ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Αυγούστου 1998
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η πρεμιέρα της επανάστασης

Μια εξαιρετική ταινία με πρωταγωνιστή τον Μάρλον Μπράντο κεντρίζει το ενδιαφέρον του θεατή απόψε στη 01.15 από τον ΑΝΤΕΝΝΑ. Πρόκειται για την εξωτική, αλλά και κατά κάποιον τρόπο πολιτική "Κουεμάντα" που αφηγείται την εξής ιστορία. Ο σερ Γουίλιαμ Γούκερ, ένας τυχοδιώκτης και μυστικός πράκτορας της βρετανικής κυβέρνησης, ταξιδεύει στη Νήσο Κουεμάντα, στις αρχές του 19ου αιώνα, για να δουλέψει, για να διαλύσει το μονοπώλιο της ζάχαρης, το οποίο ελέγχουν οι Πορτογάλοι. Στις φυτείες αυτές εργάζονται οι μαύροι σκλάβοι που δεν αντέχουν άλλο από τη σκληρή μεταχείριση, αλλά δεν κάνουν τίποτε για να απαλλαγούν. Μπορούν άραγε; Ο ήρωάς μας έχει καταστρώσει ένα σατανικό σχέδιο κι αυτό είναι να εμφυσήσει στους εργάτες το πνεύμα της επανάστασης. Και το πετυχαίνει. Ενας μαύρος αντάρτης γίνεται η φυσιογνωμία της επανάστασης, γίνεται κυβερνήτης, αφού διώξει πρώτα τους Πορτογάλους με την καθοδήγηση του Γουίλιαμς και η Κουμεάντα τραβά το δρόμο της, ενώ ο Αγγλος επιστρέφει στην πατρίδα του. Δέκα χρόνια αργότερα νέες ταραχές ξεσπούν στο νησί και ο Γουίλιαμς πρέπει να επιστρέψει, αλλά τα σχέδιά του είναι τώρα εντελώς διαφορετικά. Δε θέλει να εμφυσήσει το πνεύμα της επανάστασης, αλλά έχει σκοπό να την καταστείλει...

Από την ΕΤ - 1 στις 21.50 "Γρήγορος σαν το θάνατο" του Ρόμπερτ Ντέι.

Ενα γουέστερν, όπως τόσα άλλα, μια ιστορία της Αγριας Δύσης, που εκτυλίσσεται στα 1876. Ενα ζευγάρι και ένα αγόρι ταξιδεύουν για να γίνουν κτηνοτρόφοι στο Γουέστ. Ενώ, όμως, διανυκτερεύουν σε μια εγκαταλειμμένη πόλη, μια ομάδα κακοποιών κλέβει τα άλογά τους. Ενας ξένος άνδρας, τους παρακινεί να μην καθίσουν με τα χέρια σταυρωμένα και να διεκδικήσουν το δίκιο τους και ας μην ανησυχούν, εκείνος θα τους προστατεύει... Με τον Σαμ Ελιοτ.

Από το MEGA στη 01.30 "Η πρεμιέρα" του Αρθουρ Χίλερ.

Πρόκειται για κωμωδία του 1982 με πρωταγωνιστές τους: Αλ Πατσίνο και Ντάιαν Κάνον. Ο Ιβαν Κραβολιάν, νέος θεατρικός συγγραφέας, ετοιμάζει το καινούριο του έργο, ενώ η γυναίκα του ετοιμάζεται να τον εγκαταλείψει, χωρίς ο ίδιος να το γνωρίζει. Είναι μια γυναίκα με πλούσιο παρελθόν και έχει στο ενεργητικό της άλλους πέντε γάμους και πέντε παιδιά από κάθε γάμο. Οταν φεύγει από το σπίτι, παίρνει τα παιδιά της και τα αφήνει ένα ένα στα σπίτια των φυσικών πατεράδων τους. Ο καιρός προχωρά, ο συγγραφέας είναι λυπημένος, γιατί αυτά τα παιδιά τα έχει αγαπήσει λες και είναι δικά του. Η μέρα που θα γίνει η πρεμιέρα κοντοζυγώνει και δε νιώθει καμιά αδημονία ή χαρά, αντίθετα είναι θλιμμένος και απέραντα μόνος. Μα ξαφνικά, εκεί που δεν το περιμένει, η πόρτα αρχίζει να χτυπά και ένα ένα τα παιδιά ξαναγυρίζουν κοντά του γιατί πιστεύουν ότι εκείνος υπήρξε καλύτερος μαζί τους από τους φυσικούς τους γονείς.

Μελωδικό πρωινό

Μια καίει, μια φυσάει, μια συννεφιάζει, μια κλαίει μια γελάει αυτός ο ατέλειωτος μήνας που προχωρά με βήματα αργά. Εκπτώσεις στα μαγαζιά, στα θεάματα, στην ψυχαγωγία, αλλά όχι και στην καλή μουσική. Από το Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας στις 7 το πρωί θα δεχτούμε σαν δώρο μια μουσική "Καλημέρα",που μας την εύχονται η Καίτη Γκύλη Αλεξίου και Κλειώ Τσατσούλη - Βαλασμάκη. Ετσι θ' ακούσουμε τα εξής:

Μότσαρτ: Το 3ο μέρος (Αλέγκρο) από το κοντσέρτο για φλάουτο και ορχήστρα αριθμός 2 σε ρε μείζονα Κ. 314. Ροσίνι: Η καρδιά μου γέμισε με αίσθημα χαράς Αρια από την όπερα "Η κυρά της λίμνης". Μέντελσον: Στα φτερά του τραγουδιού(βιολί πιάνο). Βολφ Φεράρι: Το μυστικό της Σουζάνας. εισαγωγή. Μπετόβεν: Ντούο αρ. 1 σε ντο μείζονα για κλαρινέτο και φαγκότο. Ρίμσκι Κόρσακοφ. Συμφωνία αρ. 1 σε μι ελάσσονα. Ραχμάνινοφ: κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.4 σε σολ ελάσσονα έργο 40.

Σκηνή από την ταινία του Ρόμπερτ Ντέι "Γρήγορος σαν τον θάνατο". (ΕΤ-1

Σκηνή από την ταινία του Ρόμπερτ Ντέι "Γρήγορος σαν το θάνατο". (ΕΤ-1 21.50)

Στα ίχνη

Σημάδια, πάντα, μένουν πάνω στην ψυχή ενός ανθρώπου, σημάδια από αγάπη, από έλλειψη αγάπης, από σκληρότητα, από τρυφερότητα, από θλίψη, από πόνο από χαρά. Η σειρά ντοκιμαντέρ της ΝΕΤ στις 22.00 "Ιχνη ψυχής",που παρουσιάζουν η Φωτεινή Τσαλίκογλου και η Πένη Παναγιωτοπούλου, συνεχίζεται και απόψε. Πρόκειται για δεκατρείς αφηγήσεις ζωής, για δεκατρία πορτρέτα, για ανάλογες ιστορίες καθημερινών και λιγότερο καθημερινών ανθρώπων. Ιστορίες που μοιάζουν περισσότερο με συναρπαστικό μυθιστόρημα καθώς ξεδιπλώνονται μπροστά στο φακό. Η κάμερα καταγράφει το όνειρο, τον εφιάλτη, την ελπίδα, την ανημποριά, το λόγο, ή και την αιτία του θανάτου όλων αυτών των ατόμων. Ο καθένας τους φαίνεται ναείναι ένα διαφορετικό παιχνίδι της τύχης, του χρόνου, του πεπρωμένου, και η κάμερα προχωρεί και εισχωρεί βαθιά, ενώ προσπαθεί να καταγράψει λεπτό προς λεπτό αυτό το παιχνίδι που αφήνει τα ίχνη του μέσα στην ανθρώπινη ψυχή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ