ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 3 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ"
Αντικείμενο αγώνα και διεκδίκησης τα λαϊκά συμφέροντα
  • Τις θέσεις του συνδυασμού για τα οικονομικά του Δήμου Αθηναίων και γενικότερα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης παρουσίασε χτες σε συνέντευξη Τύπου ο Λεων. Αυδής
  • Ενάντια στην εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών, για να γίνει κυρίαρχο το συλλογικό συμφέρον των εργαζομένων και όχι το ιδιωτικό κέρδος, για να είναι διαφανής και φερέγγυα η διαχείριση

"Οταν λέμε ότι διεκδικούμε την πόλη μας εννοούμε ότι διεκδικούμε και τις υλικές προϋποθέσεις για την ανάδειξη της ανθρώπινης αξίας",υπογράμμισε χτες ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων της "Αγωνιστικής Αριστερής Οικολογικής Συμπαράταξης για την Αθήνα", παρουσιάζοντας σε συνέντευξη Τύπου τις θέσεις του συνδυασμού για τα οικονομικά του Δήμου Αθηναίων και γενικότερα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνει για το σχετικό θέμα ο συνδυασμός έναντι των Αθηναίων κατοίκων και εργαζομένων αυτής της πόλης.

Ο Λ. Αυδής, περιστοιχιζόμενος από τους Στ. Βαρουτσή,Σ. Λομβάρδο καιΓ. Σχίζα,εκπροσώπους αντίστοιχα των Δημοτικών Κινήσεων "Αγωνιστική Συνεργασία για την Αθήνα", "Αριστερή Ριζοσπαστική Πρωτοβουλία" και "Αθήνα - Πράσινη Πόλη", που συναποτελούν τη Συμπαράταξη, σημείωσε ότι αν και δίκαια η απερχόμενη Δημοτική Αρχή κατηγορείται για πολύ κακή διαχείριση των οικονομικών του Δήμου το ουσιαστικό ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει είναι ότι οι προοπτικές δε θα είναι διαφορετικές αν συνεχιστεί η σημερινή πολιτική - η γενικότερη πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση και υποστηρίζουν η ΝΔ και με διάφορες παραλλαγές και άλλες πολιτικές δυνάμεις.

"Η αλλαγή στον τρόπο χρηματοδότησης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που συντελείται τα τελευταία χρόνια, τόνισε ο υποψήφιος δήμαρχος, οδηγεί τους ΟΤΑ να αυξήσουν τις κάθε είδους φορολογίες και να προωθήσουν τις ιδιωτικοποιήσεις, με την υπόκρουση "παιάνων" μάλιστα περί της δήθεν οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ, η οποία δήθεν εξασφαλίζεται όταν οι ΟΤΑ φορολογούν και αυτοτελώς και η οποία επίσης δήθεν σημαίνει ανεξαρτησία τους από την Κεντρική Διοίκηση"...

Ετσι μόνο τα έσοδα που έχει παρακρατήσει αυθαίρετα το κράτος από τους θεσμοθετημένους πόρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ανέρχονται για όλη την Ελλάδα από το 1990 ως σήμερα σε 1050 δισ. από τα οποία τα 85 δισ. αναλογούν στο Δήμο Αθηναίων.Τα έσοδα, βέβαια, παρακρατήθηκαν, σημείωσε ο Λ. Αυδής, αλλά δεν καταργήθηκαν οι φορολογίες από τις οποίες αυτά προέρχονται, ούτε η βασική φορολογία των μικρομεσαίων στρωμάτων ελαφρύνθηκε. Ετσι, οι κάτοικοι της Αθήνας, αφού πληρώσουν τους άμεσους και έμμεσους φόρους τους στο κράτος ξαναφορολογούνται από το δήμο.

Ο απερχόμενος δήμαρχος Αθηναίων, επιπλέον ως πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ, μαζί με την πλειοψηφία της διοίκησης της ΚΕΔΚΕ που πρόσκειται στη ΝΔ, στο ΠΑΣΟΚ και το ΣΥΝ, χάρισε στο κράτος 10 δισ. - τα 800 εκατομμύρια αναλογούν στο Δήμο Αθηναίων - για την ενίσχυση του προγράμματος "σύγκλισης".

"Την πολιτική αυτή εφαρμόζουν ή επαγγέλλονται οι κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις και μάλιστα την ανάγουν σε ιδεολογία, τη διανέμουν με τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους και κατηγορούν αδάπανα όσους την αμφισβητούν για λαϊκισμό, για δημαγωγία, το λιγότερο για ανεδαφικότητα"... σχολίασε ο υποψήφιος δήμαρχος της "Συμπαράταξης".

"Εμείς, υπογράμμισε ο Λεων. Αυδής, βρισκόμαστε σε ρήξη με την κυρίαρχη πολιτική και ιδεολογία, γιατί εξυπηρετούν τα συμφέροντα των κυρίαρχων ομάδων και την τάξη πραγμάτων των συμφερόντων αυτών. Αντιπαραθέτουμε μια άλλη πολιτική θέση που θέλει να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα όχι των κυρίαρχων ομάδων, αλλά τα συμφέροντα της μεγάλης πλειοψηφίας του πληθυσμού. Τη θέση αυτή προτείνουμε στο λαό της Αθήνας ως αντικείμενο αγώνα και διεκδίκησης "!

Αλλωστε, όπως είπε και ο Λ. Αυδής "όταν οι κοινωνικές υπηρεσίες πουλιούνται σε όσους μπορούν να πληρώσουν, οι φτωχοί θα πρέπει να περιμένουν την ελεημοσύνη των δημοτικών αρχόντων και τη φιλανθρωπία των ίδιων των εκμεταλλευτών τους". Οι προϋποθέσεις, για να ανατραπεί αυτή η κατάσταση υπάρχουν. Αρκεί να σκεφτούμε πώς θέλουμε την επόμενη μέρα των εκλογών. Τότε πρέπει να αρχίσει η μάχη για μια άλλη πόλη...

Ο δήμος απομυζά τον δημότη

Την περίοδο 1995 - 1998, το 64,7% των προϋπολογισμών του Δήμου προερχόταν από δημοτική φορολογία. Την ίδια περίοδο τα τέλη έχουν αυξηθεί για τις κατοικίες κατά 56,7% και για τους επαγγελματικούς χώρους κατά 56,4%

Δεν μπορούμε να μιλάμε για οικονομική ευρωστία του Δήμου, αγνοώντας το κόστος της για τους δημότες,τη συνολική τους οικονομική επιβάρυνση, σημείωσε χαρακτηριστικά ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων της "Αγωνιστικής Αριστερής Οικολογικής Συμπαράταξης", για να εξηγήσει ότι για την αλλαγή της οικονομικής κατάστασης του Δήμου Αθηναίων "δεν αρκεί η εγκατάσταση ενός ικανότερου διαχειριστή".

Αντίθετα, "απαιτείται αλλαγή της γενικότερης πολιτικής και της έκφρασής της στην Τοπική Αυτοδιοίκηση" υπογράμμισε ο Λεων. Αυδής, αναφέροντας - για να απαντήσει στην εν αμαρτίαις πρόφαση περί καλύτερου διαχειριστή - ότι "όλες οι δημοτικές πλειοψηφίες της τελευταίας 15ετίας εφάρμοσαν την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική".

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά την τελευταία τετραετία, 1995 - 1998, το 64,7% των κονδυλίων των προϋπολογισμών, δηλαδή ποσό 274 δισ. προέρχεται από τη δημοτική φορολογία. Τα δάνεια ανέρχονται σε 23,8 δισ. και η επιβάρυνση με τους τόκους υπολογίζεται σε 37 δισ. Από τον Κρατικό Προϋπολογισμό αναγράφονται στους δημοτικούς προϋπολογισμούς έσοδα 61 δισ.,δηλαδή 14,4% του συνόλου.

Αυξήσεις διπλάσιες του πληθωρισμού

Στη θητεία της σημερινής δημοτικής αρχής (1995 - 1998) τα τέλη έχουν αυξηθεί για τις κατοικίες κατά 56,7% και για τους επαγγελματικούς χώρους κατά 56,4%.Η αύξηση αυτή είναι 1,8 φορές μεγαλύτερη του πληθωρισμού και των ονομαστικών αυξήσεων των μισθών στον ιδιωτικό τομέα και 2,6 φορές μεγαλύτερη των ονομαστικών αυξήσεων των μισθών στο δημόσιο τομέα.

Ετσι, όπως σχολίασε ο επικεφαλής της "Συμπαράταξης για την Αθήνα" υποψήφιος δήμαρχος, οι κάτοικοι των λαϊκών συνοικιών της Αθήνας (Πετράλωνα, Βοτανικός, Κολωνός, Ακαδημία Πλάτωνος, Σκουζέ, Ριζούπολη, Κυψέλη, Πατήσια), πληρώνουν περισσότερα από τους κατοίκους του Π. Φαλήρου, της Αγ. Παρασκευής, του Χολαργού, του Χαλανδρίου. Οι επαγγελματίες, βιοτέχνες, έμποροι της Αθήνας πληρώνουν περισσότερο από ό,τι στην Κηφισιά, Φιλοθέη, Γλυφάδα, Μαρούσι, Χολαργό και αλλού.

Ο Λεων. Αυδής υπογράμμισε ότι στα ανταποδοτικά τέλη, εκτός από τα έξοδα διαχείρισης των απορριμμάτων και ηλεκτροφωτισμού των δρόμων, χρεώνονται - και φορτώνονται αφανώς στους κατοίκους της πόλης - και άλλες άσχετες δαπάνες όπως:

  • Η επισκευή - συντήρηση των κάθε είδους οχημάτων και μηχανημάτων του Δήμου. Οι δημότες πληρώνουν έτσι ακόμα και τις μετακινήσεις των... υψηλών προσκεκλημένων του κ. δημάρχου!
  • Οι αποδοχές "αποσπασμένων" υπαλλήλων, οι φωταγωγήσεις και το ρεύμα για τις "φιέστες"...

Ετσι οι κάτοικοι της Αθήνας πληρώνουν για τέλη απορριμμάτων και φωτισμού πολύ περισσότερα από το κόστος των αντίστοιχων υπηρεσιών την ώρα που οι εκατοντάδες δημόσιες υπηρεσίες δεν πληρώνουν δραχμή και το σχετικό βάρος επωμίζονται οι κάτοικοι.

Επιπλέον, υπάρχει η επιβολή φόρου 2% στον τζίρο μιας σειράς επιχειρήσεων που αποτελεί πρόσθετο βραχνά γι' αυτές και έμμεση φορολόγηση των δημοτών στους οποίους μετακυλίεται. Αλλά και τα τέλη χρήσης πεζοδρομίων,τα έσοδα από την ελεγχόμενη στάθμευση και μια σειρά ποικιλώνυμων επιβαρύνσεων για τη χρήση δημοτικών υπηρεσιών.

Υποθηκευμένος δήμος

Ο Δήμος Αθηναίων έχει δεσμευτεί με δάνεια μέχρι το 2013 - σημείωσε ο Λεων. Αυδής. Το 1996 χρωστούσε 55 δισ. τόκους. Σήμερα το χρέος υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 37 δισ. από τα οποία τα 15 είναι τόκοι.

Ομως ο Δήμος τα δικά του λεφτά δανείζεται - τα 85 δισ. της αυθαίρετης παρακράτησης της κυβέρνησης - αλλά με υψηλό επιτόκιο (17%) και επιβαρύνει με τους τόκους ξανά τους δημότες. Να σημειώσουμε ότι το α εξάμηνο του 1995 που την εποπτεία της Διεύθυνσης Προσόδων είχε κρατήσει προσωπικά ο κ. Αβραμόπουλος ήταν τέτοια η μείωση των εσόδων, ώστε ο Δήμος συνήψε δάνειο ποσού 1,5 δισ. από την Εμπορική Τράπεζα με επιτόκιο 22% ή 23% για να καταβάλει τη δόση "δανείου Εβερτ". Ως τότε το δάνειο πληρωνόταν χωρίς προσφυγή σε δανεισμό, με εξαίρεση τον πρώτο χρόνο της δημαρχίας Τρίτση που ο Δήμος προσέφυγε σε δανεισμό, επειδή ο σημερινός Αντιδήμαρχος και αναπληρωτής του κ. Αβραμόπουλου, ο κ. Γιατράκος, ως δήμαρχος είχε προεισπράξει την κρατική επιχορήγηση.

"Αυτοχρηματοδότηση" και δήμος - επιχείρηση

Σε αυτές τις συνθήκες και με μόνο στόχο την είσπραξη εσόδων - όπως τόνισε ο Λεων. Αυδής - ο Δήμος εκχωρεί δημοτικούς χώρους ή έργα σε ιδιωτικές επιχειρήσεις που με το σύστημα της "αυτοχρηματοδότησης" αποκτούν το δικαίωμα εκμετάλλευσης και εξασφαλίζουν κέρδη για πολλά χρόνια. Η περιουσία του Δήμου και οι κοινόχρηστοι χώροι παραχωρούνται σε επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται, όπως υπογράμμισε ο υποψήφιος δήμαρχος, τους κατοίκους της πόλης!

Πρόκειται, σημείωσε χαρακτηριστικά, για "ένα καθεστώς δημοτικών "διομολογήσεων" ανάλογο με αυτό που παραχωρούσαν οι εξαρτημένες χώρες στις μεγάλες δυνάμεις τον προηγούμενο αιώνα".

Είναι χαρακτηριστικό σε ένα δήμο που μετατρέπεται σε επιχείρηση ότι η πληρωνόμενη (ελεγχόμενη) στάθμευση που προωθήθηκε ως κεντρική κυβερνητική επιλογή σε όλη την Ελλάδα - και ο Δήμος Αθηναίων πρόσθεσε τη δική του σφραγίδα με τις παρανομίες κατά τη σύναψη της σύμβασης με τον ιδιώτη - δεν έγινε για να εξυπηρετηθεί η κυκλοφορία αλλά για εισπρακτικούς λόγους προς όφελος κυρίως των ιδιωτικών επιχειρήσεων, που γίνονται συνέταιροι του Δήμου για την απομύζηση των δημοτών,όπως, άλλωστε, επισήμανε στην απόφασή του και το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Οι κάτοικοι της Αθήνας, η νεολαία της πληρώνουν για όλα:

  • στους λιγοστούς υπάρχοντες δημοτικούς αθλητικούς χώρους,
  • στους πεζόδρομους και τις πλατείες, που χάνουν τον κοινόχρηστο χαρακτήρα τους και νοικιάζονται για "τραπεζοκαθίσματα", που παρεμποδίζουν ακόμα και την κίνηση ή τη χρήση των δημόσιων χώρων από τους δημότες.

Προωθείται γοργά, σχολίασε ο υποψήφιος δήμαρχος της "Συμπαράταξης", "η ανάθεση δημοτικών αρμοδιοτήτων σε δημοτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν με βάση το κέρδος χωρίς τον άμεσο έλεγχο του Δημοτικού Συμβουλίου".

Πολλές δεν προσφέρουν τίποτα στους δημότες, αξιοποιούνται όμως για χρηματοδοτήσεις διαφημιστικών δραστηριοτήτων του Δήμου ή για την οικονομική τακτοποίηση "ημετέρων".

Ετσι υπάρχει επιχείρηση (Ασφαλειών) με τζίρο περίπου 70 εκ. και κέρδη 5 - 6 εκ. Η επιχείρηση καταβάλλει μισθό όχι μόνο στον πρόεδρο αλλά και στον αντιπρόεδρο του ΔΣ, από τα κέρδη της δε εισφέρει στα χριστουγεννιάτικα δέντρα και τα λαμπιόνια του κ. Δημάρχου. Οι αδιαφανείς εξυπηρετήσεις, όπως οι προσλήψεις - τοποθετήσεις μελών διοικήσεων και "μάνατζερ", οι συμβάσεις για την προβολή προσώπων ή για πολυτελείς εκδόσεις είναι μόνιμο φαινόμενο. Αποκαλυπτική, όπως ανέφερε ο Λεων. Αυδής, για τον τρόπο "αξιοποίησης" των δημοτικών επιχειρήσεων με τη συνέργεια και της κυβέρνησης είναι η έκδοση CD και άλλου διαφημιστικού υλικού, που μοιράζει η Δημοτική Επιχείρηση Διαφήμισης και Ενημέρωσης, με προεκλογικό απολογισμό των δραστηριοτήτων της προέδρου της και της αρμόδιας δημοτικής συμβούλου με αφορμή εργασίες που εκτέλεσε για λογαριασμό του ΥΠΕΧΩΔΕ!

Ο υποψήφιος της "Συμπαράταξης για την Αθήνα" αναφέρθηκε ακόμη στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τους κάθε λογής "τζόγους" που διαδίδονται χωρίς κανέναν περιορισμό μέσω πλέον των δήμων - επιχειρήσεων. Με πρόσφατο νόμο η εγκατάσταση τέτοιων παιχνιδιών γίνεται χωρίς οποιαδήποτε άδεια σκοπιμότητας και ο μόνος έλεγχος που προβλέπεται είναι ο φορολογικός.

Διαχείριση αδιαφανής, αναχρονιστική και αδιάφορη

"Από την αρχή της θητείας του ο Δ. Αβραμόπουλος υποσχέθηκε νέο Οργανόγραμμα το οποίο ποτέ δεν πρότεινε", ανέφερε ο Λ. Αυδής σημειώνοντας ότι ο απερχόμενος δήμαρχος δεν υπήρξε απλώς διαχειριστής αλλά αποδείχτηκε και κακός διαχειριστής...

Προώθησε μόνον διάφορες δευτερεύουσες και όχι πάντα νόμιμες αλλαγές του Οργανισμού για την εξυπηρέτηση ευκαιριακών σκοπιμοτήτων και διαχειρίστηκε τα ζητήματα του προσωπικού με αδιαφανή και διαβλητό τρόπο.Ετσι διαιωνίζεται η ανορθολογική κατανομή και τελικά η αχρήστευση του μεγάλου εργατοϋπαλληλικού δυναμικού του Δήμου - ανέρχεται περίπου σε 9.000 άτομα - που δε χρησιμοποιείται παραγωγικά, ενώ καλλιεργείται ο μύθος της αναποτελεσματικότητας του δημόσιου τομέα και προωθούνται οι αναθέσεις εργασιών σε ιδιώτες.

Παράλληλα, παραλαμβάνονται έργα κακότεχνα, μεγάλες ζημιές του Δήμου διαπιστώνονται και δεν αναζητούνται ευθύνες, ακολουθούνται παράνομες διαδικασίες, διατηρούνται ή και επεκτείνονται δημοτικές επιχειρήσεις με πλασματικά ή ανύπαρκτα κέρδη, διασπαθίζονται τεράστια ποσά για πολυτελή έργα επίδειξης και για δημόσιες σχέσεις ή για την πληρωμή διαφόρων συμβούλων που η Δημοτική Αρχή αρνείται να γνωστοποιήσει στο Δημοτικό Συμβούλιο τον αριθμό και τις αποδοχές τους.

Μοναδική αναλαμπή της πολιτικής του Δ. Αβραμόπουλου, υπογράμμισε ο επικεφαλής της "Αγωνιστικής Αριστερής Οικολογικής Συμπαράταξης για την Αθήνα", στον Οικονομικό Τομέα είναι η καταγραφή της δημοτικής περιουσίας.Αλλά κι αυτή οφείλεται στην πρώην αντιδήμαρχο Η. Βαλσαμάκη,την οποία ο απερχόμενος δήμαρχος απέπεμψε από την αντιδημαρχία, προφανώς... τιμώντας την, για τη μοναδική εξαίρεση παραγωγής δημοτικού έργου, που δεν κόστισε στο Δήμο ούτε μία δραχμή και έγινε χωρίς εργολαβίες, αναθέσεις και αμοιβές ειδικών συμβούλων.

Οι προτάσεις της "Συμπαράταξης"

Η "Συμπαράταξη" - παλεύοντας να γίνει κυρίαρχο το συλλογικό συμφέρον των εργαζομένων και όχι το ιδιωτικό κέρδος που εμπορευματοποιεί τα κοινωνικά αγαθά και διεκδικώντας κάλυψη των δαπανών της ΤΑ από τον κρατικό προϋπολογισμό, με ένα κεντρικό φορολογικό σύστημα προσαρμοσμένο στη φοροδοτική ικανότητα των φορολογουμένων - απαιτεί:

  • Διπλασιασμό του εξευτελιστικού ποσοστού 2,5 % που παίρνει η ΤΑ από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Αμεση επιστροφή των παρακρατηθέντων πόρων της ΤΑ, που στερούν έργα και υπηρεσίες από τους δημότες. Πλησιάζουν για το Δήμο Αθήνας τα 85 δισ. αλλά... οι άλλες παρατάξεις σωπαίνουν, ενώ η απερχόμενη δημοτική αρχή ουδέποτε τα διεκδίκησε.
  • Δάνεια άτοκα ή τουλάχιστον χαμηλότοκα για να μη δανείζονται οι ΟΤΑ τα δικά τους χρήματα με τόκο και με όρους "αγοράς" που σήμερα κρατούν τους δήμους υποθηκευμένους.
  • Πάγωμα ή και μείωση των τελών.Η σημερινή δημοτική αρχή τα αύξησε την τελευταία τετραετία κατά 56,7 % δηλαδή 1,8 φορές πάνω απ' τον πληθωρισμό και 2,6 φορές πάνω απ' την αύξηση των μισθών των υπαλλήλων του δήμου!
  • Είσπραξη των χρεών των μεγαλοοφειλετών.
  • Δωρεάν υπηρεσίες στην υγεία, την πρόνοια, την παιδεία, την αλληλεγγύη- τομείς όπου δεν μπορεί να υπάρχει ανταποδοτικότητα.
  • Κατανομή των ανταποδοτικών τελών με κριτήρια κοινωνικά και περιβαλλοντικά.
  • Κατάργηση του ΤΑΠ και εφαρμογή του ΦΑΠ.
  • Κατάργηση του τέλους 2 % των επαγγελματιών τουριστικών καταστημάτων.
  • Επιστροφή της ανταλλάξιμης περιουσίας των προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής για να γίνουν έργα και παρεμβάσεις στις προσφυγικές περιοχές.
  • Σύνταξη οργανογράμματος και αναβάθμιση των υπηρεσιών του Δήμου για να μηδενιστούν ή να ελαχιστοποιηθούν οι αναθέσεις έργων σε ιδιώτες.
  • Κατάργηση των αναθέσεων με "αυτοχρηματοδότηση".Αντικατάσταση με έργα ουσίας των έργων βιτρίνας.
  • Αποδοχή αρμοδιοτήτων μόνον με την προϋπόθεση ότι εναρμονίζονται με το ρόλο και το περιεχόμενο της ΤΑ και εφόσον διασφαλιστεί από το κράτος η συνεχής και απρόσκοπτη χρηματοδότηση και η απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή.
  • Κατάργηση όσων δημοτικών επιχειρήσεων υποκαθιστούν το Δημοτικό Συμβούλιο στο ρόλο του και διαχειρίζονται κοινωνικές υπηρεσίες με βάση το κέρδος ή είναι άχρηστες.
  • Διεκδίκηση και διαχείριση των προγραμμάτων της ΕΕ από το Δήμο για την εξυπηρέτηση αναγκών και προβλημάτων του λαού, χωρίς ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.
Δει δη χρημάτων

Είναι αναγκαία για την "Αγωνιστική Αριστερή Οικολογική Συμπαράταξη για την Αθήνα" η οικονομική ενίσχυση. Αυτή που μπορεί να προέλθει απ' όσα ΔΕ μας περισσεύουν. Γιατί ο συνδυασμός έχει περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες. Μεγάλοι ενισχυτές δεν υπάρχουν, κι αυτό είναι ακριβώς που κάνει τη Συμπαράταξη αδέσμευτη και από ανάλογα μεγάλα συμφέροντα. Ο συνδυασμός εξάλλου, κινείται εκτός της περιοχής των μεγάλων συμφερόντων. Ακριβώς σ' αυτά είναι που αντιπαρατίθεται.

* * *

Οι πόροι του συνδυασμού προέρχονται αποκλειστικά από τις οικονομικές ενισχύσεις των φίλων του, με μέσο τα κουπόνια που διακινούν τα μέλη, οι συνεργάτες και οι φίλοι της Συμπαράταξης. Και από τις οικονομικές ενισχύσεις που προσφέρουν τα μέλη, οι φίλοι και οι οπαδοί του ΚΚΕ, μέσω των τοπικών οργανώσεων του Κόμματος.

Ο προεκλογικός αγώνας όμως απαιτεί σημαντικές δαπάνες. Για την εκτύπωση υλικού - όπως το πρόγραμμα, οι αφίσες ή ορισμένα άλλα έντυπα. Για το εκλογικό κέντρο και τα περίπτερα, για τηλέφωνα, για μικροφωνικές εγκαταστάσεις και πανό. Για τα απαραίτητα, δηλαδή. Η Συμπαράταξη για την Αθήνα - και να είχε - δε θα έκανε πολυτελή έξοδα, γιατί όπως λένε τα μέλη της "αυτά δεν ταιριάζουν με τη φιλοσοφία μας... Πρέπει όμως να πληροφορήσουμε τον κόσμο για τις θέσεις μας και να τις εξηγήσουμε".

* * *

Και δεν είναι μόνο αυτό. Η ανάγκη είναι διπλή για τη Συμπαράταξη. Γιατί υποστηρίζει θέσεις αντίθετες προς την κυρίαρχη ιδεολογία, την οποία διαδίδουν συνεχώς τα ΜΜΕ. Και τον υποψήφιό της και τις θέσεις του αποφεύγουν τα περισσότερα να τους αναφέρουν. Την ώρα που άλλοι υποψήφιοι - αν και μονοπωλούν για ψύλλου πήδημα τα μέσα ενημέρωσης - έχουν ήδη ξοδέψει πολλές φορές περισσότερα χρήματα από όσα είναι απολύτως αναγκαία για την προεκλογική εκστρατεία της Συμπαράταξης. Οι γιγαντοαφίσες, τα τηλεοπτικά σποτ, οι μεγάλες φωτισμένες διαφημίσεις, που οι άλλοι χρησιμοποιούν, κοστίζουν πολλά εκατομμύρια.

* * *

Αυτό και μόνο επιβεβαιώνει την υποκρισία όσων θέλουν να απαγορεύσουν τις αφίσες. Γιατί πλήττει, η απαγόρευση, μόνον εκείνους που δεν έχουν λεφτά. Οι άλλοι, με τους μεγάλους χρηματοδότες, θα προβληθούν με γιγαντοαφίσες, πολυτελή φυλλάδια, τηλεοπτικά σποτ και καθημερινή διαφήμιση από τα ΜΜΕ. Και μάλιστα εκείνοι θα προβάλλουν μόνο την εικόνα τους, χωρίς να μπουν στον κόπο να εξηγήσουν τις θέσεις τους.

Η οικονομική εξόρμηση της Συμπαράταξης γι' αυτούς τους λόγους αποφασίστηκε. Οπως και ο λογαριασμός 45066827 που άνοιξε στην Εμπορική Τράπεζα. Κι εμείς, όλοι, για τους ίδιους λόγους, οφείλουμε να ανταποκριθούμε!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ