ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Οχτώβρη 1998
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΜΕ
Μορφωτική οπισθοδρόμηση οι συμπτύξεις τμημάτων

Στηρίζει πρωτοβουλίες ενάντια σε αυτήν την τακτική και καταγγέλλει εικόνα διάλυσης στα σχολεία

Τη στήριξη της ΟΛΜΕ σε πρωτοβουλίες που αναπτύσσονται από τη βάση του κλάδου ενάντια στις συμπτύξεις των τμημάτων, εκφράζει το ΔΣ της Ομοσπονδίας. Σε ανακοίνωσή του χαρακτηρίζει "μορφωτική οπισθοδρόμηση" τη σύμπτυξη των τμημάτων και το στοίβαγμα των μαθητών και τονίζει ότι είναι το μοναδικό ζήτημα της εκπαίδευσης στο οποίο η κυβέρνηση δείχνει ζήλο και συστηματικότητα.

Η ΟΛΜΕ, όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση, έχει επανειλημμένα καταγγείλει ότι η κυβέρνηση παραβιάζει τις δικές της εγκυκλίους και τις δημόσιες δεσμεύσεις της για ανώτερο όριο 30, αλλά και 25 μαθητών κατά τμήμα, εκεί που το επιτρέπει η υποδομή. Περιγράφοντας την "απίστευτη εικόνα της σημερινής εκπαιδευτικής πραγματικότητας, στα λύκεια και στα σχολεία όλης της χώρας" το ΔΣ της ΟΛΜΕ κάνει λόγο για "εξωφρενική απορύθμιση της λειτουργίας των λεγόμενων "Ενιαίων Λυκείων"", "χαώδη κατάσταση στο χώρο της Τεχνικής Εκπαίδευσης με τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ) να λειτουργούν... έτσι χωρίς πρόγραμμα". Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναφέρεται και στα "σοβαρά κενά σε διδακτικό προσωπικό και άρνηση διάθεσης πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών καθηγητών, με το πρόσχημα των επικείμενων διορισμών μέσω του αφερέγγυου και διάτρητου διαγωνισμού της ντροπής".

"Κι όμως, υπάρχει ένα μοναδικό ζήτημα, στο οποίο η κυβέρνηση επιδεικνύει εκπληκτικό ζήλο, επιμέλεια και συστηματικότητα. Επιμένει στην αντιεκπαιδευτική σύμπτυξη των τμημάτων, ώστε με άτεγκτο τρόπο να εφαρμόζεται το ανώτατο όριο των 35 μαθητών κατά τμήμα, που στις σημερινές συνθήκες αποτελεί μια πραγματική μορφωτική οπισθοδρόμηση", τονίζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ και σημειώνει ότι τα παραπάνω γίνονται στο όνομα της εξοικονόμησης προσωπικού και περικοπής αποκλειστικά των κοινωνικών κρατικών δαπανών.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ συνδέει με τις συμπτύξεις των τμημάτων τις καταγγελίες των ΕΛΜΕ για προσπάθειες επιβολής ενός κλίματος "εργασιακού καταναγκασμού με ανάθεση, π.χ., υποχρεωτικών υπερωριών, με ωράρια διδασκαλίας καθηγητών ταυτόχρονα σε δύο σχολεία κ.ά., σε βάρος τελικά της διδακτικής ποιότητας". "Ο οργανωμένος κλάδος, επειδή κατανοεί ως προϋπόθεση "εκ των ων ουκ άνευ" για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας τη μείωση των μαθητών κατά τμήμα, καλύπτει συνδικαλιστικά και συμπαραστέκεται σε όλες τις συλλογικές προσπάθειες αντίστασης στη σύμπτυξη των τμημάτων και στο στοίβαγμα των μαθητών, οι οποίες, σε πολλές περιπτώσεις ενώνουν στην πράξη μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς", καταλήγει η ανακοίνωση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Για την παραπαιδεία φταίει η ... παραπληροφόρηση

Σε μια προσπάθεια να μετατοπίσει την ευθύνη σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για το γεγονός ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχει επιφέρει άνθηση της παραπαιδείας, επιδόθηκε χτες ο υπουργός Παιδείας. Μιλώντας σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς των 9ου και 34ου Γυμνασίου - Λυκείου στο Θησείο, το οποίο εγκαινίασε χτες, ο υπουργός Παιδείας, απευθυνόμενος στους μαθητές, είπε: "Είμαι σίγουρος ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι αφοσιωμένοι στο έργο τους, κάνουν ό,τι μπορούν για να περάσουν τη γνώση σε σας. Αυτό που χρειάζεται από εσάς είναι να προσέχετε τα μαθήματα μέσα στην τάξη γιατί οι εξετάσεις θα είναι πάνω στην ύλη που έχετε διδαχθεί μέσα στην τάξη". Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στην ενισχυτική διδασκαλία, στο πλαίσιο της προπαγάνδισης των νέων μέτρων, και στην "ελεύθερη πρόσβαση" στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μόνο με το απολυτήριο του "Ενιαίου Λυκείου".

Ο υπουργός Παιδείας απέδωσε σε παραπληροφόρηση τη στροφή των μαθητών στα φροντιστήρια και έκανε λόγο μάλιστα για παραπληροφόρηση από "ανθρώπους που αντιδρούν ιδιοτελώς", σε μια προσπάθεια να συγκαλύψει το γεγονός ότι ο ταξικός χαρακτήρας του "Ενιαίου Λυκείου" με τους εξεταστικούς μηχανισμούς που θεσπίζονται, στο όνομα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, και οι αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις των τμημάτων σε βάρος της μαθησιακής διαδικασίας είναι μερικοί από τους λόγους που σπρώχνουν τα παιδιά στα φροντιστήρια.

"Περίεργες" αποσπάσεις εκπαιδευτικών

Αποσπάσεις "ημετέρων" εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν πληρούν καν τις κατά το νόμο προϋποθέσεις, στα ΑΕΙ, καταγγέλλονται από εκπροσώπους των εκπαιδευτικών. Και μάλιστα αυτό συνέβη ενώ ο υπουργός Παιδείας μιλούσε για εκλογίκευση των αποσπάσεων...

Ενώ πέρυσι είχαν αποσπαστεί στα ΑΕΙ 466 εκπαιδευτικοί, φέτος το υπουργείο Παιδείας με έγγραφό του τον Ιούλη διαβίβαζε στο ΚΥΣΔΕ ότι οι αποσπάσεις μειώνονται στις 209. Τον περασμένο Σεπτέμβρη, ο ειδικός γραμματέας του υπουργείου ζητούσε από το ΚΥΣΔΕ να γίνουν άλλες 100 συμπληρωματικές αποσπάσεις για τα ΑΕΙ, από τις οποίες οι 95 αφορούσαν τα ΤΕΦΑΑ, με τη διαβεβαίωση ότι πρόκειται για τις τελευταίες.

Στα τέλη του Σεπτέμβρη, άρχισαν να γίνονται καταγγελίες για επιπλέον αποσπάσεις στα ΑΕΙ και τελικά αποσπάστηκαν 24 καθηγητές και 11 δάσκαλοι. Στο έγγραφο της απόφασης για τις αποσπάσεις μάλιστα, διακρίνονται άλλα ονόματα γραμμένα σε γραφομηχανή και άλλα με τρεις διαφορετικούς γραφικούς χαρακτήρες(!). Ετσι, από τις 209 αποσπάσεις που είχε ανακοινωθεί αρχικά, έφτασαν να υπογραφούν αποσπάσεις εκπαιδευτικών "καθ' υπέρβαση".

Σημειώνεται ότι οι αποσπάσεις στα ΑΕΙ πραγματοποιούνται ύστερα από γνώμη του ΚΥΣΔΕ και για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο της τριετίας, οι υπηρετούντες στα πειραματικά σχολεία δεν αποσπώνται στα ΑΕΙ και δεν μπορεί να αποσπαστεί σε ΑΕΙ της πρωτεύουσας εκπαιδευτικός ο οποίος έχει επιλεγεί ως σχολικός σύμβουλος επαρχιακής πόλης.

Από τους 24 καθηγητές που αποσπάστηκαν τελικά, όπως καταγγέλλεται, οι οκτώ δεν έχουν καν προταθεί από τα ΑΕΙ (μεταξύ τους κι ένας σχολικός σύμβουλος και ένας με οργανική θέση σε πειραματικό σχολείο), οι επτά προτάθηκαν από τα ΑΕΙ, συγκρίθηκαν από το ΚΥΣΔΕ με τους υπόλοιπους που προτάθηκαν και δεν επελέγησαν και οι εννιά προτάθηκαν από τα ΑΕΙ για κάποια τμήματά τους για τα οποία όμως από το υπουργείο Παιδείας δεν προβλεπόταν καμιά απόσπαση.

ΣτΕ: Και παπάς και δάσκαλος

Και παπάς και δάσκαλος, όχι μόνο στο λειτούργημα, αλλά και στο μισθό! Ετσι έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για τους παπαδασκάλους, καθώς ακύρωσε την Υπουργική Απόφαση, που περιόριζε τις αποδοχές τους από την ενασχόλησή τους ως εφημερίων.

Με απόφαση των υφυπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών και του υπουργού Παιδείας (27-8-1998) καθορίζονταν οι αποδοχές για τους εφημέριους - εκπαιδευτικούς με το να λαμβάνουν από την υπαλληλική τους θέση όλες τις αποδοχές του μισθολογικού κλιμακίου της κατηγορίας που ανήκουν, ενώ από τη θέση του εφημέριου να παίρνουν το 30% του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου (νόμος 2470/1997) και το χρονοεπίδομα.

Οι παπαδάσκαλοι προσέφυγαν στο ΣτΕ, όπου και δικαιώθηκαν, καθώς το δικαστήριο έκρινε ότι η επίμαχη Υπουργική Απόφαση εκδόθηκε "καθ' υπέρβαση εξουσίας". Δηλαδή, ο νόμος 2470/97 δεν παρέχει ειδική εξουσιοδότηση για περικοπή στο μισθό των εφημέριων - δημοδιδασκάλων.

Σε τάξεις σαν κι αυτή καλούνται να στοιβαχτούν 30 μαθητές...
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Ζητά διαφάνεια στα δημόσια έργα

Τη διαχείριση των δημοσίων έργων με διαφάνεια από τους αρμόδιους φορείς, ζήτησε μεταξύ άλλων αντιπροσωπεία του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας (ΣΠΜΕ) από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη με τον οποίο συναντήθηκε πρόσφατα.Οπως αναφέρεται συγκεκριμένα σε ανακοίνωση του Συλλόγου, κατά τη συνάντηση και σχετικά με το θέμα των δημοσίων έργων, όπως το αεροδρόμιο Σπάτων, το Μετρό της Αθήνας, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο βιολογικός καθαρισμός της Αθήνας κ. ά., "ο πρόεδρος του Συλλόγου Γ. Ιωαννίδης στάθηκε με επιμονή στην υποχρέωση των φορέων που διαχειρίζονται χρήματα του Ελληνα φορολογούμενου, να θέτουν σε δημόσια κρίση όλα τα διαλαμβανόμενα στα έργα, για λόγους διαφάνειας, όπως εξάλλου επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον".

Κατά τη συνάντηση παραδόθηκε στον υπουργό φάκελος με τις απόψεις του συλλόγου για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο, όπως: Τα επαγγελματικά δικαιώματα, η ποινικοποίηση του επαγγέλματος, ο νόμος 716/77 για τις αναθέσεις μελετών, τα δημόσια έργα, το ασφαλιστικό, ο Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός, το περιβάλλον, η στέγαση του συλλόγου κ. ά.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υποσχέθηκε ότι πριν κατατεθούν τα νομοσχέδια για τον ΓΟΚ και για την τροποποίηση του Ν. 716/77, θα τεθούν για παρατηρήσεις και συζήτηση με τους ενδιαφερόμενους φορείς.

"Ηλεκτρονικά" πρακτικά ζητά ο ΔΣΑ

Το θέμα της τήρησης πρακτικών από τις συνεδριάσεις των δικαστηρίων απασχόλησε εκπροσώπους των δικαστικών ενώσεων, των δικαστικών υπαλλήλων, των δικαστηρίων και το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΣΑ.

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΔΣΑ, όλοι συμφώνησαν πως είναι επιτακτική η αλλαγή στον τρόπο τήρησης των πρακτικών, και παρ' όλες τις προσπάθειες που καταβάλουν οι δικαστικοί γραμματείς, εκτιμήθηκε ότι η τήρηση των πρακτικών δεν είναι πάντα αξιόπιστη και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΔΣΑ, η Ελλάδα στον τομέα αυτό "μένει ακόμη στην εποχή του αρότρου".

Τέλος, στη σύσκεψη διατυπώθηκαν διάφορες απόψεις, όπως να χρησιμοποιηθούν "κομπιούτερ" στην έδρα των δικαστηρίων, να γίνεται μαγνητοφώνηση, στενογράφηση ή ακόμη και συνδυασμός αυτών των συστημάτων.

Ολοι όμως συμφώνησαν πως είναι ευθύνη της πολιτείας για οποιεσδήποτε αλλαγές να καλύψει οικονομικά τις δαπάνες για τη νέα υλικοτεχνική δομή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ