ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Μάρτη 2000
Σελ. /36
ΠΑΙΔΕΙΑ
Καταγγέλλουν την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση

Κείμενο υπογραφών από τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια «ΡΟΜΒΟΣ»

Την αντίθεση τους στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση εκφράζουν, με κείμενο υπογραφών τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών στον Εκπαιδευτικό Οργανισμό «ΡΟΜΒΟΣ» (αλυσίδα φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης ), με το οποίο παραθέτουν την άποψή τους, κάνοντας καθαρό πως δεν μπορεί να θεωρείται ότι η δική τους στάση εκφράζεται, μέσω των ιδιοκτητών φροντιστηρίων. Επίσης, καλούν το υπουργείο «να αξιολογήσει τις αντιδράσεις και να συζητήσει τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην οποία περιλαμβάνονται και οι ωρομίσθιοι (!) καθηγητές των φροντιστηρίων».

Οι εκπαιδευτικοί εργαζόμενοι σημειώνουν χαρακτηριστικά:

«Με τη λογική πως κάθε νέα "τομή" πρέπει πρώτα να κριθεί στην πράξη και κάθε στείρα άρνηση μόνο κακό μπορεί να επιφέρει στην κοινωνία, ενάμιση χρόνο μετά, ως καθηγητές εργαζόμενοι στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, αποφασίσαμε να καταθέσουμε και εμείς την άποψή μας για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που συντελείται στη χώρα μας. Η πρωτοβουλία αυτή πηγάζει από την παράλληλη ανάγκη να διασαφηνιστεί πως δεν είναι ορθό οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων να μιλούν ως εκπρόσωποί μας, αλλά ούτε να γεννάται στην ελληνική κοινωνία η πλάνη πως αρνούμαστε τη δημόσια εκπαίδευση ως φορέα μαθησιακής και κοινωνικοποιητικής λειτουργίας».

Και συνεχίζουν, «παίρνοντας υπόψη τα ως τώρα δεδομένα, γίνεται κατανοητό ότι και αυτό το σύστημα εκπαίδευσης στηρίζεται στα πρότυπα άλλων χωρών και, κυρίως, της ΕΕ, χωρίς να υπολογίζονται οι ιδιαιτερότητες της κοινωνίας μας. Είναι φανερό ότι τροφοδοτείται από την ανάγκη προσέλκυσης κεφαλαίων στην ΕΕ (αυτό επανειλημμένα έχει διατυπωθεί σε δηλώσεις Ευρωπαίων πολιτικών παραγόντων) ώστε αυτή να «σταθεί» στο σκληρό διεθνή ανταγωνισμό. Προκειμένου, λοιπόν, να υλοποιηθεί ο στόχος, η εκπαιδευτική διαδικασία καλείται να δημιουργήσει ανθρώπους - ανταλλακτικά, που δε θα είναι σε θέση να εμβαθύνουν στη γνώση(απώτερος σκοπός είναι η υποβάθμιση των τίτλων σπουδών), ώστε να υπάρχει φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό».

Αναφερόμενοι στη μέχρι σήμερα εμπειρία τους από την εφαρμογή του νέου συστήματος εκπαίδευσης, υπογραμμίζουν με έμφαση «αυτό παραγκωνίζει θεμελιακές αξίες και προωθεί τη λογική του όγκου των γνώσεων και πληροφοριών σε βάρος της κριτικής διάθεσης, οπότε, μ' αυτό τον τρόπο, δημιουργούνται άνθρωποι ευάλωτοι στη χειραγώγηση και την εκμετάλλευση (κι αυτό παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις) οι οποίες, φυσικά, αν ήσαν ειλικρινείς και απέβλεπαν στη δημιουργία ενός πλαισίου, που πράγματι να προωθεί την κριτική σκέψη, θα έβρισκαν οπαδούς τους και εμάς αλλά και το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου».

Επίσης, σημειώνουν ότι «δεν πρέπει να αγνοηθεί ο κοινωνικός αποκλεισμός των μαθητών, όπως τουλάχιστον έδειξε η περσινή εφαρμογή του συστήματος. Δεν είναι τυχαίο, πως το ποσοστό των μαθητών που απέτυχαν στις προαγωγικές εξετάσεις της Β΄ Λυκείου είναι αρκετά υψηλό παρά την ευκολία των θεμάτων. Καθόλου τυχαίο, παράλληλα, δεν είναι και το γεγονός ότι στη Γαλλία, όπου εφαρμόζεται το ίδιο σχεδόν σύστημα εδώ και χρόνια, τουλάχιστον το 35-40% των μαθητών δεν αποφοιτά από το Λύκειο. Ούτε συμπτωματική είναι, βέβαια, η προέλευση αυτών των μαθητών από τις φτωχότερες συνοικίες των κοινωνικά "υποδεέστερων" τάξεων. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται έντονα ψυχολογικά προβλήματα στα παιδιά που αποτυγχάνουν, διότι εσωτερικεύουν την αποτυχία και θεωρούν υπεύθυνους τους ίδιους τους εαυτούς τους, με αποτέλεσμα την παραίτηση, τις ενοχές, τις καταστροφικές και αυτοκαταστροφικές τάσεις και πράξεις».

Και οι εκπαιδευτικοί καταλήγουν: «Αλλά και για όσους κατακτούν το "εθνικό απολυτήριο", το τίμημα είναι εξίσου βαρύ, χωρίς το ανάλογο αντίκρισμα: άγχος, ανασφάλεια, απώλεια της εφηβικής ηλικίας, απουσία αυτοεκτίμησης, για μια θέση στην αγορά των "απασχολήσιμων" και των ανά πάσα στιγμή αντικαταστάσιμων "ανταλλακτικών"».

Το εν λόγω κείμενο υπογράφουν 40 καθηγητές που εργάζονται στην αλυσίδα φροντιστηρίων.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑΣ
Υπέρ της μετεγγραφής τους το ΣτΕ

Υπέρ της μετεγγραφής στα ελληνικά ΑΕΙ των Ελλήνων φοιτητών που σπουδάζουν σε πανεπιστήμια της Γιουγκοσλαβίας τάχθηκε το Στ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), υπό επταμελή διευρυμένη σύνθεση.

Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο στο σκεπτικό υπέρ της μετεγγραφής, αναφέρει ότι σε εξαιρετικές περιπτώσεις και όταν υπάρχουν λόγοι ανωτέρας βίας που οφείλονται σε πολεμικά γεγονότα και οι φοιτητές δεν μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο εξωτερικό, γιατί τίθεται σε κίνδυνο η σωματική τους ακεραιότητα και η υγεία τους, η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει την αποπεράτωση των σπουδών, σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές.

Ωστόσο, την τελική απόφαση θα πάρει η Ολομέλεια του δικαστηρίου, καθώς η υπόθεση παραπέμφθηκε εκεί για οριστική κρίση.

Η απόφαση του Στ Τμήματος του ΣτΕ κάνει αναδρομή και σε παρόμοιες αποφάσεις, όπου επετράπη η μετεγγραφή σε φοιτητές που σπούδαζαν στη Βοσνία - Ερζεγοβίνη (1991 - 1992 και 1994) και στην Πρίστινα (1999).

Το ΣτΕ επικαλείται τη συνταγματική αρχή της ισότητας των πολιτών που επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων, τα οποία τελούν υπό τις ίδιες ή παρόμοιες συνθήκες και αν τα δικαστήρια διαπιστώνουν παράβαση αυτής της αρχής οφείλουν να προβαίνουν σε άρση της αντισυνταγματικότητας.

Τέλος, το ΣτΕ έκρινε ότι αρμόδια όργανο για να επιληφθεί του αιτήματος της μετεγγραφής είναι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων Μετεγγραφών Εξωτερικού (ΚΕΕΜΕ).

ΠΟΣΔΕΠ
Διεκδικούν λύσεις για τις συντάξεις

Σε κινητοποιήσεις με αποχές από το διδακτικό και ερευνητικό έργο καλεί σήμερα, Τετάρτη, τους Συλλόγους μελών ΔΕΠ των Πανεπιστημίων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού των ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ). Η Εκτελεστική Γραμματεία της Ομοσπονδίας, σε σχετική ανακοίνωσή της, αναφέρεται σε οικονομικά ζητήματα των διδασκόντων των ΑΕΙ και ειδικότερα στις επιπτώσεις της επιδοματικής πολιτικής που ακολούθησε η κυβέρνηση στον καθορισμό του πανεπιστημιακού μισθολογίου και, που ανάμεσα σε άλλα, είχε σαν αποτέλεσμα οι συντάξεις των πανεπιστημιακών να διαμορφώνονται στο 42% των αποδοχών τους.

ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Εκδήλωση της ΚΝΕ για τα ναρκωτικά

Το ΝΣ Κορινθίας της ΚΝΕ πραγματοποιεί εκδήλωση με θέμα «Η χρήση των ουσιών εξάρτησης ως κοινωνικό φαινόμενο και η πρόταση του ΚΚΕ για το Λαϊκό Μέτωπο Πάλης» την Παρασκευή 17 του Μάρτη, στις 7 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο Κορίνθου. Εισηγητές: Ηλίας Μιχαλαρέας, ψυχολόγος-ψυχοθεραπευτής του «18 ΑΝΩ». Ιωάννα Λαζάρου, δικηγόρος, υποψήφια βουλευτής του ΚΚΕ, μέλος της Μονάδας Επανένταξης του «18 ΑΝΩ».

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ
Να επανέλθει στο λύκειο το μάθημα

Στο ΣτΕ προσφεύγει ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων ενάντια στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας να γίνει η κοινωνιολογία μάθημα επιλογής στο Ενιαίο Λύκειο. Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε χτες ο Σύλλογος, τονίστηκε ο ρόλος της κοινωνιολογίας στη διαμόρφωση ανθρώπων με κρίση, ενώ παρουσιάστηκαν και δύο κείμενα τα οποία υπογράφουν Ελληνες και ξένοι πανεπιστημιακοί, όπου υπογραμμίζεται η σημασία του μαθήματος αυτού, «στη δημιουργία πολιτών ικανών να κατανοούν τα κοινωνικά προβλήματα, να αποκτούν τη δυνατότητα υπέρβασης των προβλημάτων αυτών, καθώς και να αποκτούν καλύτερες προοπτικές απασχόλησης».

Οι υπογράφοντες ζητούν από τον υπουργό Παιδείας να επανεξετάσει το θέμα, ενώ το υπουργείο από την πλευρά του, όπως τονίστηκε στη χτεσινή συνέντευξη, δεν έχει επιχειρηματολογήσει, γιατί κατήργησε την κοινωνιολογία από τα μαθήματα γενικής παιδείας.

Εξώδικος διαμαρτυρία στον υπουργό Παιδείας

Εξώδικο διαμαρτυρία - πρόσκληση και δήλωση προς τον υπουργό Παιδείας έστειλαν γονείς αποφοίτων μαθητών ετών 1998 και 1999 του Λυκείου Ιτέας, διαμαρτυρόμενοι γιατί το υπουργείο Παιδείας δεν έχει καθορίσει ακόμα τα ποσοστά επιτυχίας των υποψηφίων παρελθόντων ετών λίγο καιρό πριν τις εξετάσεις.

Ζητούν από τον υπουργό Παιδείας «να δηλώσει με σαφήνεια τα αντικειμενικά και δίκαια ποσοστά εισαγόμενων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, για τις προσεχείς εξετάσεις, τα οποία, όπως επισημαίνουν οι γονείς, επ ουδενί μπορεί να είναι αντίθετα από τα καθοριζόμενα με την αλάθητη μαθηματική αναλογία ως προς τον συνολικό αριθμό υποψηφίων, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση».

ΟΛΜΕ
Να διοριστούν εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων

Την ανάγκη διορισμών εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωσή του το ΔΣ της ΟΛΜΕ, καλώντας το υπουργείο Παιδείας να εντάξει άμεσα στον προγραμματισμό του και να ανακοινώσει μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων για τη νέα χρονιά.

Οπως επισημαίνει το ΔΣ της ΟΛΜΕ, «με πρόσχημα τη μη πραγματοποίηση διαγωνισμού γι' αυτές τις ειδικότητες δεν έγιναν καθόλου διορισμοί την προηγούμενη διετία. Το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται και φέτος, παρά τις διαπιστωμένες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς αυτών των ειδικοτήτων. Επιβεβαιώνεται, έτσι, με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι η βούληση του υπουργείου είναι η σταδιακή ανατροπή του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών και η επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στο χώρο της εκπαίδευσης», τονίζει η ΟΛΜΕ.

Νέο πρύτανη αναδεικνύει σήμερα το Πάντειο Πανεπιστήμιο, στις εκλογές που διενεργούνται μετά την παραίτηση του τέως πρύτανη Γ. Σωτηρόπουλου. Υποψήφιοι πρυτάνεις είναι οι Ι. Φαρσεδάκης, πρόεδρος του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης και Γ. Βαβούρας, πρόεδρος του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου.

Ποινική δίωξη για «ψευδή βεβαίωση» άσκησε χτες η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών εις βάρος ιδιοκτήτη ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων στα Ν. Λιόσια, μετά από μήνυση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ). Πρόκειται για τον Στυλιανό Καπαρό, τον οποίο κατηγορεί η Ομοσπονδία στη μήνυσή της ότι έδωσε απολυτήριο με βαθμό 19,1 στον απόφοιτο ΤΕΛ Κ. Καζάκο, παρότι ήταν μέτριος μαθητής και δεν παρακολουθούσε κανονικά τα μαθήματα. Ο ίδιος μαθητής διώκεται για «ηθική αυτουργία» στο αδίκημα της «ψευδούς βεβαίωσης».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ