ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 7 Αυγούστου 1998
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Βουτιά" θανάτου

Σκοτώθηκε ο 30χρονος οικοδόμος Στ. Τσασλής, που δούλευε στην ανέγερση του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Εγκληματική αδιαφορία καταλογίζει το Συνδικάτο Οικοδόμων στην κοινοπραξία ΓΕΚ - ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε χτες το μεσημέρι σε εργοτάξιο στην περιοχή Σαλαμίνας, όπου κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΓΕΚ - ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Ο οικοδόμος Στέλιος Τσασλής,30 ετών, από την Πυλαία Θεσσαλονίκης, έπεσε από σκαλωσιά στο κενό και τραυματίστηκε βαριά, ενώ λίγο αργότερα εξέπνευσε στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, όπου είχε μεταφερθεί. Το εργοτάξιο επισκέφθηκαν αμέσως ο πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων Θεσσαλονίκης Βασ. Αχτσής,καθώς και μέλη της διοίκησης του Συνδικάτου. Οπως διαπίστωσαν, η εταιρία δεν είχε λάβει τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ο άτυχος οικοδόμος και να βυθιστεί στο πένθος μια οικογένεια. Ο Στ. Τσασλής είχε ένα παιδί και επρόκειτο σε λίγο καιρό να γίνει πατέρας για δεύτερη φορά.

"Η εγκληματική αδιαφορία της εργοδοσίας για την ανθρώπινη ζωή, ήταν η αιτία να χάσει τη ζωή του ο οικοδόμος Στ. Τσασλής", τονίζεται σε ανακοίνωση καταγγελία του Συνδικάτου Οικοδόμων Θεσσαλονίκης. "Να σημειωθεί - τονίζεται - ότι στο συγκεκριμένο εργοτάξιο, μετά από ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα από αρμόδια επιτροπή, καθώς επίσης και τη μέρα του ατυχήματος, διαπιστώθηκε έλλειψη μέτρων ασφαλείας, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να δουλεύουν παίζοντας με τη ζωή τους. Ηθικός αυτουργός, στο διαρκές έγκλημα που συμβαίνει στο χώρο της οικοδομής είναι η ίδια η κυβέρνηση, που επιτρέπει με την πολιτική της στους εργολάβους κατασκευαστές να είναι ασύδοτοι ακόμα κι όταν πρόκειται για ανθρώπινες ζωές και γι' αυτό την καταγγέλλουμε".

Με την ανακοίνωση - καταγγελία του Συνδικάτου Οικοδόμων, καλούνται οι εργαζόμενοι να κάνουν δική τους υπόθεση την προστασία της ζωής τους, μη υποκύπτοντας σε εργοδοτικούς εκβιασμούς και να παλέψουν για Επιθεωρήσεις Εργασίας επανδρωμένες και με την ανάλογη υποδομή. Τέλος, να αγωνιστούν για την αναμόρφωση της σχετικής νομοθεσίας, ώστε "οι κυρώσεις που θα επιβάλλονται (βαριά πρόστιμα κλπ.) να λειτουργούν θετικά και όχι να είναι όπως σήμερα, ουσιαστικά, ποινές απαλλαγής απ' τις ευθύνες".

Αδιαλλαξία άκρως επικίνδυνη

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή για την ασυδοσία, που επικρατεί στις πορθμιακές γραμμές, βάζοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια πληρωμάτων και επιβατών

"Ακρως επικίνδυνη" για την ασφάλεια των πληρωμάτων και των επιβατών, που ταξιδεύουν στα επιβατηγά πλοία των πορθμιακών γραμμών της χώρας χαρακτηρίζεται από τους βουλευτές του ΚΚΕ Στρατή Κόρακα,Αποστόλη Τασούλα και Σταύρο Παναγιώτου,η αδιαλλαξία που επιδεικνύει το υπουργείοΕμπορικής Ναυτιλίας να λάβει άμεσα τα ενδεδειγμένα, από τους ναυτεργάτες μέτρα, για να αντιμετωπίσει την ασύδοτη δράση των πλοιοκτητών.

Από τους τρεις βουλευτές επισημαίνεται επιγραμματικά ότι στις πορθμιακές γραμμές, παραβιάζονται κατάφωρα από τους εφοπλιστές - με την ανοχή του ΥΕΝ και των Λιμενικών Αρχών - οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, το ωράριο έχει επιμηκυνθεί επικίνδυνα, έχει συρρικνωθεί ο χρόνος που απαιτείται για τη φορτοεκφόρτωση, οι οργανικές συνθέσεις δεν ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων, ειδικότητες ναυτεργατών έχουν επιφορτιστεί με επιπρόσθετα καθήκοντα, χωρίς αμοιβή, ενώ διαστάσεις έχει πάρει και η "μαύρη εργασία". Σημειώνεται, επίσης: "Οι αποφάσεις του ΥΕΝ για τον καθορισμό των δρομολογίων στη γραμμή Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα δε λαμβάνουν υπόψη το χρόνο απασχόλησης των εργαζομένων, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι - προκειμένου να πραγματοποιήσουν τα δρομολόγια, που καθόρισε το υπουργείο - να εργάζονται 17 ώρες το 24ωρο παραβιάζοντας έτσι κάθε νομιμότητα".

Οι βουλευτές ως παράδειγμα αναφέρουν τα πλοία ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ και ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ, όπου οι ναυτεργάτες δουλεύουν 17 ώρες το 24ωρο και το πλοίο ΘΕΟΛΟΓΟΣ, το οποίο εκτελεί ακτοπλοϊκή γραμμή χωρίς να εφαρμόζει την ανάλογη συλλογική σύμβαση και σύνθεση. Επιπλέον, το πλήρωμά του απασχολείται καθημερινά 15 ώρες.

Παράλληλα, επισημαίνουν ότι, από πρόσφατη περιοδεία των συνδικαλιστικών φορέων των ναυτεργατών διαπιστώθηκε πως έχουν προσλάβει διαστάσεις σκανδάλου οι συστηματικές, αντιδημοκρατικές και παράνομες παρεμβάσεις των Λιμενικών Αρχών σε βάρος των τοπικών Σωματείων, των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. "Οι απαράδεκτες αυτές ενέργειες - συνεχίζουν - εντάσσονται στα γενικότερα πλαίσια του αυταρχισμού της κυβερνητικής πολιτικής". Οι βουλευτές ρωτούν τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ποια μέτρα θα παρθούν και πότε: "Για τη συμμόρφωση των υπευθύνων των Λιμενικών Αρχών και την πάταξη κάθε συνδικαλιστικής ενέργειας. Για την τήρηση των συλλογικών συμβάσεων, την ακύρωση της εξοντωτικής πρακτικής των εφοπλιστών και του ΥΕΝ στον τομέα των δρομολογίων και του ωραρίου. Για την ασφαλή εκφόρτωση των πλοίων. Για την ικανοποίηση των δίκαιων ναυτεργατικών αιτημάτων, την τήρηση της οργανικής σύνθεσης των πλοίων, καθώς και τη λήψη ουσιαστικών μέτρων για την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβατών και γενικότερα της ναυσιπλοϊας".

Οξύνεται η διαμάχη στην ΠΑΣΚΕ - ΔΕΗ

Συνεχίζεται η διαμάχη ανάμεσα στα τμήματα της ΠΑΣΚΕ στην ΕΤΕ - ΔΕΗ και τη ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ. Διαμάχη, στην οποία έγινε εμπλοκή και της ίδιας της λειτουργίας του σωματείου, όταν η ΠΑΣΚΕ - ΔΕΗ ζήτησε από τους "αντάρτες" να επαναληφθεί η συνεδρίαση για τη σύσταση του προεδρείου της ΕΤΕ - ΔΕΗ!

Με νέα ανακοίνωσή της, η ΠΑΣΚΕ - ΔΕΗ καταγγέλλει "τη μεθόδευση συγκρότησης και τη σύνθεση του προεδρείου της ΕΤΕ - ΔΕΗ"! Καταγγέλλει επίσης το σωματείο των τεχνικών για την άσκηση "αντιπολίτευσης" προς τη ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ και "μονόπλευρης επίθεσης" εναντίον της. Πρέπει να σημειωθεί ότι η ΕΤΕ είναι το μεγαλύτερο συνδικάτο της δύναμης της ΓΕΝΟΠ.

ΜΙΝΙΟΝ
Ζήτημα ημερών η επαναλειτουργία

Ζήτημα λίγων ημερών είναι η επαναλειτουργία του ΜΙΝΙΟΝ,αν υλοποιηθεί η δέσμευση που έδωσε χτες στους εργαζόμενους η Εθνική Τράπεζα ότι σήμερα η σύνδικος - διαχειριζόταν το ΜΙΝΙΟΝ όσο αυτό βρισκόταν υπό πτώχευση - θα μπορέσει να κάνει ανάληψη ενός αρκετά μεγάλου ποσού που είχε καταθέσει από τις εισπράξεις του καταστήματος όσο καιρό λειτουργούσε υπό πτώχευση.

Τα χρήματα αυτά είχαν μπλοκαριστεί από την Εθνική, η διοίκηση της οποίας αρνούνταν επίμονα να επιτρέψει στη σύνδικο να κάνει ανάληψη, επικαλούμενη γραφειοκρατικά προβλήματα. Τελικά χτες, κάτω από την πίεση των εργαζομένων, που πραγματοποίησαν μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο υποκατάστημα της Ομόνοιας, οι υπεύθυνοι της Εθνικής ανέλαβαν την παραπάνω δέσμευση.

Με τα χρήματα αυτά, μπορεί να εξοφληθεί ένα μέρος του χρέους του ΜΙΝΙΟΝ προς τη ΔΕΗ και αυτή με τη σειρά της να προχωρήσει στην επανηλεκτροδότηση του καταστήματος. Αμέσως μετά, το ΜΙΝΙΟΝ θα είναι σε θέση να σηκώσει ρολά, ενώ θα συγκληθεί και η συνέλευση των μετόχων, προκειμένου να εκλεγεί η νέα διοίκηση της επιχείρησης.

Απλήρωτοι από το Φλεβάρη!

Αγώνα για να πληρωθούν ξεκίνησαν οι ναυτεργάτες που υπηρετούν στα πλοία της "Δωδεκανησιακής Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας" (ΔΑΝΕ),από τους οποίους οι περισσότεροι δεν έχουν πάρει δραχμή από τον περασμένο Φλεβάρη! Χτες τα πληρώματα των πλοίων "ΡΟΔΟΣ" και "ΛΕΡΟΣ" έκαναν επίσχεση εργασίας από το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι, οπότε και η διοίκηση της εταιρίας υποσχέθηκε ότι μέχρι τις 13 Αυγούστου θα τους καταβάλει ένα μισθό και το επίδομα άδειας.

Χαρακτηριστικά, στο πλήρωμα του "ΡΟΔΟΣ" η εταιρία οφείλει μισθούς μισού χρόνου, το επίδομα Πάσχα και τις αναδρομικές αυξήσεις της συλλογικής σύμβασης του 1998! Η ΔΑΝΕ αποτελεί το πρώτο θύμα του άγριου ανταγωνισμού, που έχει ξεσπάσει μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιριών, ενόψει της άρσης του προστατευτισμού των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας.

Σοβαρά προβλήματα από την ασύδοτη δράση των πλοιοκτητών, αντιμετωπίζουν και οι ναυτεργάτες που υπηρετούν σε επαγγελματικά τουριστικά σκάφη που εκτελούν δρομολόγια στην περιοχή Κω και Νισύρου.Οπως αναφέρεται σε επιστολή της ΠΕΜΕΝ προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας,12 τέτοια πλοία ταξιδεύουν με ελλιπή σύνθεση,γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους στην αξιοπλοϊα τους. Επιπρόσθετα, το "ΚΑΠΕΤΑΝ Γ. ΑΝΤΩΝΗΣ",με ευθύνη του πλοιοκτήτη, πρόσφατα απέπλευσε για Νίσυρο με θυελλώδεις ανέμους εντάσεως 8 μποφόρ, γεμάτο τουρίστες. Η ΠΕΜΕΝ ζητά άμεσα να ελεγχθούν οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων αυτών, αλλά και τα δρομολόγια που εκτελούν.

Ατύχημα σε σαπιοκάραβο της ΑΓΕΤ

Τραυματίστηκε σοβαρά ναυτεργάτης στο ...42χρονο πλοίο "ΝΗΡΕΥΣ"

Απειλή για τη ζωή των ναυτεργατών αποτελούν σαπιοκάραβα της ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ,όπως αποδεικνύεται από την έκρηξη που έγινε την Τρίτη το μεσημέρι στο μηχανοστάσιο του τσιμεντάδικου πλοίου ΝΗΡΕΥΣ της ΑΓΕΤ, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά στα μάτια και το πρόσωπο ο ηλεκτρολόγος του πλοίου Αντώνης Τσιαδήμος.Ο 53χρονος ναυτεργάτης εκτελούσε εργασίες στο μηχανοστάσιο, όταν έσκασε ο συσσωρευτής. Ο ναυτεργάτης μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Βόλου, όπου του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες και από εκεί στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης.

Το "ΝΗΡΕΥΣ", το οποίο ταξιδεύει ανενόχλητο, φέτος κλείνει τα ...42 του χρόνια! Είναι δηλαδή παλιότερο και από το "ΔΥΣΤΟΣ" της ΑΓΕΤ με έτος κατασκευής το 1972, που ήταν τόσο σάπιο, ώστε να τουμπάρει ανοιχτά της Κύμης, στέλνοντας στον υγρό τάφο 17 ναυτεργάτες, 2 γυναίκες και ένα 10χρονο παιδί! Αιχμές για την επικινδυνότητα των πλοίων της ΑΓΕΤ περιέχονται και στο πόρισμα για το ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ, που εξέδωσε το Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων.

Να σημειωθεί ότι τα πλοία της ΑΓΕΤ, των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία έχει κατασκευαστεί πριν από 40 χρόνια, με απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρου Σουμάκη, που υπογράφτηκε πέντε μέρες μετά το τραγικό ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ, αυτή τη στιγμή ταξιδεύουν και με ελλιπή σύνθεση πληρώματος!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ