ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Νοέμβρη 1998
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΘΕ
"Πώς να τα βγάλω πέρα";

Απλήρωτοι εργαζόμενοι της αναδόχου κοινοπραξίας, έκαναν κατάληψη των γραφείων της υπηρεσίας επίβλεψης του ΥΠΕΧΩΔΕ

Στη συμβολική κατάληψη των γραφείων της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Εργων που επιβλέπει το τμήμα Θηβών του οδικού άξονα Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων (ΠΑΘΕ) προχώρησαν χτες δεκάδες εργαζόμενοι των τεχνικών εταιριών ΤΕΧΝΟΔΟΜΗΣ, ΑΒΑΞ, ΕΚΤΕΡ και ΤΕΛΑΜΩΝ,διεκδικώντας τα δεδουλευμένα δύο μηνών, αλλά και την επανέναρξη των εργασιών.

Οι παραπάνω εταιρίες έχουν συστήσει κοινοπραξία και μέχρι πριν ένα μήνα κατασκεύαζαν το τμήμα της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας, από την Υλίκη ως τον Αγιο Κωνσταντίνο. Ομως, λόγω των οικονομικών προβλημάτων που - όπως ισχυρίζεται - αντιμετωπίζει η κοινοπραξία, οι 170 περίπου εργαζόμενοι, έχουν μείνει απλήρωτοι για δύο μήνες, ενώ από τις 14 Οκτώβρη βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.

Χτες το μεσημέρι οι εργαζόμενοι διεκδίκησαν δυναμικά τα δεδουλευμένα τους από την επιβλέπουσα το έργο υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, καταλαμβάνοντας τα γραφεία της στα Οινόφυτα Βοιωτίας, αφού σύμφωνα με το νόμο στην περίπτωση που ο ανάδοχος του έργου δεν καταβάλλει τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους, η διευθύνουσα υπηρεσία πληρώνει απευθείας τους εργαζόμενους από τις πιστώσεις του έργου, οι οποίες παρακρατούνται από τον ανάδοχο. Αυτή η διαδικασία ακολουθήθηκε την περασμένη Παρασκευή μόνο για 10 εργαζόμενους, οι οποίοι έπρεπε να εκτελέσουν κάποιες εργασίες.

Ο υπεύθυνος για την επίβλεψη του έργου Α. Πολλάκης,ανακοίνωσε στους εργαζόμενους ότι καταβάλλονται εντατικές προσπάθειες για να λυθεί το πρόβλημα. Σύμφωνα όμως με καταγγελίες των εργαζομένων, το ΥΠΕΧΩΔΕ, αν και δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο, έχει προκαταβάλει τα χρήματα στην κοινοπραξία, με αποτέλεσμα στη συγκεκριμένη περίπτωση να βρίσκεται εκτεθειμένο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο, μήκους 35 χιλιομέτρων και αξίας 14 περίπου δισεκατομμυρίων δραχμών, "χτυπήθηκε" από την κοινοπραξία στη μισή του τιμή, ενώ τώρα που έχουν σταματήσει οι εργασίες, έχει μετατραπεί σε καρμανιόλα για τους διερχόμενους οδηγούς.

Δραματική όμως είναι η κατάσταση των εργαζομένων. Ο Λ. Ζουμπουρλής όπως μας είπε, οχτώ χρόνια βρίσκεται στο δρόμο. "Από το 1990 που απολύθηκα από τα μεταλλεία Σκαλιστήρη στο Μαντούδι, έχω γυρίσει όλη την Ελλάδα για μεροκάματο. Δύο χρόνια δουλεύω στην ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ, αλλά και εδώ άρχισαν τα προβλήματα. Δεν έχω λεφτά ούτε να πληρώσω το νοίκι" θα μας πει.

"Φτώχεια και ταλαιπωρία" θα μας πει ο Σ. Ντζιως και συνεχίζει "είμαι χρεωμένος μέχρι το λαιμό. Πώς να τα βγάλω πέρα;", ενώ ο Γ. Τσάπαλης συμπληρώνει "θα μας κλείσουν φυλακή για τα χρέη μας".

Σταμάτης ΖΗΣΙΜΟΥ

Σύσκεψη για ιδιωτικοποιήσεις

Σε κινητοποιήσεις προσανατολίζονται σωματεία των ΔΕΚΟ στον Πειραιά

Σύσκεψη για την απόκρουση της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί η κυβέρνηση, πραγματοποιήθηκε χτες το πρωί στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά με τη συμμετοχή σωματείων των επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας. Στη σύσκεψη καταλήχθηκε να γίνει πρόταση σ' όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία της δύναμης του ΕΚΠ για την πραγματοποίηση τετράωρης παμπειραϊκής στάσης εργασίας και συγκέντρωσης καθώς και συναυλίας διαμαρτυρίας τις επόμενες μέρες.

Στη σύσκεψη πήραν μέρος τα σωματεία εργαζομένων στον ΗΣΑΠ,στον ΟΛΠ,στα ΕΛΤΑ,στον ΟΣΕ και στη ΔΕΗ.Οι συνδικαλιστές τόνισαν την αναγκαιότητα του συντονισμού της πάλης των εργαζομένων, ενώ εξέλεξαν και Οργανωτική Επιτροπή.Αρκετοί συνδικαλιστές, κάποιοι από τους οποίους πρόσκεινται στην παράταξη της ΠΑΣΚΕ, άσκησαν δριμύτατη κριτική για την τακτική που ακολουθεί μέχρι σήμερα η ΓΣΕΕ σ' αυτό το ζήτημα, ενώ όλοι τοποθετήθηκαν υπέρ της διατήρησης του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των ΔΕΚΟ.

Ο γραμματέας του ΕΚΠ Μ. Νουφαρίτσης, παίρνοντας τον λόγο στη σύσκεψη, τόνισε ότι προϋπόθεση για να υπάρχει ουσιαστικό αποτέλεσμα είναι οι εργαζόμενοι να αντιπαρατεθούν συνολικά με την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση σε βάρος όλων των εργαζομένων. Τόνισε ότι ο αγώνας των εργαζομένων θα έχει αποτέλεσμα όσο αυτοί εναντιώνονται και αποκαλύπτουν την τακτική των πλειοψηφιών στις διοικήσεις των σωματείων, των Ομοσπονδιών και της ΓΣΕΕ, οι οποίες με την τακτική τους βάζουν "πλάτη" για να περάσουν οι κυβερνητικές επιλογές.

Σε αναμονή η ΟΜΥΛΕ

Επαναβεβαίωσε τη θέση της ότι τα λιμάνια πρέπει να παραμείνουν ΝΠΔΔ, η διοίκηση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), κατά τη χτεσινή συνεδρίασή της, χωρίς όμως να πάρει καμία απόφαση για άμεσες κινητοποιήσεις!Θα προηγηθεί μια βδομάδα... ενημέρωσης των εργαζομένων, πριν γίνει νέα συνεδρίαση της διοίκησης για οποιαδήποτε κινητοποίηση. Στο μεταξύ καταγγέλλει την κυβέρνηση επειδή "αιφνιδίασε" τους εργαζόμενους, με συνοπτικές διαδικασίες.

Ωστόσο, εντελώς διαφορετική ήταν η πρόταση που κατέθεσε η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος,για άμεσες και δυναμικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις, με αίτημα να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο "τερατούργημα", με το οποίο η κυβέρνηση ξεπουλάει τα δυο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας - του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης - στους ιδιώτες και εφοπλιστές. Το ν/σ "τινάζει", επιπλέον, στον αέρα τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των 3.000 περίπου εργαζομένων σ' αυτά.

Ανάλογη πρόταση έκανε και η Αγωνιστική Ενότητα Λιμενεργατών,στη συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ,η οποία συνεχιζόταν μέχρι αργά χτες το βράδυ.

Με το νομοσχέδιο που έδωσε πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση στη δημοσιότητα και αναμένεται από μέρα σε μέρα να κατατεθεί στη Βουλή, οι δυο Οργανισμοί μετατρέπονται από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου σε Ανώνυμες Εταιρίες και η κυβέρνηση έχει πλέον "λυμένα" τα χέρια για να προχωρήσει στο "διαμελισμό" τους. Τίποτα δε διασφαλίζεται σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των λιμανιών και των παραγωγικών τμημάτων τους, όπως είναι η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα. Ολα αυτά θα "τακτοποιηθούν"... από τον διευθύνοντα σύμβουλο που θα οριστεί στην εταιρία.

Σ' ό,τι αφορά τους εργαζόμενους με το νομοσχέδιο ανατρέπονται συνολικά τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων. Καταργείται η μονιμότητα των υπαλλήλων, ενώ ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού θα συνταχθεί από το διοικητικό συμβούλιο. Οι δυο Οργανισμοί θα μπορούν να απασχολούν και εργαζόμενους με τρίμηνες συμβάσεις. Το μόνιμο προσωπικό των δύο Οργανισμών, σύμφωνα με το άρθρο 15, θα υπαχθεί στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του ΙΚΑ,ενώ τα επικουρικά τους Ταμεία στο ΙΚΑ - ΤΕΑΜ.

Προμελετημένο έγκλημα

Στον εισαγγελέα οδηγήθηκαν δυο ναυτεργάτες του δεξαμενόπλοιου και δυο υπάλληλοι της ΕΚΟ για σοβαρές παραλείψεις

Ο τραγικός θάνατος των τεσσάρων ναυτεργατών που αποτελούσαν το πλήρωμα του ρυμουλκού "ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ",το οποίο λαμπάδιασε προχτές στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ήρθε να επιβεβαιώσει με τον πιο δραματικό τρόπο την έλλειψη των στοιχειωδών κανόνων ασφαλείας στις εγκαταστάσεις της ΕΚΟ,αλλά και την υπερεντατικοποίηση της δουλιάς που επιβάλλουν οι εφοπλιστές στους ναυτεργάτες, ώστε να τίθεται σε κίνδυνο η ζωή τους. Ταυτόχρονα οι διωκτικές αρχές αναζητούν τους ενόχους για την τραγωδία, αποκλειστικά ανάμεσα στο πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου "ΚΡΗΤΗ ΓΚΟΛΝΤΕΝ" - δίπλα στο οποίο βρισκόταν το ρυμουλκό - και στους υπαλλήλους της ΕΚΟ... Στο μεταξύ άκαρπες παραμένουν οι έρευνες για τον τέταρτο ναυτεργάτη.

Από την Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων παραπέμφθηκαν χτες στον εισαγγελέα ο πλοίαρχος του δεξαμενοπλοίου Ελ. Προέδρου,ο υποπλοίαρχος Π. Καβάθας και δύο υπάλληλοι της ΕΚΟ ο Χρ. Γεωργιάδης και ο Δ. Μαϊσμανίδης.Στο πόρισμα γίνεται λόγος για σοβαρές παραλείψεις στη διαδικασία εκφόρτωσης των καυσίμων που γινόταν από το δεξαμενόπλοιο στις εγκαταστάσεις της ΕΚΟ, όπως και ότι δεν είχε ενημερωθεί το Λιμεναρχείο για τη διαρροή καυσίμων στη θαλάσσια περιοχή όπου βρισκόταν το ρυμουλκό.

Ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πληρωμάτων ΡυμουλκώνΣτάθης Μπαράκος ανέφερε: "Ευθύνη έχει η ΕΚΟ που με την εκδήλωση της κακοκαιρίας δε διέκοψε τη σύνθεση του αγωγού με τον οποίο γινόταν η εκφόρτωση των καυσίμων από το δεξαμενόπλοιο στις εγκαταστάσεις της ΕΚΟ, όπως άλλωστε προβλέπει ο Κανονισμός Λιμένος. Η εκφόρτωση συνεχίστηκε, με αποτέλεσμα η κατάσταση να μην ελέγχεται, να χυθεί βενζίνη στη θάλασσα και ένας σπινθήρας να είναι αρκετός...". Επίσης όπως ειπώθηκε από συναδέλφους των άτυχων ναυτεργατών, από ασύρματο ακούστηκε ο καπετάνιος του ρυμουλκού να παρακαλεί να φύγει το σκάφος του, γιατί υπήρχαν αναθυμιάσεις βενζίνης από το δεξαμενόπλοιο.

Ο γενικός γραμματέας του ΕΚΘ Θ. Κυριακίδης,ο οποίος χτες συναντήθηκε με εκπροσώπους των εργαζομένων στο λιμάνι, δήλωσε σχετικά: "Ευθύνες έχει η κυβέρνηση που με την πολιτική της "βάζει πλάτη" στην ασυδοσία των Βαρδινογιάννηδων και συνεχίζει ακάθεκτα την προώθηση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ, παραδίδοντάς τον στην πλήρη κερδοσκοπική αυθαιρεσία. Στο βωμό των υπερκερδών των εφοπλιστών, η εντατικοποίηση της δουλιάς αποτελεί καρμανιόλα για τους ναυτεργάτες, που πληρώνουν όλο και μεγαλύτερο φόρο αίματος στο εφοπλιστικό κεφάλαιο. Η κατάσταση αυτή θα οξύνεται όσο θα προωθείται η πολιτική της ασυδοσίας του κεφαλαίου, του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, της διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων. Η εργατική τάξη, τα συνδικάτα με τους αγώνες τους πρέπει να ανατρέψουν αυτή τη βάρβαρη πολιτική".

Κλαδικές συσκέψεις

Σύσκεψη, με θέματα "την απεργία στις 15 Δεκέμβρη, Γενική Συνέλευση του Συνδικάτου και πρόγραμμα δουλιάς", πραγματοποιεί αύριο στις 5.30 το απόγευμα στα γραφεία της ΕΣΑΚ (Σόλωνος 130, 3ος όροφος) το Κλαδικό Γραφείο της ΕΣΑΚ Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος.

  • Επίσης σύσκεψη, με θέματα "την προετοιμασία της Γενικής Συνέλευσης του σωματείου που θα πραγματοποιηθεί στις 3 Δεκέμβρη, την απεργία στις 15 Δεκέμβρη και πρόταση νέας κλαδικής συλλογικής σύμβασης", πραγματοποιεί αύριο στις 6 το απόγευμα στα γραφεία της ΕΣΑΚ το Κλαδικό Γραφείο της ΕΣΑΚ Ιδιωτικών Υπαλλήλων.

Λίγο πριν την κατάληψη της υπηρεσίας της ΠΑΘΕ στα Οινόφυτα



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ