ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Μάρτη 2000
Σελ. /36
ΠΑΙΔΕΙΑ
Περίεργες συμπτώσεις για προσλήψεις στο δημόσιο

Αριστούχοι  ιδιωτικών ΤΕΛ όλοι, σχεδόν, οι προσληφθέντες νοσηλευτές στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας!

Η συντριπτική πλειοψηφία των προσληφθέντων, μέσω του ΑΣΕΠ, για την κάλυψη των θέσεων του νοσηλευτικού προσωπικού στο Περιφερειακό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας, είναι απόφοιτοι δύο ιδιωτικών ΤΕΛ από την Αρτα, των οποίων ο βαθμός απολυτηρίου ήταν 20. Συγκεκριμένα, οι 28 από τους 36 αριστούχους που προσλήφθηκαν, είναι απόφοιτοι ιδιωτικών ΤΕΛ και οι περισσότεροι απ' αυτούς προέρχονται από τα δύο ιδιωτικά ΤΕΛ της Αρτας. Ολοι, δε, αυτοί οι αριστούχοι πήραν το πτυχίο τους το 1999, την ίδια δηλαδή σχολική χρονιά! Εκ πρώτης όψεως, είναι αρκετά περίεργο το γεγονός ότι σ' ένα ιδιωτικό ΤΕΛ το σύνολο, σχεδόν, των αποφοίτων του αρίστευε την ίδια χρονιά, όλοι, σχεδόν, μετείχαν στον ίδιο διαγωνισμό, με τον οποίο, λόγω, κυρίως, της άριστης βαθμολογίας τους, προσελήφθησαν και, ταυτοχρόνως, το σύνολο, σχεδόν, των προσληφθέντων νοσηλευτών στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο Λάρισας προέρχονται από ιδιωτικά σχολεία. Το γεγονός αυτό προκάλεσε τις υπόνοιες και τις αντιδράσεις ακόμα και της επιτροπής του νοσοκομείου, που ήταν υπεύθυνη για τις προσλήψεις, η οποία ζήτησε πρόσθετες πληροφορίες για το πώς μπήκαν αυτά τα 20άρια, αλλά δεν μπορούσε να παρέμβει περαιτέρω, καθώς αυτό προβλέπει ο νόμος...

Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι τα 20άρια μπαίνουν εύκολα στα ιδιωτικά σχολεία, με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η αξιοκρατία στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, καθώς ο βαθμός του απολυτηρίου αποτελεί το πρώτο και βασικό κριτήριο, που συνυπολογίζεται στα «προσόντα» του κάθε υποψηφίου. Το παράδειγμα με τους προσληφθέντες στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο Λάρισας είναι χαρακτηριστικό, αλλά, προφανώς, δεν είναι και το μοναδικό πανελλαδικά. Πάντως, μια πρώτη ματιά στους βαθμούς που παίρνουν οι μαθητές της Β` και Γ` Λυκείου στα ιδιωτικά σχολεία της Λάρισας δείχνει πως αυτό το φαινόμενο λαμβάνει, πλέον, μεγάλες διαστάσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μαθητές δυο κατηγοριών κι αυτό να έχει επιπτώσεις και στη δυνατότητα πρόσβασης στις πανεπιστημιακές σχολές, αλλά και στο θέμα των διαγωνισμών και των προσλήψεων. Βεβαίως, απ' ό,τι φαίνεται, τελευταία, ακολουθείται η τακτική να μπαίνει υψηλή βαθμολογία και στους μαθητές των δημόσιων σχολείων, η οποία δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές επιδόσεις τους, ίσως, ως αντιστάθμισμα των υψηλών βαθμολογιών που δίνονται στα ιδιωτικά. Σε κάθε περίπτωση, είναι κι αυτό ένα αποτέλεσμα της εφαρμογής της περιβόητης «εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης» της κυβέρνησης, η οποία, εκτός των άλλων, συνδέει άμεσα και καθοριστικά το βαθμό του απολυτηρίου με την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο και, εκ των πραγμάτων, οδηγεί τους μαθητές σε βαθμοθηρία, εξαναγκάζοντας και τους εκπαιδευτικούς να «κάνουν τα στραβά μάτια» και να δίνουν εύκολα υψηλούς βαθμούς. Ιδιαίτερο φαίνεται να είναι το πρόβλημα στα ΤΕΛ, όπου οι επιδόσεις των μαθητών είναι χαμηλότερες σε σχέση με τα Γενικά Λύκεια και οι ιδιώτες, οι οποίοι δραστηριοποιούνται σ' αυτόν τον τομέα, επιχειρούν, μέσω της υψηλής βαθμολογίας, να τραβήξουν προς αυτούς τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών που πάει στην τεχνική εκπαίδευση, εκμεταλλευόμενοι, παράλληλα και το γεγονός ότι τα δημόσια ΤΕΛ υπολειτουργούν και, μάλιστα, σαν «αποθήκες» χαμηλών επιδόσεων μαθητών.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, βοηθά και το μεγάλο «ξεσκαρτάρισμα» που γίνεται στα δημόσια σχολεία, στα πλαίσια των ταξικών εμποδίων και φραγμών που τίθενται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Λάρισα, την περσινή σχολική χρονιά, έδωσαν εξετάσεις τον Ιούνη 2.400 μαθητές της Β` Λυκείου, εκ των οποίων οι 610 - ποσοστό 25% - απορρίφθηκαν. Σε αρκετά λύκεια υποβαθμισμένων περιοχών, το ποσοστό αποτυχίας έφτασε μέχρι και 80%. Στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτέμβρη, από τους 610 απορριφθέντες μαθητές, συμμετείχαν οι 475 και από αυτούς το 80% έμεινε στην ίδια τάξη.

Οι υψηλές βαθμολογίες που μπαίνουν στα ιδιωτικά λύκεια και το ποσοστό των απορριφθέντων μαθητών των δημοσίων σχολείων, αποκαλύπτουν με τον πιο τραγικό τρόπο τον αντιεκπαιδευτικό και ταξικό χαρακτήρα της πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε βάρος της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης. Οποιος έχει χρήματα, δηλαδή, μπορεί να περάσει στο Πανεπιστήμιο ή να πετύχει πιο εύκολα σε διαγωνισμούς προσλήψεων, ενώ το παιδί του εργαζόμενου, του αγρότη και του κάθε βιοπαλαιστή βρίσκεται σε δυσμενή θέση, αφού δεν έχει να πληρώσει ούτε για τα φροντιστήρια που χρειάζεται αν πάει στο δημόσιο σχολείο, ούτε για τα δίδακτρα στα ιδιωτικά σχολεία...

ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
«Οχι στην κατεδάφιση του ασφαλιστικού»

Την έντονη αντίθεσή της στις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης να κατεδαφίσει το ασφαλιστικό σύστημα, με πρόσχημα τη δήθεν σωτηρία των ασφαλιστικών Tαμείων, εκφράζει σε ανακοίνωσή του το ΔΣ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας, αφού έλαβε υπόψη του το πλήθος δημοσιευμάτων, τις κατευθύνσεις της ΕΕ και την πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ, που στοχεύουν στην κατεδάφιση του ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος αποφάσισε:

* Να επισημάνει τις τεράστιες ευθύνες όλων των κυβερνήσεων, που κακοδιαχειρίστηκαν την τεράστια ακίνητη περιουσία των ταμείων, που κατασπατάλησαν τ' αποθεματικά τους και ετοιμάζονται να τα ρίξουν στο χρηματιστηριακό τζόγο.

* Να υπενθυμίσει ότι το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό καθεστώς, που διαμορφώθηκε από το 1990 έως το 1997, επιδείνωσε δραματικά τη θέση των παλιών και νέων δημοσίων υπαλλήλων και ιδιαίτερα των καθηγητών, οι οποίοι διορίζονται αργά.

* Να μη δεχτεί καμία συρρίκνωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων και οι καθηγητές να μην κάνουν ούτε ένα βήμα πίσω.

* Να ζητήσει από την κυβέρνηση και απ' όλα τα πολιτικά κόμματα να δεσμευτούν ότι δε θα υλοποιήσουν τις κατευθύνσεις των διαφόρων οργανισμών για την πλήρη ανατροπή του ασφαλιστικού συστήματος.

* Να γίνει δεκτό το αίτημα για πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας, χωρίς όριο ηλικίας και με διατήρηση του δικαιώματος στη 15ετία και 20ετία.

* Η σύνταξη ν' αποτελεί το 80% του συνόλου των αποδοχών και να υπολογίζεται στη βάση του τελευταίου μισθού.

* Να καταργηθεί η εισφορά για την κύρια σύνταξη.

* Να απαιτήσει την πλήρη κάλυψη από το κράτος της ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ κάνει έκκληση σ' όλα τ' ανώτερα συνδικαλιστικά όργανα, αλλά ιδιαίτερα στους ίδιους τους εργαζόμενους να συνειδητοποιήσουν το μέγεθος του προβλήματος και να είναι σε ετοιμότητα, ώστε συντονισμένα ν' αντιδράσουν σ' αυτά τα αντιασφαλιστικά μέτρα.

Τα «ψηφαλάκια» του υπουργού

Είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος που το υπουργείο εμπαίζει χιλιάδες οικογένειες όταν ακόμα δεν έχει προσδιορίσει τον αριθμό θέσεων ή το ποσοστό εισακτέων στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ των αποφοίτων των προηγούμενων ετών. Σε Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης, ο υπουργός Παιδείας, αλλά και κανένας άλλος αρμόδιος, δεν αξιώθηκε ούτε καν να παραβρεθεί και να δώσει μια απάντηση. Η επίσημη δικαιολογία που δόθηκε είναι ότι ο υπουργός ήταν σε προεκλογική περιοδεία - βλέπε άγραν ψήφων - και δεν μπορούσε να παραστεί. Και βέβαια ήδη η Βουλή κλείνει. Το ζήτημα όμως αυτό «καίει» χιλιάδες μαθητές που θα δώσουν εξετάσεις με το παλιό σύστημα το Μάη.

Οπως επισημαίνει ο βουλευτής του ΚΚΕ στην Ερώτησή του, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει αποσαφηνίσει ακόμη - εκτός από τη γενικόλογη αναφορά του Ν. 2525/97 - τη μέθοδο καθορισμού του ποσοστού των αποφοίτων Λυκείου των προηγούμενων ετών που θα εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το παλιό σύστημα των Γενικών Εξετάσεων. Προκύπτει εύλογα ανησυχία ότι η όποια ρύθμιση θα αποβεί σε βάρος αυτής της κατηγορίας υποψηφίων, προκειμένου να επιτευχθεί η διακηρυγμένη εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του συνόλου των αποφοίτων του «Ενιαίου Λυκείου» και να ανασκευαστεί η εικόνα της «εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης».

Προφανώς το πρόβλημα αυτό είναι για την κυβέρνηση, ένα από αυτά που μπαίνουν στο «παιχνίδι» για να... λυθούν μετά τις εκλογές. Μέχρι τότε μπορεί να αξιοποιηθεί για πολλά και διάφορα προεκλογικά ανέξοδα ταξίματα.

Να επανενταχθεί η κοινωνιολογία στη Β' Βάθμια εκπαίδευση

Ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων μαζί με πανεπιστημιακούς καθηγητές κοινωνιολογίας και άλλων κοινωνικών επιστημών θα δώσουν συνέντευξη Τύπου, την ερχόμενη Τρίτη 14 του Μάρτη, στις 12 το πρωί, στην ΕΣΗΕΑ, (Ακαδημίας 20, 1ος όροφος).

Εκτός από τη συνέντευξη θα δοθεί στη δημοσιότητα και κείμενο με εκατοντάδες υπογραφές από πανεπιστημιακούς καθηγητές και ερευνητές, στο οποίο υποστηρίζεται η αναγκαιότητα επανένταξης της κοινωνιολογίας ως μαθήματος Γενικής Παιδείας στη Β' Βάθμια εκπαίδευση και κατά του υπουργείου Παιδείας.

Επίσης, θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα δράσης του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων, των φοιτητών και των πανεπιστημιακών ενόψει των επικείμενων εκλογών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ