ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 11 Φλεβάρη 1999
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΘΗΤΕΣ
Πολύμορφος αγώνας διαρκείας με όλο το λαό

Δεκάδες κινητοποιήσεις προγραμματίζονται για σήμερα στην Αθήνα και στην υπόλοιπη χώρα

Στους δρόμους και σήμερα οι μαθητές σε όλη τη χώρα, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας για μαζικές κατά τόπους κινητοποιήσεις - συντονισμένα και με κάθε μέσο. Δεκάδες τέτοιες κινητοποιήσεις προγραμματίζονται σήμερα σε δήμους του Λεκανοπεδίου και στην υπόλοιπη χώρα. Το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας έχει καλέσει επίσης τα τοπικά συντονιστικά, γονείς, εκπαιδευτικούς, εργατικά σωματεία σε κάθε δήμο, σ' όλη την Αθήνα να προχωρήσουν ακόμα πιο αποφασιστικά στην ενεργητική αλληλεγγύη, στο συντονισμό, στην κοινή δράση, επαναλαμβάνοντας ότι "οι μεγαλειώδεις αγώνες το τρίμηνο που πέρασε αποτελούν τον προάγγελο ακόμα πιο μαζικών - μαχητικών συντονισμένων αγώνων διαρκείας μαζί με το λαό για τη δικαίωση των αιτημάτων τους.

Στο πλαίσιο του καλέσματος του Συντονιστικού, έχουν προγραμματιστεί για σήμερα οι εξής κινητοποιήσεις:

Στο Χαϊδάρι προγραμματίζεται αποκλεισμός της Λεωφόρου Αθηνών, στο Αιγάλεω της διασταύρωσης Ιεράς Οδού και Θηβών, στην Αγ. Βαρβάρα "μπλόκο" στην οδό Ελευθ. Βενιζέλου, στην Ηλιούπολη στην οδό Μαρίνου Αντύπα και τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στην Καλλιθέα στη Θησέως, στο Μοσχάτο στη λεωφόρο Ποσειδώνος, στον Ταύρο στην Πειραιώς. Επίσης σχολεία από την Πετρούπολη και ταΝ. Λιόσια προγραμματίζουν αποκλεισμό της Θηβών και στη συνέχεια πορεία στους Αγίους Αναργύρους, όπου μαζί με τους μαθητές σχολείων του δήμου θα αποκλείσουν το δρόμο μπροστά στο Δημαρχείο. Επίσης, προγραμματίζεται αποκλεισμός της λεωφόρου Αλεξάνδρας από μαθητές των Αμπελοκήπων,της οδού Εθν. Αντιστάσεως από μαθητές της Καισαριανής,της Λιοσίων από σχολεία των Σεπολίων,της Πατησίων από σχολεία της Γκράβας και του Γαλατσίου,της λεωφόρου Κηφισίας από μαθητές σχολείων της περιοχής, της Εθνικής οδού από σχολεία της Φιλαδέλφειας.Κινητοποίηση διοργανώνει σήμερα και το Συντονιστικό Αγώνα Μαθητών Νίκαιας, ενώ μπλόκα προγραμματίζουν και οι μαθητές της Χαλκίδας με απόφαση του Συντονιστικού τους. Με απόφαση επίσης του Συντονιστικού τους σήμερα, στις 10.30 π.μ. στην Πάτρα,οι μαθητές διοργανώνουν συγκέντρωση στην πλατεία Ολγας. Στην Καβάλα στις 12 το μεσημέρι, οι μαθητές θα κάνουν συγκέντρωση στην πλατεία Καπνεργάτη και πορεία στον Κόμβο Φαλήρου, όπου θα πραγματοποιήσουν αποκλεισμό. Στην Κομοτηνή,το ΕΠΛ της πόλης θα κλείσει το δρόμο μπροστά στο σχολείο.

Τη Δευτέρα ανακοινώσεις για κάλυψη της ύλης

Τη Δευτέρα αναμένεται να ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας τα μέτρα για την αναπλήρωση της διδακτέας ύλης. Χτες, έληξε η προθεσμία για την υποβολή των προτάσεων των σχολικών συμβουλίων για την κάλυψη της διδακτέας ύλης και το υπουργείο Παιδείας παραπέμπει για τη Δευτέρα σε ανακοινώσει για το πώς διαμορφώνονται οι προτάσεις. "Η αντιμετώπιση του προβλήματος θα γίνει δημοκρατικά και αποκεντρωμένα κατά σχολική μονάδα", είπε χτες ο υπουργός Παιδείας, ενώ η ΟΛΜΕ καταγγέλλει ότι οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας έχουν ληφθεί πριν κατατεθούν οι προτάσεις.

Οι μαθητές, από την πλευρά τους, καταθέτουν προτάσεις για την αναπλήρωση και απορρίπτουν τους τρόπους εκείνους, που συνιστούν "τιμωρία" για τους αγωνιζόμενους μαθητές, κάνοντας τη ζωή τους "λάστιχο". Ανάμεσα στις προτάσεις που κατατίθενται, και λαμβάνουν υπόψη ότι δεν μπορεί να γίνει κάλυψη όλης της ύλης, οι μαθητές ζητούν περικοπή και αναδιάταξη του ωρολόγιου προγράμματος, με τέτοιο τρόπο που να μην επιβαρύνει και άλλο το ήδη βεβαρημένο πρόγραμμά τους με μαθήματα τα Σάββατα, επιπλέον ώρες κλπ. και ανάμεσα σε άλλα προτείνουν περικοπή της ύλης και μικρή παράταση του σχολικού έτους.

Πάντως, οι προτάσεις για αναπλήρωση ποικίλουν ανάμεσα στα σχολεία. Σύμφωνα με χτεσινά δημοσιεύματα, στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης η πρόταση που επικρατεί είναι η επιμήκυνση του σχολικού ωραρίου κατά μία διδακτική ώρα, μαθήματα και τα Σάββατα και η αφαίρεση λίγων ημερών από τις διακοπές του Πάσχα.

ΝΕΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Με "προσήλωση" στις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς

Η στενή ειδίκευση, που στόχο έχει να "εξυπηρετηθούν" οι πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς, διαπνέει τον κατάλογο με τα νέα τμήματα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, που έδωσε στη δημοσιότητα χτες το υπουργείο Παιδείας. Παρά τις αντιδράσεις των φοιτητών και σπουδαστών στον κατακερματισμό των σπουδών τους, το υπουργείο Παιδείας προχωρά στο πλαίσιο της πολυδιαφημισμένης "διεύρυνσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης" στην ίδρυση τμημάτων, χρηματοδοτούμενων από το ΕΠΕΑΕΚ, τα οποία στην πλειοψηφία τους θυμίζουν ειδικότητες ΙΕΚ, στα οποία πολλές από αυτές ήδη λειτουργούν.

Η "διεύρυνση" γίνεται σε βάρος της στάθμης της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, χωρίς την απαραίτητη υποδομή, με το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό, τη στιγμή που η κρατική χρηματοδότηση παραμένει καθηλωμένη τοποθετώντας τη χώρα μας στις τελευταίες θέσεις στις δαπάνες ανά φοιτητή και σπουδαστή. Παράλληλα, η πρόσκαιρη χρηματοδότηση που εξασφαλίζεται από το ΕΠΕΑΕΚ στρέφει στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ενώ οδηγεί και στην ιδιωτικοποίηση, καθώς τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ θα αναζητήσουν χρηματοδότηση για τη λειτουργία τους. Πάντως, το βάρος, σύμφωνα με την πανεπιστημιακή κοινότητα πρέπει να δοθεί στη βελτίωση και αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης με γενναία χρηματοδότηση, ενώ τα νέα τμήματα πρέπει να γίνουν με γνώμονα τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και όχι στενά τις ανάγκες της αγοράς.

Από τις 170 προτάσεις για νέα τμήματα που είχαν υποβληθεί στο υπουργείο Παιδείας, εγκρίθηκαν τελικά 34 τμήματα σε ΑΕΙ και 30 σε ΤΕΙ, ενώ προγραμματισμός του υπουργείου Παιδείας είναι να λειτουργήσουν 70 νέα τμήματα. Ο Ειδικός Γραμματέας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας Δ. Κλάδης είπε χτες ότι υπάρχουν εκκρεμότητες, που αφορούν είτε συνολικά ορισμένα πανεπιστήμια, όπως το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Πάντειο Πανεπιστήμιο και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, είτε μεμονωμένες προτάσεις ορισμένων Ιδρυμάτων. Ειδικά για την πρόταση του Παντείου για ίδρυση τμήματος Νομικής, που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των φοιτητών της Νομικής, είπε ότι η αξιολόγηση της πρότασης αυτής δεν είναι δυνατό να γίνει μέσα στα στενά χρονικά περιθώρια που καθορίζονται από το τέλος Μαρτίου 1999, οπότε και ολοκληρώνονται οι διαδικασίες έγκρισης νέων τμημάτων μέσω του ΕΠΕΑΕΚ. Είπε, επίσης, ότι για το θέμα των νομικών σπουδών, θα γίνει διάλογος με τα τμήματα Νομικής, τους φοιτητικούς συλλόγους, δικηγορικούς συλλόγους και όσα Ιδρύματα έχουν υποβάλει προτάσεις για ίδρυση τμημάτων νομικής.

Τα νέα Τμήματα ΑΕΙ

ΕΜΠ: Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (μετεξέλιξη του υφιστάμενου Γενικού Τμήματος), 1999 - 2000.

Οικονομικό Πανεπιστήμιο: Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, 1999 - 2000, Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2000 - 2001

Πειραιώς: Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, 1999 - 2000.

Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών: Θεωρητικών Σπουδών Τέχνης (Ιδρυμένο από το 1991), Εφαρμοσμένων Τεχνών 1999 - 2000.

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο: Επιστημών Εκπαίδευσης και Αγωγής, Γεωγραφίας, 2000 - 2001.

Θεσσαλονίκης: Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων και Βαλκανικών Σπουδών 1999 - 2000, Πολιτικών Επιστημών 2000 - 2001.

Πατρών: Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Φιλοσοφίας, 1999 - 2000, Επιστήμης των Υλικών, 2000 - 2001.

Ιωαννίνων: Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών 1999 - 2000, Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών και Επιστημών της Τέχνης 2000 - 2001.

Κρήτης: Πολιτικής Επιστήμης, Εφαρμοσμένων Μαθηματικών, 1999 - 2000, Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών 2000 - 2001.

Θράκης: Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Ανάπτυξης, Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Αγροτικής Ανάπτυξης, 1999 - 2000, Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής 2000 - 2001.

Αιγαίου: Επιστημών της Θάλασσας, Κοινωνιολογίας (ιδρυμένα από το 1997), Μεσογειακών Σπουδών (ιδρυμένο από το 1997) 1999 - 2000, Γραφικών Τεχνών και Σχεδίασης, Στατιστικής και Αναλογιστικής Επιστήμης, 2000 - 2001.Θεσσαλίας: Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Οικονομικών Επιστημών 1999 - 2000, Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων 2000 - 2001.

Νέα Τμήματα ΤΕΙ

Θεσσαλονίκης: Σχεδιασμού και Παραγωγής Ενδυμάτων 1999 - 2000.

Λάρισας: Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου 1999 - 2000.

Πάτρας: Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων 1999 - 2000, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων 2000 - 2001.

Ηρακλείου: Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων, Τεχνολόγων Μηχανικών Συστημάτων Διαχείρισης Φυσικών Πόρων.

Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής 1999 - 2000, Διατροφής και Διαιτολογίας 2000 - 2001.

Καβάλας:Βιομηχανικής Πληροφορικής 1999 - 2000, Διαχείρισης Πληροφοριών 2000 - 2001.

Κοζάνης: Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Εμπορίας και Ποιοτικού Ελέγχου Αγροτικών Προϊόντων, Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνιακής Πολιτικής 1999 - 2000, Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης 2000 - 2001.

Μεσολογγίου: Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία 1999 - 2000

Σερρών: Πληροφορίας και Επικοινωνιών 1999 - 2000, Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας 2000 - 2001

Καλαμάτας: Ελεγκτικών και Ασφαλιστικών Εργασιών 1999 - 2000, Τεχνολογίας Γεωργικών Προϊόντων 2000 - 2001

Λαμίας: Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών 2000 - 2001.

Ηπείρου: Εφαρμοσμένων Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και στο Εμπόριο, Βιολογικής Γεωργίας 1999 - 2000, Λογοθεραπείας, Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής, 2000 - 2001.

Πειραιά: Μηχανολογίας, Κλωστοϋφαντουργίας, Διοίκησης επιχειρήσεων, Αυτοματισμού, Ηλεκτρονικής 2000 - 2001.

ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κονδύλια για την Παιδεία διεκδικούν οι δήμοι

Σε λίγους μήνες τελειώνει το σχολικό έτος και η κυβέρνηση της "εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης" που αφειδώς μοιράζει δισεκατομμύρια στα λόγια, ακόμη δεν έχει δώσει στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης τα απαραίτητα κονδύλια για τη συντήρηση των σχολείων και φυσικά πολύ περισσότερο για το πρόγραμμα αποπεράτωσης και ανέγερσης νέων διδακτηρίων.

Ενώ κάθε χρόνο δινόταν πάνω από ένα δισ. δραχμές για τη συντήρηση των σχολείων στο νομό, ποσό που έτσι κι αλλιώς υπολειπόταν των πραγματικών αναγκών, φέτος δόθηκαν μόλις 450 εκατ. και αυτά λίγο πριν εκπνεύσει το 1998. Να σημειώσουμε πως ήδη η Νομαρχία "διεκδικεί" περισσότερα από 2 δισ. για επισκευές και συντηρήσεις των εκπαιδευτηρίων.

Μπροστά σ' αυτή την κατάσταση και ενώ παραμένει άγνωστο ακόμη το πότε θα συγκροτηθούν οι νέες Διοικήσεις των ΤΕΔΚ, οι Δήμοι της Θεσσαλονίκης αποφάσισαν να αναλάβουν δράση. Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στον Εύοσμο με τη συμμετοχή δημάρχων και αντιδημάρχων από 25 δήμους σε σύνολο 41, αναδείχτηκε μια 7μελής επιτροπή με κύρια αρμοδιότητα να καταγράψει τις ανάγκες επιπλέον χρηματοδότησης στους δήμους για τη συντήρηση των σχολείων και να διεκδικήσει τα ποσά. Αντίστοιχα θα διεκδικήσει και αύξηση των πιστώσεων για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, αφού όπως ανέφεραν οι δήμαρχοι, κάθε χρόνο με την αύξηση του μαθητικού πληθυσμού, οι δήμοι χρειάζονται τουλάχιστον ένα καινούριο διδακτήριο.

Μέσα από τη σύσκεψη καταγγέλθηκε πως όσοι δήμοι προχώρησαν στις εργασίες συντήρησης των σχολείων, αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν χρήματα από πιστώσεις που προορίζονταν για άλλα έργα, όμως κάποιοι δεν είχαν ούτε αυτή την επιλογή.

Στην πλειοψηφία τους οι δήμοι, παλιοί και νεοσυσταθέντες, δεν έχουν λάβει ούτε το 1/3 των δαπανών που έχουν κάνει για τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων. Σε πολλές περιπτώσεις οι εργολάβοι που έχουν αναλάβει την ανέγερση νέων διδακτηρίων, έχουν σταματήσει τις εργασίες εξαιτίας της περιορισμένης εκταμίευσης χρημάτων. Ολα τα παραπάνω, απλά ενισχύουν την εκφρασμένη από πολλούς άποψη, πως η ΤΑ στηρίζεται σε ξύλινα πόδια. Από τη μία φορτώνεται με αρμοδιότητες και από την άλλη περιορίζονται οι οικονομικοί πόροι. Ετσι οδηγείται σε νέα άγρια φοροεπέλαση σε βάρος των δημοτών προκειμένου να ανταποκριθεί στο έργο της.

Αρνητικός στην πρωτοβουλία των δήμων στάθηκε ο υπεύθυνος Παιδείας της Νομαρχίας, Κ. Νικολάκαρος, αν και παραδέχτηκε τη δεινή κατάσταση της Παιδείας στο νομό, αναφέροντας πως αν μέσα στο Φεβρουάριο δεν έρθουν τα χρήματα, το πρόγραμμα σχολικής στέγης θα ναυαγήσει.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ