ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 21 Φλεβάρη 1999
Σελ. /40
ΚΕΝΗ
ΓΚΑΖΙΕΣ

ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ συνεχόμενη νίκη του, στους δύο φετινούς αγώνες, έφθασε ο Μάκινεν στη Σουηδία. Ο Φιλανδός έγινε ο πρώτος μη Σουηδός, που έχει κερδίσει 3 φορές τον αγώνα, και πρόσφερε στη Μιτσουμπίσι την ισοφάριση του ρεκόρ, που κατέχει η Lancia με έξι σερί νίκες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ο Μάκινεν έφυγε από την αρχή πρώτος, δημιούργησε μικρή διαφορά από τον Σάινθ και την κράτησε μέχρι τέλους. Πίσω από την Toyota, η Ford με τον Τόμας Ράνστρομ. Η Σουμπαρού αντιμετώπισε έντονα προβλήματα με τα λάστιχα, μένοντας μακριά από τη διεκδίκηση των πρώτων θέσεων.

ΠΥΡΕΤΩΔΩΣ ετοιμάζονται στη Yamaha για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσικλετών. Ο Mad Max Biaggi δήλωσε μετά από τις τριήμερες δοκιμές στην Αυστραλία: "Οι πρώτες μου εντυπώσεις από τη μηχανή ήταν θετικές. Δουλέψαμε σκληρά στη Suzuka και τώρα ανυπομονώ να δοκιμάσω τις τελευταίες βελτιώσεις". Ο Τσέκα από την πλευρά του δήλωσε ότι έχει αποκτήσει τέλεια επικοινωνία με την ομάδα, ώστε να πετύχει το στήσιμο της μοτοσικλέτας, σύμφωνα με το δικό του στιλ.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ μέχρι σήμερα Σαλόνι Μοτοσικλέτας ανοίγει τις πύλες του την Τρίτη στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Η δίτροχη γιορτή στην οποία συμμετέχουν κάθε χρόνο περίπου 80.000 επισκέπτες, θα κρατήσει μέχρι και την Κυριακή. Το ωράριο λειτουργίας τις καθημερινές είναι 16.00 - 22.00 και το Σαββατοκύριακο 10.00 - 22.00. Εκτός των εμπόρων και των αντιπροσώπων μοτοσικλετών, στο Φάληρο κατεβαίνουν και όλοι όσοι εμπλέκονται στο χώρο, διαθέτοντας αξεσουάρ, ρουχισμό, λιπαντικά, ελαστικά κλπ.

ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ευρωπαϊκή της χρονιά είχε το 1998 η Toyota. Οι πωλήσεις έφθασαν τις 541.000 μονάδες, αριθμός που μεταφράζεται σε αύξηση 15%, σε σχέση με το 1997, και αντιπροσωπεύει ποσοστό 3% επί της Ευρωπαϊκής Αγοράς. Η Toyota είναι η πρώτη ιαπωνική εταιρία στην Ευρώπη, χάρη κυρίως στην Corolla που αύξησε τις πωλήσεις της κατά 27% και το Avensis που βελτίωσε κατά 26% τις πωλήσεις που επιτύγχανε το CARINA. Μάλιστα, η Toyota ήταν πρώτη στον πίνακα των πωλήσεων στην Ελλάδα, στην Ιρλανδία, στη Φιλανδία και την Ισλανδία, ενώ έγινε ρεκόρ πωλήσεων σε άλλες εφτά ευρωπαϊκές χώρες και τη Βόρεια Αμερική.

ΤΑ 25.000.000 πωλήσεις ξεπέρασε η Suzuki τον Ιανουάριο. Η εταιρία ξεκίνησε την κατασκευή αυτοκινήτων το 1955 με το Suzulight που προοριζόταν μόνο για την Ιαπωνία. Το 1960 η Suzuki άρχισε τη διανομή των SUZULIGHT LT και CARRY σε όλο τον κόσμο. Η Suzuki σήμερα έχει εργοστάσια σε 17 χώρες. Οι πωλήσεις της το 1998 ξεπέρασαν το 1.620.000 αυτοκίνητα. Σήμερα δραστηριοποιείται σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και ειδικεύεται στο χώρο των mini, που πρωταγωνιστεί στην ιαπωνική αγορά εδώ και 26 χρόνια, καθώς και στα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου.

"Λυσσασμένα" Ibiza

"Λυσσασμένα" Ibiza από τη Seat Fοrce

Στην πίστα των Μεγάρων η Seat ΤΕΧΝΟΚΑΡ παρουσίασε τα "λυσσασμένα" Ibiza του ενιαίου, καθώς και ένα τούρμπο που αποτελεί δημιούργημα της νεοσυσταθείσας Seat Force. Η Seat Force θα ασχολείται αποκλειστικά με τις τεχνικές βελτιώσεις των μοντέλων της. Οι τομείς δραστηριότητας του νέου τμήματος θα αφορούν: εξωτερική εμφάνιση (σπόιλερ, αεροτομές, ζάντες), ενεργητική ασφάλεια (αναρτήσεις, βελτιώσεις φρενών, αντιστρεπτικές δοκοί), κινητήρα και μια σειρά αξεσουάρ τα οποία θα προσαρμόζονται στις ανάγκες των πουσαρισμένων Ibiza.

Το πρώτο δημιούργημα της Seat Force tuning center είναι το Ibiza Turbo. Στο γνωστό 16βάλβιδο κινητήρα των 101 ίππων, έχει τοποθετηθεί υπερσυμπιεστής εξάτμισης, με εναλλάκτη αέρος και πίεση υπερπλήρωσης, τα οποία συνδυάζονται με επαναπρογραμματισμένο εγκέφαλο ψεκασμού / ανάφλεξης. Οι επιδόσεις έχουν εκτοξευτεί και το Ibiza Turbo έχει καρδιά 145 ίππων και ροπή 20 Kgr. Η τελική φθάνει τα 208 χλμ/ώρα και η επιτάχυνση του στα 0 - 100 είναι 8,1. Οι μηχανικοί της SEAT FORCE, υποστηρίζουν ότι η αξιοπιστία του κινητήρα παραμένει στα γνωστά επίπεδα για αυτό καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση. Στηρίζουν μάλιστα τον ισχυρισμό τους στο ότι δεν έχει γίνει καμιά επέμβαση στα μηχανικά μέρη του κινητήρα και των περιφερειακών. Το κιτ βελτίωσης τοποθετείται ταχύτατα, και συνοδεύεται από πιστοποιητικό τεχνικών προδιαγραφών της γερμανικής TUV. Το κόστος υπολογίζεται στις 900.000 δρχ., και πολύ σύντομα θα διατίθεται και για τον 8βάλβιδο κινητήρα ο οποίος αποδίδει 105 ίππους.

Το Ibiza του ενιαίου είναι το γνωστό με απόδοση 101 ίππων, αν και με βάση τα όσα είχαμε την ευκαιρία να δούμε στην πίστα, οι ίπποι είναι σίγουρα περισσότεροι και οι στροφές ανεβαίνουν με τρόπο που δε θυμίζει το μοντέλο παραγωγής.

Στον αγωνιστικό εξοπλισμό που μελέτησε και δοκιμάστηκε από το αγωνιστικό τμήμα, περιλαμβάνοντας αγωνιστική ρυθμιζόμενη ανάρτηση PROFLEX (αμορτισέρ αερίου - λαδιού, ελατήρια και ελαστικά συνεμπλότ), ενισχυμένες ελαστικές βάσεις κινητήρα, ειδική μπάρα θόλων εμπρός, ειδικά μελετημένη εξάτμιση, Roll - cage 10 σημείων στήριξης, κάθισμα bucuct με βάσεις στήριξης, ένα σετ ζωνών ασφαλείας 6 σημείων, πυροσβεστήρας 4l. με βάση, ντίζα αμπραγιάζ ρυθμιζόμενη, δίσκος αμπραγιάζ Racigh, άγκιστρα καπό και διακόπτη ασφαλείας. Το κόστος του εξοπλισμού ανέρχεται στο 1.300.000. Η Seat προσφέρει το Ibiza με έκπτωση 450.000 δρχ. με τιμή δηλαδή 3.545.000. Συνολικά λοιπόν χρειάζονται 4.845.000 δρχ. τα οποία μπορούν να εξοφληθούν με 969.000 δρχ. προκαταβολή και 36 δόσεις των 132.774 δρχ. Παράλληλα υπάρχουν μια σειρά έπαθλα και εκπτώσεις για σπόνσορες και αγωνιζόμενους.

Nissan Tino

Πολυμορφικός Ορθολογισμός

Ενα νέο μεσαίο πολυμορφικό παρουσιάζει στο αμέσως προσεχές διάστημα η Nissan. Το όνομά του "tino", που στα ισπανικά σημαίνει "λογικό ή ορθή κρίση". Το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει να διατίθεται σε περίπου ένα χρόνο, και είναι χτισμένο πάνω στο νέο πάτωμα της Nissan για μικρομεσαία μοντέλα με τον κωδικό MS, που θα του προσφέρει υψηλά στάνταρς παθητικής ασφάλειας. Η νέα πλατφόρμα έχει ιδιαίτερα συμπαγείς διαστάσεις συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία άνετων εσωτερικών χώρων, ενώ διευκολύνει τη δυνατότητα διαμόρφωση των τριών πίσω θέσεων ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών, επιβεβαιώνοντας έτσι τον πολυμορφικό χαρακτήρα του "Tino".

CITROEN XANTIA II

και καλή και συμφέρουσα

Με προίκα 4 αερόσακους και μάλιστα δωρεάν προσβλέπει σε μια νέα καριέρα η πολυβραβευμένη Xanthia. Η ξανθιά απέκτησε ΙΙ, δηλαδή δεύτερη γενιά και μαζί καινούριες τιμές. Ετσι, η έκδοση των 1.600 κ.εκ. κοστίζει 5.748.000 δρχ. και η 1.800 κ. εκ. στα 6.898.000 δρχ. περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό εκτός των 4 αερόσακων και: εργοστασιακό εξοπλισμό, υδραυλικό τιμόνι, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα, προβολείς ομίχλης, ραδιοκασετόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι, κωδικοποιημένο αντικλεπτικό σύστημα κ.ά.

Sole και Stile
Τα νέα Punto

Το Μάρτη αναμένονται τα ανανεωμένα Fiat Punto. Τα 55 S και SX αντικαθίστανται από το Punto 55 sole και το 60 SX από το Pounto 60 stile. Και τα δύο θα διατίθενται με 3 ή 5 πόρτες. Το 55 sole θα εφοδιάζεται με το γνωστό κινητήρα των 1.100 κ.εκ. και στο βασικό του εξοπλισμό θα περιλαμβάνει: Εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, immobilizer, πίσω ανοιγόμενα παράθυρα, σύστημα πρόληψης πυρκαγιάς, τιμόνι απορρόφησης ενέργειας, νέες ταπετσαρίες και τάσια τροχών. Το 60 sole ξεχωρίζει από τον κινητήρα των 1.242 κ.εκ. και στη στάνταρ έκδοσή του περιλαμβάνει air condition, υδραυλικό τιμόνι, ρυθμιζόμενο τιμόνι και κάθισμα οδηγού καθ' ύψος, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, immobilizer, σύστημα πρόληψης πυρκαγιάς, τιμόνι απορρόφησης ενέργειας και ομοιόχρωμους με το αμάξωμα προφυλακτήρες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ