επειδή η κλάση του τελευταίου θεωρείται φθηνή. Ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" κατατάσσει το πλοίο χωρίς καμία παρατήρηση, αν και ο Αγγλικόςμνημονεύει συνεχώς το ελάττωμα εκ κατασκευής και όχι μόνο αυτό, αλλά αποδέχτηκε, ενέκρινε και καταχώρησε στο αρχείο του, τα αποτελέσματα από τις κατά καιρούς παχυμετρήσεις των ελασμάτων (λαμαρινών του πλοίου) "τα οποία δεν ανταποκρίνονται - όπως σημειώνεται - στην πραγματικότητα"!

Σχετικά με τον δόκιμο πλοίαρχο Χρήστο Αναγνώστου - ο μόνος που σώθηκε από το ναυάγιο - αφήνονται στο πόρισμα σοβαρές αιχμές για την κατάθεσή του και για τον τρόπο διαφυγής του, λόγω των αντιφάσεων που παρουσιάζονται στα λεγόμενά του, ενώ είναι πιθανόν τη στιγμή του ναυαγίου να είχε υπεύθυνα καθήκοντα ως πηδαλιούχος ή και αξιωματικός φυλακής.

Για την ανατροπή του πλοίου το σκεπτικό αναφέρει ότι: "Λαμβανομένης υπ' όψη της μεγάλης ηλικίας του πλοίου, της πλημμελούς συντηρήσεώς του ιδιαίτερα στην περιοχή των καλυμμάτων (καπάκια στομίων) όπου δεν υπάρχει κανένα στοιχείο παχυμετρήσεως και των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή, είναι πιθανόν η δεδομένη έλλειψη ευστάθειας να επιδεινώθηκε, από εισροή υδάτων από άνοιγμα που εντοπίστηκε από τους δύτες". Επίσης στη μείωση ευστάθειας συνέβαλε η ενδεχόμενη υποχώρηση στηριγμάτων του πυθμένα του φορτίου στα κύτη, ο οποίος δημιουργήθηκε κατά τη μετασκευή του πλοίου σε κλειστό τσιμεντοφόρο. Το ενδεχόμενο αυτό δεν μπορεί να αποκλειστεί, δεδομένου ότι οι χώροι αυτοί ουδέποτε συντηρήθηκαν, από τη μετασκευή του πλοίου.

Οσον αφορά τον πλοίαρχο, το πόρισμα αναφέρεται ότι δεν εκτίμησε σωστά τις καιρικές συνθήκες, όμως σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι έπεσε θύμα των περιστάσεων, καθώς δε γνώριζε ότι το εγχειρίδιο ευστάθειας περιείχε εσφαλμένες πληροφορίες, αλλά και την πραγματική κατάσταση του πλοίου.

ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΕΒΕ, ΤΣΑ, ΤΑΕ
Αντίθετη η ΔΗΚΕΒΕ

Την αντίθεσή της στο προσχέδιο διατάξεων για την ενοποίηση των Ταμείων ΤΕΒΕ, ΤΣΑ (αυτοκινητιστών) και ΤΑΕ (εμπόρων), το οποίο αντανακλά τις προθέσεις της κυβέρνησης να περάσει μέσω της ενοποίησης την πλήρη ανταποδοτικότητα στην ασφάλιση, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της, η ΔΗΚΕΒΕ.Οπως σημειώνει, το προσχέδιο δεν καθορίζει την πλήρη εικόνα και λειτουργία του νέου Ταμείου, αφού με αποφάσεις του υπουργού Εργασίας θα καθορίζονται οι ασφαλιστικές κατηγορίες, το ύψος των εισφορών, ο κανονισμός παροχών ασθενείας, η λειτουργία του ΔΣ του νέου Ταμείου κλπ., και σημειώνει πως η κυβέρνηση θέλει να υφαρπάξει τη συγκατάθεση σε ένα προσχέδιο γενικόλογο.

Υπογραμμίζει πως με το προσχέδιο η κυβέρνηση δεν απαντά θετικά σε βασικές θέσεις του συνδικαλιστικού κινήματος, όπως: Εξυγίανση των ελλειμματικών Ταμείων με κάλυψη του ελλείμματος από τον κρατικό προϋπολογισμό. Εξασφάλιση της αποδοτικής λειτουργίας των Ταμείων αφού εξυγιανθούν, με επιχορήγηση του 1/3 των εξόδων τους από το κράτος. Κατώτερη σύνταξη στο 80% του μεροκάματου ανειδίκευτου εργάτη. Αναβάθμιση παροχών υγείας σε ασφαλισμένους και συνταξιούχους ενιαία μέσα από ένα δημόσιο σύστημα υγείας. Αιρετή και με απλή αναλογική εκλεγμένη διοίκηση των Ταμείων και θέσπιση διαδικασιών ελέγχου από τη μεριά ασφαλισμένων και συνταξιούχων. Υπογραμμίζει πως με το προσχέδιο αυτό επιδιώκεται η πλήρης ανταποδοτικότητα, οι αυξήσεις των εισφορών και η παραπέρα υποβάθμιση των παροχών και πως αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει βάση συζήτησης. Τέλος, τονίζει πως χρειάζεται ΕΒΕ και αυτοκινητιστές να αντιπαλέψουν τις επιδιώξεις μεγάλου κεφαλαίου και πολιτικών του εκφραστών και με ενωμένο αγώνα να υποχρεώσουν την κυβέρνηση σε υποχώρηση, ώστε να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις βιωσιμότητας των Ταμείων και κατόπιν να συζητηθεί η προοπτική της ενοποίησης.

Δελτία θεάματος από την Εργατική Εστία

Αρχίζει σήμερα, Τετάρτη 22 του Ιούλη, η δωρεάν διανομή εισιτηρίων για θέατρα και κινηματογράφους από το Οργανισμό Εργατικής Εστίας σε δικαιούχους εργαζόμενους, συνταξιούχους και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους, καθώς και στα άτομα με ειδικές ανάγκες του Νομού Αττικής.

Τα εισιτήρια θα διανέμονται από τα κέντρα διανομής της Εργατικής Εστίας για τους εργαζόμενους κάθε Τετάρτη και Παρασκευή από τις 8πμ έως 1μμ και για τους συνταξιούχους και τα άτομα με ειδικές ανάγκες κάθε Τρίτη και Πέμπτη τις ίδιες ώρες.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα παρακάτω κέντρα διανομής της Εργατικής Εστίας. Στην Αθήνα, Αγίου Μάρκου 11 και Πατησίων 125. Στον Πειραιά, Ομηρίδου Σκυλίτση 19. Στον Ταύρο, Τιμόθεου Ευγενικού 5. Στην Ελευσίνα, Χαριλάου 30. Στο Περιστέρι, Θίσβης 7. Στον Χολαργό, Φανερωμένης και Αγαμέμνονος 18. Στη Νέα Ιωνία και Φιλαδέλφεια, στο Β' συγκρότημα Εργατικών Κατοικιών. Στην Αργυρούπολη, Κύπρου 68. Στο Αιγάλεω, στις Εργατικές Κατοικίες.

Δε δικαιούνται δελτία θεάματος όσοι πήραν δελτίο κοινωνικού τουρισμού ή εισητήριο εκδρομών για το 1998.

"Ψαλίδι" στην περίθαλψη των δημοσίων υπαλλήλων

Συνάντηση χτες του υφυπουργού Οικονομικών με αντιπροσωπεία της ΑΔΕΔΥ

Την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη δημιουργία Οργανισμού Υγείας ασφαλισμένων του δημοσίου,επιδιώκοντας να περικόψει δραστικά τις δαπάνες για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των δημοσίων υπαλλήλων, επιβεβαίωσε χτες για άλλη μια φορά, ο υφυπουργός Οικονομικών, Ν. Χριστοδουλάκης,σε συνάντηση που είχε με το προεδρείο της ΑΔΕΔΥ.

Πρόκειται για κυβερνητική πρόταση που έχει πέσει στο "τραπέζι" εδώ και ένα χρόνο και την οποία έσπευσε να αποδεχτεί η πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ, θέτοντάς τη μάλιστα σαν... αίτημά της!

Συγκεκριμένα, ο υφυπουργός επισήμανε πως η περίθαλψη των δημοσίων υπαλλήλων στοιχίζει πολύ, ότι γίνονται σπατάλες και απάτες και πως δεν μπορεί να δίνονται 160 δισ. δραχμές ετησίως απ' τον κρατικό προϋπολογισμό. Πρότεινε τη δημιουργία του Οργανισμού Υγείας, ο οποίος θα χρηματοδοτείται απ' τον κρατικό προϋπολογισμό μόλις με το ποσό των 50 δισ. δραχμών! Με τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης σε λιγότερο απ' το 1/3 των σημερινών κονδυλίων, θα δημιουργηθεί ένα Ταμείο που δε θα μπορεί να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις, με συνέπεια την υποβάθμιση της υγειονομικής περίθαλψης των δημοσίων υπαλλήλων. Παράλληλα θα οδηγήσει σε επιβολή και νέου "χαρατσώματος" των δημοσίων υπαλλήλων, που μέχρι σήμερα καταβάλλουν για περίθαλψη εισφορά σε ποσοστό 2,55% των αποδοχών τους. Ο ίδιος ο υφυπουργός παλαιότερα είχε αφήσει ανοιχτό το σενάριο να δοθούν στο νέο ταμείο τα αποθεματικά των Ταμείων Αρωγής των δημοσίων υπαλλήλων...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ