ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 14 Φλεβάρη 1999
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
ΓΚΑΖΙΕΣ

ΑΕΡΑ πήγαινε στην πρώτη εμφάνισή του με την Toyota Corolla WRC ο Αρης Βωβός, και μάλιστα εκτός συνόρων. Στην Ιταλία, στο Ράλι Coppa Liburua οι Βωβός - Στεφανής κέρδισαν 4 από τις 8 ειδικές και αναδείχτηκαν δεύτεροι γενικής, πίσω από τους ταχύτατους Τεμπεστίνι - Βιέλ με διαφορά μόλις 17 δευτερόλεπτα. Καλή εμφάνιση πραγματοποίησαν και οι Παπαδημητρίου - Στεφάκης με το Subaru Impeza τερματίζοντας τελικά ενδέκατοι.

Επόμενο διεθνές ραντεβού για την ελληνική αντιπροσωπεία είναι στην Πορτογαλία, όπου ελπίζουμε να αντιμετωπίσουν και λιγότερα προβλήματα γραφειοκρατίας, αφού στην Ιταλία το πλήρωμά μας δεν ήταν γνωστό ότι είναι καταταγμένο με βάση τη Διεθνή Ενωση και άρα ξεκινούσε από την πρώτη θέση της εκκίνησης.

ΤΗ ΝΕΑ FERRARI F 399 παρουσίασε η ηγεσία της κόκκινης ομάδας παρουσία και των δύο οδηγών της, Μιχαέλ Σουμάχερ και Εντι Ιρβάιν. Ο Γερμανός μάλιστα δήλωσε ότι έχει 50% πιθανότητες να κερδίσει τον τίτλο με το νέο μονοθέσιο. Ο αρχηγός της αγωνιστικής ομάδας, Ζαν Τοντ, δήλωσε πως τους ενδιαφέρει να είναι ανταγωνιστικοί από τον πρώτο αγώνα για αυτό ξεκίνησαν ήδη τα δοκιμαστικά. Ευχαριστημένος από τα ελαστικά της Brigestone δήλωσε ο πρόεδρος, ενώ ο τεχνικός διευθυντής επικέντρωσε την προσοχή του στις αεροδυναμικές βελτιώσεις. Συνοψίζοντας ο Ζαν Τοντ δήλωσε ότι η Ferrari φέτος έχει τρία βασικά πλεονεκτήματα, ομοιογένεια χάρη στην τριετή συνεργασία, σημαντικά βελτιωμένο αυτοκίνητο, και αεροδυναμικό πλεονέκτημα. ΔΩΡΕΑΝ προσφέρει η Suzuki τα air contition στα Baleno, Alto και Suift. Ετσι η Σφακιανάκης ΑΕΒΕ ανακοίνωσε για το Baleno, τιμή στα 3.798.000 με εξοπλισμό που περιλαμβάνει: υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, ηλεκτρικούς καθρέφτες, immoblizer και air condition. To Alto ξεκινά από τα 2.648.000 ενώ το διαχρονικό πλέον Swift από τα 2.898.000 δρχ. εξοπλισμένο με ηλεκτρικά παράθυρα, κλειδαριές, καθρέφτες καθώς και immubilizer και aircondition.

ΚΙΝΗΤΡΑ εισόδου εταιριών στο αγωνιστικό αυτοκίνητο αποφάσισε να δώσει η Εθνική Επιτροπή Αγώνων. Ετσι αποφάσισε να προκηρύξει το 1ο Πρωτάθλημα Τουρισμού Peugeot. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 6 αγώνες - 3 ταχύτητας, 2 αναβάσεις, 1 ασφάλτου Ράλι - που θα πραγματοποιηθούν με τα νέα 16βάλβιδα 106 Ralle των 122 ίππων. Το πρωτάθλημα θα στηρίξει η αντιπροσωπεία Lion Hellas, που θα διαθέσει τα αυτοκίνητα με ειδικούς όρους.

Αυτά αποφασίζει η ΕΘΕΑ για την αναβάθμιση των αγώνων, λογαριάζει όμως χωρίς τον ξενοδόχο. Ο σύνδεσμος οδηγών αγώνων αυτοκινήτου αποφάσισε να μη συμμετέχει με τα μέλη του στις επιτροπές της ΕΘΕΑ, καταγγέλλοντας τον αυταρχικό τρόπο διοίκησης εκ μέρους της. Στην ανακοίνωσή του ο ΣΟΑΑ τονίζει ότι παραμένει πάντα στη διάθεση των αγωνιζόμενων.

Στις 13.30 τερματίζει στην πλατεία του Ψυχικού στο Φάρο το 6ο Διονυσιακό Ράλι ΦΙΛΠΑ. Ο πρώτος αγώνας για αυτοκίνητα αντίκες της χρονιάς έχει παραδοσιακά μεγάλη επιτυχία, και φέτος συμμετέχουν 55 αυτοκίνητα, το παλαιότερο των οποίων είναι 70 ετών. Ο αγώνας θα δικαιώσει τον τίτλο ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΟ αφού μετά τον τερματισμό θα ακολουθήσει βράβευση και για τις καλύτερες μεταμφιέσεις.

Peugeot 306 GTI Race

Δίλιτρη οδηγική απόλαυση

Απόγονος του 306 Maxi, αυτοκινήτου που χάρισε στην Πεζό δύο τίτλους Γαλλίας, είναι το νεοφερμένο στη χώρα μας 306 GTI Race. Πρόκειται για ένα σπορ αυτοκίνητο οδηγικής απόλαυσης και σίγουρα το κορυφαίο 306, που ολοκληρώνει την γκάμα του δημοφιλούς μοντέλου.

Για να δικαιολογήσει τα διακριτικά GTI Race, η εταιρία το έχει προικοδοτήσει με το δίλιτρο κινητήρα ΧU10J4RS. Πρόκειται για τετρακύλινδρο δεκαεξαβάλβιδο με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, ο οποίος αποδίδει 167 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 20Khg στις 5.500 σ.α.λ. Σαν να μην έφταναν αυτά, η Peugeot φρόντισε να προσφέρει ένα κοντό εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο εκμεταλλεύεται πλήρως το "γκάζι".

Το 3θυρο χάτσμπακ δεν αστειεύεται, κάτι που γίνεται αντιληπτό και από τις επιδόσεις του. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 8,7 και η τελική τα 220 χλμ/ώρα. Το πόσο γρήγορα "καταπίνει" δρόμο το Race τα καταλαβαίνεις και από το ότι χρειάζεται λιγότερο από 30 για να καλύψει απόσταση ενός χιλιομέτρου.

Κατά τα λοιπά, τέσσερα δισκόφρενα - τα εμπρός αεριζόμενα - φροντίζουν ώστε να σταματά εγκαίρως ο... πύραυλος. Πιστό στην αγωνιστική του καταγωγή το Race διαθέτει λιτό εξοπλισμό. Υδραυλικό τιμόνι, αερόσακος, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα είναι τα βασικότερα αξεσουάρ. Αυτά, για να κρατηθεί χαμηλά το βάρος, κάτι στο οποίο βοηθούν και οι αλουμινένιες ζάντες με τα φαρδιά και χαμηλά ελαστικά (195/55 R15).

To συνολικό βάρος έτσι φθάνει στα 1.160 κιλά, δηλαδή 55 λιγότερα από τη στάνταρ έκδοση του GTI.

Φυσικά τα καθίσματα είναι σπορ, ενώ υπάρχει και ο απαραίτητος εξωτερικός διάκοσμος με τα πλευρικά μαρσπιέ - ομοιόχρωμα με το αμάξωμα - και την πίσω αεροτομή. Για όσους δε φοβούνται το τεκμήριο των 2.000 κ.εκ., το εργαλείο προσφέρεται στην καλή για την κατηγορία τιμή των 7.800.000 δρχ. και μόνο στα βασικά χρώματα: λευκό, μαύρο, κόκκινο και μπλε.

Nissan Micra Ghalenge

Μicraμέγαλες προκλήσεις...

Δύο "προκλήσεις" απέκτησε η οικογένεια Micra. Η Nissan "σκάλισε" δημιουργικά, τα δεκαεξαβάλβιδα κινητηράκια με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Το χιλιαράκι ξεχάστε το... αφού στην έκδοση Challenge αποδίδει 73 ίππους, επιτυγχάνοντας 0-100 χλμ σε 12,2 και τελική 163 χλμ. Οσο για το 1.300άρι, εδώ τα πράγματα σοβαρεύουν ακόμη περισσότερο, αφού τα 0-100 χλμ έρχονται σε 9,5 και η τελική έχει ανέβει στα 192 χλμ/ώρα.

Για να λυθούν τυχόν απορίες, τα πειράγματα στους κινητήρες αφορούν αντικατάσταση εκκεντροφόρου φίλτρου αέρα και ολόκληρη την εξάτμιση.

Στις αναρτήσεις, η επέμβαση αφορά τα αμορτισέρ και τα ελατήρια που έχουν σπορτίβικο προσανατολισμό. Συνδυάζονται με τα γόνατα Μακφέρσον εμπρός και τον πίσω άξονα, ενώ για τη μείωση των κλήσεων του αμαξώματος φροντίζουν αντιστρεπτικοί δοκοί. Στάνταρ στον εξοπλισμό του Micra Challenge ο 45λιτρος αερόσακος οδηγού, ο οποίος ελέγχεται από την ίδια μονάδα που ενεργοποιεί ηλεκτρικά τους προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας, σε περίπτωση σύγκρουσης. Για να δαμάζουν τα περισσότερα άλογα τα Challenge έχουν δεχτεί ενισχύσεις και στο αμάξωμα, καλύπτοντας τις νέες προδιαγραφές που θα εφαρμοστούν το 2003.

Εκτός του αερόσακου και των προεντατήρων των ζωνών ασφαλείας, ο στάνταρ εξοπλισμός στην έκδοση των 1.000 κ.εκ., περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου με λάστιχα 175/60 13, αεροτομή immobilizer, πίσω φως φρένων στο μέσο του παρμπρίζ, τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ' ύψος, ψηφιακό ρολόι και χιλιομετρητή, φιμέ τζάμια, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, μεγάλη αεροτομή και προφυλακτήρες στο χρώμα του αυτοκινήτου, εμπρός φώτα ομίχλης, δίχρωμο ταμπλό οργάνων με στροφόμετρο και νέες ταπετσαρίες. Η τιμή του διαμορφώνεται στα 3.778.000 δρχ. Το 1.300άρι διαθέτει όλα αυτά, συν υδραυλικό τιμόνι και φαρδύτερα λάστιχα 185/50 14 και κοστίζει 4.590.000 δρχ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ