ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 23 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Ποινικοποιούνται και πάλι οι αγώνες

Αποφασισμένοι να προχωρήσουν στην τετραήμερη απεργία τους οι εργαζόμενοι, από αύριο μέχρι και την Κυριακή

Την οδό των δικαστηρίων επέλεξε - κατά την προσφιλή της τακτική - η κυβέρνηση, για να κάμψει την αγωνιστική διάθεση των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και να τους υποχρεώσει να αναστείλουν την τετραήμερη απεργία τους (αρχίζει αύριο και λήγει την Κυριακή), που κηρύχτηκε με κυρίαρχο αίτημα "Οχι στη διάλυση της ΥΠΑ και το ξεπούλημα των αεροδρομίων".

Σήμερα το μεσημέρι, εκδικάζεται η προσφυγή της διοίκησης της ΥΠΑ, που ζητά να κηρυχτεί "παράνομη και καταχρηστική" η απεργιακή κινητοποίηση, αλλά οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν στην απεργία που εξήγγειλε η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), ανεξάρτητα από την απόφαση του δικαστηρίου. Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί σε όλους τους κλάδους των εργαζομένων της υπηρεσίας, μετά τη γνωστοποίηση του κυβερνητικού σχεδίου για την κατάργηση της ΥΠΑ και την εκχώρηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της στους ιδιώτες, είναι ότι στην τετραήμερη απεργία της ΟΣΥΠΑ, συμμετέχουν για πρώτη φορά και τα μέλη του Συλλόγου Ηλεκτρονικών - Μηχανικών και της Ενωσης Πτυχιούχων Ηλεκτρολόγων, που δεν ανήκουν στη δύναμη της ομοσπονδίας.

Επισημαίνεται ότι η διοίκηση της ΥΠΑ δεν αρκέστηκε μόνο στην προσφυγή στα δικαστήρια, αλλά έσπευσε και στην έκδοση ανακοίνωσης, με την οποία επιχειρεί να παραπλανήσει την κοινή γνώμη και να συκοφαντήσει τους εργαζόμενους. Ούτε λίγο - ούτε πολύ, οι αρμόδιοι της ΥΠΑ ισχυρίζονται ότι η απεργία κηρύχτηκε με αίτημα την απόσυρση νομοσχεδίου που δεν έχει κατατεθεί και συνεπώς "είναι άνευ αντικειμένου και αποτελεί κατάχρηση δικαιώματος" από την πλευρά των εργαζομένων, ενώ οι τελευταίοι έχουν στα χέρια το κυβερνητικό προσχέδιο νόμου και ζητούν την απόσυρση κάθε σχεδίου κατάργησης της ΥΠΑ και ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων.


ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Τα βάρη στα ΕΛΤΑ, τα κέρδη στους ιδιώτες...

Με καθυστέρηση αρκετών ετών και ενώ οι ιδιωτικές ταχυδρομικές εταιρίες έχουν εδραιώσει την ανεξέλεγκτη λειτουργία τους, σε βάρος των ΕΛΤΑ αλλά και των πολιτών - πελατών τους, η κυβέρνηση έδωσε χτες στη δημοσιότητα σχέδιο νόμου για την οργάνωση και την παροχή των ταχυδρομικών υπηρεσιών στη χώρα μας. Το νομοσχέδιο - που παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Τάσος Μαντέλης - κινείται στο πνεύμα των σχετικών οδηγιών της Κοινότητας για απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών και το άνοιγμα και του τομέα αυτού στις ιδιωτικές εταιρίες και στις πολυεθνικές του κλάδου.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, στα ΕΛΤΑ ανατίθεται η καθολική υπηρεσία και η υποχρέωσή του να διακινεί σε προσιτές τιμές - εναρμονισμένες στο κόστος - ταχυδρομικά αντικείμενα μέχρι βάρους 2 κιλών και δέματα μέχρι 20 κιλών, καθώς και τις συστημένες επιστολές τουλάχιστον μια φορά τη μέρα και πέντε μέρες τη βδομάδα. Ομως, η προοπτική μιας αξιόπιστης καθολικής υπηρεσίας για όλους τους πολίτες, όπως υπόσχεται το νομοσχέδιο, φαλκιδεύεται όχι μόνο από το σημερινό επίπεδο των υπηρεσιών, που σπρώχνει χιλιάδες χρήστες στις ιδιωτικές εταιρίες, αλλά και από την πολιτική της κυβέρνησης, που στο όνομα των ελλειμμάτων προχωρά στη συρρίκνωση του ταχυδρομικού δικτύου.

Σε αντιστάθμισμα αυτής της υποχρέωσης δίνεται στα ΕΛΤΑ το "αποκλειστικό" δικαίωμα για διακίνηση της αλληλογραφίας κάτω των 350 γραμμαρίων, που σύμφωνα με εκτιμήσεις αποτελεί το 30% του τζίρου του Οργανισμού. Ομως, το "αποκλειστικό" αυτό δικαίωμα - πέραν της δυσκολίας να εφαρμοστεί στην πράξη -, αναιρείται από το ίδιο το νομοσχέδιο, αφού σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 5 ορίζονται μια σειρά εξαιρέσεις τις οποίες θα μπορούν να εκμεταλλευτούν οι ιδιωτικές εταιρίες και να αποσπάσουν από τα ΕΛΤΑ κομμάτι της αγοράς και ιδιαίτερα τους μεγάλους πελάτες.

Μετέωρο, όμως, παραμένει και το ζήτημα της χρηματοδότησης του φορέα της καθολικής υπηρεσίας, γιατί αν και στο άρθρο 20 προβλέπεται η σύσταση ταμείου αποζημίωσης των ελλειμμάτων των ΕΛΤΑ και η συνεισφορά κατ' αναλογία από τις ιδιωτικές εταιρίες του κλάδου, εντούτοις ο τρόπος υπολογισμού και καταβολής παραπέμπεται σε αποφάσεις του αρμόδιου υπουργού.

Ο έλεγχος της αγοράς ανατίθεται στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), με τη συμπλήρωση της σημερινής ΕΕΤ, όμως παραμένει άγνωστο αν η επιτροπή αυτή θα μπορέσει να ασκήσει το ρόλο της, όταν είναι γνωστό πως ούτε και στην περίπτωση της ΕΕΤ έχει γίνει δυνατόν, αφού η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στη στελέχωσή της, αλλά και επειδή ποτέ δε θέλησε να λειτουργήσει πραγματικά ως ανεξάρτητη αρχή.

Οσο για τις επαγγελματικές "απαιτήσεις" που βάζει η κυβέρνηση στους ιδιώτες, που θα θελήσουν να δραστηριοποιηθούν στις ταχυδρομικές υπηρεσίες, αυτές συνίστανται στο απολυτήριο λυκείου..!

Γ. Ζ.


ΗΛΠΑΠ - ΗΣΑΠ
Χωρίς ηλεκτρικό, τρόλεϊ και πράσινα αύριο, για έξι ώρες

Να πάρουν μαζικά και αποφασιστικά μέρος στην αυριανή στάση εργασίας, καλεί τους εργαζόμενους η ΔΑΣ - ΟΑΣΑ, κάνοντας τον αγώνα δική τους υπόθεση

Ακινητοποιούνται εκ νέου αύριο για έξι ώρες (11 π.μ. - 5 μ.μ. ) τα τρόλεϊ, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τα πράσινα λεωφορεία.

Οι εργαζόμενοι στους δύο συγκοινωνιακούς φορείς (ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ) συμμετέχουν στην εξάωρη στάση που κήρυξε η Ομοσπονδία Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΥΠΑΕ), αντιδρώντας στο νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και στην επιχειρούμενη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, μέσω των νέων κανονισμών εργασίας, που προωθεί η κυβέρνηση.

Στην αυριανή στάση εργασίας δε μετέχουν οι εργαζόμενοι στην ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία), καθώς η πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ, στην ηγεσία του συνδικάτου τους, αρνείται κάθε μορφή κινητοποίησης για την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων.

Σε χτεσινή τους κοινή ανακοίνωση τα σωματεία των εργαζομένωνεπισημαίνουν ότι παρά τις προσπάθειες που κατέβαλαν από τις προηγούμενες απεργιακές κινητοποιήσεις μέχρι τώρα, με σκοπό την εξεύρεση λύσεων κοινής αποδοχής, εισπράττουν "τον εμπαιγμό, την αδιαλλαξία και τον αυταρχισμό των αρμοδίων".

Σημειώνεται ότι τις ώρες της αυριανής στάσης εργασίας, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ και στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο έχουν προγραμματίσει κοινή συγκέντρωση στο θέατρο "Γκλόρια", με σκοπό να πάρουν αποφάσεις για περαιτέρω κλιμάκωση του αγώνα τους.

Με την ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι σε ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, ζητούν την κατανόηση του επιβατικού κοινού, επισημαίνοντας ότι υπεύθυνη για την όποια ταλαιπωρία τους, είναι η κυβέρνηση που αρνείται το διάλογο ουσίας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και προβάλλει "ως πανάκεια την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, αδιαφορώντας για την ασφαλή και αξιόπιστη μετακίνηση του επιβατικού κοινού".

Η ΔΑΣ

Με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ - ΟΑΣΑ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), καλεί όλους τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες να πάρουν μέρος στην αυριανή στάση εργασίας, επισημαίνοντας ότι ο αγώνας για 100% δημόσιο και ενιαίο συγκοινωνιακό φορέα, με ίσα δικαιώματα και κατακτήσεις για όλους τους εργαζόμενους, σύμφωνα με το ομόφωνο ψήφισμα όλου του συνδικαλιστικού κινήματος από το 1992, "πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων, έστω και αν κύκλοι εντός και εκτός συγκοινωνιών θέλουν τον αγώνα σα "ντουφεκιά στον αέρα" ή ως αιτία για μεγαλύτερη κόντρα και διάσπαση του κλάδου".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ